LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tonzon vloerisolatie

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: Tonzon vloerisolatie

Ongelezen bericht door bosse bol »

nevermind schreef:
bosse bol schreef:
rozemarijntje schreef:[codeResultaat geen koude poten meer][/code]

Poten :shock:
Humorloos rozemarijntje? koude voeten dan maar wel een
reactie op de vraag.Jij komt alleen maar met wat er bij jou wel
niet is.Let gelijk even op de fouten die je maakt.
Weer bezig, je moet je schamen. :evil:
Misschien lees je dit eens:
rozemarijntje
Beroep:
heb ik helaas neit meer, typ moeilijk,daarom zitten er soms fouten in en geen hoofdletters te vermoeiend en erg pijnlijk. wil mensen tips geven,meepraten,dingen kunnen soms anders over komen als je bedoelt,ben absoluut niet uit op ruzie. hou wel van een leuke discussie ;-)
Als er eentje zich moet schamen dan ben jij het wel.
Je blijft nml aan de gang met je quotes van andere topics
en.Jij bent er zo een die zo gauw hij bosse bol ziet staan
meteen gaat zoeken of hij wat kan vinden tegen hem.
Er zijn er al verschillende door jouw toedoen verdwenen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Tonzon vloerisolatie

Ongelezen bericht door nevermind »

Mijn quotes hier zijn van geen ander topic, je blijft mij verrassen, met je aantijgingen .
Dit is wat bij Rozemarijntje in het profiel staat, misschien ook eens verder als de neus kijken,voor je iets roept:
rozemarijntje
Beroep:
heb ik helaas neit meer, typ moeilijk,daarom zitten er soms fouten in en geen hoofdletters te vermoeiend en erg pijnlijk. wil mensen tips geven,meepraten,dingen kunnen soms anders over komen als je bedoelt,ben absoluut niet uit op ruzie. hou wel van een leuke discussie
Je hebt jouw topics en berichten vergeten, waar jij mij van alles uitgemaakt hebt.
Nu is het weer een ander.
Tevens heb ik in dit topic al berichten geschreven, en niet naar jouw naam gezocht, ook wil je weer iets verdoezelen, met stoken.
Nog een tip voor jouw:
Misschien kan je een klein beetje toegeven, dat je bot tegen rozemarijntje was, en een excuus was dan op zijn plaats, want dit heeft met humor niets te doen.
Voor de rest, mag de moderatie het beoordelen, of mijn bericht verwijderd moet worden. :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tonzon vloerisolatie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nevermind maak je niet druk..

bosse bol moet soms zijn frustratie kwijt

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Tonzon vloerisolatie

Ongelezen bericht door Shine »

@TS

Tonzon kan toch op speciale manier meten of iso werkt of niet? Daarmee adverteren ze immers ook. Die afbeeldingen met rode/gele kleurschakeringen.
Is dit niet nog een optie?

Verder:
Ook ik ben een behoorlijke voeten koudekleum. Tocht,...als je er gevoelig voor bent is dat zeker niet leuk. Ik begrijp dus zeker je probleem en vraag.
Als je de vloer en bodem hebt geisoleerd wil dat niet zeggen dat je vloer dan ineens warm aanvoelt. Het is immers geen vloerverwarming!
Daar komt bij dat tocht en dus koude niet alleen via de vloer komt, maar bij oude huizen, ook vanaf de muren.
Ikzelf woon in een woning uit 1922. Altijd last van kioude en tocht. Vorig jaar heb ik de vloer er uit laten halen en hem laten isoleren en vervolgens een dekvloer laten storten. Als vloerbedekking heb ik laminaat. Tevens heb ik alle muren laten isoleren middels plaatsing van voorzetwanden waartussen een dikke laag isowol platen zitten. Precies deze combinatie zorgt er voor dat er aanzienlijk minder, nauwelijks tot geen tocht over de vloer voelbaar is. Het is aanzienlijk aangenamer geworden. Maar te veronderstellen dat de vloer dan warm aanvoelt is onjuist. Dat realiseer je alleen maar met vloerverwarming.
Ik heb minder last van koude voeten, maar blijf het wel houden. Dit wijt ik niet aan de slechte vloerisolatie, alswel aan mijn gezondheid. Gewoon een slechtere bloeddoorstroming. Ook ik heb snacht de elektrische deken aan simpelweg omdat ik anders mijn voeten in bed niet warm krijg en/of warm houd. Het feit dat ik zelfs mijn voeten in bed niet of onvoldoende warm krijg zegt genoeg.
Vrienden die de oude en nieuwe situatie bij mij kennen merken trouwens erg goed het verschil. In positieve zin.

Als ik hoor wat ee gemiddelde temperatuur onder uw vloer is klinkt dat als muziek in de oren.
Kan het zijn dat u te hoge verwachtingen had mbt bodem en vloerisolatie?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Tonzon vloerisolatie

Ongelezen bericht door nevermind »

rozemarijntje schreef:nevermind maak je niet druk..

bosse bol moet soms zijn frustratie kwijt
Maar niet op medeforummers! :evil:

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Tonzon vloerisolatie

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

kweenie schreef:Volgens mij heeft zulke isolatie met name zin als er een redelijk groot temperatuurverschil is, of in elk geval een grote warmtestroom die verminderd zou moeten worden. Als er (nog) weinig verschil is in temperatuur tussen de kruipruimte en de woonruimte, dan heeft de isolatie dus (nog) weinig effect.

Het effect zou wel merkbaar moeten zijn als je stookt en/of het kouder wordt. Dan zou het minder snel koud moeten worden, er zou minder temperatuurverschil tussen de warme bovenlucht en de koelere onderlucht moeten zijn en aan het eind van het jaar zou het verbruik ook lager moeten zijn dan vroeger.

Het is sowieso wel erg vroeg om nu al te gaan klagen over de kwaliteit van de isolatie, als er nog geeneens een koude dag geweest is.
Ik weet niet of jou stelling klopt. Ik ben bang van niet, aangezien er een constante temperatuur in de kruipruimte aanwezig is, zomer en winter. De temperatuur in de kamer was (e is) zo'n 20 graden. dat zal niet veranderen als het kouder word, want dan stook je in de kamer om het rond de 20 graden te houden.
Dat soken doe ik alleen in de avond/weekend. Zou ook nog eens betekenen dat wanneer er niet gestookt wordt en de kamer rond de 17 graden is, de isolatie dus niets doet? Tjah, dan slaat de cv-ketel alsnog aan!

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Tonzon vloerisolatie

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Shine schreef:@TS

Tonzon kan toch op speciale manier meten of iso werkt of niet? Daarmee adverteren ze immers ook. Die afbeeldingen met rode/gele kleurschakeringen.
Is dit niet nog een optie?
Daar was ik niet van op de hoogte. bedankt voor de tip.
Shine schreef: Het is immers geen vloerverwarming!
Dat snap ik :wink:
Shine schreef: Als ik hoor wat ee gemiddelde temperatuur onder uw vloer is klinkt dat als muziek in de oren.
Kan het zijn dat u te hoge verwachtingen had mbt bodem en vloerisolatie?
Eerlijk gezegd had ik niet echt verwachtingen. Wel dat er als het goed is bespaard gaat worden op de stookkosten, maar de cijfers neem ik dan meestal wel met een pak zout.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een auto 1 op ... rijdt zoals de fabrikant opgeeft.
Daarnaast spelen zaken als tocht enz. inderdaad ook een rol die de besparing kunnen beïnvloeden. Dat snap ik heel goed.
Een te hoge verwachting heb ik dus niet, zeker niet als het gaat om mijn klacht van kramp in de voeten door de koude. Juist dat mensen dáár geen last meer van hebben wordt meermaals op de site van Tonzon aangeprezen. In die zin heb ik dus geen te hoge verwachting.

(edit: taalfouten verbeterd)

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: Tonzon vloerisolatie

Ongelezen bericht door bosse bol »

nevermind schreef:Mijn quotes hier zijn van geen ander topic, je blijft mij verrassen, met je aantijgingen .
Dit is wat bij Rozemarijntje in het profiel staat, misschien ook eens verder als de neus kijken,voor je iets roept:
rozemarijntje
Beroep:
heb ik helaas neit meer, typ moeilijk,daarom zitten er soms fouten in en geen hoofdletters te vermoeiend en erg pijnlijk. wil mensen tips geven,meepraten,dingen kunnen soms anders over komen als je bedoelt,ben absoluut niet uit op ruzie. hou wel van een leuke discussie
Je hebt jouw topics en berichten vergeten, waar jij mij van alles uitgemaakt hebt.
Nu is het weer een ander.
Tevens heb ik in dit topic al berichten geschreven, en niet naar jouw naam gezocht, ook wil je weer iets verdoezelen, met stoken.
Nog een tip voor jouw:
Misschien kan je een klein beetje toegeven, dat je bot tegen rozemarijntje was, en een excuus was dan op zijn plaats, want dit heeft met humor niets te doen.
Voor de rest, mag de moderatie het beoordelen, of mijn bericht verwijderd moet worden. :wink:
Heb het niet over jouw bericht hoor maar over verschillende forumgebruikers
die door jouw toedoen zijn verdwenen.
Best wel raar dat ik ineens 4 mails heb dat ik niet moet reageren
op jou omdat je schijnbaar niet zonder rottigheid kan op dit forum.
Maar troost je zal niet meer verschijnen.De mazzel.

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: Tonzon vloerisolatie

Ongelezen bericht door bosse bol »

JanTinusPlukvet schreef:
Shine schreef:@TS

Tonzon kan toch op speciale manier meten of iso werkt of niet? Daarmee adverteren ze immers ook. Die afbeeldingen met rode/gele kleurschakeringen.
Is dit niet nog een optie?
Daar was ik niet van op de hoogte. bedankt voor de tip.
Shine schreef: Het is immers geen vloerverwarming!
Dat snap ik :wink:
Shine schreef: Als ik hoor wat ee gemiddelde temperatuur onder uw vloer is klinkt dat als muziek in de oren.
Kan het zijn dat u te hoge verwachtingen had mbt bodem en vloerisolatie?
Eerlijk gezegd had ik niet echt verwachtingen. Wel dat er als het goed is bespaard gaat worden op de stookkosten, maar de cijfers neem ik dan meestal wel met een pak zout.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een auto 1 op ... rijdt zoals de fabrikant opgeeft.
Daarnaast spelen zaken als tocht enz. inderdaad ook een rol die de besparing kunnen beïnvloeden. Dat snap ik heel goed.
Een te hoge verwachting heb ik dus niet, zeker niet als het gaat om mijn klacht van kramp in de voeten door de koude. Juist dat mensen dáár geen last meer van hebben wordt meermaals op de site van Tonzon aangeprezen. In die zin heb ik dus geen te hoge verwachting.

(edit: taalfouten verbeterd)
JanTinusPlukvet
lees mijn sugestie eens.

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Tonzon vloerisolatie

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

@ Bosse Bol: je hebt al zoveel niet relevante berichten en quotes geplaatst dat ik geen suggesties van je heb gezien.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Tonzon vloerisolatie

Ongelezen bericht door tenormin »

nevermind schreef:
bosse bol schreef:
rozemarijntje schreef:[codeResultaat geen koude poten meer][/code]

Poten :shock:
Humorloos rozemarijntje? koude voeten dan maar wel een
reactie op de vraag.Jij komt alleen maar met wat er bij jou wel
niet is.Let gelijk even op de fouten die je maakt.
Weer bezig, je moet je schamen. :evil:
Misschien lees je dit eens:
rozemarijntje
Beroep:
heb ik helaas neit meer, typ moeilijk,daarom zitten er soms fouten in en geen hoofdletters te vermoeiend en erg pijnlijk. wil mensen tips geven,meepraten,dingen kunnen soms anders over komen als je bedoelt,ben absoluut niet uit op ruzie. hou wel van een leuke discussie ;-)
Misschien heeft plukvet, zonder het te weten, wel problemen met bloedsomloop. En verder is het absoluut not done om een mede-forumlid zo af te kraken op schrijfwijze. Fijn dat je over rozemarijntje hebt gequoted, nevermind. En voor rozemarijntje zelf: trek je er niets van aan, is het sop de kool niet waard.

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Tonzon vloerisolatie

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

@tenormin
Ik heb geen last van de bloedsomloop. heb het verder lichamelijk gezien zelden koud, hoef geen sokken aan in bed ook.
Ik heb op zich dan ook geen last , of problemen met de koude, daar kan ik wel tegen.
Waar ik wél problemen mee heb is de kramp in de voeten die steeds daarmee gepaard gaat, die kan behoorlijk pijnlijk zijn en is alleen te stoppen door de voeten weer warm te maken door ze bijvoorbeeld onder warm stromend water te houden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tonzon vloerisolatie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@jan tinus

ben je verder nog geen slechte dingen tegen gekomen op internet over dit isolatie middel?
hoop geld als het voor niks is!
kramp is :evil: hoef ik geen koude voeten voor te hebben...
maar snap dat je hier wel verschrikkelijk van baalt...

@tenormin

nee hoor :wink: lezen ze het maar niet...denk ik dan...

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Tonzon vloerisolatie

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

@ Rozemarijntje;
Ja, als je wat Googled kom je meer negatieve berichten tegen.

Mensen betalen dus een hoop geld, maar het werkt zeker niet (altijd).
Daarnaast worden er subsidiegelden (70%!) in mijn geval) verkwanselt althans in mijn geval door de gemeente Den Haag.

edit:
nog even een aanvulling, voordat bepaalde slimmerikken dáár weer commentaren op hebben:
Voordat de isolatie werd aangebracht heb ik de installateur verteld dat ik last had van de krampen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tonzon vloerisolatie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Zelf een plavuizen vloer maar hebben bij het bankstel wel een vloerkleed liggen
wat heel veel scheelt tegen koude voeten.

Ook ken ik genoeg mensen die vloerverwarming hebben maar toch nog een vloerkleed
hebben liggen op hun laminaat/plavuizen/parket vloer.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tonzon vloerisolatie

Ongelezen bericht door kweenie »

bosse bol schreef:Houten vloeren rusten op balken van +/- 10
a 20 cm dikte met een onderlinge ruimte van 30/40 cm.Deze ruimte
opvullen met tempex en dan onder de hele vloer tempex platen van
5/6cm dik.Resultaat geen koude poten meer.Neopreen op het zand
houd het vocht tegen dus ook extra koude.
Met tempex platen sluit je de houten vloer toch af? Dan gaat het toch rotten? Volgens mij moet je bij hout juist niet-dampdichte isolatie nemen of het heel goed (en maar aan één kan) luchtdicht maken. Of zie ik dat verkeerd?

Dat maakt het isoleren van een houten vloer ook wat lastiger dan het isoleren van een betonnen vloer.

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Tonzon vloerisolatie

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Zo, het heeft even geduurd, maar eindelijk heb ik een reactie van de fabrikant van het systeem. (en dat op zondag! :lol:

Het spijt ons dat het aanbrengen van ons vloerisolatie systeem niet direct het effect heeft gehad dat u kennelijk had verwacht. Daarom hebben wij de installateur gevraagd te onderzoeken of een en ander conform de bedoeling is aangebracht. Inmiddels heeft hij ons bericht dat dit wel het geval is, maar dat u de verwarming niet aan heeft gehad.
Wij zijn ervan overtuigd dat zodra het echt koud gaat worden en u de verwarming wel aanzet, u zult merken dat de warmte sneller beneden is, de vloer warmer en het binnenklimaat gelijkmatiger. Mocht u na de eerste vorstperiode er nog steeds van overtuigd zijn dat ons systeem bij u niet werkt, dan zullen wij een eigen inspecteur sturen. Indien ook hij vaststelt dat het systeem goed is aangebracht, dan zullen wij met een thermische camera uw woning komen onderzoeken. Daarvoor moet het wel buiten koud zijn en binnen de verwarming aan zijn, zodat de warmtestromen zichtbaar gemaakt kunnen worden. U kunt hierbij onafhankelijke derden uitnodigen, bijvoorbeeld iemand van de redactie van TROS-Radar.

Misschien dat het interview dat is afgenomen door het Duurzaam Bouwloket [ http://goo.gl/saqPH ] uw mogelijk nog bestaande twijfel kan wegnemen. Naast vele anderen is ook de heer Jules Coenen uit Den Haag overtuigd van de werking van dit systeem en nodigt iedereen, dus ook u, uit een kijkje te komen nemen in zijn woning/kruipruimte. Indien gewenst kunt u telefonisch (0703838849) een afspraak met hem maken.
Bijgaand nog een foto [ http://goo.gl/QeRk5 ] die wij hebben gemaakt bij een onderzoek naar een eerdere klacht over koude voeten ondanks TONZON Vloerisolatie. Op deze foto is te zien dat de onderkant van de stoelpootjes kouder is dan de vloer. Dit is het gevolg van een koude luchtstroom die wordt veroorzaakt door de afkoeling van de kamerlucht bij het grote enkelglas. Het zal duidelijk zijn dat wanneer een dergelijke koude luchtstroom langs je enkels gaat, de kans op koude voeten behoorlijk veel groter is.

Met vriendelijke groet,
<ondertekeningsgegevens bij mij bekend>



Kortweg: ik moet wachten tot de vorstperiode, dan zoi\u het systeem beter werken.
Mocht dit niet zo zijn komt er een inspecteur van Tonzon zelf en ik mag iemand van TrosRadar uitnodigen. Als de koude dus blijft zal ik daar zeker gebruik van willen maken, dus bij deze alvast een claim op een T4rosRadar medewerker! :)

Verder wordt er in deze mail gesproken over koude luchtstromen over de vloer, met een foto daarbij.
Dat zou best kunnen, maar daar werd vooraf geen melding van gemaakt door de installateur.

Tevens een pdf erbij gekregen met een interview dat is afgenomen door het Duurzaam Bouwloket.
MJocht iemand ineresse hebben in de pdf of foto stuur dan even een prive bericht met je emailadres.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tonzon vloerisolatie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou even afwachten jan tinus...
In elk geval willen ze straks als het dus niet werkt toch verder onderzoek doen...je bent een stap verder!

Laten we hopen dat het gaat werken!!,

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Tonzon vloerisolatie

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Wel apart dat ze Tros Radar noemen. Ik heb ze nooit verteld dat ik een topic hierover had geopend.
Ze hebben kennelijk 'gegoogled' :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tonzon vloerisolatie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Op hoeveel graden heb jij de verwarming aan staan nu in de avond ?

Gesloten