Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
SandraE
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mar 2024 16:20

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door SandraE »

Nadiene schreef:
30 mar 2024 10:48
Op 15 februari 2024 heb ik met HEM een eenjarig contract afgesloten, dit zou met onmiddellijke ingang starten. Ik kreeg op 28 februari 2024 een brief van ..Netbeheer dat ik moest opschieten met het zoeken naar een energieleverancier anders zou ik helaas worden afgesloten. UHHH? Ben meteen met ..Netbeheer gaan bellen en uit hun gegevens konden ze zien dat op 17 februari 2024 het contract door HEM was geannuleerd. Ik wist van niets. Inmiddels heb ik deze gegevens opgevraagd bij ..Netbeheer en heb ik een jaarcontract bij een andere energieleverancier afgesloten. Nu gaat ie komen!! Mijn nieuwe energieleverancier wordt per 1 april 2024 jawel HEM. Mijn huidige energieleverancier heeft al een werkorder in de maak om zo het "contract" met HEM te overrulen. Inmiddels was er door HEM 194 euro afgeboekt, ik heb dit teruggeboekt en heb deze rekening geblokkeerd. Word ik gisteren gebeld door iemand van een incassobureau dat ik het voorschot van april 194 euro nog moet betalen. Ik heb gezegd dat ik dat niet van plan ben, ik laat mij niet intimideren. HEM heeft notabene zelf op 17 februari 2024 het contract eenzijdig opgezegd en nu zeker spontaan mijn energieleverancier worden per 1 april 2024?? Vreemd allemaal. Inmiddels ben ik diverse mails en telefoontjes naar HEM verder, ook meerdere verzoeken ingediend dat ik mijn voicelog d.d 15 februari 2024 wens te ontvangen. Krijg vanuit HEM geen response. Ben al met ACM in de weer, radar-avrotros en wacht nu op de gegevens van ..Netbeheer. Dit wordt ongetwijfeld vervolg, net zolang totdat zij worden vervolgd.

Hallo,Ook ik mail me suf ivm opzeg boete HEM van €2500! Krijg geen reactie! Ook niet van de " debiteuren afd" wéér een ander adres. Ook krijg ik mijn voicelog niet toegestuurd,want die is" niet meer beschikbaar"
Hoe idioot is dit?
Sandra

SandraE
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mar 2024 16:20

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door SandraE »

Ik heb de " opzegboete " ontvangen vd HEM,€2500!
Nu vertelde mijn huidige energie leverancier en las ik op internet dat ze je opzegboete moeten berekenen met het dagtarief van het moment van opzegging.Dat is wat ze " mislopen" voor de resterende looptijd.
Dat verschil moeten ze berekenen dan...en dat is dan je boete
Klopt dit?

M vr gr
Sandra Evers

xflorisx
Berichten: 390
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door xflorisx »

Helaas klopt dat.
Het beste wat je kunt doen is om de uitzendingen van Radar terug te bekijken en daarop actie ondernemen.

Plaats reactie