LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] In 2011 bellen tegen de tarieven je Flex abo van 2007

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dumbelll
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:21

In 2011 bellen tegen de tarieven je Flex abo van 2007

Ongelezen bericht door dumbelll »

Ik heb een T-Mobile Flex 15 sim-only ´07 abonnement met T-Mobile Grenzeloos ´08. Aangezien ik redelijk veel beltegoed had mochten mijn ouders op mijn telefoon naar Suriname bellen. Vooraf gechecked op de site wat de schade zou zijn (69 cent starttarief + 59 cent per minuut). Nu heb ik de rekening gehad en daarop staat dat er bijna 30 euro van mijn beltegoed af gaat voor 35 minuten bellen (3 gesprekken). Omgerekend is dat niet het bedrag wat ik vooraf op de site gevonden had. Dus ik contact gezocht met de klantenservice en daar kreeg ik in eerste instantie als antwoord dat de bedragen op de site excl. BTW zijn. De medewerkster ging het narekenen, maar het bedrag klopte niet. Ze ging het even uitzoeken en zou mij later terugbellen. Later teruggebeld door haar en het komt dus doordat ik een Flex abonnement uit 2007 heb en Grenzeloos uit 2008 en ik daarom ook volgens die tarieven bel. Ben ik de enige die dat raar vind? Het slaat toch nergens op dat ik in 2011 bel tegen tarieven uit 2007.

smartjean
Berichten: 56
Lid geworden op: 23 dec 2008 17:08

Re: In 2011 bellen tegen de tarieven je Flex abo van 2007

Ongelezen bericht door smartjean »

Ja hoor dat is wel normaal. Je hebt in 2007 een contract gesloten, dat is schijnbaar nooit verlengd. Dus gelden de afspraken die je destijds gemaakt hebt.
Dit betekent dat nieuwe tarieven niet voor jou van toepassing zijn. Dit kan zowel positief als negatief uitvallen.

dumbelll
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:21

Re: In 2011 bellen tegen de tarieven je Flex abo van 2007

Ongelezen bericht door dumbelll »

smartjean schreef:Ja hoor dat is wel normaal. Je hebt in 2007 een contract gesloten, dat is schijnbaar nooit verlengd. Dus gelden de afspraken die je destijds gemaakt hebt.
Dit betekent dat nieuwe tarieven niet voor jou van toepassing zijn. Dit kan zowel positief als negatief uitvallen.
Ze zijn nu toch bezig met het mobiel internet aan te passen. Dus als ik een web 'n walk abo van 2 jaar geleden heb dan heb ik nog steeds dezelfde voorwaarden als toen?

smartjean
Berichten: 56
Lid geworden op: 23 dec 2008 17:08

Re: In 2011 bellen tegen de tarieven je Flex abo van 2007

Ongelezen bericht door smartjean »

Ja in principe wel. Je moet bij wijzigingen wel goed kijken of ze het ook van toepassing doen op oude abonnementen.

Is dat niet het geval dan gelden de oude voorwaarden en tarieven.
Is dit echter wel het geval dan geeft het je recht om per direct, en met behoud van evenuteel gekregen toestel, je contract op te zeggen. Nadeel hier van kan zijn dat de voorwaarden die je hebt afgesproken nergens meer af te sluiten kunnen zijn.

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: In 2011 bellen tegen de tarieven je Flex abo van 2007

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@dumbelll
Je maakt gebruik van T-Mobile Grenzeloos'08 en de voorwaarden die daar bij horen.
Als je belt vanuit Nederland naar Suriname en je hebt T-Mobile Grenzeloos'08 actief op je abonnement staan dan heb je een starttarief van €0.70 en betaal je €0.89 per minuut. Je betaalt per seconde met een minimum van 1 minuut.

Je kan eventueel T-Mobile Grenzeloos aanpassen naar de huidige vorm via My T-Mobile. Als je dan belt naar Suriname dan heb je een starttarief van €0.79 en betaal je €0.79 per minuut. Gesprekken worden naar boven afgerond en berekend per minuut.

Ook kan je besluiten om geen gebruik meer te maken van T-Mobile Grenzeloos. Dan geldt voor het bellen naar Suriname een starttarief van €0.06 en betaal je €1.00 per minuut. Gesprekken worden per seconde berekend bij abonnementen van voor 11 januari 2010.

Je blijft dezelfde voorwaarden houden van de Web 'n' Walk Standard bundel die je toen hebt afgesloten. De introductie van nieuwe abonnementen heeft geen invloed op lopende abonnementen.

Met vriendelijke groet,

Richard
T-Mobile Webcare

dumbelll
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:21

Re: In 2011 bellen tegen de tarieven je Flex abo van 2007

Ongelezen bericht door dumbelll »

T-Mobile Webcare schreef:@dumbelll
Je maakt gebruik van T-Mobile Grenzeloos'08 en de voorwaarden die daar bij horen.
Als je belt vanuit Nederland naar Suriname en je hebt T-Mobile Grenzeloos'08 actief op je abonnement staan dan heb je een starttarief van €0.70 en betaal je €0.89 per minuut. Je betaalt per seconde met een minimum van 1 minuut.

Je kan eventueel T-Mobile Grenzeloos aanpassen naar de huidige vorm via My T-Mobile. Als je dan belt naar Suriname dan heb je een starttarief van €0.79 en betaal je €0.79 per minuut. Gesprekken worden naar boven afgerond en berekend per minuut.

Ook kan je besluiten om geen gebruik meer te maken van T-Mobile Grenzeloos. Dan geldt voor het bellen naar Suriname een starttarief van €0.06 en betaal je €1.00 per minuut. Gesprekken worden per seconde berekend bij abonnementen van voor 11 januari 2010.

Je blijft dezelfde voorwaarden houden van de Web 'n' Walk Standard bundel die je toen hebt afgesloten. De introductie van nieuwe abonnementen heeft geen invloed op lopende abonnementen.

Met vriendelijke groet,

Richard
T-Mobile Webcare
Maar hoe kan het zijn dat de startdatum van mijn contract 30 maart 2009 is, maar ik nog steeds tegen de tarieven van 07/08 bel? Als ik mijn contract verleng dan bel ik toch automatisch tegen de vernieuwde tarieven?

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: In 2011 bellen tegen de tarieven je Flex abo van 2007

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@dumbelll
Als je vernieuwt en er zijn nieuwe tarieven dan maak je inderdaad gebruik van de nieuwe tarieven. Op het moment dat jij je contract hebt vernieuwd was er nog geen vernieuwde T-Mobile Grenzeloos. Daarom maak je nu nog gebruik van T-Mobile Grenzeloos'08.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: In 2011 bellen tegen de tarieven je Flex abo van 2007

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

dumbelll schreef:Dus ik contact gezocht met de klantenservice en daar kreeg ik in eerste instantie als antwoord dat de bedragen op de site excl. BTW zijn.
Consumentprijzen dienen wettelijk verplicht altijd INCL. BTW gecommuniceerd te worden.
Tis weer bijzonder.

Gesloten