LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent komt afspraken niet na, lang slepend verhaal!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
RepoMan555
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2012 16:54

Essent komt afspraken niet na, lang slepend verhaal!

Ongelezen bericht door RepoMan555 »

Op 31-3-2010 heb ik de vergissing begaan om voor mijn nieuwbouwwoning een energie contract aan te gaan bij Essent.
Op dit moment hadden zij een actie, bij een jaar contract voor zowel groene stroom als grijs gas met een variabel tarief ontving je € 315,= aan eenmalige actie korting.
De woning zou pas worden opgeleverd op 30-6-2010.

Na oplevering ontvang ik de eerste maanden tot 3x toe een brief van zowel Eneco, Essent als StedIn (de netwerk beheerder). Eneco was de standaard energie leverancier van de bouwer van het huis.
In de brieven van Eneco werd aangegeven dat het contract bij hun was beëindigd, Essent verwelkomde mij als nieuwe klant en StedIn gaf aan dat bij hun niet bekend was wie mijn energie leverancier was.
Na diverse malen contact te hebben gehad met zowel Eneco als Essent, gaf Essent aan dat er iets fout was gegaan in hun systeem maar dat het nu echt in orde moest zijn.
Dit ritueel herhaalde zich zoals ik al eerder zei tot 3 maal toe, waarna het Essent eindelijk gelukt leek om de overige partijen goed in het lichten en het eigen systeem in orde te krijgen.

Hierna begon de volgende ellende, ik had aan Essent doorgegeven dat het een casco nieuwbouwwoning betrof en dat er +- nog een jaar overheen zou gaan voordat ik klaar was met de verbouwing en verhuizing.
Het nieuwe huis zou dus leeg staan en er zou derhalve weinig energie gebruikt worden. Mijn verzoek was dan ook om het energie voorschot op € 40,= te zetten, in combinatie met de actie korting van € 315,= zou dit maandbedrag ruim voldoende zijn om de werkelijke verbruikskosten te dekken.

De eerste maal wordt er over een gebroken maand juli een voorschot afgeschreven van mijn rekening van € 149,90.
Telefonisch contact met Essent leert dat het gaat om een fout, deze zal hersteld worden en verrekend worden met zowel de komende termijnen als tevens de actie korting.

In augustus wordt er € 298,= afgeschreven als voorschot, opnieuw neem ik contact op met Essent.
Er staat nog steeds iets niet goed in het systeem,
het bedrag zal verrekend worden en ik krijg het advies om
via de website en verbruiksmanager zelf een aanpassing te doen aan mijn voorschot.
Ik doorloop via de website tientallen vragen over wat voor apparatuur ik wel en niet in huis heb, hoeveel personen er in huis wonen, hoe vaak ik per dag douche etc.
Het maandbedrag stel ik op deze manier bij naar € 40,=.

Volgens de medewerkers die ik spreek zal tevens de actiekorting worden verrekend met de voorschotten van de komende maanden, eigenlijk zou ik dus de komende maanden geen voorschot meer hoeven te betalen.

In september wordt er opnieuw € 298,= aan voorschot afgeschreven van mijn rekening, ik begin nu zo langzamerhand moe te worden van Essent en boek dit voorschot terug via mijn internet bankieren. Vervolgens neem ik opnieuw contact op met Essent, leg ik het hele verhaal uit aan meerdere medewerkers. Opnieuw worden excuses gemaakt voor de fout en wordt beterschap beloofd, tevens zal de actiekorting worden verrekend.

Helaas blijft het weer enkel bij beloftes van Essent, in de maanden oktober tot en met januari wordt er door Essent elke maand opnieuw een poging gedaan om € 298,= aan voorschot van mijn bankrekening af te schrijven. Elke maand neem ik opnieuw contact op met Essent, via het dure 0900 nummer.
Elke keer vertel ik opnieuw mijn hele verhaal over de leegstaande nieuwbouwwoning, het feit dat er reeds een tegoed is opgebouwd van 149,90 + 298 + 315 = € 762,90
en dat dit ruim voldoende moet zijn gezien het feit dat de woning niet gebruikt wordt.

Telkens wordt mij door Essent beterschap beloofd en worden er excuses gemaakt voor de fouten.
Opnieuw zonder resultaat, ondanks het grote tegoed en het geringe gebruik in de woning begint Essent aanmaningen en herinneringskosten in rekening te brengen.
Opnieuw bel ik diverse malen met Essent, vertel ik het hele verhaal van voor af aan opnieuw aan diverse medewerkers.
Het spreken met een afdelingsmanager of persoon die bevoegd is om dit probleem nu echt eens op te lossen blijkt onmogelijk.

Wanneer ik aangeef dat ik klaar ben met het hele verhaal en ik wil dat het nu echt opgelost wordt, verwijst men mij telkens door naar het klachtenformulier op de website.
Dit formulier heb ik tot 3x toe volledig ingevuld, maar er is tot op heden nooit enige reactie van Essent gekomen.

Daarnaast wordt ook diverse malen door medewerkers beloofd om mij terug te bellen, nadat ik vaak meer dan een uur met het 0900 nummer heb gebeld. Ook de belofte om terug te bellen is echter in al die maanden niet een keer nagekomen!

In een moedeloze poging om alles op te lossen bied ik zelfs aan om een afspraak te maken met een medewerker van Essent bij hun kantoor in Den Bosch. Ik bied aan om hier vrijwillig naar toe te komen, als we samen maar kunnen zorgen dat dit probleem wordt opgelost. Dit is echter niet mogelijk, ik moet afwachten tot de regiomanager tijd heeft om naar de zaak te kijken en afwachten tot hij terugbelt.
Het is nu mei 2012 en ik wacht nog steeds...

Een jaar nadat mijn contract bij Essent is ingegaan (het is inmiddels juli 2011), besluit ik over te gaan naar een andere energie maatschappij, omdat Essent de problemen weigert op te lossen. Gezien het feit dat er een jaar verstreken is en ik bij Essent een jaarcontract had afgesloten werd mij verzekerd dat ik zonder boete over kon stappen.

Ik besluit over te stappen naar Energie-Direct, dit alles verloopt vlekkeloos.
Als klap op de vuurpijl besluit Essent toch nog maar om mij geheel ongegrond € 100,= opzegvergoeding in rekening te brengen.

Opnieuw levert contact met de klantenservice niets op, ik geef aan dat ik wil dat mijn tegoeden en actiekortingen eerst worden verrekend alvorens ik opnieuw geld aan Essent wil betalen. Uiteindelijk betaal ik in juni 2011 nogmaals € 316,92 aan Essent en hoop ik op die manier helemaal klaar te zijn met deze waardeloze energie leverancier die weigert om zijn beloften na te komen.

Ik heb op dat moment een totaal aan tegoeden bij Essen van € 1079,82 en heb in een jaar tijd slechts 600 kWh piek, 660 kWh dal en 500 m3 gas verbruikt.

Het te goed wat ik heb opgebouwd zou dit verbruik ruim moeten kunnen dekken en ik verwacht op deze manier verder van Essent af te zijn.

Tot mijn verbazing ontvang ik echter vandaag, 19-5-2012 een incasso bureau op mijn dak vanuit Essent Energie B.V.
Volgens deze incasso ben ik Essent nog € 1037,79 verschuldigd.

Dit is gewoon echt belachelijk! Ik zou nog geld van Essent moeten ontvangen juist!

Wie helpt mij verder? Moet ik een rechtzaak tegen Essent beginnen?

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Essent komt afspraken niet na, lang slepend verhaal!

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste RepoMan555,

In uw bericht van 19 mei op dit forum geeft u aan dat u een klacht heeft over Essent.
Om samen tot een oplossing te komen, verzoek ik u uw oud-klantnummer (of postcode en huisnummer) en forumnaam te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op om samen tot een oplossing te komen.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Afdeling Klantenservice
Essent

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Essent komt afspraken niet na, lang slepend verhaal!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ook ik ben in mei 2011 overgestapt naar Essent met een overstapkorting van 250 euro via www.gaslicht.com

Je voelt hem al aankomen: Essent heeft de beloofde 250 euro actiekorting niet uitgekeerd.

Als je naar Essent overstapt met een actiekorting, dan zul je altijd zelf achter die actiekorting aan moeten: Essent komt de belofte van het uitkeren van de actiekorting niet na.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Essent komt afspraken niet na, lang slepend verhaal!

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Bob Schurkjens,

In uw bericht van 21 mei op dit forum geeft u aan dat u de beloofde welkomstpremie nog niet heeft ontvangen.
Dit wil ik graag voor u nakijken. Hiervoor verzoek ik u uw klantnummer en forumnaam te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Afdeling Klantenservice
Essent

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: Essent komt afspraken niet na, lang slepend verhaal!

Ongelezen bericht door thesaint »

Bob Schurkjens schreef:Ook ik ben in mei 2011 overgestapt naar Essent met een overstapkorting van 250 euro via http://www.gaslicht.com

Je voelt hem al aankomen: Essent heeft de beloofde 250 euro actiekorting niet uitgekeerd.

Als je naar Essent overstapt met een actiekorting, dan zul je altijd zelf achter die actiekorting aan moeten: Essent komt de belofte van het uitkeren van de actiekorting niet na.
Het is goed dat jullie dit delen op dit radarforum.
Nu komt er wel actie. Zo is het vaak met dergelijke instellingen.
Ben benieuwd of de directeur van Essent nog een salarisverhoging heeft gehad.
Ik denk dat deze man niet zolang hoeft te wachten op zijn geld.

sonneke67
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2012 20:44

Re: Essent komt afspraken niet na, lang slepend verhaal!

Ongelezen bericht door sonneke67 »

Nou mevrouw van essent ik heb ook al eens een mail gestuurd naar dit forum van essent maar GEEN reactie hoor !!!!

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Essent komt afspraken niet na, lang slepend verhaal!

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste sonneke67,

U liet op 22 mei weten dat u eerder een email heeft gestuurd naar [email protected], maar geen reactie heeft ontvangen. Dit vind ik erg vervelend om te horen. Heeft u nog vragen dan kunt u deze mailen naar ons. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Angelique
Afdeling Klantenservice
Essent

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Essent komt afspraken niet na, lang slepend verhaal!

Ongelezen bericht door Wubo »

jammer dat er zoveel problemen zijn, ik als tevreden klant heb de stap genomen na jaren lang klant van greenchoice te zijn geweest, kreeg een welkomstpremie van 270 en deze werd ook nog direct gestort + zat nergens aan vast, alleen het 1e jaar variabel zoals ik wenste.

het kan dus wel!

Gesloten