LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tandarts rekening voor brief naar verzekering

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Tandarts rekening voor brief naar verzekering

Ongelezen bericht door amelissen »

Caro64 schreef:dat heb je dan niet goed begrepen. De tandartsenpraktijk zou de opdracht wel uitvoeren! Gaat al snel om een bedrag tussen de 2000 en 2500 euro.

Gohh dat gaat snel omhoog. In je eerste bericht had je het over 1000 Euro en nu ineens over het dubbele en meer?
Verklaar je nader?

Overigens als ik het begin topic lees gaat het niet om een offerte maar om een brief naar de verzekering omdat de verzekering dit in eerste instantie afkeurt, dat is iets heel anders n.m.n. Of is dat misschien nu ook veranderd, net als het bedrag waarover het gaat.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Tandarts rekening voor brief naar verzekering

Ongelezen bericht door vroem »

hij verrekende op die offerte ook teveel , bleek later !
dat heb je weleens met offertes, zeker voor medische handelingen . Punt is valt het tegen en je moet achteraf met een hogere prijs komen, is vervelender discussie dan dat je begroting te hoog is, maar de uiteindelijke rekening meevalt.... Is het probleem van begrotingen, je kan niet alles van te voren inschatten, dan dus liever veilig begroten.

Over TS snap ik het niet meer...

Eerst is er sprake van een implantoloog, dan weer doet de tandarts het zelf, wees eens duidelijk, wie gaat wat doen? implantoloog alleen implantaat, regio 100-1500,-, tandarts alleen kroon, zeg een 1000,- misschien?? vanwege de zeer hoge techniek en materiaalkosten van implantaatkronen, samen een 2000-2500,- voor implantaat. zelfde eindbedrag als implantoloog ook de kroon plaatst.hoe oud is betreffend meisje trouwens?

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Tandarts rekening voor brief naar verzekering

Ongelezen bericht door duiner »

vroem schreef:
hij verrekende op die offerte ook teveel , bleek later !
dat heb je weleens met offertes, zeker voor medische handelingen . Punt is valt het tegen en je moet achteraf met een hogere prijs komen, is vervelender discussie dan dat je begroting te hoog is, maar de uiteindelijke rekening meevalt.... Is het probleem van begrotingen, je kan niet alles van te voren inschatten, dan dus liever veilig begroten.
hij had teveel verdoving meegerekend , zowat bij elke kies of tand, terwijl het " geleidend" kan werken
" weet de klant veel " , is dan het motto !
.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Tandarts rekening voor brief naar verzekering

Ongelezen bericht door vroem »

in de bovenkaak is het verdovingstarief per 2 naast elkaar gelegen elementen in dezelfde zitting, onder kan, afhankelijk van de gebruikte techniek ook per 2 gerekend worden, wanneer intraligametair verdooft wordt, het hangt dus deels van de verdovingstechniek af, en van het aantal zittingen wat ingepland is. Ruim verdoving meebegroten bij iemand waarbij dat nodig is lijkt mij niets mis mee. Doe ik ook altijd, zeker wanneer er ook nog eens een aanvraag bijzondere tandheelkunde in het geding is. Het is pas een probleem of verwijtbaar wanneer het verkeerd gedeclareerd wordt....

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Tandarts rekening voor brief naar verzekering

Ongelezen bericht door nevermind »

duiner schreef:
hij had teveel verdoving meegerekend , zowat bij elke kies of tand, terwijl het " geleidend" kan werken
" weet de klant veel " , is dan het motto !
.


Een offerte is een bedrag wat de (ik noem het zo) maker van het product denkt aan kosten en winst te hebben.
Dit bedrag kan altijd van de rekening, ofwel hier, van de declaratie afwijken.

Gesloten