LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Makelaar Vikas Vastgoed - Nays - Services

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Meli
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2014 15:36

Makelaar Vikas Vastgoed - Nays - Services

Ongelezen bericht door Meli »

Ik had mijn woning in de verkoop staan bij Vikas Vastgoed. Deze heeft mijn huis verhuurd aan een kennis (achteraf ook een makelaar) die in woningnood zat. De kennis betaalde de makelaar naar eigen zeggen EUR 1200,-, maar de makelaar betaalde mij maar EUR 1000,-. Hij bracht ons beide maandelijks EUR 100,- beheervergoeding in rekening. (de huur werd rechtstreeks naar de makelaar gestort en dan doorgestort naar mijn rekening) Over courtages of beheervergoeding is van tevoren niets afgesproken en helaas ben ik hier niet tegenin gegaan.

Tijdens deze periode heb ik een aantal keer geprobeerd langs mijn woning te gaan, maar de makelaar hield de boot af. Ook zei hij dat er bezichtigingen waren, maar als ik opmerkte er graag bij te willen zijn, vond hij dit niet verstandig. In februari werd ik gebeld door de politie en bleek er een hennepplantage in het huis te zijn. De huurder en de makelaar zeiden elkaar ineens niet te kennen en de huurder zei de woning te hebben onderverhuurd. Ik heb toen de hulp van een familielid ingeschakeld, omdat ik de stress niet meer aankon en ik het idee had dat ik niet serieus werd genomen.

Mijn familielid heeft contact met de huurder opgenomen, deze zei voor de kosten op te zullen draaien. Vervolgens heeft hij contact opgenomen met de makelaar, deze zei doodleuk dat hij geen huurovereenkomst met mij had en dat hij de waarborgsom als courtage rekende. Toen we met een advocaat dreigde hebben de huurder en de makelaar samen aangifte tegen mijn familielid gedaan wegens bedreiging. Nu zit ik met een betalingsachterstand, een geruïneerd huis en geen geld om het op te knappen. Van de politie mogen we de twee personen in kwestie niet meer “lastig vallen” tot wij officieel bericht hebben gekregen over de aangifte en worden uitgenodigd om ons verhaal te komen doen op het bureau...wat weken/ maanden kan duren.

Achteraf blijkt dat de huurder ook een vastgoed bedrijf heeft (Nays-Services) en dat onder zijn beheer bij het te koop staande huis van een kennis, ook een hennepplantage is aangetroffen in dezelfde regio. Ik wil mensen dan ook waarschuwen voor de werkwijze van deze “makelaars”.

Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: Makelaar Vikas Vastgoed - Nays - Services

Ongelezen bericht door Louise75 »

Beste Meli,

Een afschuwelijk, maar ook heel herkenbaar verhaal.

Ben zelf een gedupeerde verhuurder via verhuurmakelaar Direct Wonen. https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 8&t=120838

Voor hulp en/of informatie hoe te handelen verwijs ik u naar Stichting @VerhuurVeilig , @foutemakelaar en @marcelvdtorre

U mag mij ook altijd benaderen via dit Forum.

MVG
Louise

FouteMakelaar
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2013 08:36

Re: Makelaar Vikas Vastgoed - Nays - Services

Ongelezen bericht door FouteMakelaar »

Beste Meli,


Vreemd verhaal.....

Ik zie dat Vikas Vastgoed als makelaar is aangesloten bij de VBO. Hier kunt u ten alle tijde een klacht indienen.
Mocht u mijn hulp nodig hebben stuur dan even een email naar [email protected]

Groet,

@Foutemakelaar

Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: Makelaar Vikas Vastgoed - Nays - Services

Ongelezen bericht door Louise75 »

Beste Meli,

Wij zitten niet stil en VBO directie op dit probleem gewezen;

De KritischeMakelaar ‏@FouteMakelaar · 3 min
@VBOdirectie het zou de #VBO sieren als u dit tot op de bodem uitzoekt: “@LisaT33: Nieuwe gedupeerde verhuurder?

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 7#p1983027
MVG
Louise

Natasjalex
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2014 09:12

Re: Makelaar Vikas Vastgoed - Nays - Services

Ongelezen bericht door Natasjalex »

Ik heb mijn woning verhuurd via Nays Services en ik wou ook de woning bezichtigen.Steeds een smoesje dat het niet kon en ja hoor inval door de politie er bleek een hennepplantage daar te zijn.Hij beloofde de woning op te knappen maar heeft dit door een nieuwe huurder laten doen.De makelaar is niet meer bereikbaar.Graag zou ik met meerdere gedupeerden van Nays services in contact willen komen want ik zou graag aangifte willen doen.

Gesloten