Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Dit is een vervolg op het eerdere topic. viewtopic.php?f=50&t=185677

We horen graag wat jullie feedback is op het forum in zijn algemeenheid, denk aan het moderatiebeleid en de functionaliteiten. Deze plek is nadrukkelijk niet bedoeld voor berichten over individuele forumleden. We nemen maatregelen wanneer we zien dat gebruikers reacties plaatsen over mede-forummers.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik zou graag willen openen op deze nieuwe Feedback-3 ...

t.a.v. de redactie dus, om mee te delen, dat de moderatoren (nog zonder naam) inmiddels een stuk toegankelijker zijn geworden, maar duidelijk verschillend reageren ... soms op dezelfde dag met een schouderklopje/aanmoediging èn dan weer een terechtwijzing zonder enig verband. Dat is dus plat gezegd nogal onevenwichtig en verwarrend voor de benaderde deelnemer.

Verder heb ik nog drie praktische vragen en ga ervan uit, dat ze ook open en überhaupt op Feedback-3 zullen worden beantwoord:

VRAAG-1: Zitten jullie niet in eenzelfde ruimte? en wisselen ervaringen dus met elkaar uit? Kan toch prima zonder koptelefoon?

VRAAG-2: Wat kunnen omgekeerd de deelnemers bijdragen om hier een interessanter en vooral blijer forum van te kunnen maken?

VRAAG-3: Jullie eigen Omroepcollega's hebben een tool in gebruik om per klik te kunnen aangeven of de deelnemers een gepost antwoord goed of minder goed vinden. M.a.w. daar kan men iemand omhoog stemmen en omlaag stemmen. De naam van de betreffende stemmer verschijnt hierbij ook door de cursor erop te plaatsen, dat is prettig, omdat gecontroleerd kan worden of het bij voorbeeld om een inhoudelijke opwaardering of eerder om herhaling van een persoonlijke negatieve kwestie gaat.

Dit alles te bewonderen en uit te proberen in de rubriek Columns:
https://radar.avrotros.nl/columns/item/ ... e-ertegen/

Deze laatste wens staat al sinds Feedback-1 op het lijstje ... de techniek hebben jullie dus letterlijk al in huis! Het 'vind ik leuk' zou zolang weggehaald kunnen worden, want er worden eerder lelijke tendensen zichtbaar die helemaal verder niets toevoegen en zichtbaar maken dat vaak dezelfde deelnemers sàmen reageren als een kliekje, meestal als ondersteuning van één uit dat kliekje.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 20 dec 2018 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd vind ik het moderatiebeleid volkomen helder en transparant. Ik zou niet weten wat er beter/anders zou moeten of kunnen. Dat er wat nuanceverschillen kunnen zijn, of een verschillende woordkeuze, kom op... De moderatoren zijn toch ook verschillende mensen? Er is verschillende keren uitgelegd dat er door moderatoren onderling overlegd wordt, en als er tot een ban wordt besloten, dan wordt dat door 2 moderatoren besloten.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En welke omroepcollega’s hebben dan een tool voor een goed of minder goed antwoord?

[offtopic deel door moderator verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 23 dec 2018 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: offtopic deel door moderator verwijderd

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat ' dat vind ik leuk ' is het enige tot nu toe. In het vorige feedbacktopic is al gevraagd om wat meer icoontjes mogelijkheden te kunnen krijgen, dus dat is niet iets nieuws voor dit 3e feedbacktopic.

Ik moet zeggen dat ik de moderatie zeker transparanter vind en ja er zullen verschillende moderators zijn dus ook verschillende interpretaties en/ of reacties van hen.

Zelf zit ik eigenlijk nog steeds te wachten op meer telbare ' meldmogelijkheden ' zodat duidelijk wordt hoeveel forummers dit melden omdat het belangrijk is.
Dit zou worden overwogen en werd meegenomen in de overdenkingen vd mods.

Ik had graag een overzicht willen zien van wat toepasbaar is of wordt uit de feedbacktopics 1 & 2 .

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die telbare melding vind ik ook belangrijk. Wie er gemeld heeft moet alleen zichtbaar zijn voor de moderatie.

De moderatie is de laatste dagen (noodgedwongen) behoorlijk actief en doet goed werk.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
20 dec 2018 23:30
Ik had graag een overzicht willen zien van wat toepasbaar is of wordt uit de feedbacktopics 1 & 2 .
Eens. In die topics zijn heel wat concrete verbetervoorstellen gedaan, waar tot op heden geen reactie op is gekomen. Het zou handig zijn om iets meer inzicht te geven in de zaken die onderhanden zijn, net als van de zaken die niet haalbaar of gewenst zijn. Dan weten we wat er met de feedback gebeurt.
Erthanax schreef:
21 dec 2018 00:58
De moderatie is de laatste dagen (noodgedwongen) behoorlijk actief en doet goed werk.
Eens!

ClaimConcept
Berichten: 1963
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

hänschen klein schreef:
20 dec 2018 21:31
Het 'vind ik leuk' zou zolang weggehaald kunnen worden, want er worden eerder lelijke tendensen zichtbaar die helemaal verder niets toevoegen en zichtbaar maken dat vaak dezelfde deelnemers sàmen reageren als een kliekje, meestal als ondersteuning van één uit dat kliekje.
Iets met spiegel? Misschien worden jouw bijdragen niet altijd even goed gewaardeerd? Wat tot 'dat vind ik leuk' hartjes leidt voor reacties die daar tegenin gaan?

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

hänschen klein schreef:
20 dec 2018 21:31
VRAAG-3: Jullie eigen Omroepcollega's hebben een tool in gebruik om per klik te kunnen aangeven of de deelnemers een gepost antwoord goed of minder goed vinden. M.a.w. daar kan men iemand omhoog stemmen en omlaag stemmen. De naam van de betreffende stemmer verschijnt hierbij ook door de cursor erop te plaatsen, dat is prettig, omdat gecontroleerd kan worden of het bij voorbeeld om een inhoudelijke opwaardering of eerder om herhaling van een persoonlijke negatieve kwestie gaat.
Stel dat deze Reddit-achtige wijze ingevoerd zou worden, dan beseft u toch zelf wel waar uw topics/berichten ongeveer eindigen.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dank voor de goede en snelle moderatie bij het rijbewijs.

Het vergrootglas opent nu rechtstreeks de zoekfunctie op het forum. Heel fijn!
Is dat al lang zo? Ik gebruikte altijd nog het hamburgermenu, wat nu helemaal uitgeschakeld lijkt op mijn telefoon, maar dat kan ook aan mijn browserinstellingen liggen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Nog steeds zien we dat sommige topicstarters zich na het plaatsen van hun 1e post niet meer laten zien, ondanks de vaak zinvolle en nuttige reacties .
Ik moet zeggen dat ik het vervelend vind. Je krijgt geen respons en geen terugkoppeling of iets is opgelost etc etc.
Dan moeten wij dus een reminder sturen...ik vergeet dat of heb er geen zin in.

Is dit iets om in de huisregels op te nemen ? ( hoewel dat misschien dan toch ook geen effect heeft)
Bij een ( forum ) lidmaatschap ' horen ' dan toch ook minimale verplichtingen en/of fatsoen of zie ik dit verkeerd? :?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door crazyme »

moederslink schreef:
07 jan 2019 16:56
Nog steeds zien we dat sommige topicstarters zich na het plaatsen van hun 1e post niet meer laten zien, ondanks de vaak zinvolle en nuttige reacties .
Ik moet zeggen dat ik het vervelend vind. Je krijgt geen respons en geen terugkoppeling of iets is opgelost etc etc.
Dan moeten wij dus een reminder sturen...ik vergeet dat of heb er geen zin in.
Je kunt een ts nooit dwingen om te reageren. En meestal weet de ts na een paar reacties wel waar het gaat eindigen.

Overigens reageer je nooit alleen richting ts maar ook richting iedereen welke dmv Google of de zoekfunctie op bepaald probleem stuit.

Ik denk dat je iets breder moet kijken dus.

Dat het onfatsoenlijk is ben ik helemaal met je eens.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het forum heeft inderdaad een zekere functie als naslagwerk, maar als er aanvullende informatie nodig is en de TS reageert niet, dan verzand een topic al gauw in speculatie, of het bloed dood, vaak tot een nieuw lid zijn opwachting maakt en uit betrokkenheid een nieuwe reactie plaatst in een topic van vele maanden oud.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je herkent de moderators aan het gebruik van de nickname “radar”. Niet te missen :wink:

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@kees2850

Welkom, een nieuw lid. Altijd fijn. En dan meteen kritiek op de mede forumleden. Goed begin. :lol:

ClaimConcept
Berichten: 1963
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Kees2850 schreef:
07 jan 2019 21:04
Wat me verder opvalt en ook wel stoort is dat sommige mensen een onderwerp gebruiken als een chatbox. Er wordt niet echt inhoudelijk meer op de vraagstelling gereageerd maar blijft doorzeuren over bijzaken. M.i. vervuilt dat de functie van dit consumentenforum.
Helemaal eens!

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door gosewijn »

Kees2850 schreef: ↑
07 jan 2019 21:04
Wat me verder opvalt en ook wel stoort is dat sommige mensen een onderwerp gebruiken als een chatbox. Er wordt niet echt inhoudelijk meer op de vraagstelling gereageerd maar blijft doorzeuren over bijzaken. M.i. vervuilt dat de functie van dit consumentenforum.

de waarheid is soms hard. :D

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kees2850 schreef:
07 jan 2019 21:04
@redactie ik ben nieuw op dit forum. Maar weet eerlijk gezegd niet wie de moderatoren zijn. Waar ik die aan kan herkennen?...... Wat me wel opvalt is dat als iemand een vraag stelt altijd een klein groepje mensen met dezelfde namen antwoord geeft. Zijn zij de moderatoren?........ Wat me verder opvalt en ook wel stoort is dat sommige mensen een onderwerp gebruiken als een chatbox. Er wordt niet echt inhoudelijk meer op de vraagstelling gereageerd maar blijft doorzeuren over bijzaken. M.i. vervuilt dat de functie van dit consumentenforum. Ik begrijp niet waarom een redactie / moderator niet sneller ingrijpt.
U hebt misschien liever dat 40 nieuwe leden op uw probleempje met de app van uw energieleverancier reageren?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Kees2850 schreef:
07 jan 2019 21:04
@redactie ik ben nieuw op dit forum. Maar weet eerlijk gezegd niet wie de moderatoren zijn. Waar ik die aan kan herkennen?...... Wat me wel opvalt is dat als iemand een vraag stelt altijd een klein groepje mensen met dezelfde namen antwoord geeft. Zijn zij de moderatoren?........ Wat me verder opvalt en ook wel stoort is dat sommige mensen een onderwerp gebruiken als een chatbox. Er wordt niet echt inhoudelijk meer op de vraagstelling gereageerd maar blijft doorzeuren over bijzaken. M.i. vervuilt dat de functie van dit consumentenforum. Ik begrijp niet waarom een redactie / moderator niet sneller ingrijpt.
Heel verfrissend om eens de kijk van een nieuweling op dit forum te lezen.
En een goede verklaring waarom veel nieuwkomers heel snel afhaken.
Ik kan het me helemaal voorstellen.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

Klaas Jan schreef:
08 jan 2019 08:25
Kees2850 schreef:
07 jan 2019 21:04
@redactie ik ben nieuw op dit forum. Maar weet eerlijk gezegd niet wie de moderatoren zijn. Waar ik die aan kan herkennen?...... Wat me wel opvalt is dat als iemand een vraag stelt altijd een klein groepje mensen met dezelfde namen antwoord geeft. Zijn zij de moderatoren?........ Wat me verder opvalt en ook wel stoort is dat sommige mensen een onderwerp gebruiken als een chatbox. Er wordt niet echt inhoudelijk meer op de vraagstelling gereageerd maar blijft doorzeuren over bijzaken. M.i. vervuilt dat de functie van dit consumentenforum. Ik begrijp niet waarom een redactie / moderator niet sneller ingrijpt.
Heel verfrissend om eens de kijk van een nieuweling op dit forum te lezen.
En een goede verklaring waarom veel nieuwkomers heel snel afhaken.
Ik kan het me helemaal voorstellen.

Heel verfrissend? Ik lees dit met regelmaat. Helaas trekken noch de moderators, noch bepaalde forumleden zich hier iets van aan.
Net als nieuwe forumleden die neerbuigend behandeld worden alsof zij toch wel de stomste op de hele wereld zijn. Is voor veel andere forumleden een doorn in het oog, maar het kan hier allemaal. Ik verbaas me hier nog vaak over.

Gesloten