LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] abn amro kosten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
tang14
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2011 07:44

abn amro kosten

Ongelezen bericht door tang14 »

hi allen,

ik heb een brief gekregen van de abn-amro waarin ze per 1 januari 2012
alle betaalproducten verhogen.
Mijn prive pakket gaat van 1 euro naar 2,75 (verhoging van 275%) excl bankpassen en creditkaart
Dit is toch echt schandalig.dit doen ze doodleuk in november.
Is hier niks aan te doen.wie helpt ? :(

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: abn amro kosten

Ongelezen bericht door nevermind »

tang14 schreef:hi allen,

ik heb een brief gekregen van de abn-amro waarin ze per 1 januari 2012
alle betaalproducten verhogen.
Mijn prive pakket gaat van 1 euro naar 2,75 (verhoging van 275%) excl bankpassen en creditkaart
Dit is toch echt schandalig.dit doen ze doodleuk in november.
Is hier niks aan te doen.wie helpt ? :(

Hoe je aan het bedrag van @ 1,00 komt weet ik niet.
Blijkbaar heb je nu een kortingsproduct, want € 2,75 zijn nu al de kosten, en niet pas in 2012.
Het Privé Pakket kost maar € 2,75 per maand, inclusief gratis ABN AMRO Credit Card. Wanneer u kiest voor een ABN AMRO Gold Card, betaalt u € 4,85 per maand.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: abn amro kosten

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Geachte heer, mevrouw,

Ik heb uw bericht over de tariefswijziging van de maandbijdrage gelezen. Ik kan me voorstellen dat u het niet prettig vindt dat er een tariefsverhoging gaat plaatsvinden. Graag geef ik u hierover in dit bericht wat nadere toelichting.

ABN AMRO en Fortis Bank hanteerden verschillende producten en tarieven. Vanwege de fusie zijn uw producten en de bijbehorende tarieven twee jaar ongewijzigd gebleven.
Op de lange termijn is het in stand houden van twee product- en tariefstructuren echter niet houdbaar. Daarom gaan alle particuliere ABN AMRO-klanten klanten per 1 januari 2012 gebruikmaken van dezelfde producten tegen dezelfde tarieven. De wijziging betekent voor sommige klanten een tariefsverlaging en voor sommigen, waaronder u, een verhoging. Daar staat een uitgebreider producten- en dienstenaanbod tegenover.

U geeft in uw bericht aan dat de kosten voor het Privé Pakket van EUR 2,75 exclusief bankpassen en creditcard zijn, dit is niet helemaal correct. Binnen het Privé Pakket is de eerste Wereldpas gratis. Als u meerdere Wereldpassen hebt, dan krijgt u op alle extra passen 50% korting. Een creditcard is gratis binnen het Privé Pakket.

Meer informatie over de kosten van onze betaalproducten vindt u op onze website:
http://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/ ... talen.html

Omdat wij de mening van onze klanten erg op prijs stellen, zullen wij uw bericht over de tariefswijziging intern doorgeven.

Als u prijs stelt op een persoonlijk gesprek met één van onze medewerkers over de tariefswijziging, dan kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen met 0800-0240718 (gratis).

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. L. Verbruggen

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: abn amro kosten

Ongelezen bericht door crazyme »

Kijk dat is nog eens een medewerker zonder nine to five mentaliteit :mrgreen:

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: abn amro kosten

Ongelezen bericht door duiner »

ABN AMRO schreef:U geeft in uw bericht aan dat de kosten voor het Privé Pakket van EUR 2,75 exclusief bankpassen en creditcard zijn, dit is niet helemaal correct. Binnen het Privé Pakket is de eerste Wereldpas gratis. Als u meerdere Wereldpassen hebt, dan krijgt u op alle extra passen 50% korting. Een creditcard is gratis binnen het Privé Pakket.
ik heb dat toen niet genomen, omdat het nog duurder was, het hele pakket , maar
nu doet u zo, alsof dat niets zou kosten.. ook hier moest je voor betalen

hoe zit dat dan ?

want we weten allemaal ,voor niets gaat alleen de zon op, dus een credit-card gratis ?
dan staat er wel wat anders tegenover .. snapt u ?
.
.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: abn amro kosten

Ongelezen bericht door nevermind »

duiner schreef:
ABN AMRO schreef:U geeft in uw bericht aan dat de kosten voor het Privé Pakket van EUR 2,75 exclusief bankpassen en creditcard zijn, dit is niet helemaal correct. Binnen het Privé Pakket is de eerste Wereldpas gratis. Als u meerdere Wereldpassen hebt, dan krijgt u op alle extra passen 50% korting. Een creditcard is gratis binnen het Privé Pakket.
ik heb dat toen niet genomen, omdat het nog duurder was, het hele pakket , maar
nu doet u zo, alsof dat niets zou kosten.. ook hier moest je voor betalen

hoe zit dat dan ?

want we weten allemaal ,voor niets gaat alleen de zon op, dus een credit-card gratis ?
dan staat er wel wat anders tegenover .. snapt u ?
.
.

Gewoon lezen, at de webcare heeft geschreven, of naar de website van ABN, daar kan nalezen, wat je wilt weten.

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: abn amro kosten

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Als je het er niet mee-eens bent stap dan over naar een andere bank.
Bijvoorbeeld de ASN Kosten per maand

Ik heb het even voor je opgezocht
Lage kosten: slechts € 1,- per maand voor de ASN Bankrekening, inclusief ASN Wereldpas en Digipas. De tweede rekeninghouder betaalt eveneens € 1,- per maand.
Creditrente: 1%* over het tegoed op uw ASN Bankrekening.
En rente krijgen op je betaal rekening, niet slecht.
Bij een beetje inkomen is de rekening dan eigenlijk nog geheel gratis te noemen.

Tijdelijk krijg je ook nog eens 10 euro welkomstbonus.
Ik zit er zelf ook al enige tijd, overgestapt van grootbank Rabo.
Bevalt mij goed; kon ook met mijn bankpas in de USA (vakantie) betalen ook bij de buurtsuper aldaar!

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: abn amro kosten

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

want we weten allemaal ,voor niets gaat alleen de zon op, dus een credit-card gratis ?
dan staat er wel wat anders tegenover .. snapt u ?
Ja, de winkelier betaald als het ware de kosten ...
Zo ook met je normale bankpas = per keer dat je betaald met je bankpas, betaald de winkelier hiervoor een bedrag aan de bank ... ik dacht dat die 15cent per transactie was (zeker weten doe ik dit echter niet / ook niet of iedere winkelier met dezelfde kosten te maken krijgt)

Linksom / rechtsom de bank krijgt z'n geld wel.

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: abn amro kosten

Ongelezen bericht door svdmeer »

Uiteraard krijgt de bank zijn geld en daar is ook niets mis mee. Maar wel met mate.

Die kosten zijn mij echt een raadsel.

Vroeger: Geen kosten, rente op betaalrekening, veel kantoren

Nu: Kosten, geen rente, en kantoren ingewisseld voor internet waar veel minder personeel voor nodig is.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: abn amro kosten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

svdmeer schreef:Nu: Kosten, geen rente, en kantoren ingewisseld voor internet waar veel minder personeel voor nodig is.
Er zijn banken die weer rente zijn gaan geven op de betaalrekening, zoals ASN en SNS.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: abn amro kosten

Ongelezen bericht door Noble »

svdmeer schreef:Uiteraard krijgt de bank zijn geld en daar is ook niets mis mee. Maar wel met mate.

Die kosten zijn mij echt een raadsel.

Vroeger: Geen kosten, rente op betaalrekening, veel kantoren

Nu: Kosten, geen rente, en kantoren ingewisseld voor internet waar veel minder personeel voor nodig is.
Ja, dit roep ik al héél lang... het is VIES graaien,
omdat de meeste klanten ( lees melkkoeien) het "te veel werk" vinden om KEIHARDE actie te ondernemen
(overstappen naar laagste maand tarief totdat het weer normaal GRATIS is..) en dat weten de banken.

Ik gaf ook al eerder aan dat JULLIEZELF (op een langzaam groeiend aantal mensen na..)
de banken zo hebben opgevoed door maar steeds die IDIOTE verhogingen te pikken.

DOE er NU wat aan of het gaat NOG gekker worden.

(ja vooral jullie ABN-AMRO webcare)

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: abn amro kosten

Ongelezen bericht door svdmeer »

@Noble: Alle banken doen hetzelfde. Zodra er een bank is die weer kostenloos betaalrekeningen aanbiedt en ook in kleine dorpen weer gewoon kantoren heeft, stap ik gelijk over. Een bank die genoegen neemt met een bescheiden winst op het kapitaal dat ze namens hun klanten beheren.

Helaas bestaat er zo'n maatschappelijke bank niet. Ik heb wel waardering voor ASN, maar ik heb liever dat een bank maatschappelijk is dichtbij huis. Niet met allerlei onzinnige sponsoring zoals de Rabobank, maar gewoon weer back to the basics en een nutsfunctie vervullen.

Gesloten