LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] buikslaap matras

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
goddess78
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2012 17:23

buikslaap matras

Ongelezen bericht door goddess78 »

Ik ben op zoek naar een goed stevig matras die goed is voor buikslapers.
Voor mezelf.
Ik ben een echte die-hard buikslaper en heb al vele pogingen gedaan om het af te leren maar helaas.
Heb heel internet al afgestruind en ben al 2 keer opgelicht in een winkel waar ze beweerde een prima matras voor me te hebben maar na een half jaar er op geslapen te hebben kreeg ik weer rugklachten.
De matrassen waren beide 500 euro per stuk en hoop dat ik dat deze keer niet nog een keer kwijt te raken eraan.
Heeft iemand hier goede ervaringen?
Alvast bedankt.
Groeten van miriam

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: buikslaap matras

Ongelezen bericht door Remster »

Ik heb goede ervaringen met ikea matrassen, zowel qua prijs/kwaliteit als comfort. In jouw geval moet ik direct denken aan een stevig pocketveringmatras, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Zelf uitproberen werkt waarschijnlijk beter dan afgaan op adviezen van anderen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: buikslaap matras

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik ben een echte die-hard buikslaper en heb al vele pogingen gedaan om het af te leren maar helaas.
Heb heel internet al afgestruind en ben al 2 keer opgelicht in een winkel waar ze beweerde een prima matras voor me te hebben maar na een half jaar er op geslapen te hebben kreeg ik weer rugklachten.
Heel simpel, je hebt het al geschreven, om het af te leren, maar als je blijft slapen in de buikhouding, is duidelijk, dat je de rugklachten blijft houden.
Ik slaap ook op de buik, heb ook rugklachten, maar iets minder sinds ik een waterbed heb.

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: buikslaap matras

Ongelezen bericht door Jolen »

Buikslapen is erg slecht voor de rug. Zeker als je dit doet op een matras wat niet heel stevig is. Je ligt dan in een omgekeerd kommetje en daardoor gaat met name je onderrug er aan. Het is ontzettend moeilijk om je favoriete slaaphouding te veranderen. Wil je toch perse op je buik slapen, neem dan een keihard matras, geen hoofdkussen en probeer jezelf aan te leren 1 been op te trekken. Daarmee haal je de druk er een beetje vanaf. Je kunt de winkel niet echt betichten van oplichting, je rugklachten ontstaan namelijk waarschijnlijk niet door een verkeerd matras maar door een verkeerde slaaphouding. Buikslapen in een waterbed is helemaal ontzettend slecht!! Ik heb ooit een tip gehoord van een chiropractor. Klinkt een beetje belachelijk maar kan wel degelijk een oplossing zijn. Naai een tennisbal op je pyjama ter hoogte van je buik! Hou vol en misschien kom je er ooit vanaf!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: buikslaap matras

Ongelezen bericht door nevermind »

Buikslapen in een waterbed is helemaal ontzettend slecht!!
Ik vermoed, dat je niet op de buik slaapt, en ook geen waterbed hebt, is dit correct?
Ik zou graag willen lezen, dat het slapen op een waterbed in de buikhouding slechter is als op een normale matras.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: buikslaap matras

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik ben ook een notoire buikslaper en heb een goede, stevige pocketvering matras, met een laagje schuim voor de zachtheid er om heen.
Zodat je de pocketveren niet voelt.
Ik slaap er al jaren op en ben er erg tevreden over.
Wel bij een goede beddenzaak gekocht.

De rugklachten zullen niet zo zeer van het matras als van het slapen op de buik komen.

Gesloten