LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

KPN

Ongelezen bericht door karinknol »

In vergelijking met Ziggo en en Alice, vind ik dat KPN snel problemen oplost! Dat Tele 2, mij onterecht blokkeerde, had ik zo de aansluiting weer terug bij de KPN!
Daarna ben ik nog even @home geweest, nu ziggo en zat 8 maanden zonder tel! Vaak mobiel moeten bellen en geen zin!
Dus weer happy terug naar de KPN!
Neem nu alles af de KPN en ik moet zeggen, als ik een klacht heb, wordt het snel verholpen en ook compenseren ze!
Je moet het wel even aangeven, waar het mis gegaan is!
Ik kan niet meer zeggen dat ik meer dan tevreden ben over de KPN!
Mijn internet snelheid is hoger dan met @home, ik kan gewoon bellen, iets wat me 8 maanden met @home niet gelukt is, ik heb digitale tv en ik ben nog goedkoper uit ook!

patensen
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2009 11:44

Re: KPN

Ongelezen bericht door patensen »

Ik heb hele andere ervaringen. Ik ben al een maand bezig om van ze af te komen. Een simpele opzegging kunnen ze niet verwerken. Heb het per aangetekende brief gedaan. Nog geen bevestiging. Gaat straks leuk worden als ze geld blijven incasseren.
Alle bewijs in handen dat ik tijdig opgezegd heb.

Doordat een "order"van september, upgraden naar onbeperkt bellen, nooit goed verwerkt is, werkt dit als een blokkade op het abbonnement. Doordat de order nog steeds open staat kunnen ze totaal geen wijzigingen en opzeggingen in abbonnement doorvoeren.

Ik heb nog nooit zoveel amateurs bij elkaar gezien. Van de ene naar andere afdeling doorgestuurd...en allemaal kunnen ze niet voor je doen.
Dat na lang in de wacht gestaan te hebben.
Nee, KPN is een van de grootste drama's dat telecomland rijk is.

Amelie13
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2009 12:36

Re: KPN

Ongelezen bericht door Amelie13 »

doe deze ook om omhoog, zelfde probleem tijdig opgezegd en nee hoor ze blijven mijn geld incasseren. zie ander post wij moeten mensen verzamelen om iets te beginnen tegen kpn

gerthein
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2009 15:41

Re: KPN

Ongelezen bericht door gerthein »

Ik heb ook een probleem om van mijn adsl-abonnement af te komen.

Ik heb voor het eerst op 2-1-2009 getracht mijn adsl abonnement per 18-2-2009 op te zeggen. Dit omdat XMS bij mij in de wijk glasvezel heeft geinstalleerd.
Na een aangetekende brief een 20-tal telefoontjes nog steeds geen enkele reactie van de KPN.
Op 11-1-2009 is er een dossier aangemaakt door de KPN onder nummer 5470787
met de belofte om uiterlijk 16-1-2009 terug gebeld te worden voor mijn probleem.
Na die datum ook nog vaak gebeld en gemaild(klachten) . De terugbelafspraak zou nu op 13-2-2009 plaatsvinden. Deze datum is ook verstreken en uiteraard ben ik niet gebeld.

Wel heb ik een spook factuur van de KPN gekregen, welke ik heb laten storneren en waar uiteraard wel een aanmaning van de KPN heb mogen ontvangen. Na een aantal aanmaningen heb ik toch maar weer betaald.

Inmiddels op 16-2-2009 weer twee facturen ontvangen en afgeschreven.
Ik heb dus nu twee adsl abonnementen. Het is werkelijk te triest voor woorden. Ik kan er ook niet bij, dat dit maar allemaal zomaar kan.

Het probleem schijnt te zitten in een niet goed verwerkte annulering van een omzetting internet, waar ik wel een brief van KPN heb mogen ontvangen, dat deze geannuleerd is.

Mijn grootste ergernis zit hem in het feit, dat je nooit door de KPN wordt teruggebeld en altijd mensen aan de telefoon krijgt die niets voor je kunnen betekenen. Je hebt altijd voor de verkeerde optie gekozen.
Nee meneer, dat kan ik niet zien, wordt er dan gezegd.
Verder ben ik inmiddels al uren aan irritatie, bellen, mailen en boosheid kwijt.

Je kan bijna niet geloven dat de KPN tot dit niveau is afgezakt.
Ik begrijp ook niet dat dit zomaar kan. En dan die reclame van 'Het Net' over overstapproblemen. Die gaat gewoon over hun zelf.

Ik zou graag eens iemand van de KPN in een TV-uitzending van Radar aan de tand willen voelen over de praktijken van de KPN.

Het "leukste" is dat ze een klantservice afdeling hebben,
echter niet weten wat dit betekend.

PS Als je iets wilt bestellen van de KPN zul je waarschijnlijk wel geholpen worden.

Heeft iemand misschien nog een tip wat je hier aan kunt doen?

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: KPN

Ongelezen bericht door jelle. »

Heeft iemand misschien nog een tip wat je hier aan kunt doen?
Laat intern een klacht indienen vanuit een Primafoon/KPN winkel. Neem daarvoor wel even de juiste papieren mee (of liever: kopieen) daarvan, zoals die facturen en aanmaningen enzovoorts, dan kunnen die meegefaxt worden.

Meestal is dat de enige manier om dit soort problemen fatsoenlijk op te lossen.

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: KPN

Ongelezen bericht door karinknol »

@gerthein,

wijs ze op hun voorwaarden, zet in je schrijven die voorwaarde er in, via mail en per brief en eis dat ze het oplossen en stel daar een dwangsom ter dag tegenover.

Zet ook in je brief dat je op dd 02-01-2009 je abbo al hebt opgezegd en dat je per dd 18-02-2009 niets meer aan ze betaald en dat je de rekeningen terug vordert met de wettelijke rente. Tevens ook meteen je belkosten claimen en dreigen dat als het niet opgelost wordt, dat je een deurwaarder op ze afstuurt met alle kosten van dien.

@amelie, je kan bij de bank de machtiging laten stopzetten, laat ze maar een deurwaarder op je afsturen, als jij bewijs hebt dat je opgezegd hebt, is er niets aan de hand.

gerthein
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2009 15:41

Re: KPN

Ongelezen bericht door gerthein »

Iedereen bedankt voor de tips. Ik ga zeker via email een claim indienen voor het te veel betaalde. Ik ga niet naar de KPN winkel, daar ik dit zonde van mijn tijd vind en ik er zelf reeds genoeg tijd in heb gestoken. Verder zal ik online nog een klacht indienen bij de Geschillencommissie

Verder nog even een update: Vrijdag de 13e februari toch nog een keer gebeld (ik kon het niet laten). Weer alles uitgelegd. Toen zij de medewerkster dat ze mijn adsl-abonnement per 18-2-2009 zou beeindigen en binnen 5 werkdagen een bevestiging hiervan zou krijgen.
Uiteraard geloof ik dit niet omdat dit al vaker verteld is. Ik denk dat ze dit gewoon zeggen om snel van je af te zijn. Ook nog geen bevestiging ontvangen.

Wat wel gelukt is dat mijn oude telefoonnummer, welke door XMS op transport was gezet bij de KPN nu in gebruik is bij mijn XMS glasvezelaansluiting. Ook heb ik hier wel van KPN een bevestiging van gehad dat mijn ISDN/telfoon lijn werd afgesloten. In de brief stond ook weer dat je gewoon moest doorbetalen en dat je na 2 maanden een eindafrekening krijgt. Wat een service!
Ik ben toch reuze benieuwd of mijn twee adsl abonnementen gewoon door blijven lopen zonder telefoonlijn.

Verder ben ik verbaasd over hoeveel mensen in mijn omgeving overhoop liggen of hebben gelegen met de KPN. Zelf mensen waarvan ik wist dat ze bij de KPN werken, komen voor hun eigen problemen ook geen steek verder. Het is ook typisch de houding van een (voormalig)monopolist, die denkt dat niemand zonder de KPN kan. Bij mij heeft de KPN in ieder geval geen functie meer. Alles van de KPN is losgekoppeld Hoera!

Jan Cornelius
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2009 09:31

Re: KPN

Ongelezen bericht door Jan Cornelius »

24022009. Om hopeloos van te worden!!! Ben op 01082008 verhuisd en heb mijn vaste telefoon met ADSL opgezegd. Abonnement liep nog door tot 01012009, oké ik betaal keurig. Wat schetst mijn verbazing vanaf januari 2009 zit ik VAST aan een ADSL Easy"zonder vaste verbinding"!!! Om toch op internet te kunnen - draadloos - schqf ik een HI abonnment aan voor 3 maanden met maandelijkse opzegging. kosten per maand 30 euro. De eerste maand gaat goed maar vervolgens lopen de rekeningen op tot a) 111 en de tweede b) tot 248 euro. Ik vraag uitleg en zeg mijn abonnement onmiddelijk op!! telefonisch kan niet dus per brief. Geen reactie, dus klacht. Ik bespaar alle ellende maar probeer door betalingen stop te zetten of steeds terug te boeken of bankrekening op 0 te zetten KPN tot actie te bewegen. Voor mij in ieder geval NOOIT meer KPN en in september ga ik (proberen) mijn GSM abonnement stop te zetten en wil ook geen KPN dochters meer op telefoon of internet. Vreselijk dit gedoe en meest Consument onvriendelijk en de call centers doen niets anders dan excuses aanbieden maar verder helpen...... nee no way;

HELP, HELP........ Jan

bakker82
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jan 2009 12:38

Re: KPN

Ongelezen bericht door bakker82 »

@gerthein:
Het is bij kpn 'normaal' danwel procedure dat je de abonnementskosten 2 maanden doorlopen en dat je daarna een eindafrekening krijgt. Dat is toch niet zo'n probleem? Heb je 80 euro teveel betaald, dan krijg je dat vanzelf terug. Niet dat ik het op wil nemen voor kpn, integendeel: ik heb zelf vanaf het begin IPB (internetPlusBellen) gehad. Na een jaar tegenvallende resultaten wilde ik opzeggen. Dat kon helaas alleen per telefoon, waarbij je als klant geen bevestiging ontving. Ik had dus geen bewijs, whatsoever, dat ik had opgezegd. Voor de zekerheid belde ik o de laatste dag dat ik kon opzeggen, nog eens voor de zekerheid, om te controleren op mijn abo was opgezegd. Er was niets bekend in hun systeem! :evil:
Ik nogmaals opgezegd en vertelt dat ik dit geen goed gang van zaken vind, dat je als klant geen enkele brief krijgt waarmee later je gelijk is te onderbouwen. Gelukkig ging het hierna goed (...) kpn stuurde een monteur langs om de zaak te demonteren en in de oude situatie te herstellen!? Ik begreep er niets, van, maar heb maar gewoon de afspraak gemaakt. "Neemt die monteur de modem dan meteen mee?" "Nee, meneer, die moet u opsturen in een door ons toegestuurd pakketje". Oke, prima.
HAha, ik heb me ziek gelachen, kwam er zo'n gast van kpn (overigens totaal niet herkenbaar, geen kpn-auto, geen kpn kleding helemaal niks, misschien had ie wel een kaartje, maar dat heb ik niet gevraagd) wat heeft die gedaan: de stekkers van de ExperiaBox (zo heette die modem geloof ik) uit het stopcontact getrokken en uit het varkenssnuitje (de telefoon stekker) gehaald. En mijn telefoon direct op het varkenssnuitje aangesloten.
Toen hij weg was, heb ik de stekkers er weer ingedaan, met de splitter er weer tussen, zodat ik en telefoon had, en internet. Ben vrolijk blijven internetten totdat het signaal er daadwerkelijk afgehaald was.
Per post kreeg ik later, zoals afgesproken, een doos om de modem naar kpn retour te sturen (die leen je)

Waar het mij om gaat is: in je kritiek naar een bedrijf kun je op fora zoals dit je gal spuwen over de dienstverlening etc. Maar er zijn ook dingen die je vantevoren had kunnen weten en waarmee je volgens mij ook niet benadeeld wordt, per se. Je kunt het stom vinden dat kpn nog 2 maanden door factureert, maar dat geven ze zelf al aan en leggen dat ook uit als je er naar vraagt. Als je je geld toch terug krijgt, wat is dan heb probleem precies!?
Ik kreeg na 3 maanden netjes het teveel betaalde abonnementsgeld teruggestort.

@Jan Cornelius:
Ik begrijp je frustratie, en stemmen met de voeten vind ik altijd de beste manier om je bloeddruk in de toekomst te sparen. Echter, verwacht niet dat het nergens anders mis gaat. kpn is een log bedrijf, dat zijn andere aanbieders meestal ook. Als je dit forum af struint, lees je heel veel verschillende ervaringen, maar in ieder geval bijna alleen maar negatieve. Mijn ervaringen met kpn waren dus ook niet geweldig, maar met Orange heb ik ook daarna ook geen prettiger internet-leven gehad, hoor. Er zijn maar weinig aanbieders waarbij de dienstverlening top is. We willen zelf vaak voor een duppie op de eerste rang zitten, als je dienstverlening en kwaliteit wilt, kun je toch naar XS4ALL bijvoorbeeld (Zelf geen ervaring mee), die staat al jaren bovenaan de lijst bij de Consumentenbond als beste Provider.

gerthein
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2009 15:41

Re: KPN

Ongelezen bericht door gerthein »

hier weer een update van mijn KPN-thriller
Afgelopen maandag 2-3-09 ben ik voor het eerst door de KPN gebeld over mijn dossier. Deze mevrouw vertelde mij dat ze er op ging toezien dat nu alles goed geregeld zou worden. Ze moest wel nog even weten wat nu eigenlijk de bedoeling was. Nou vraag ik je, met alle klachten, dossier, aangetekende brief moest ik toch weer vertellen, dat ik mijn adsl wilden opzeggen. Maar goed, het ging misschien weer de goede kant op. Ze vroeg ook nog of ik een bos bloemen wilde hebben, maar die heb ik geweigerd. Ja zei ze, er gaat overal wel eens iets fout waar gewerkt wordt.

Vrijdag 6-3-09 weer een herinnering gekregen voor een gestorneerde incasso van tweede adsl-abonnement.
Zaterdag 7-3-09 weer een brief gekregen van de KPN met de mededeling dat mijn 'adsl-comfort' omgezet zou worden naar 'adsl-comfort zonder vaste lijn'. Ja helaas, het was ook te mooi om waar te zijn. Het zal nog wel even duren voordat alles is opgeslost. Ik heb maar weer een klacht aangemaakt via de website. Verder blijf ik vanaf nu alles storneren en lachen (hahaha).

EllenZijlstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2009 14:02

Re: KPN

Ongelezen bericht door EllenZijlstra »

Ook ik heb een probleem om van mijn abonnement bij KPN af te komen.

Op 5 januari 2009 heb ik een e-mail ontvangen van kpn met de mededeling dat ik in verband met de wijzigingen in het tarief van verhuiskosten voor 1 februari 2009 mijn internetplusbellen abonnement op kon zeggen. Dit heb ik vervolgens op 6 januari 2009 dor middel van een opzegbrief gedaan. ). Ik ben vervolgens een week later door kpn gebeld waarom ik op wil zeggen. Aan het eind van dit gesprek werd mij toegezegd dat het abonnement per 9 februari 2009 beëindigd zou worden. Een week later werden wij opnieuw door hen gebeld met hetzelfde verhaal. Ook tijdens dit gesprek werd opnieuw toegezegd dat alles geregeld zou worden.

Nou mooi niet. Op 9 februari 2009 heeft mijn nieuwe provider mij aangesloten (inclusief de telefoon die onder het internetplusbellen abonnement valt) maar ik zag dat KPN mijn internetplusbellen niet had afgesloten. Ik heb vervolgens met de servicedesk gebeld waar mij werd verteld dat het abonnement pas op 27 oktober 2009 beëindigd zou worden. Ik heb vervolgens de e-mail voorgelezen en hierop werd gereageerd dat het dan door mij schriftelijk opgezegd had moeten worden. Hierop gaf ik aan dat ik dat op 6 januari 2009 heb gedaan en niet van plan was dat nogmaals te doen. Ook omdat ik tot twee maal toe door KPN ben gebeld en zij deze brief dus wel hebben ontvangen. Ze zou de brief erbij zoeken en na enig zuchten en kreunen werd de verbinding plotseling verbroken. Ik heb opnieuw gebeld en na tien minuten in de wacht te hebben gezeten werd ik door meneer te woord gestaan. Ik heb hem het hele verhaal opnieuw gedaan en hij heeft mij op dat moment toegezegd dat hij het abonnement per direct had beëindigd. Verder gaf hij aan dat ik binnen drie dagen de opzegbrief in de bus zou hebben.

Omdat ik weer geen reactie had ontvang en de servicedesk van KPN erg druk heb ik vervolgens via de website een vraag ingediend. Hierop heb ik een e-mail terug ontvangen dat mijn vraag niet beantwoord kon worden via de e-mail en dat ik het via de servicedesk zou moeten regelen. Dit heb ik dan maar weer gedaan op 19 februari 2009. Nu werd er aangegeven dat drie dagen voor een brief wel heel erg snel ik maar dit is de informatie die ze zelf verstrekken. Op het moment van bellen lag het systeem eruit en kon hij niets nakijken. Er werd mij toegezegd dat hij alles nagekeken ging wordnen.. Als het internetplusbellen abonnement niet beëindigd was zou dit alsnog per 9 februari 2009 worden gedaan en ik zou daarvan een e-mail ontvangen op mijn nieuwe e-mailadres.

Op 27 februari 2009 had ik nog steeds geen e-mail ontvangen dus ik heb maar weer eens gebeld via het keuze menu heb ik eerst keuze 3 en vervolgens keuze 2 gekozen om bij de afdeling opzeggingen terecht te komen. Ik kreeg nu een mevrouw aan de telefoon die aangaf dat het abonnement pas per 27 oktober 2009 beëindigd zou worden. Ik heb maar weer eens aangegeven dat ik het daar niet mee eens was. Zij heeft mij aangeraden om via het keuze menu eerst optie 3 en dan optie 1 (afdeling annuleringen) te kiezen , omdat deze mensen de betreffende brieven erbij konden zoeken. Dus maar weer gebeld. Na ca 25 minuten in de wacht te hebben gehangen kreeg ik eindelijk een mevrouw aan de telefoon. Met haar heb ik het hele verhaal nog maar eens doorgenomen. Zij gaf aan dat ik niet schriftelijk maar telefonisch op had moeten zeggen omdat het abonnement dan direct beëindigd had kunnen worden. (Volgens mij moet je tegenwoordig toch echt alles schriftelijk opzeggen, anders wordt het niet geaccepteerd). Zij gaf aan verteld dat het abonnement per 27 oktober 2009 beëindigd zou worden en als ik het er niet mee eens was ik maar een klacht in moest dienen. Ook gaf ze aan dat ze geen inzage had in stukken die ik naar KPN had verzonden. Terwijl ik tijdens het vorige telefoontje naar deze mevrouw was doorverwezen. Dit is allemaal erg vreemd omdat mij eerst via een e-mail wordt aangeraden om mijn probleem met de servicedesk op te lossen en in eerdere gesprekken met andere werknemers, via hetzelfde keuze menu, de brieven er wel bij konden zoeken. Ik heb direct een klachtenbrief ingestuurd.

Vandaag 10 maart 2009 werd ik als reactie op deze brief gebeld door KPN. Deze meneer had een heel verhaal en er kwam uit dat hij eigenlijk niets voor mij kon betekenen omdat hij van de afdeling opzeggingen was. Terwijl ik met grote letters boven de brief heb gezet dat het om een klacht ging. (Lezen kunnen ze dus ook al niet). Hij gaf aan dat ik alleen op had kunnen zeggen als ik ook daadwerkelijke ging verhuizen (maar dat staat niet in de mail die ze hebben verzonden) en dat het abonnement pas per 27 oktober 2009 beëindigd zou worden. Hij heeft mij vervolgens toegezegd dat hij de brief alsnog naar de afdeling klachten door ging zetten. Het is maar een raar bedrijf de ene afdeling weet van de andere niet wat ze doen!!!! En het rare is dat mijn oude telefoonnummer dat bij het internetplusbellen abonnement inzit wel gewoon is over genomen door mijn nieuwe provider.

Gesloten