LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

jammer

tracht het dan zo beschaafd mogelijk te houden en gebruik dan wel een passend disclaimer.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6#p1307796

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Jammer, kijk dat ik het op dit forum plaats is gewoon omdat het me toch al duidelijk is dat dit de krant gaat halen.

Mijn PC heeft namelijk van die vreemde effecten, evenals de mail (a heel lang, zo sinds zomer 2009). Dus als mijn PC toch al onderzocht wordt, dan kan ik het ook net zo goed op dit forum plaatsen.

Ik denk dat morgen mijn collega's vragen:
Nog wat leuks gedaan dit week-end, ik had vernomen dat je het oerwoud in je voortuin had opgeruimd. :lol: :lol:

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

jammer de teller staat nu 20:09 al op 33601!!!

Ik taai maar even af, genoeg voor vandaag.

Tiswè
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:43

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door Tiswè »

jammer schreef:En nog even over die rendementen van 1979 t/m 1987 Tiswè vroeg er om.......
Want hij wou graag de rendementen controleren.
Als ik een gemiddeld historisch rendement bereken met de aan jou verstrekte gegevens, d.w.z. van 1979 t/m 1987 en dan verder met de rendementen van het forum van KPDWK t/m 1998, vind ik een gemiddeld historisch fondsrendement van 14,1%, dus het blijkt wel te kloppen. Niet zo vreemd als je ziet dat de periode van 1979-1987 vrijwel alleen jaarlijkse behoorlijk positieve rendementen laat zien (alleen 1987 was negatief). Van de periode van 1988 t/m 1998 zijn alleen de jaarrendementen van 1990 en 1994 negatief. Dus over een periode van 20 jaar 3 keer een (niet al te sterk) negatief jaarrendement en verder meest flink positieve jaarrendementen. Zo kan het niet anders dan dat het gemiddeld historisch fondsrendement, hoe je het ook berekent, aardig hoog is.

Verder heb ik nog je berichten gelezen waarin je laat zien hoe aegon blijkbaar heeft gerekend. Het grootste deel begrijp ik, alleen nog niet hoe aegon precies tot de getallen voor de gemiddelde jaarlijkse spaarpremie (van fundsparen en fundpensioen) komt. Ik zal er nog even over nadenken.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Tiswe,

enig idee waarom de Ombudsman Wabeke destijds in zijn aanbeveling uitging van een periode van 15 jaar?
Die aanbeveling is van toepassing verklaard!

Ben toch reuze benieuwd wanneer ik de juiste financiele bijsluiter krijg zoals mijn verzekeringsadviseur die dan heeft opgevraagd. :mrgreen:

Tiswè
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:43

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door Tiswè »

Blijkbaar moet er over 15-jaarsperiode(s) worden gerekend voor de bepaling van het gemiddeld historisch fondsrendement sinds Wabekes Aanbeveling is ingegaan en mocht daarvoor over 20-jaarsperiode(s) worden gerekend.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ik dacht dat het altijd 15 jaar was.
Maar ja, wie ben ik? :roll:

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ik denk dat Wabeke het wel door heeft gehad en deskundig heeft willen aanpakken.

Maar eeuwig zonde dat ie weg is, tsja het was die klacht van Koersplandewegkwijt (dus in feit Aegon). :twisted:

Maar ach, Wabeke zit nu op een heel mooie plaats in Den Haag. :D

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door kweenie »

felixbeijer schreef:Tiswe,

enig idee waarom de Ombudsman Wabeke destijds in zijn aanbeveling uitging van een periode van 15 jaar?
Die aanbeveling is van toepassing verklaard!
Waarschijnlijk omdat de meeste woekerpolissen een looptijd hebben van 15 jaar. Dan is er wat voor te zeggen om voor compensatie etc. ook te kijken naar een gemiddeld rendement over 15 jaar.

Het is dan wel de vraag van wélk rendement je zou moeten uitgaan. Het rendement over de 15 jaar direct voorafgaand aan het moment van afsluiten van de polis? Het rendement over de 15 jaar voorafgaand aan het moment dat de compensaties worden berekend? Of zou je moeten kijken naar bv. een gemiddelde over alle 15 jaars periodes op het moment van afsluiten en de 5 jaar daarvoor?

Overigens was de eis van 20 jaar voor het historisch rendement toentertijd opgelegd door de toezichthouders, om juist tot een standaard historisch rendement te komen. Het is dan eigenlijk een beetje vreemd om nu achteraf, met de koershistorie die nu bekend is, nog eens te gaan zeggen dat er over 15 jaar gerekend zou moeten worden.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Jammer,

Het goede nieuws heeft mij bereikt dat mijn rechtsbijstand mij graag gaat bijstaan.
Ik heb inmiddels de 4E behandelaar.
Goed teamwork, ze gaan er werk van maken!!!

Ik denk overigens dat de eerste jurist het bij het juiste eind had: dat met Aegon kun je zelf en dan kun je je die 100 euro eigen risico uitsparen.

Nu is het me die 100 euro eigen risico wel waard om me al die tijd te besparen overigens.

Niet te vergeten al die sores.

Tsja

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ja kijk het is simpel.
Voor 50 euro kun je je door Verliespolis danwel Woekerpolisclaim laten n***en
Voor 75 euro kun je je door Koersplandewegkwijt laten n***en
Maar betaal je 100 euro, dan krijg je waar voor je geld!!!

Waar komt me dit zo bekend van voor??

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Om misverstanden te voorkomen, ik bedoel hetvolgende:
Weet je hoeveel een goede theatervoorstelling tegenwoordig al niet kost??

Van Rossum gaf het al eerder aan, theater.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4#p1166264

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Jammer,

Vooralsnog wacht ik wel even af wat er gaat gebeuren n.a.v. de ingediende klacht(en).
Laat ze nu eerst maar eens antwoorden op de ingediende klachten.

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door Floris2 »

AMSTERDAM (AFN) - Veel Nederlandse banken en verzekeraars hebben nog een positie in Griekse staatsleningen of zijn op een andere manier blootgesteld aan het land. Een overzicht van wat de financiële instellingen hierover hebben gemeld bij de publicatie van hun halfjaarcijfers.

Aegon heeft 4 miljoen euro tegoed van de Griekse overheid. Verder heeft de verzekeraar voor een bedrag van nog eens 35 miljoen euro een positie op Griekse banken en bedrijven.


Laat Aegon nou een vriend gevonden hebben die ook niet eerlijk is over later.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door jammer »

Dan voelt aegon het ook een keer, om belazerd/misleid te zijn.....
Misschien komt er dan bij aegon wat meer begrip voor hun klanten.........
Waarom die klanten zich zo rot voelen!!!!!!

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Eerder waren er vele berichtgevingen dat het uitgesloten was dat Griekenland failliet zou gaan.
Maar deze week zijn er dan berichtgevingen over een mogelijk Grieks faillissement.
Uitgerekend van de (nieuwe) president van de DNB!
http://nos.nl/artikel/275197-dnb-sluit- ... t-uit.html
Zou dit dan het zwaar weer zijn waarop is gedoeld bij de presentatie van de Miljoenennota?

(ja ook de DNB heeft al drie maand een nieuwe president, evenals de AFM een nieuwe directeur en ook bij het KiFiD is de directeur pleite). E2-eliminaties…

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ik vraag me af hoeveel Nederlands belastinggeld door de Minister van Financien namens Nederland in die bodemloze Griekse put gestort? Bij faillissement is dat geld dus pleite.
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/07/29/gri ... -de-jager/
http://www.nujij.nl/algemeen/12-miljard ... z1YwlJOuT3

Misschien kan de curator wat eilandjes verkopen, ze hebben er de nodige

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Had Minister Wouter Bos het toch beter voor elkaar, die had het geld van de verzekeraars / banken wel net terug voor het faillissement (dit jaar juli). Gelet de schadeclaims zijn diverse verzekeraars voorzienbaar technisch failliet en de aanklachten ex WvS maken dat ze genationaliseerd dienen te worden. O.a. ASR, Aegon en Delta Lloyd zijn al of worden binnenkort “achter de schermen” bestuurd door de curator, en dit is de Nederlandse Bank.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Voor eind deze week is een bericht van het KiFiD aangekondigd over hoe KiFiD de problematiek denkt op te lossen.
http://www.kifid.nl/overkifid/nieuws/ni ... n-kifid/55

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Dan sluiten we maar weer af met een Latijnse spreuk.
Credo Aegonem decapitandum fore.

Gesloten