LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diefstal volkswagen navigatiesystemen (rns)

Andere onderwerpen over auto en vervoer
rhend
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2010 17:54

Re: Diefstal volkswagen navigatiesystemen (rns)

Ongelezen bericht door rhend »

Bij ons in de straat staan meerdere VW's, in elke VW is inmiddels al meerdere keren ingebroken.
Zelf het Alarm Plus systeem laat het afweten, de tijd die er tussen detectie en het afgaan van de sirene is 6 minuten!
Een buurman heeft het zelfs allemaal op film staan door zijn buitencamera opgenomen, vandaar de wetenschap van 6 minuten.

Niets helpt blijkbaar, behalve een ander merk dan VW te kopen, als VW niet wil luisteren naar de klachtenregen zal dit het gevolg zijn.
Ik zie en hoor diverse VW rijders die overgestapt zijn naar een ander merk vanwege deze perikelen, maar goed, wellicht dat de omzet van de RNS systemen die gestolen worden dat weer goed maakt.

nooitmeervw
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2010 15:51

Re: Diefstal volkswagen navigatiesystemen (rns)

Ongelezen bericht door nooitmeervw »

Afgelopen weekend is mijn systeem ook gestolen uit mijn auto zonder schade. Dit is inmiddels bij 4 mensen in mijn omgeving overkomen. Ik vind heel vreemd dat fabrikant nog geen oplossing heeft voor dit probleem.
Ik heb altijd in Volkswagen gereden. Ik denk dat ik in de toekomt wel heel goed zal overwegen wat mijn volgende auto wordt.

HoetnaPinolie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2011 12:54

Re: Diefstal volkswagen navigatiesystemen (rns)

Ongelezen bericht door HoetnaPinolie »

Ook ik ben slachtoffer van auto-inbraak navigatie. Mijn buren ook. Ze zijn via de kofferbak de auto (Passat en Golf) ingekropen. Ik weet vrij zeker dat ik het systeem de volgende dag op Marktplaats heb gevonden, maar heb geen poot om op te staan. De hardwerkende wordt gepakt en de politie doet geen zak. Ik ben tot het besef gekomen dat heling wel erg makkelijk is geworden dankzij Marktplaats. Voor mij is dit aanleiding om de volgende keer geen VW meer aan te schaffen (het is mijn vierde). Heeft iemand een tip welk merk inbraakveilig is? Volvo?

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Diefstal volkswagen navigatiesystemen (rns)

Ongelezen bericht door cliff »

Ja geeneen auto is inbraak veilig heefd totaal niets met vw te maken.

Ze komen in iedere auto!!!!
HoetnaPinolie schreef:Ook ik ben slachtoffer van auto-inbraak navigatie. Mijn buren ook. Ze zijn via de kofferbak de auto (Passat en Golf) ingekropen. Ik weet vrij zeker dat ik het systeem de volgende dag op Marktplaats heb gevonden, maar heb geen poot om op te staan. De hardwerkende wordt gepakt en de politie doet geen zak. Ik ben tot het besef gekomen dat heling wel erg makkelijk is geworden dankzij Marktplaats. Voor mij is dit aanleiding om de volgende keer geen VW meer aan te schaffen (het is mijn vierde). Heeft iemand een tip welk merk inbraakveilig is? Volvo?

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Diefstal volkswagen navigatiesystemen (rns)

Ongelezen bericht door pbarendse »

Ze komen inderdaad in iedere auto, maar VW had het ze toch in ieder geval wat minder makkelijk mogen maken. Nu is het hele systeem met 4 schroeven te verwijderen.

Over een paar maanden krijg ik een nieuwe Renault. Hierbij is de bediening van het navigatiesysteem gescheiden van het display. Stelen wordt dan veel lastiger, zeker omdat het display in het dashboard gemonteerd zit.

HoetnaPinolie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2011 12:54

Re: Diefstal volkswagen navigatiesystemen (rns)

Ongelezen bericht door HoetnaPinolie »

Ja daar ben ik weer! Voor de tweede keer slachtoffer van diefstal van navi uit mijn Passat. Heeft iemand nog een goed idee voor mij? Ik heb navi en handsfree gsm nodig voor mijn werk en de lease van mijn passat loopt nog 14 maanden (ben een zzp-er).

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Diefstal volkswagen navigatiesystemen (rns)

Ongelezen bericht door pbarendse »

Een collega van mij doet mee aan een proef, waarbij er een plaat voor de apparatuur komt te zitten die afgesloten kan worden. Dat zou het risico moeten verminderen. Informeer even bij je dealer of dat systeem al beschikbaar is...

HoetnaPinolie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2011 12:54

Re: Diefstal volkswagen navigatiesystemen (rns)

Ongelezen bericht door HoetnaPinolie »

Ben gisteren bij de dealer geweest. Dat is inderdaad een optie. Nu blijkt overigens dat ze het slot hebben open gezaagd en blijkbaar op die manier zijn binnengekomen. Ik ga camera's plaatsen die de auto filmen. Het is niet anders.......

batilan
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2011 11:48

Re: Diefstal volkswagen navigatiesystemen (rns)

Ongelezen bericht door batilan »

Hier nog een slachtoffer van inbraak in een Passat waarbij een RNS510 is ontvreemd (binnen een half jaar na aanschaf). Bij mij zijn ze naar binnen gekomen door de gehele ruit van het linker voorportier er uit te wippen. Hierbij is het alarm overigens niet afgegaan!

Volgens de dealer heeft een bende blijkbaar een manier gevonden om zonder het alarm af te laten gaan in de auto te komen. Bij VW is nog niet bekend hoe ze dit voor elkaar krijgen (bron is dus mijn dealer).

Ik had de hoop dat het wel mee zou vallen met inbraak in mijn geval: woon in een klein provinciestadje aan een soort hofje zonder doorgaand verkeer, toch hebben ze mijn Passat gevonden.

Ik laat er nu de Navilock inzetten in de hoop dat dit voldoende afschrikt: ik heb begrepen dat er nog geen RNS systemen zijn gestolen uit auto's met een Navilock. Ik heb de verzekeringsmaatschappij voorgesteld de kosten hiervan te vergoeden (ca 200,-) omdat het zeker is dat ik anders binnen afzienbare tijd weer te maken krijg met een nieuwe diefstal: "natuurlijk" doen ze dat niet: ik moet eerst 2 of 3x in laten breken (kosten ca. 4000,- per keer) waarna ze diefstal van het RNS systeem voor mij zullen gaan uitsluiten.

Ik raad iedereen aan om een dergelijk systeem aan te schaffen (totdat bewezen is dat dit niet werkt). Ik heb geen belangen bij Navilock maar wil anderen behoeden voor een dergelijke zeer vervelende ervaring.

moggieman
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2011 06:23

Re: Diefstal volkswagen navigatiesystemen (rns)

Ongelezen bericht door moggieman »

Het is balen dat VW niet met een oplossing komt... Ik heb mijn passat nog geen jaar, deze is 8 maanden oud en er is nu voor de derde keer bij mij ingebroken zonder dat het alarm systeem (wat af fabriek is) af is gegaan. Had zo'n RNS510 navi en die is nu 3x eruit gejat. Ben verschillende keren bij de dealer geweest om te klagen over het alarm systeem maar ik kom daar geen steek verder. Het is AF FABRIEK en het zou moeten werken.... Als ik van te voren wist dat de navi zo geliefd is en de alarm systeem een fluts systeem was, had ik nooit zo'n ding aangeschaft. Ik was erg tevreden over de auto, maar dit soort tavarelen maken het plezier minder. Ik hoop dat de navilock een goede oplossing is en daar zal ik vandaag bij de dealer voor aankloppen en hopen dat de verzekering voor de derde keer de navi gaat vergoeden inclusief de navilock...

psimons
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2011 11:52

Re: Diefstal volkswagen navigatiesystemen (rns)

Ongelezen bericht door psimons »

Bij mij nu voor 2e keer navigatie eruit, nu besloten JVC navigatie met afneembaar scherm te nemen. Het afneembaar gedeeldte is groot maar nu hopelijk geen last meer van die nachtelijke bezoekers.

Cross555
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2011 12:36

Re: Diefstal volkswagen navigatiesystemen (rns)

Ongelezen bericht door Cross555 »

Bij mij is er in 9 maanden tijd 5 keer ingebroken, alle keren door de ruit in te slaan. Maar wonder boven wonder is het geen van de 5 keren gelukt het systeem los te nemen, voornamelijk door het alarm en het feit dat de auto naast de deur staat. Maar midden in de nacht hiervoor uit je bed is niet tof.
Ik heb sinds 3 maanden een NaviLock laten installeren en so far so good.... Het is een behoorlijke stevige beveiliging en schrikt af. Het is wel een beetje wachten op een dief die het toch wel eens wil proberen, want dan is de schade aan je dashboard vermoedelijk enorm.

Maar het belangrijkste, ik heb met wat klagen de dealer zover gekregen de kosten voor de Navilock te dragen. Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat ze daarin bijdragen; deze systemen zijn echt veel te makkelijk los te maken en dat is VW aan te rekenen. Ze verkopen er namelijk wel verplicht een alarm bij van EUR 200 dus de diefstalgevoeligheid is wel bekend.
Wat wel zorgelijk is, is het feit de systemen nog steeds in nieuwe VW's worden ingebouwd en voor zover ik kan zien nog op dezelfde manier bevestigd.

Alex_Sw
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2011 19:58

Re: Diefstal volkswagen navigatiesystemen (rns)

Ongelezen bericht door Alex_Sw »

Ook ik ben het slachtoffer geworden van een goed georganiseerde bende auto radio dieven. Ze hebben vannacht zowel in mijn Audi A4 avant 2004 als in mijn caddy 2010 voorzien van het duurste VW alarm (fabriek ingebouwd) ingebroken. Bij de Caddy hebben zijn mijn net 2 weken oude RNS510 D-versie gestolen en telefoon module en uit de Audi doodleuk mijn Pioneer Avic-F920bt. Ook bij mij hebben ze de sloten geforceerd met 1 of ander apparaat (afdrukken staan in de klink) en hebben de cilinder verwijderd. Daarbij hebben ze ook nog eens het alarm omzeild? Ik snap er niets meer van je betaald honderden euro's voor beveiliging maar deze gasten omzeilen het gewoon. Bij de Caddy hebben ze 1 draad kapot getrokken en de rest geklikt, maar bij de audi hebben ze ALLE draden doorgeknipt. Dus ook die naar de kabelboom. Morgen gaan ze naar de dealer en ga dan ook eens informeren naar die navilock. Helaas is er nog geen optie om die gasten een opflikker te geven van 1000V als ze aan je auto zitten.
Ergste van alles is nog de politie komt niet eens kijken. Krijgt te horen moet toch aangifte doen op het bureau meneer want daar ligt onze prioriteit niet. De dieven hebben dus gewoon vrij spel want als ze een keer gepakt worden dan worden ze maar voor 1 vergrijp gepakt omdat ze geen aanwijzingen of hard bewijs hebben die lijden naar eerdere inbraken. Dus lopen ze binnen enkele uren weer vrij rond om rustig verder te gaan.

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Diefstal volkswagen navigatiesystemen (rns)

Ongelezen bericht door Schorpioen »

Alle merken en modellen uit de VAG groep zijn heel erg gewild bij het dievengilde. Er rijden er veel van rond en er is veel vraag naar de navigatie en airbags uit deze voertuigen. Vooral in het buitenland is er veel vraag naar.
Als VAG geen goede maatregelen wil nemen, koop dan geen VAG producten meer maar ga in een auto rijden die niet zoveel voorkomt en die ook minder gemakkelijk open te maken zijn.

janmelvin
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2011 16:54

Re: Diefstal volkswagen navigatiesystemen (rns)

Ongelezen bericht door janmelvin »

Wat erg jongens, zoveel! Ik heb sinds twee dagen een VW polo met een ingebouwde Navi.systeem. Ik word heel erg bang door het lezen van uw bericht, en vind het verschrikkelijk voor jullie, ik krijg ook het indruk dat ik in mijn auto moeten slapen om te voorkomen dat ingebroken wordt, of geldt het inbraakgevoligheid niet voor polo / auto's van 2011??

Graag een reactie!

janmelvin
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2011 16:54

Re: Diefstal volkswagen navigatiesystemen (rns)

Ongelezen bericht door janmelvin »

janmelvin schreef:Wat erg jongens, zoveel! Ik heb sinds twee dagen een VW polo met een ingebouwde Navi.systeem. Ik word heel erg bang door het lezen van uw bericht, en vind het verschrikkelijk voor jullie, ik krijg ook het indruk dat ik in mijn auto moeten slapen om te voorkomen dat ingebroken wordt, of geldt het inbraakgevoligheid niet voor polo / auto's van 2011??

Graag een reactie!

DonJan
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mei 2006 12:39

Re: Diefstal volkswagen navigatiesystemen (rns)

Ongelezen bericht door DonJan »

Bij deze een reactie, Janmelvin!

Ik heb voor ander half jaar terug een VW G V gekocht met daarin een RNS 510 systeem. Ik heb vervolgens hierover veel gelezen op internet ivm het aansluiten van mijn parrot. Ik ben toen al deze berichten al tegen gekomen, en ik wist dat ik ooit een keer aan de beurt zou zijn. Want het is geen kwestie of ze hem stelen, maar wanneer het gebeurt. Afgelopen weekend is het dan ook gebeurt. Zelf vind ik dat het nog erg lang goed gegaan is. Nu is het natuurlijk afgelopen, want ze weten waar ze de auto kunnen vinden. Sterker nog, aan de hand van informatie uit het navigatie systeem kunnen ze zien waar ze deze auto eventueel ook kunnen aantreffen. Bv een vakantie locatie in zeeland! Het is dus niet enkel een systeem wat ze ontvreemden, maar een stukje privacy ligt ook op straat. Ga er maar vanuit dat jou auto ook aan de beurt komt. Je leest al dat alarmen en andere beveiligings maatregelingen niet helpen. Ik zou zeggen haal het systeem eruit tot je er zeker van bent dat ze het er niet willen of kunnen uithalen. Spreek erover met je dealer, en vertel hem dat je hoe dan ook aan de beurt zult komen. Als je een mogelijkheid hebt, laat je auto dan zoveel mogelijk in de garage staan. Ook overdag, want een passant kan zo niet even naar binnen loeren om als nog plannetjes te smeden om een nachtelijk bezoek te brengen. Veel succes. Groet van ex-bezitter van een RNS 510 systeem.

fhabers
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2011 00:01

Re: Diefstal volkswagen navigatiesystemen (rns)

Ongelezen bericht door fhabers »

Gisteren hebben ze ook bij uit mijn vw passat het navigatiesysteem gejat. Ruit geforceerd en vervolgens ingeslagen. Ruit dezelfde dag laten vervangen, die jongen die mij hielp vertelde dat ik al nr. 5 van die vestiging op die dag was met een VW!

Natuurlijk ligt de schuld bij de dieven, maar VW kan toch ook niet blijven volhouden dat zij hier niks mee te maken hebben?!?! Morgen maar eens bellen met de dealer, ik ben benieuwd...

WillemKS
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2011 11:30

Re: Diefstal volkswagen navigatiesystemen (rns)

Ongelezen bericht door WillemKS »

Bij mij is het een jaar lang goed gegaan maar het is de goden verzoeken. Iedere morgen was het een blijde verrassing dat het systeem er nog in zat. Maar nadat bij mijn zoon en zijn collega de RNS310 gestolen was (uit hun lease Audi's A3) heb ik de NaviLock gekocht. Die 200 Euro zijn voor mij goed besteed. Er is bij mijn weten nog geen enkele RNS510 gestolen uit een auto met gemonteerd NaviLock. Ik parkeer mijn auto (Golf 6) nu met een gerust gevoel. Wel consequent de lock monteren (5 seconden werk). Voor korte ritjes is het geen probleem om de plaat evt. te laten zitten: radio en telefoon kunnen bediend worden via het stuur. NaviLock? Doen!

Mattje
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2011 12:39

Re: Diefstal volkswagen navigatiesystemen (rns)

Ongelezen bericht door Mattje »

Het is inderdaad een triest gebeuren met die dieven. Ook ik was er lang bang voor dat het een keer zou gebeuren. Vannacht is bij mij ook de rns510 + airbag uit de auto gejat. Slot is eruit gesloopt, zodat de deur open kon. Politie is gelukkig er direct bij gekomen en meldde dat er reeds een paar Oost-Europeanen waren aangehouden met in ieder geval een los navigatiesysteem en airbag van VW in hun auto. Verder op in onze wijk zelfde verhaal.
Bijzonder is wel dat ik 2 VW's in bezit heb. Bij de ene een navilock op Alarmklasse 3 ingebouwd; die hebben ze vooralsnog met rust gelaten. De andere geen navilock en Alarm Plus (af-fabriek van VW) helaas gejat. Extra zuur, omdat in het ene model VW bij aanschaf nog geen navilock geplaatst kon worden.
Je kunt er maar één ding aan doen. Geen VW met navigatie meer rijden.

Gesloten