LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] simpel.nl Snel afsluiten van de telefoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jannykouwenberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2011 21:10

simpel.nl Snel afsluiten van de telefoon

Ongelezen bericht door jannykouwenberg »

Het valt mij op dat simpel.nl de telefoon wel heel snel afsluit Als men geen geld kan afschrijven van de bank dan krijg je niet eens de kans om bv via en herinering alsnog het geld zelf over te maken (15,00 adm kosten = makkelijk verdiend zo !) Je krijgt gelijk een sms er kan niet worden afgeschreven u wordt afgesloten. Ik vraag me af of dit wel terecht is ?

Ze zijn niet verplicht om een herinering te sturen maar het zou wel klantvriendelijker staan om je klant nog 1 kans te geven de betaling op tijd te kunnen voldoen

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: simpel.nl Snel afsluiten van de telefoon

Ongelezen bericht door Yme »

Ze mogen dit gerust doen, klantvriendelijk of niet. Als je nieuwe klant bent of vaker niet op tijd betaalt kan ik het wel begrijpen.

Zorg er in het vervolg gewoon voor dat je genoeg geld op je rekening hebt staan of betaal met acceptgiro dan heb je dit gedoe ook niet.

Voorwaarden:
7.4 Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen machtigt de Klant Simpel om gefactureerde bedragen van zijn bankrekening af te schrijven. De Klant draagt zorg voor voldoende saldo op zijn rekening. Als het verschuldigde bedrag om welke reden dan ook niet kan worden afgeschreven of het bedrag wordt gestorneerd brengt Simpel de Klant daarvan op de hoogte, waarna de Klant verplicht is om de betalingsinstructies van Simpel op te volgen. Tevens is Simpel in dat geval gerechtigd de (Aanvullende) Dienst(en) op te schorten.

7.8 Als de Klant ten onrechte een afgeschreven bedrag laat terugboeken of als blijkt dat afschrijving van het factuurbedrag van de bankrekening van de Klant om welke reden dan ook onmogelijk is, is de Klant van rechtswege zonder nadere ingebrekestelling in verzuim. Simpel is gerechtigd om vanaf het moment van verzuim 1% rente per maand in rekening te brengen, alsmede administratiekosten gelijk aan € 15,- per maand en buitengerechtelijke kosten, gelijk aan 15% (exclusief btw) van het openstaande bedrag, met een minimum van € 25,-. Tevens is de Klant aansprakelijk voor alle door Simpel te maken gerechtelijke kosten (inclusief kosten voor juridische bijstand) verband houdende met de incasso van achterstallige betalingen. Voorts heeft Simpel dan het recht over te gaan tot het opschorten van de (Aanvullende) Dienst aan de Klant.

jannykouwenberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2011 21:10

Re: simpel.nl Snel afsluiten van de telefoon

Ongelezen bericht door jannykouwenberg »

er staat genoeg geld op mijn rekening maar ze hebben het verkeerde bankrekening nr. dit heb ik al doorgegeven en een acceptgiro ontvang ik niet

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: simpel.nl Snel afsluiten van de telefoon

Ongelezen bericht door pedro714 »

Gangsters zijn het bij Simpel.Faktuur 18-10-2010 - afgeboekt 0p 21-10-2010. Volgens mijn simpel geen overschrijding lopende kosten dus bedrag teruggeboekt. Brief Directpay 27-10-2010: telefoon afgesloten wegens mislukte afboeking. Of ik maar even wilde betalen + €. 8,00 adm. kosten. Het ging nb om het lutele bedrag van €. 4,75. Totaa dus €.12,75 om weer aangesloten te worden. Netjes specificatie gevraagd. Na 3 mnd specificatie gekregen en wat blijkt.....FOUT dus. Dan november 2010: laatste dagen van oktober zijn opgenomen op fakt. nov.2010. Op 1 november begint echter wel de neiuwe bundel maar hebben doorgeteld waardoor op 6 november al z.g. €. 28,25 lopende kosten stonden en telefoon afgesloten wegens z.g. breiken ingesteld belplafond van €. 15,00. Onjuist dus.... november 120 sms en 120 belmin. tegoed. Op 6 november nog 98 belminuten tegoed maar wegens onterechte afsluiting niet kunnen gebruiken. Bij "helpdesk" weigeren ze uberhaupt even mee te kijken waardoor al snel duidelijk geworden zou zijn dat verbruik van november 2010 t.l.v. bundel ingaande 1-11-2010 moest. Gek wordt ik van die lui die telkens het gesprek beeindigen. Kan over Simpel boek schrijven wat een ongelooflijke schurken zijn dat. Kon gelukkig alles nog terugboeken...nu zijn zij aan zet. De opta zegt overigens dat het handelen van Simpel op een foutje moest berusten. Kan....maar los het dan wel netjes op. Inmiddels fijn abonnement bij Hollands Nieuwe genomen...ondanks dat ik tot sept. 2011 heb betaald voor Simpel. Geld vergoedt niet de enorme ergernis van een Simpel abonnement.

nadinebood
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2011 23:51

Re: simpel.nl Snel afsluiten van de telefoon

Ongelezen bericht door nadinebood »

ook ik heb problemen met simpel...


neem nooit een abonnement bij simpel... ik dacht dus van oow nou lekker simpel.. helemaal niet simpel... oplichters eerste klas... al een maand afgesloten zonder redden.. heb een paar keer met ze aan de tel. gezeten lag niet aan mij was een interne fout.. de eerste dame zegt mevrouw ik ga het regelen vanmiddag kan u weer bellen... volgende dag ik denk ja hoor ik kan weer bellen.. niet dus!ik bel weer op krijg een vriendelijke man aan de telefoon nog wat simpele grapjes gemaakt maar het zou 3 dagen duren voor dat ik aangesloten was... 3 dagen voorbij... nog steeds niet kunnen bellen.. dus weer simpel bellen ja mevrouw het duurt 5 dagen.. u moet gewoon even afwachten... ja inderdaad ik wacht al een tijd dat is voor jullie heel simpel.. dag 5 al lang voor bij nog steeds kan ik niet bellen... ver volgens krijg ik de volgende mail:

Beste mevrouw Bood,

Onlangs heb je gesproken met de klantenservice, om aan te geven dat je een voorschot op je factuur hebt betaald.
Simpel kan helaas nu nog geen betaling van je terug vinden en kan de blokkade op je nummer dus ook nog niet verwijderen.
Mocht je wel een voorschot op je factuur hebben betaald, dan vraagt Simpel je hiervan de betalingsinformatie door te geven.
Graag horen wij vanaf welk bankrekening nummer en wanneer je welk bedrag hebt overgemaakt.
Met deze informatie is het voor Simpel makkelijker om je betaling terug te vinden.
Wij horen graag van je.

Met vriendelijke groet,
Simpel

dus dat...
naar mijn weten is alles betaald wat ook bevestig werd door de man die ik de 2e keer dat ik belde aan de lijn had en wat 2x bevestig werd dat het om een interne fout ging 2 verschillende mensen van de klantenservice.

onder tussen heb ik 1 maal 25 euro betaald
1 maal 36 euro
1 maal 36 euro en 8 cent

22 dagen kunnen bellen.. nu al 52 dagen niet!

morgen weer bellen met simpel heb al een paar keer vervelende en chagerijnige mensen aan de telefoon gehad alleen de man die ik de 2x aan de telefoon had was vriendelijk...

het is natuurlijk erg moeilijk om vrolijk te blijven als je de hele dag mensen aan de lijn heb met klachten.. ondertussen word het volgens mij een klachtenlijn in plaats van klantenservice...

was ook bij KASSA laatst op tv ook vet veel mensen belasert zelfs deurwaarders aan de deur terwijl die oude man al 5x betaald had!

Simpelconsumenten
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 dec 2008 17:39

Re: simpel.nl Snel afsluiten van de telefoon

Ongelezen bericht door Simpelconsumenten »

Beste forumbezoeker,

Het kan voorkomen dat een product of dienst van Simpel niet optimaal werkt.
Zo kan het bijvoorbeeld gebeuren dat door de migratie naar een ander netwerk
sommige klanten tijdelijk hinder ondervinden. Dat vindt Simpel erg vervelend.
We willen er alles aan doen om eventuele problemen persoonlijk op te lossen.

Je mag klachten, vragen of suggesties naar mij mailen,
dan zorg ik voor een snelle en passende oplossing.
Vermeld duidelijk je gegevens, dan kan ik je snel helpen.

Met vriendelijke groeten,

Michiel Overvecht
[email protected]

Gesloten