LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Direkt kappen met die volksverlakkerij.
Een veel te groot deel verdwijnt in de zakken van de organisatie zelf.
Luxe reisjes om te gaan kijken wel een goed doel er wel gesteund wordt.
Volgevreten artiesten naar de derde wereld sturen om te kijken.
Dure shows produceren.
Als je dan toch wilt helpen doe het dan rechtstreeks

Walgelijk
Waar haal je het vandaan? Heb je daar objectief bewijs voor? Volgens mij doet de Staatsloterij en dergelijke hetzelfde. Bovendien worden alle loterijen streng gecontroleerd, dus het lijkt me heel sterk dat het gaat zoals jij zegt.

Redje
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 mar 2006 09:18

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Redje »

Het is inderdaad vreemd dat er 'loten' mee doen aan de trekking die niet verkocht zijn. Dat noem ik geen loting meer.

Het meest bijzondere vind ik nog wel dat telkens op 'mooie' dagen de jackpot er altijd uit gaat. Bijv 1 januari valt altijd de jackpot, maar de maanden ervoor nooit.

Gezondverstand
Berichten: 57
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:54

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Gezondverstand »

De Kanjer wordt altijd op 1 januari uitgereikt maar het is geen jackpot.
Bij alle jackpots doen ook combinaties (lotto) en loten (staatsloterij, postcodeloterij) mee die niet verkocht zijn. Anders zou er geen sprake zijn van een jackpot. Niets vreemds aan dus.
Bij de Postcodeloterij wordt geen postcode getrokken maar een lot. Aan dat lot is de postcode gekoppeld waarmee men verder kan.
Daarom is het waar als de Postcodeloterij zegt dat u uw kansen vergroot (al is het nog zo verwaarloosbaar) door meer loten te kopen.
Postcodes met weinig verkochte loten maken minder kans op b.v. de Kanjer dan postcodes met veel verkochte loten. Daar staat tegenover dat de gewonnen prijs per lot dan wel hoger is.

Alex-emmen
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2006 20:04

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Alex-emmen »

Als je zegt dat je met een loterij meedoet, omdat ze zoganaamd een goed doel steunen ben je een leugenaar.

Je doet met een loterij mee omdat je hoopt geld te winnen.
Als je het echt belangrijk vindt om een goed doel te steunen, maak je wel rechtstreeks geld over.

Karr-2 schijft en Bailey is het er mee eens:
Het is heel simpel hoor. Ik heb 1 lot, alle reclame die binnenkomt flikker ik meteen in de papierbak en al die domme tv programmas kijk ik nooit naar.
Vertellen jullie nu eens eerlijk? Waarom hebben jullie maar een lot? Toch bang dat er een prijs op jullie postcode valt? .... :oops: Of om toch een beetje een goed doel te steunen??? :wink:

P.S. Nog een reden om niet mee te doen met deze loterij:
Je kunt er een (overigens wel mooie) auto winnen. Wat veel mensen niet weten is dat als je een auto wint je de waarde in het daarop volgende jaar bij je inkomen moet optellen en belasting over moet betalen. :(

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Flipipo »

Alex-emmen???? Auto winnen en bij inkomen optellen???? Nooit van gehoord.. ben van beroep accountant. wel kansspelbelasting.... maar auto winne en bij inkomen opellen, nou nee...

Alex-emmen
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2006 20:04

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Alex-emmen »

Ik heb nog nooit een auto gewonnen, maar een aantal jaren geleden heb ik gehoord dat de waarde van de auto onder kansspelbelasting zou vallen.

Als dit niet (meer) zo is, dan is dat alleen maar mooier. :oops:

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door inxsnl »

Klein foutje alex.
Verder zit je verhaal goed inelkaar

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Bailey »

Eerlijk?? Ik doe mee om geld te winnen!! Niet om een goed doel te steunen, dat doe ik zo ook wel. Oke..het is mooi meegenomen, maar mijn voornaamste reden is om geld te winnen. Dat is toch de reden van iedereen?

Eerlijk genoeg?

Alex-emmen
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2006 20:04

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Alex-emmen »

Mijn moeder heeft een tijdje geleden de postcodeloterij opgezegd. Ze speelt nog mee t/m maart. Ze heeft nog nooit wat gewonnen.

Op 13 maart krijgt ze netjes een brief met dank voor deelname etc.
en dat het jammer is dat ze stopt voor de goede doelen en zo, maar ook:
Ik citeer:
Voor u is het ook jammer, want op een dag kan het gebeuren dat de notaris met een Kanjerprijs uw straat in komt, maar dat hij uw deur moet overslaan. En als het geen miljoenen zijn; de wekelijkse PostcodeStraatprijs van 12.500 euro wilt u toch ook niet mislopen?
Getekend, Boudewijn Poelmann.

Er zit nog een tweede volledig ingevulde brief bijgesloten met: "Ja ik blijf meespelen in de Postcodeloterij." Alleen nog even ondertekenen en opsturen in de ook al handig meegeleverde retourenvelop.
(postzegel is niet nodig, de portokosten worden wel in mindering gebracht op het steunen van de goede doelen).

Meneer Poelman kan het mooi omschrijven en inspelen op de gevoelens van de (ex) deelnemers... maar het kan nog mooier !!!!!

Op 16 maart weer een brief van de Postcode Loterij met.... een prijs !!!!!

Vrijkaartjes voor de Keukenhof!

Om toch nog maar de (ex)deelnemers ervan te overtuigen dat het loont om door te spelen en de voorbedrukte brief op te sturen.
Dit is mij te toevallig, ik denk dat iedereen die in deze periode opgezegd heeft ook naar de Keukenhof mag...


Dus reageer hier als ook U de Postcodeloterij heeft opgezegd en ook "TOEVALLIG" op de valreep nog even een prijs wint....

Theo1980
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 okt 2005 21:40

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Theo1980 »

Wanneer je een auto (of wat voor prijs dan ook) wint waarvan de waarde boven de kansspelbelasting-grens ligt (450 euro als ik me niet vergis), dan moet je hier wel degelijk belasting over betalen. In het geval van een dure prijs (zoals dus een auto) kan je dit nog flink wat geld gaan kosten. Vroeger, bij het Rad van Fortuin, moesten kandidaten voor de uitzending ervoor tekenen dat zij de prijzen accepteerden, juist omdat mensen zich kapot schrokken wanneer ze hoorden dat er belasting over betaald moet worden.

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Er zijn in in Nederland best veel mensen die het ondanks de welvaart niet al te breed hebben. Opvallend is dat juist een groot percentage van deze groep meedoet aan loterijen en allerlei andere kans spelletjes. Dat je daarmee prijzen kunt winnen klopt... Maar is niemand van deze mensen in staat een simpele kans berekening uit te voeren?

Ah jullie kunnen dat wel en doen mee voor de goede doelen.... :D

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Vertellen jullie nu eens eerlijk? Waarom hebben jullie maar een lot? Toch bang dat er een prijs op jullie postcode valt? .... Of om toch een beetje een goed doel te steunen???
Ik denk dat het merendeel van de deelnemers een lot heeft "voor het geval dat..." Dat er ook goede doelen gesteund worden is een leuke bijkomstigheid, meer niet.

Alex-emmen
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2006 20:04

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Alex-emmen »

Ik denk dat het merendeel van de deelnemers een lot heeft "voor het geval dat..."
Inderdaad Dilbert en dat is nou precies waar ik me het meest aan erger.

Ik wil geen 8 euro per maand neertellen voor "het geval dat..." er een prijs op mijn postcode valt.
Ik heb er niet om gevraagd van mijn postcode een lotnummer te maken. Sterker nog: ER IS MIJ NOOIT TOESTEMMING VOORGEVRAAGD !!!!

Ik doe op dit moment mee met de Bank-Giroloterij, als ik hier mee besluit te stoppen zal er nooit een prijs op mijn rekening nummer vallen...

Nogmaals: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!!

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik heb er niet om gevraagd van mijn postcode een lotnummer te maken. Sterker nog: ER IS MIJ NOOIT TOESTEMMING VOORGEVRAAGD !!!!
Daar hebben ze je toestemming ook niet voor nodig, aangezien je postcode niet jou persoonlijke eigendom is en ook niets zegt over je priveleven. Er zijn afhankelijk van de straat tientallen huizen met hetzelfde lotnummer.

Nogmaals, het is en blijft je eigen keuze om mee te doen of niet, maar dan moet je ook de gevolgen accepteren.

Alex-emmen
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2006 20:04

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Alex-emmen »

Karr-2....

hoeveel loten heb jij uit "eigen keuze" of "voor het geval dat"?

Ik kan me niet voorstellen dat je niet meedoet....

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Shareena »

ROnvdN: Jij bent helemaal verkeerd voorgelicht met het antwoord dat de verliezers ook in beeld gebracht worden...Als je niet gefilmd wilt worden dan mag je dat zeggen en dan mag het niet uitgezonden worden... Je kiest toch zelf of je meedoet of niet... En als je niet meedoet en de prijs valt, ja dan heb je pech! Maar je kiest er zelf voor.. Als je buurman met de Staatsloterij een prijs wint en jij niet want je hebt geen lot gekocht ga je toch ook geen topc aanmaken dat de Staatsloterij moet stoppen!

Ik vind het jammer dat er zoveel mensen onzin lopen te verkondigen op dit forum.. Bij elke loterij heb je een kleine kans, maar je zal net met jouw lotnummer die kleine kans pakken :) Ik loop geen risico en blijf lekker spelen!

Alex-emmen
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2006 20:04

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Alex-emmen »

Inderdaad shareena,
Ik loop geen risico en blijf lekker spelen!
jij loopt geen risico !!! Goed gedaan! Je betaalt elke maand braaf je inleg op je postcode. Want hij zou maar op je adres vallen. Ik kan me geen andere reden voorstellen waarom mensen met deze loterij meedoen.
OM MAAR GEEN RISICO TE LOPEN MET EEN LOTERIJ MEEDOEN???? DIT KAN TOCH GEEN REDEN ZIJN? DUS OM GEEN RISICO TE LOPEN VERPLICHT JE JEZELF OM MEE TE DOEN !!!
Ik loop wel een risico, ik doe niet mee met de loterij. Valt hij dan op mijn postcode heb ik INDERDAAD pech.
Noem mij nog een loterij waarbij ik een lotnummer heb waar een prijs op kan vallen. Maar als ik niet meedoe geen prijs krijg (en dus pech heb)?

Als er nog een is, sluit ik deze discussie

Als ik niet meedoe in de Staatsloterij weet ik zeker dat ik niets win.
Dit geld ook voor de giroloterij en de Lotto... Ga zo maar door.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik zou ook niet weten wat we anders nog kunnen zeggen. Alle argumenten voor en tegen zijn besproken, ieder zijn eigen keuze.

Laat ieder voor zichzelf de keuze maken om wel of niet mee te doen en laat die persoon dan ook in zijn waarde.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door NAK »

Het was een Romeinse kiezer die de opmerking "Geef het volk brood en spelen" plaatste waarmee hij beoogde het volk bezig te houden.
Alleen heten de huidige keizer(s): Winston Gerschtanowitz, Caroline Tensen, Martijn Krabbé en Gaston Starreveld, ook zij houden het volk bezig.
En het volk nu........... vindt het, net als in de Romeinse tijd, prachtig.

hanterp
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2006 23:49

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door hanterp »

Ik zat vandaag naar die kwis van Talpa te kijken, postcodeloterij 1 tegen 100 (ja, dat vind ik leuk :) ).
Er is altijd een zogenaamde kans voor kijkers om 10000 euro te winnen door naar een 0900 nummer te bellen. Ik heb altijd al gedacht dat dat geldklopperij is, maar vandaag is dat beeld wel aardig versterkt.
De eerste zogenaamde prijswinnaar heette K. Pot. Ik moest lachen, haha ka-pot, kapot!
Maar dat lachen verging me toen later in de kwis de tweede prijswinnaar bekend werd: Die heette zogenaamd K.A. Duuk!!
Kaduuk dus, wat het zelfde is als kapot. Dat lijkt me té toevallig om waar te zijn.
Stelletje oplichters! Blijkbaar wint daar nooit iemand een prijs....

Gesloten