LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] deurwaarder expres post naar een ander adres

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
melto
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2011 09:49

deurwaarder expres post naar een ander adres

Ongelezen bericht door melto »

ik heb een vraag
ik had een rek openstaande bij een bedrijf nu ben ik 4 maanden op een camping geweest en de post is gewoon verslaterd
de rek was van juli dit jaar nu is die naar de deurwaarder gegaan maar ik heb gewoon die brief niet gezien

wat heeft het kantoor gedaan gewoon de post naar iemand anders gestuurd met dezelfde achternaam ik heb gebeld en ze zeggen ja dan had je maar moeten reageren dan zoeken we gewoon iemand op in het telefoonboek en sturen het daarheen mag dit?????

ik vind het maar raar

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: deurwaarder expres post naar een ander adres

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

melto schreef:ik heb een vraag
ik had een rek openstaande bij een bedrijf nu ben ik 4 maanden op een camping geweest en de post is gewoon verslaterd
Wat betekent het dat de post "gewoon verslaterd" is?

melto
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2011 09:49

Re: deurwaarder expres post naar een ander adres

Ongelezen bericht door melto »

doordat ik op de camping was legde iemand de post ergens neer
ik heb het gewoon domweg niet gezien of niet ontvangen heb in ieder geval geen brief gezien en geen deurwaarder

hij zegt dat hij het recht heeft omdan maar iemand uit dezelfde woonplaats een brief te sturen in de hoop dat die persoon mij kent

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: deurwaarder expres post naar een ander adres

Ongelezen bericht door stronkstronk »

melto schreef:hij zegt dat hij het recht heeft omdan maar iemand uit dezelfde woonplaats een brief te sturen in de hoop dat die persoon mij kent
Onzin verhaal!

Maar goed: je bent zelf al nalatig geweest. Er bestaat zoiets als een betalingstermijn voor rekeningen. Als je niet aan de betalingstermijn voldoet gaat er een proces in werking. Dat betekent 1e aanmaning, 2e aanmaning, incassobureau, deurwaarder.
De aanmaningen had je niet hoeven te krijgen als je op tijd je rekening betaald had.
Was het een deurwaarder? Of waren het incasso brieven..........

melto
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2011 09:49

Re: deurwaarder expres post naar een ander adres

Ongelezen bericht door melto »

ik weet dat ik nalatig was maar mijn vraag is concreet mag die man maar gewoon ergens anders post heen sturen en het was een incasso

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: deurwaarder expres post naar een ander adres

Ongelezen bericht door stronkstronk »

melto schreef:ik weet dat ik nalatig was maar mijn vraag is concreet mag die man maar gewoon ergens anders post heen sturen en het was een incasso
Het is niet verboden om de post ergens anders heen te sturen. Blijft een raar verhaal als de incasseerder besluit om de brief naar een naamgenoot te sturen.

En de incasseerder heeft vast een brief met de juiste gegevens in zijn dossier zitten zodat jij altijd aan het kortste eind trekt. Ga jij maar eens bewijzen dat de incasseerder de brief niet verstuurd heeft.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: deurwaarder expres post naar een ander adres

Ongelezen bericht door crazyme »

Het incassobureau mag de brief sturen naar wie hij wil.

Jij moet zorgen dat je correct staat ingeschreven bij de gemeente zodat ze jou kunnen bereiken. Doe je dat niet dan ben je verantwoordelijk voor alle consequenties van dien.

melto
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2011 09:49

Re: deurwaarder expres post naar een ander adres

Ongelezen bericht door melto »

ik sta gewoon ingeschreven bij de gemeente heb gewoon een huis
zijn argument is omdat ik niet reageerde

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: deurwaarder expres post naar een ander adres

Ongelezen bericht door CSM »

Dus u heeft 4 maanden lang uw post niet gelezen?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: deurwaarder expres post naar een ander adres

Ongelezen bericht door snepke »

CSM schreef:Dus u heeft 4 maanden lang uw post niet gelezen?
Zit er dik in,...
melto schreef:doordat ik op de camping was legde iemand de post ergens neer
ik heb het gewoon domweg niet gezien of niet ontvangen

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: deurwaarder expres post naar een ander adres

Ongelezen bericht door stronkstronk »

snepke schreef:
CSM schreef:Dus u heeft 4 maanden lang uw post niet gelezen?
Zit er dik in,...
melto schreef:doordat ik op de camping was legde iemand de post ergens neer
ik heb het gewoon domweg niet gezien of niet ontvangen
Dus @MELTO was domweg :lol:

Laat je post doorsturen naar de camping in 't vervolg.

melto
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2011 09:49

Re: deurwaarder expres post naar een ander adres

Ongelezen bericht door melto »

nee ik de meeste post wel gelezen jammer dat mijn vraag niet is beantwoord of dit zo maar mag gebeuren

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: deurwaarder expres post naar een ander adres

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

crazyme schreef:Het incassobureau mag de brief sturen naar wie hij wil.

Jij moet zorgen dat je correct staat ingeschreven bij de gemeente zodat ze jou kunnen bereiken. Doe je dat niet dan ben je verantwoordelijk voor alle consequenties van dien.
Nee, jij moet beter lezen. Het antwoord was allang gegeven.

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: deurwaarder expres post naar een ander adres

Ongelezen bericht door mzuri »

Hij probeert op die manier achter jouw juiste adres te komen.
Als hij niet bij iemand een pistool tegen het hoofd zet, lijkt me dat niet strafbaar.
Waarschijnlijk dacht hij, omdat jij niet reageerde, dat je daar niet meer woonde ofzo.

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: deurwaarder expres post naar een ander adres

Ongelezen bericht door Royalflush »

crazyme schreef:Het incassobureau mag de brief sturen naar wie hij wil.

Jij moet zorgen dat je correct staat ingeschreven bij de gemeente zodat ze jou kunnen bereiken. Doe je dat niet dan ben je verantwoordelijk voor alle consequenties van dien.
Een incassobureau heeft geen toegang tot de gegevens inde GBA (Gemeentelijke Basis Administratie). Een deurwaarder heeft dat wel.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: deurwaarder expres post naar een ander adres

Ongelezen bericht door crazyme »

In de praktijk werken incassobureaus en deurwaarders samen, ook vanwege beslagleggingen en dagvaardingen.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: deurwaarder expres post naar een ander adres

Ongelezen bericht door adSolvendum »

1) Ja, dat mag, al hadden ze het briefje naar Trix herzelf gestuurd. Of ze daartoe het recht hadden, och, iedereen heeft het recht Trix een briefje te sturen, zolang als er geen bom in zit.
2) U mag blij zijn, een terzakekundig kwaadwillend incassobureau had u meteen gedagvaard, ipv. een ander adres te zoeken. De betekenend deurwaarder had uw adres wel gevonden (wat kennelijk klopte), en u had een verstekveroordeling aan uw broek gehad.
3) Als de vordering terecht is, neem dan toch eens contact op met de deurwaarder, ook al vindt u zich onheus bejegend door het incassobureau. In feite hebben ze u daarmee een plezier gedaan, er had al een 'in naam der koningin'-etje op de mat kunnen liggen. Hoe dan ook, kennelijk heeft u een rekening niet betaald, en kunt u enkel u zelf dit kwalijk nemen. Reken uit wat de toewijsbare buitengerechtelijke kosten zijn, de rente, en betaal dit inclusief de hoofdsom. Indien u reeds gedagvaard bent, en de zaak nog niet binnen een dag of vier dient, betaal dan 1 punt liquidatietarief extra, en verzoek de deurwaarder of wie dan ook als gemachtigde optreedt de zaak van de rol te halen. Het kan zijn dat u dan nog het griffierecht voorgeschoteld krijgt, als dit inmiddels in debet is gesteld aan de eiseres. Hier kunt u om bewijs vragen (briefje van de rechtspraak aan de gemachtigde waarin het griffierecht in debet wordt gesteld), dit dient u dan ook te betalen.
Of het proces ingaan, dat kan natuurlijk ook. Maar wat ik uit uw verhaal proef, zal dit enkel tot nog meer kosten leiden.

Gesloten