LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
gertrude
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2012 16:44

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door gertrude »

hallo,

ook ik krijg rekeningen met vodafone offnet. niet zulke hoge rekeningen als jij van 580 euro maar rond de 60 euro. ik heb contact gehad met de klantenservice en mij werd verteld, dat het bedrag bij 50 euro stopte. dit vind ik een waardeloos antwoord, want als ik voor zoals zij zeggen 120 euro internet op mijn telefoon, dan lopen zij dus 70 euro mis. een concreet antwoord heb ik niet gekregen. wel hebben ze mijn blox?? stilgezet, zodat ik vanaf dat moment niet meer kon internetten met mijn telefoon. op mijn rekening stonden ook tijdstippen van middernacht en later, dus al met al vind ik het waardeloos, maar het probleem is dat je je niet kunt verweren tegen zulke maatschappijen.

ewoudm
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2012 15:24

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door ewoudm »

Nog even een vervolg op mijn eerdere mail van vandaag. Zowaar heb ik een nieuw voorstel van Vodafone ontvangen, na aanvankelijk de mededeling te hebben gekregen dat de aanvraag voor de creditering - eerder toegezegd na overleg met eveneens ´de leidinggevende´ - door 'de leidinggevende' was geweigerd. Overigens zonder hiervan ooit schriftelijke bevestiging te hebben gekregen. Het nieuwe voorstel luidt: er wordt per Gb overschrijding van de datalimiet van 1Gb per maand EUR 10,- per Gb in rekening gebracht, de rest wordt gecrediteerd. Zou als het goed is moeten resulteren in een teruggave van > EUR 500,- van de EUR 1.000,-. Schriftelijke bevestiging - in een eerder stadium ook gevraagd en toegezegd, niet gekregen - wederom toegezegd en wel op de nieuwe factuur. Wordt weer spannend eind deze maand. Om niet te zeggen vervelend.
Wat betreft een opmerking eerder gemaakt: 'nog niemand heeft technisch kunnen aantonen dat het gebruik niet heeft plaatsgehad': nee, dat kan ik ook niet. Mijn zoon, om wiens iPhone rekening het gaat, houdt bij hoog en bij laag vol simpel via het thuisnetwerk te hebben gesurfd. En ik heb geen enkele reden om te veronderstellen dat dit niet waar is. Evenmin kan Vodafone het gebruik wèl aantonen. Die discussie wil ik ook niet meer aangaan, wél wil ik dat eerdere toezeggingen worden uitgevoerd, daarna zand erover en hopen dat deze nachtmerrie zich niet meer zal herhalen. Vind het eerlijk gezegd allemaal te bizar voor woorden...
P.s. overigens geen bericht gehad van Vodafone wegens uitzonderlijke overschrijding van de datalimiet, zoals het zou horen. Het gaat niet om een paar euri of zo. Gertrude: dat gevoel deel ik, je kunt je inderdaad niet verweren, daarvoor wordt er teveel van jou als klant afgeschermd.

Rinnooy Verhoef
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2012 18:19

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door Rinnooy Verhoef »

Heey mensen!

ik heb ook een veel te hoge rekening gekregen via de datakosten van vodafone met mijn telefoon!
ik heb in de eerste 3 dagen van juni meer dan een gig aan datakosten gebruikt, waar ik dus helemaal niks van snap!
ook mijn vorige rekeningen van vodafone waren hartstikke hoog, veel hoger dan de normale abbonnement kosten die ik eerder had!
dat komt volgens mij ook door de datakosten die vodafone mij berekent heeft?
kunnen jullie mij daar ook mee helpen?
zo ja, wat kan ik doen?

Rinnooy

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door manondoris »

Rinnooy Verhoef schreef:Heey mensen!

ik heb ook een veel te hoge rekening gekregen via de datakosten van vodafone met mijn telefoon!
ik heb in de eerste 3 dagen van juni meer dan een gig aan datakosten gebruikt, waar ik dus helemaal niks van snap!
ook mijn vorige rekeningen van vodafone waren hartstikke hoog, veel hoger dan de normale abbonnement kosten die ik eerder had!
dat komt volgens mij ook door de datakosten die vodafone mij berekent heeft?
kunnen jullie mij daar ook mee helpen?
zo ja, wat kan ik doen?

Rinnooy
ben je toevallig de rinnooy verhoef die een tijdje vermist werd begin deze maand?? zo ja ,mischien toch zelf te veel je internet aangehad ?

JamieeIsabelle
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2012 00:35

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door JamieeIsabelle »

Goedeavond,

Ik heb ook precies het zelfde idee.. Sinds Mei super hoge rekeningen vergeleken mijn andere rekeningen. En dat allemaal aan Data gebruik.

Ik heb naar de vodafone klantenservice gebeld:

Eerst kreeg ik mevrouw aan de telefoon die 3 keer dingen moest checken, tijdens dat checken stond ik kwartier in de wacht. Daar is blijkbaar niks uitgekomen en werd doorverbonden met de afdeling data gebruik, daar kreeg ik als eerste een jongen aan de telefoon die het met me eens was dat die onmogelijk was.. Ook hij moest dingen checken en zette me in de wacht. Ik ben er waarschijnlijk uitgegooit en moest weer 20 min wachten. Ik kreeg toen een jongen aan de telefoon (ontzettend arrogant) die me ging vertellen dat ik 20 euro per dag kan opmaken aan facebook. Hij zei dat die niks kon doen eraan maar me door kon verbinden met de afdeling betalen. Toen ik na 20 min mevrouw aan de telefoon kreeg zei ze dat ik had gevraagd naar een uitstelling van betalen.. Nou dan heb ik dus nooit gevraagd maargoed, even verder vertelde ze dat het systeem eruit lag en eigenlijk helemaal niks voor me kon doen. Die 1,5 uur dat ik aan de telefoon zat was dus voor niks.

Ik heb in twee maanden een data gebruik van 350 euro.. ik ga morgen naar de vodafone winkel en ga door tot ik mn geld terug krijg. Dit kan geen toeval mee zijn, iedereen zit met het zelfde probleem. ONGELOVELIJK!!

gr Jamie

edpielage
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2012 21:35

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door edpielage »

Ook ik kreeg voor de maand juni een rekening van maar liefst 768 euro, waarvan ruim 600 euro voor data verkeer.
Nu gebruikt mijn dochter deze telefoon een Iphone 4s 32gb, niet anders als voorheen, er worden geen films gedownload er wordt "normaal" gebruik gemaakt van internet en toch is het internetverbruik tov vorige extreem hoog, onmogelijk
Heb hierover contact gehad met de klantenservice van vodafone en moet nu op advies van hen een copie factuur opsturen, op deze factuur aangeven om welke sessie's het gaat.
Op basis hiervan gaat vodafone een onderzoek instellen.
Ben niet van plan te betalen, mogelijk heeft iemand dezelfde ervaring en misschien nog nuttige tips
alvast bedankt

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door Har06 »

edpielage schreef:Ook ik kreeg voor de maand juni een rekening van maar liefst 768 euro, waarvan ruim 600 euro voor data verkeer.
Nu gebruikt mijn dochter deze telefoon een Iphone 4s 32gb, niet anders als voorheen, er worden geen films gedownload er wordt "normaal" gebruik gemaakt van internet en toch is het internetverbruik tov vorige extreem hoog, onmogelijk
Heb hierover contact gehad met de klantenservice van vodafone en moet nu op advies van hen een copie factuur opsturen, op deze factuur aangeven om welke sessie's het gaat.
Op basis hiervan gaat vodafone een onderzoek instellen.
Ben niet van plan te betalen, mogelijk heeft iemand dezelfde ervaring en misschien nog nuttige tips
alvast bedankt

wat kids allemaal doen met hun phone, je wilt het niet weten:).

bij vodafone is een echte trouble oplossing afdeling,na een schriftelijke klacht en weigering tot betaling komt die club in actie

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door agro »

Ik ben derdejaars student Bedrijfskunde aan de Vrije Universiteit Amsterdam
Is dat zo? Misschien moeten ze je dan eerst het fatsoen eens leren om de spelregels te lezen alvorens je iets op een forum plaatst.
Van veel wijsheid getuigd het niet op de manier wat je hier op het forum plaatst.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door renegade66 »

wat kids allemaal doen met hun phone, je wilt het niet weten:).

bij vodafone is een echte trouble oplossing afdeling,na een schriftelijke klacht en weigering tot betaling komt die club in actie
goh! har06 heeft een ander topic gevonden waarin hij in plaats van adoratie UPC overstapt op Vodafone.

leg mij eens uit, hoe is het in godsnaam mogelijk een dataverbruik van 3.2 gig te hebben in een paar seconden tijd.
en dat via het mobiele netwerk?????
dat lukt je niet eens via glasvezel van bijv. kpn.

ik weet wel heel zeker dat er iets mis is met vodafone, het valt me namelijk op dat de meeste mensen hier er last van hebben sinds mei.

ik vind dit wel heel erg opvallend omdat vanaf mei alles weer bij vodafone draaide na de brand van april.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door agro »

leg mij eens uit
Overbodig verzoek, zal nooit gebeuren, heeft nog nooit nadere uitleg gegeven als daar om gevraagd wordt.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door Har06 »

agro schreef:
leg mij eens uit
Overbodig verzoek, zal nooit gebeuren, heeft nog nooit nadere uitleg gegeven als daar om gevraagd wordt.
Die Agro toch, schenen schoppen doet je goed ??:( :evil: .

Renegade ik ben weliswaar klant bij Vodafone, dat wil niet zeggen dat ik over die club zo tevreden ben.
Vorig jaar soortgelijk verhaal bij de hand gehad en na intrekking incasso machtiging, overleggen van dataverbruik/misbruikvia een factuur en ettelijke mails, kreeg ik hun oplosafdeling aan de phone.

Teveel gefactureerde bedrag werd als credit bedrag opgevoerd, nog steeds ben ik bezig om het credit bedrag opgesoupeerd te krijgen.

Hoe Vodafone aan het groot data verbruik komt weet ik niet.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door renegade66 »

Vorig jaar soortgelijk verhaal bij de hand gehad en na intrekking incasso machtiging, overleggen van dataverbruik/misbruikvia een factuur en ettelijke mails, kreeg ik hun oplosafdeling aan de phone.

Teveel gefactureerde bedrag werd als credit bedrag opgevoerd, nog steeds ben ik bezig om het credit bedrag opgesoupeerd te krijgen.

Hoe Vodafone aan het groot data verbruik komt weet ik niet.
dan vraag ik me toch af waarom je dan zoveel kritiek hebt op de mensen die een zelfde probleem hebben.
houd je ongezouten kritiek dan voor je en probeer de mensen te helpen.

nu weer on-topic,
het valt gewoon op dat het grote dataverbruik ineens vanaf eind april begin mei opduikt.
14 gig in 5 dagen is bijna onmogelijk via het mobiele netwerk.

er is wel degelijk iets aan de hand bij vodafone, er komen ineens teveel dezelfde klachten binnen en allemaal vanaf ongeveer dezelfde periode.

hier zal toch een onderzoek naar gedaan moeten worden.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door Har06 »

renegade66 schreef:
Vorig jaar soortgelijk verhaal bij de hand gehad en na intrekking incasso machtiging, overleggen van dataverbruik/misbruikvia een factuur en ettelijke mails, kreeg ik hun oplosafdeling aan de phone.

Teveel gefactureerde bedrag werd als credit bedrag opgevoerd, nog steeds ben ik bezig om het credit bedrag opgesoupeerd te krijgen.

Hoe Vodafone aan het groot data verbruik komt weet ik niet.
dan vraag ik me toch af waarom je dan zoveel kritiek hebt op de mensen die een zelfde probleem hebben.
houd je ongezouten kritiek dan voor je en probeer de mensen te helpen.
nu weer on-topic,
het valt gewoon op dat het grote dataverbruik ineens vanaf eind april begin mei opduikt.
14 gig in 5 dagen is bijna onmogelijk via het mobiele netwerk.

er is wel degelijk iets aan de hand bij vodafone, er komen ineens teveel dezelfde klachten binnen en allemaal vanaf ongeveer dezelfde periode.

hier zal toch een onderzoek naar gedaan moeten worden.

Renegade helpen zoals jij doet ? oke :),

Start de onderzoek actie op en open een nieuwe topic over het vlg Renegade overmatig data verbruik via Vodafone, waar is zijn visie op gebaseerd?, toch niet hopelijk van topics van ouders met data verslindende kids :) :lol:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door ciske »

Renegade helpen zoals jij doet ? oke


Zoiets ja, hier heb jij hulp nodig, mensen die problemen met UPC hebben kat je af.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door renegade66 »

Start de onderzoek actie op en open een nieuwe topic over het vlg Renegade overmatig data verbruik via Vodafone, waar is zijn visie op gebaseerd?, toch niet hopelijk van topics van ouders met data verslindende kids
zoals gewoonlijk geef je weer eens geen concrete antwoorden op vragen die gesteld worden. maar ja, dat zijn we al van jou gewend.

mijn visie op het overmatig dataverbruik.

zoals men weet, (ik tenminste wel) is de snelheid van het mobiel netwerk van vodafone 3,6 Mbps.
om 3,2 Gig aan data te downloaden (ongeveer 2 films) heb je ongeveer bij die snelheid 14,8 min tijd nodig om dit te bereiken.
dit is theoretisch berekend, bij een constante snelheid, wat dus absoluut niet haalbaar is.

nu is het zo dat je dit met een mobiele telefoon sowieso niet kunt halen aangezien bij een behaalde quotum de snelheid verlaagd wordt naar 256k. dan zou je over 2 films downloaden 213,3 min. doen

dus de tijd die ik aangeef is fictief. voor 3,2 Gig zou je dus via je mobiel constant moeten downloaden. maar dan moet je mobiel wel al die tijd aan de lader liggen aangezien dit batterijen vreet.

onderstaand is een lijstje van het gemiddeld verbruik bij mobile internet.

Mobiel internet gebruik

1 uur instant messaging 0,25 - 1 Mb
1 uur surfen op het internet 1,5 - 25 Mb
Downloaden van 100 e-mails (zonder bijlage) 1 - 10 Mb
Downloaden van 1 foto 0,05 - 2 Mb
Downloaden van 1 MP3 3 - 8 Mb
Downloaden van 1 film trailer 7 - 50 Mb
Download van 1 film 700 - 1500 Mb
1 uur video streaming 250 - 500 Mb
1 uur audio streaming 50 - 150 Mb

in het ergste geval zou de gebruiker dus elke dag 2 volledige films moeten downloaden en daar doet hij na de verlaging naar 256k na limietverbruik 213 min over. dat is bijna 4 uur

hmmm, ik heb toch wel mijn twijfels over de redenering van vodafone dat dit gewoon zou moeten kloppen.

blijkbaar doen al deze mensen de hele dag sinds eind april begin mei niets anders dan met hun telefoon downloaden, en dan maakt ook niemand gebruik van het wifi netwerk thuis.

kijk har06, dit is antwoord geven !!!!
zeker ff vergeten dat telecommunicatie mijn beroep is?????

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door Har06 »

bedankt voor je eenvoudig antwoord.

zeker niet ff vergeten dat Renegade als monteur z,n kost verdien in telecommunicatie . :lol:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door ciske »

zeker niet ff vergeten dat Renegade als monteur z,n kost verdien in telecommunicatie
En wat is daar mis mee? RR helpt hier ook nog mensen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
zeker niet ff vergeten dat Renegade als monteur z,n kost verdien in telecommunicatie
En wat is daar mis mee? RR helpt hier ook nog mensen.
Helemaal niets mis mee, zelfs prima, kunnen we veel van leren:) :mrgreen:

Arno87
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2012 16:21

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door Arno87 »

Zozo hier klopt dus duidelijk iets niet,

idd ook ik ben zwaar geschrokken toen ik vorige week op mijn laatste dag van mn vakantie in kroatie wou pinnen en dus leuk op het beeldscherm kreeg ''geen saldo''
erg vreemd als je 2 weken daarvoor nog loon heb gehad en het dus onmogelijk is dat ik dit er al doorheen gebrast had.
a fijn ff op WIFI kijken op de camping om te kijken wat de oorzaak hiervan is met de abn app.
:shock: .... vodafone rekening (afgerond naar boven maar het scheelt niet veel) €1200,- !!!!

geluk bij een ongeluk dat dit mn laatste dag van de vakantie was ik ik de dag erna gelukkig weer naar huis ging.. alleen zwaar vervelend dat ik niet meer bij mijn geld kon.

thuis aangekomen uiteraard gelijk mijn factuur bekeken van vodafone waar dit idiote bedrag dan vandaan moet komen.
heb ik soms de hele 2,5week mn internet aanlaten staan? verkeerd ingesteld? iig iets met internet? eigenlijk onmogelijk omdat ik in de vakantie misschien 4x mn telefoon aangehad heb (misschien 1/100e van wat ik er normaal mee doe in een week) om een smsje te sturen waar ik was aan het thuisfront of om van wifi gebruik te maken omdat dat gratis is en ik dus onmogelijk zo'n belachelijke rekening kan krijgen.
op mijn factuur werd het eigenlijk al gelijk duidelijk dat ik mn telefoon goed had ingesteld om er in het buitenland gebruik van te kunnen maken. dit werd duidelijk omdat ik in alle landen waar we doorheen gereden zijn geen rare kosten heb gemaakt en in kroatie eigenlijk ook niet BEHALVE op 1 echte dag waar ik voor zo'n €900,- op het internet gezeten zou hebben, en nog 1 dag ervoor voor €4,- maar dat is nog te overzien.
hoe kan ik nou op 1dag voor €900,- internetten dat is zo'n 1,3GIG net iets minder voor wat ik normaal gesproken voor de hele maand te besteden heb.. op die dag heb ik zelf misschien 10min mn telefoon aangehad :?

ik uiteraard vodafone bellen en de dame aan de andere kant schrok gelukkig ook toen ik antw op haar vraag gaf ''om welk bedrag het ging''.
ze ging praten met een hogere en na 10min wachten kreeg ik te horen dat ze er €310,- voor het internet van wilden maken incl btw alleen kwamen me normale abo kosten er nog bij. natuurlijk is dit nog steed belachelijk als je normaal max €50,- kwijt bent,maar goed vergeleken €1200,- was ik hier heel blij mee dat ze er iig een groot deel vanaf wilden halen. ik heb gelijk een soort stop op mn abo gezet voor als ik €50,- buiten mn tegoed op internet komt dat mn abo dan voorlopig geblokkeerd word en dus geen extra kosten kan maken. de vrouw was erg vriendelijk aan de lijn en leefde met me mee wat ik ook fijn vind en erg menselijk met zo'n bedrag.
alleen blijft het knagen het is nogsteeds niet misselijk en wat ik het rare vind is dat ik voor zo'n stop moet vragen en dat ze niet automatisch de verbinding verbreken/stopzetten als er zich zo'n bedrag voordoet. ten eerste is het dataverkeer belachelijk in zo'n korte tijd en ten 2e wie gaat er nou voor de lol voor €1200,- in het buitenland zitten internetten dat is een heel minimum maandloon wat je aan internet verbrast.... :shock:

een simpel idee/oplossing: zet gewoon een automatische stop erop bij alle klanten dat je gewaarschuwd word ofzo bij €100,- en als je daar bewust van bent dat je akkoord kan drukken dat het blijft doorlopen en als je er van schrikt dat je op blok kan drukken zodat je geen verdere kosten buiten je bundel kan maken.

iemand enig idee wat ik hier nog meer mee kan doen kwa klacht geld terug? meer mensen met zo'n enorm bedrag?

Schrijvers81
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2012 16:31

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door Schrijvers81 »

Ook hier een hele boze nieuwe vodafone klant. Eerste dag dat mijn nieuwe abonnement inging zou ik 3,7 Gig dataverkeer gehad hebben met bijbehorende kosten van ruim 350 euro.
Een telefoontje naar de klantenservice levert niks op, noch bezoek aan de winkel. In de winkel gaven ze wel aan dat dit heel gebruik in een paar uur heel onwaarschijnlijk is.
Vodafone kan het gebruik niet specificeren en geeft aan dat het mogelijk ligt aan een update van de Iphone.... Heel boos en voelt echt als in de **** genomen worden.

Heeft een boze brief naar de klantenservice zin?

'Blij' om te lezen dat dit een meer voorkomend probleem is.....

Gesloten