LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi zet abonnement van familie lid onder mijn naam!?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Hjamie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2013 17:20

Hi zet abonnement van familie lid onder mijn naam!?

Ongelezen bericht door Hjamie »

Goedendag,

Ik heb al 4 jaar een abonnement lopen bij Hi en nooit problemen gehad. Mijn broertje heeft dezelfde voorletter en achternaam als mij, maar een andere geboortedatum. Hij heeft sinds vorig jaar ook een abonnement bij hun lopen en staat dus blijkbaar onder mijn gegevens? Ik dacht er niks bij totdat hij op een dag met de klantenservice ging bellen over zijn herinnering en hij hoorde dat hij daar geen informatie over kon krijgen, omdat het niet op zijn naam stond. Toen ben ik gaan bellen en kreeg ik te horen dat als hij zijn rekening betaalt, mijn telefoon ook wordt afgesloten? Dit is toch volstrekt belachelijk? Zij kunnen verder niks voor mij betekenen. Hoe kunnen zij zo een fout maken en het achteraf niet willen rechtzetten. Zodra hij zijn rekening betaald, kan het eventueel recht worden gezet. Tot die tijd worden alle schulden op mij afgeschoven, dit kan toch niet? Hij heeft zich bij ontvangst van het abonnement moeten legitimeren, dus horen zij het abonnement aan zijn gegevens te koppelen en niet aan die van mij. We hebben niet dezelfde geboortedatum en ook niet dezelfde voornaam.

Kan iemand mij aub vertellen wat voor actie ik kan ondernemen en of dit rechtsgeldig is.

Bij voorbaat dank,

HJM

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hi zet abonnement van familie lid onder mijn naam!?

Ongelezen bericht door berndv »

Als het goed is heeft uw broertje een overeenkomst, getekend en wel, als hier zijn gegevens correct op staan, dus inclusief zijn geboortedatum en zijn nummer legitimatie, is dit een andere contractant, en hebben ze dus ook niet het recht om uw telefoon af te sluiten, als zij dat doen, plegen zij een onrechtmatige daad en kunt u hen voor alle schade verantwoordelijk houden, tevens zijn zij op het moment van afsluiten in verzuim en heeft u het recht de overeenkomst te ontbinden. Hi heeft neem ik aan geen door u getekende overeenkomst voor die aansluiting, dus op het moment dat zij u afsluiten, is dat contractbreuk.

Heb een soortgelijk iets gehad, wel mijn eigen schuld weliswaar, maar ging toen om 3 telefoonabonnementen die ik had, 1 bij Hi, 2 bij KPN, op 1 nummer een rekening gemist, 3 nummers afgesloten en 3x heraansluitkosten moeten betalen.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hi zet abonnement van familie lid onder mijn naam!?

Ongelezen bericht door ArneLH »

Dat Hi te dom is om personen uit elkaar te houden kan uiteraard niet voor uw risico komen. Zoals berndv aangeeft zal afsluiten bij niet-betaling door een ander leiden tot niet-nakoming (-> wanprestatie) door Hi.

Hjamie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2013 17:20

Re: Hi zet abonnement van familie lid onder mijn naam!?

Ongelezen bericht door Hjamie »

Bedankt voor de reacties!

Hier kan ik wat mee:)

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hi zet abonnement van familie lid onder mijn naam!?

Ongelezen bericht door berndv »

Hjamie schreef:Bedankt voor de reacties!

Hier kan ik wat mee:)
Bedenk alleen dat soms tussen in je recht staan en je recht krijgen een lange weg zit. Doe de communicatie schriftelijk(of per mail), zodat er in ieder geval dossiervorming plaats vind. Telefoongesprekken en mondelinge afspraken zijn later moeilijk aantoonbaar.

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Hi zet abonnement van familie lid onder mijn naam!?

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Hjamie,

Wat vervelend om te lezen dat dit verkeerd is gegaan. Ik kan me goed voorstellen dat je deze 2 contracten liever los van elkaar hebt staan. Ik wil je hier dan ook graag bij helpen!

Wil je mij een e-mail sturen naar [email protected] met als onderwerp Tros Radar/Christy? En zou je hierin de gegevens van jou en de gegevens van je broertje willen vermelden?

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op het Hi Forum. https://forum.www.hi.nl/

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Hi zet abonnement van familie lid onder mijn naam!?

Ongelezen bericht door LeoZ »

Ja hoor... Hi (kpn) reageert hier (goed bedoelt), maar dát hadden ze eerder moeten doen!!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hi zet abonnement van familie lid onder mijn naam!?

Ongelezen bericht door berndv »

Hi-Webcare schreef: Wat vervelend om te lezen dat dit verkeerd is gegaan. Ik kan me goed voorstellen dat je deze 2 contracten liever los van elkaar hebt staan.
Doordat jullie uit jezelf besloten te hebben om 2 personen met dezelfde voorletters en adres, maar andere geboortedatum, dus ander persoon, als 1 persoon te zien is dat niet te scharen onder liever. Jullie hebben nu geblunderd en als jullie TS zouden afsluiten door een achterstand bij zijn broer zijn jullie gewoon zwaar in gebreke, en heeft TS dus het recht te ontbinden. Lekkere administratie is dat.

Gesloten