LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FaMed: onredelijk hoge kosten vanwege menselijk foutje

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: FaMed: onredelijk hoge kosten vanwege menselijk foutje

Ongelezen bericht door Emmy75 »

hoppentocht schreef:Maar Famed rekent 37 euro aan incassokosten.
En dan snap ik het niet meer.. Ik begrijp best dat er kosten gemaakt worden om mij een herinnering te sturen maar 37 euro???
Dat bedrag komt mij aardig bekend voor als zijnde de buitengerechtelijke incasso kosten conform rapport Voorwerk II.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: FaMed: onredelijk hoge kosten vanwege menselijk foutje

Ongelezen bericht door GJvdZ »

hoppentocht schreef:Vandaag ontving ik ook een dreigbrief van famed.

Ik ben vergeten te betalen. Ja ik weet het, dat is heel dom misschien zelfs achterlijk.

Maar Famed rekent 37 euro aan incassokosten.
En dan snap ik het niet meer.. Ik begrijp best dat er kosten gemaakt worden om mij een herinnering te sturen maar 37 euro???

Ik heb gebeld om te vragen waarom die kosten gebaseerd zijn en daar weet men mij geen antwoord op te geven anders dan: "Dat is zo vastgesteld".

Als ik iets betaal, dan wil ik wel weten wát ik betaal. Maar goed, dit is dus gewoon een 'boete'.

Famed mag dus, net als de overheid, boetes uitdelen?
Dat betwijfel ik, alleen weet ik niet hoe ik me hiertegen kan verzetten.
De door mij gevraagde transparantie wordt niet geleverd.

Dus moet ik maar geen zaken meer met ze doen... ( nee he, dat kan niet dat weet ik ook wel... :evil: )
Die 37 euro is geen boete maar domweg een bedrag waar Famed van leeft. Jij werkt toch ook niet voor niets? Waarom zou Famed dat wel moeten doen? Alternatief is dat Famed de incassokosten doorberekent aan hun klant, waardoor bijvoorbeeld de tandartstarieven moeten stijgen. Nu hebben alleen de te-laat-betalers er last van.

37 euro is overigens niet zoveel. Vraag maar eens na bij jouw werkgever wat het werk dat jullie doen kost per uur.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: FaMed: onredelijk hoge kosten vanwege menselijk foutje

Ongelezen bericht door Guardian72 »

GJvdZ schreef:
Die 37 euro is geen boete maar domweg een bedrag waar Famed van leeft. Jij werkt toch ook niet voor niets? Waarom zou Famed dat wel moeten doen? Alternatief is dat Famed de incassokosten doorberekent aan hun klant, waardoor bijvoorbeeld de tandartstarieven moeten stijgen. Nu hebben alleen de te-laat-betalers er last van.

37 euro is overigens niet zoveel. Vraag maar eens na bij jouw werkgever wat het werk dat jullie doen kost per uur.
Maar - ik als tandartsklant vraag toch niet om de "diensten" van FaMed?
Waarom zou bij een foutje het redelijk zijn om mij als klant met hun kosten op te zadelen?

En de tandartstarieven gaan toch wel omhoog - dankzij de geweldige zorgsystemen bedacht door politici zonder enige realiteitszin - dus dan zouden die kosten er ook wel vanaf kunnen...

witte angora
Berichten: 30911
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: FaMed: onredelijk hoge kosten vanwege menselijk foutje

Ongelezen bericht door witte angora »

Indertijd bij Univé moest ik wel een keer de lijst langs met binnengekomen betalingen waarvan niet duidelijk was van wie dat afkwam, en dat langs de nota's leggen die nog openstonden. Dat kwam ook van een klant af die beweerde betaald te hebben, terwijl het bij ons niet bekend was. Reken er maar op dat dat niet te doen was. Plus de tijd die je kwijt was (ik was toen uitzendkracht, reken eens mee wat dat kost). Ik kan me Famed heel goed voorstellen dat ze bedragen die niet te traceren zijn gewoon terugstorten, en het verzoek doen alsnog te betalen.

Gewoon goed invullen, op de manier zoals gevraagd wordt, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

witte angora
Berichten: 30911
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: FaMed: onredelijk hoge kosten vanwege menselijk foutje

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar - ik als tandartsklant vraag toch niet om de "diensten" van FaMed?
Waarom zou bij een foutje het redelijk zijn om mij als klant met hun kosten op te zadelen?
Waarom moet bij een foutje van een klant iemand anders dan die klant met die kosten opgezadeld worden?

nmdekker
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2012 21:27

Re: FaMed: onredelijk hoge kosten vanwege menselijk foutje

Ongelezen bericht door nmdekker »

mijn zorgverzekeraar heeft de tandartskosten betaalt,nu krijg ik de zelfde rekeningen van famed heb al de nodige e-mails gestuurd en gebeld naar famed alles wat er gebeurt geen ene rot moer en nu gaan die gasten dreigen met een incassoburau heeft iemand hier ook ervaring mee en wat kan ik het beste doen

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: FaMed: onredelijk hoge kosten vanwege menselijk foutje

Ongelezen bericht door Chocomelk »

nmdekker schreef:mijn zorgverzekeraar heeft de tandartskosten betaalt,nu krijg ik de zelfde rekeningen van famed heb al de nodige e-mails gestuurd en gebeld naar famed alles wat er gebeurt geen ene rot moer en nu gaan die gasten dreigen met een incassoburau heeft iemand hier ook ervaring mee en wat kan ik het beste doen
Je krijgt van de zorgverzekeraar toch een overzichtje wat wat hen betaald hebben ?
Kopie daarvan opsturen naar Famed.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: FaMed: onredelijk hoge kosten vanwege menselijk foutje

Ongelezen bericht door Mendoza »

Mensen kunnen in de meeste gevallen direct aan hun zorgverlener betalen. Vraag gewoon na de behandeling of je direct mag afrekenen, zullen weinig zorgverleners zijn die dat niet willen.

nmdekker
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2012 21:27

Re: FaMed: onredelijk hoge kosten vanwege menselijk foutje

Ongelezen bericht door nmdekker »

ik heb de facturen naar famed gestuurd dan krijg je een e-mail dat het in behandeling is en daarna hoor je niks meer totdat je een brief krijg van het incassoburea

Gesloten