LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] c1000 en extra pinnen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Vreemd: er is een aantal van mijn berichten weggehaald. Ik wilde met mijn weggehaalde bericht van 14 september in dit topic aangeven dat ik het geen manier van discussieren vond, gewoon blind het tegenovergestelde te beweren van wat een ander beweert, zonder dit inhoudelijk te onderbouwen. Een goede discussie is prima, maar ga niet categorisch alle berichten van 1 persoon na, en beweer het tegenovergestelde. Dat is geen discussieren.

Maar goed: het gaat mij er ook niet om materieel beter te worden van zo'n situatie, het erkennen van een fout is kennelijk voor een bedrijfsleider al teveel gevraagd, dat was de kern van mijn betoog.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

het gaat mij er ook niet om materieel beter te worden van zo'n situatie
Blijkbaar wel als je meteen eisen gaat stellen. En het is geen blind beweren van het tegenovergestelde het is een vervolg op de gaande discussie.

de bedrijfsleider maakt een fout, prima kan gebeuren. Later hersteld hij de fout en maakt zijn excuses. Wat verwacht je dan nog meer?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Die opmerking gold ook niet voor jou, maar voor karr-2. Waar ik ja zeg, zegt hij bijna per definitie nee, en andersom. Prima, maar zeg er dan ook bij waarOM. Dat is wat ik bedoel. Het was ook helemaal niet mijn bedoeling om karr-2 af te kraken ofzo (al leek het er misschien wel op), maar om de discussie ''inhoudelijk'' te houden. Een simpel welles-nietes spelletje is in mijn ogen geen discussie.

Nee, ik stel niet meteen eisen. Wanneer het mij zou overkomen, zou ik best genoegen nemen met excuses, maar klaarblijkelijk moest daarvoor in dit geval (figuurlijk) heel wat water door de rivier.

Zelf heb ik 2 keer iets dergelijks meegemaakt, het ging toen om een heel klein bedrag: ik kreeg in plaats van een 2-euro-stuk een munt van 10 Thaise bath in handen. Normaal klopt het wisselgeld in die supermarkt wel, maar dit keer keek ik toevallig eens wat ik terugkreeg. Ik ging meteen naar de kassa, en de cassiere zei in eerste instantie, dat ze me die munt niet in handen had gegeven. Ik zei dat ik verder helemaal niets bij me had, en de cassiere aan de andere kassa, (zij is de hoofdcassiere), vroeg of ik het wisselgeld eens wilde laten zien, zij had namelijk gezien dat ik het nog niet had weggestopt in mijn beurs.

Zonder enig probleem, kreeg ik alsnog mijn 2 euro, plus excuses, zonder veel woorden ook. En zo hoort het ook. Dat andere geval, leek hier een beetje op, dus dat zal ik verder niet vermelden, ook dat werd netjes, zonder veel woorden, opgelost. Ik ben er helemaal niet op uit om ergens een slaatje uit te slaan, maar als het mij overkomt dat ik publiekelijk voor leugenaar word uitgemaakt, wil ik dat gewoon rechtgezet hebben. Misschien drukt DIT beter uit wat ik bedoelde te zeggen.

lau
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2005 15:31

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door lau »

ik ben zelf cassiere geweest en ik weet hoe moeilijk het werk kan zijn .
maar voor sommige mensen als je een fout maakt of is gemaakt dan is het vaak niet over ook al heb je excuses al twintig keer gemaakt . :evil: voor een casiere en of bedrijfsleider is het soms ook moeilijk vooral als mensen tussen het afreken en of bestellen je wat vragen wat volgens hun niet kan wachten .
al ben je bezig met iemand anders er zijn er altijd die gewoon hun vraag stellen terwijl ik aan het afrekenen was met een klant daarom zeg ik dat het best zo zou kunnen zijn dat deze casiere onbewust een foutje heeft gemaakt we zijn tenslotte geen robotten zou de wereld maar saai zijn als alles goed ging.
deze mensen proberen het iedereen maar naar de zin te maken en proberen te zorgen dat je alles kan kopen van de aanbieding ,en als dat niet kan een oplossing te zoeken maar soms zijn klanten zo veeleisend wees ook eens een beetje aardiger tegen de winkelmedewerker.
zo das eruit.lucht op zeg
ik weet hoe mensen kunnen zijn ik ben zelf casiere geweest.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Waar gehakt wordt (verkocht....), vallen spaanders. Fouten maken is menselijk. Mooi gezegd, lau.

Gast

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou zeer zeker aangifte doen bij de Politie.
Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het nou niet echt slim geweest is van u, hectisch of niet om zomaar de deur uit te lopen; u behoord ten alle tijden te controleren of u het geld krijgt.
Ik heb de laatste keer bij C1000 ook zo'n situatie gehad, ik had dus geld gepint, de cassiere gaf mij dat geld niet meteen, ik bleef net zolang wachten en uiteraard de boel ophouden totdat ik mijn geld kreeg, ze keek mij wel aan van wat moet je, ik zei ik krijg nog geld van je wat ik net gepint heb bij je, oh ja zei de cassiere en ontving het geld.
Ik loop nooit de deur uit als ik geld krijg.
Dus ja ook al ben je genaaid geworden toch ben je zelf ook enigszins schuldig.
Genoegen nemen met die € 10 ik dacht van niet, je blijft gewoon op je standpunt staan en je eist die € 20 op.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Monument Valley,
Een beetje tegenstrijdig antwoord: "Aangifte doen bij de politie" (mammavan2 heeft inmiddels het hele bedrag al vergoed gekregen..!) (Lees a.u.b. eerst wat al in dit item aan de orde geweest is!). Vervolgens refereer je aan het feit dat het toch eigenlijk wel aan haarzelf te wijten is dat zij zonder de 20 Euro de winkel is uitgestapt...
Hoe men het ook wendt of keert, hier ben ik het mee eens..!
Alle nasleep en incorrecties daargelaten, het kan niet zo zijn dat wij zelf niet verantwoordelijk blijven voor onze fouten, sorry hoor...!!
Wie moet ik aansprakelijk stellen voor de stuiver (NLG) i.p.v. de 5 eurocent die ik laatst in mijn portemonnee tegen kwam?? :shock:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Jij weet het onderwerp tenminste op een zonnige manier te relativeren :roll:

Gast

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door Gast »

Zonnetje2,

Ik weet niet wat jij tegenstrijdig noemt, ik heb het toch duidelijk verwoord dacht ik zo.
Kijk je moet ten alle tijden aangifte doen, maar toch ook op je standpunt blijven staan door die 20 euro op te eisen, immers zij kunnen in hun kas kijken wat zij aan omzet verkocht hebben en aan extra geld door mensen gepind is geworden.
Het hele verhaal van die c1000 van die kassiere heeft wel vaker die geintjes gehad, slaat werkelijk nergens op.
Dan nog die opmerking tegen mij van ik moet beter lezen, nou ik heb heel goed gelezen, waren sommige mensen maar zo attend dan werden ze niet getild.
Ik blijf op mijn standpunt staan; ook al heeft een bedrijf ook zijn verantwoordingen, de consument moet ook niet zo onachtzaam zijn door meteen weg te lopen.
Dus eigenschuld dikke bult is wel enigszins op zijn plaats.

domin8r
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 sep 2003 14:21

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door domin8r »

Volgens mij was het probleem niet zo zeer dat ze die 20 euro vergeten was, daarvan had ze al toegegeven dat het haar eigen fout was. Het ging meer om het hele traject erna wat niet echt netjes is opgelost door het filiaal. De klant heeft recht op wisselgeld (want dat is het het eigenlijk) en als dat vergeten wordt dan moet het toch niet nodig zijn zoveel moeite ervoor te moeten doen om het alsnog te krijgen..

Gast

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 20 Sep 2005 10:15 door domin8r


--------------------------------------------------------------------------------

Volgens mij was het probleem niet zo zeer dat ze die 20 euro vergeten was, daarvan had ze al toegegeven dat het haar eigen fout was. Het ging meer om het hele traject erna wat niet echt netjes is opgelost door het filiaal. De klant heeft recht op wisselgeld (want dat is het het eigenlijk) en als dat vergeten wordt dan moet het toch niet nodig zijn zoveel moeite ervoor te moeten doen om het alsnog te krijgen..
Natuurlijk is het niet netjes opgelost, ik vind het reuze vervelend voor de bewuste persoon die het overkomen is, maar stel nou dat het jou zou overkomen en de eigenaar van C1000 zou zoiets doen bij jou, hoe zou jij het oplossen.?
Eigenlijk vind ik het een hele vreemde situatie wat er gebeurd is, want waarom nemen sommige mensen nou genoegen met dit soort verhalen van, kom aan het einde van de week maar ff terug want wij moeten onze kas opmaken, kijk als ik die persoon was geweest, ik had hier geen genoegen mee genomen, al moet ik daar de hele dag blijven om mijn geld terug te krijgen dan zou ik dat zeer zeker doen, als ik dan nog mijn geld wat ik extra gepind had niet ontvang, nou ik zal maar niet vertellen wat er gaat gebeuren, maar ik kan wel een ding zeggen, die gasten van C1000 zijn dan nog niet jarig.
Ze hebben dan een regelrechte probleem met mij.
De detailisten verlangen van onze consumenten dat wij netjes zijn en trouw betalen maar dan moeten zij ook netjes en eerlijk zijn tegenover de consumenten.
Wat die C1000 geflikt heeft is onbeschoft en het is regelrechte diefstal.
Dan snap ik ook eigenlijk niet waarom er mensen zijn die een winkel uitlopen zonder erop te letten dat zij het geld terugontvangen hebben.
Hectisch of niet, je controleert tenalletijden of het geld wat je terug ontvangt wel klopt en of in de situatie van de bewuste persoon dat je het geld wat je extra gepind hebt ook daadwerkelijk ontvangt, daarom zei ik enigszins is eigenschuld dikke bult welop zijn plaats hoe lu**ig het ook mag klinken.

Ik wil totslot nogeen ding opmerken voor het geval dat er een bijdehand reageerd op mijn bericht; ik ben niet tegenstrijdig, in een vorige bericht heb ik gezegd dat je altijd aangifte moet doen bij de Politie, maar als ik de persoon in kwestie was geweest, ik had van die vergulde regel afgestapt en mijn eigen rechte gaan spelen; mag dan wel niet in dit verdomde land, maar iemand van zijn geld beroven mag ook niet, dus ik zou dan anders reageren en met een hardehand er overheen gaan.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door tienepien »

ik heb enkele weken geleden iets soortgelijks meegemaakt bij een dekamarkt in apeldoorn. Ik betaalde met 10 euro en kreeg maar tot 5 euro wisselgeld terug. Ik nam dit geld aan en realiseerde me dat ik alleen maar 10 euro bij me had en dat dit dus niet kon kloppen. De cassiere wist ook zeker dat ik met 5 euro betaald had. In deze situatie is het logisch dat zij mij niet mijn 5 euro teruggeeft, de klant kan zich ook vergissen niet waar? De bedrijfsleider kwam erbij , mijn telefoonnummer werd opgeschreven en de kassa werd nageteld. 's Avonds werd ik gebeld: de 5 euro was terecht en ik kon het komen halen. Prima opgelost lijkt me.

In dit geval is het net wat anders omdat de cassiere aangeeft dat de klant waarschijnlijk wel gelijk heeft. Op zo'n moment kan de winkelier al bijna niets anders dan het geld teruggeven.

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door woman4life »

tja de deka is gewoon goed in apeldoorn he :D
bij welke was het?

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door tienepien »

mjah.. k vind het assortiment een beetje mager... komart was beter...
maar t was die aan het ordenplein

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door lind@ »

ik had ook zoiets bij Etos Amsterdam
het was een beetje chaotisch daar nieuwe cassierre
ik betaalde deel met airmiles en de luiers betaalde ik contant
met 20 euro de luiers waren 10.79 dus ik 80 cent bijgedaan dus kreeg 10 euro terug(dus niet)
wel kreeg ik babyzegels waar ik om vroeg en die gaf zij mij ook
maar ze was een beetje de kluts kwijt kan me voorstellen hoor.
dus ik naar buiten wilde ik een ijsje kopen en ik wil mijn 10 euro pakken heb ik het niet!
ik meteen terug en de kwestie voorgelegd
ze gingen meteen op de videoopnames boven kijken of ik het geld had gekregen,met de conclusie geen 10 euro wel babyzegels!
dus ik kreeg meteen mijn 10 euro terug
ik vind het erg handig die videoopname en registratie
ook in dit geval blijkt het te werken. :lol:
Etos bedankt!! :lol:

Gast

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door Gast »

ze gingen meteen op de videoopnames boven kijken

Dat zouden meer zaken moeten doen, niet alleen voor hun zelf maar ook voor de veiligheid van de klant.

bart1979
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 sep 2005 12:01

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door bart1979 »

Bij ons in de winkel hangen overal camera's boven de kassa's. Maar hier komen weinig fouten voor. Niet dat onze caissieres zo geniaal zijn, maar onze klanten zijn hoofdzakelijk Horecaprofessionals en die letten echt wel op hun centjes.

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door Dutchie »

In dit geval is het net wat anders omdat de cassiere aangeeft dat de klant waarschijnlijk wel gelijk heeft. Op zo'n moment kan de winkelier al bijna niets anders dan het geld teruggeven.
beetje naief; als de cassiere een bekende zou zijn van de klant ......

Gast

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 23 Sep 2005 14:15 door bart1979


--------------------------------------------------------------------------------

Bij ons in de winkel hangen overal camera's boven de kassa's. Maar hier komen weinig fouten voor. Niet dat onze caissieres zo geniaal zijn, maar onze klanten zijn hoofdzakelijk Horecaprofessionals en die letten echt wel op hun centjes.
Dan val ik er waarschijnlijk ook onder :D want ik let ook altijd op mijn geld.
Kun je nagaan ik werk niet eens in de Horeca. :)
Maar ik begrijp je.

mamavan2
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2005 17:34

Re: c1000 en extra pinnen

Ongelezen bericht door mamavan2 »

Het vervolg!

Op een mooie ochtend kreeg ik een mailtje van het hoofdkantoor van C1000 met als onderwerp het feit dat men nog niet op mijn verhaal had kunnen reageren vanwege computerstoringen en het uitrollen van een nieuw systeem... Maar een reactie kwam snel. 2 dagen later werd ik door een van de directeuren gebeld met excuses voor de problemen en dat dit inderdaad niet zo had mogen aflopen. Hij was degene die de filiaalhouder gebeld had over klantenservice. Hij wilde weten hoe het met me was en of ik al een beetje bijgekomen was. En hij wilde het verhaal van mij nogmaals horen en hij gaf daarbij bij elke zin toe dat dit niet had mogen gebeuren. Ook hoopte hij dat ik gebruik zou maken om een kopje koffie te gaan drinken met de filiaalhouder. (Nee dank je ik drink geen koffie...) En of ik toch weer boodschappen bij dit filiaal wilde gaan doen... (Alleen in uiterste noodgevallen en strikt contant).
Verder was mij zo'n boodschappenpakket toegezegd maar die heb ik nog steeds niet ontvangen... (ook geen berichtje dat ik het af mocht komen halen).

mamavan2

Gesloten