LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
caro642
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2009 09:50

Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door caro642 »

Hallo,
Wellicht iemand die wat meer weet dan ik.
Vandaag kreeg ik naar lange tijd een gezellige brief van de gerechtsdeurwaarder,
het leuke is dat die niet voor mij is maar op naam van mijn ex staat.
Mijn ex is ruim een jaar geleden uitgeschreven op mijn adres.

Afijn de taal in brieven van de gerechtsdeurwaarders zijn bekend....
een hoop gedreig etc...

Welk recht heeft deze gerechtsdeurwaarder ??
Graag tips

Groetjes
Caro

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Jolijn »

Stuur die beste man/vrouw de brief terug met een krabbeltje dat de geadresseerde niet op het adres bekend is.

caro642
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2009 09:50

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door caro642 »

Hoi Jolien,

Zo werkt het niet he bij die gasten...die luisteren niet en gaan stug door.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door ruud_a »

wat is er eigenlijk mis met het oude vertrouwde "afzender onbekend" en weer terug in de brievenbus?
laat die gerechtsdeurwaarder gewoon zijn tijd verspillen als die daar zin in heeft
als het niet met het oude postbedrijf maar door 1 van de concurenten is verstuurd, moet hij als het even mee zit ook de postzegel nog betalen
per slot van rekening ga ik er van uit dat de post van de concurent niet gratis wordt teruggebracht
misschien kunt u ook nog een rekening sturen voor het retourzenden van de verkeerd geadresseerde post
eventueel stuurt u dan ook nog een deurwaarder op hem af als hij niet wil betalen

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door ArneLH »

Staat hij/zij nog altijd ingeschreven in de GBA op dat adres?
ruud_a schreef:wat is er eigenlijk mis met het oude vertrouwde "afzender onbekend" en weer terug in de brievenbus?
De ts maakt liever post voor anderen open.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Chocomelk »

caro642 schreef:Hallo,
Wellicht iemand die wat meer weet dan ik.
Vandaag kreeg ik naar lange tijd een gezellige brief van de gerechtsdeurwaarder,
het leuke is dat die niet voor mij is maar op naam van mijn ex staat.
Mijn ex is ruim een jaar geleden uitgeschreven op mijn adres.

Afijn de taal in brieven van de gerechtsdeurwaarders zijn bekend....
een hoop gedreig etc...

Welk recht heeft deze gerechtsdeurwaarder ??
Graag tips

Groetjes
Caro
Waarom niet even langs een gemeente en een bewijs halen van wie er staat ingeschreven
op je adres en daar kopieen van maken en dat mogen ze dan hebben.
Die tip zag ik laatst van een ander lid voorbij komen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door ruud_a »

Chocomelk schreef:
caro642 schreef:Hallo,
Wellicht iemand die wat meer weet dan ik.
Vandaag kreeg ik naar lange tijd een gezellige brief van de gerechtsdeurwaarder,
het leuke is dat die niet voor mij is maar op naam van mijn ex staat.
Mijn ex is ruim een jaar geleden uitgeschreven op mijn adres.

Afijn de taal in brieven van de gerechtsdeurwaarders zijn bekend....
een hoop gedreig etc...

Welk recht heeft deze gerechtsdeurwaarder ??
Graag tips

Groetjes
Caro
Waarom niet even langs een gemeente en een bewijs halen van wie er staat ingeschreven
op je adres en daar kopieen van maken en dat mogen ze dan hebben.
Die tip zag ik laatst van een ander lid voorbij komen.
laat die gerechtsdeurwaarder dat zelf uitzoeken
dat is zijn werk

caro642
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2009 09:50

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door caro642 »

de beste man staat niet meer ingeschreven op mijn adres (al ruim een jaar niet meer)
wat mijn punt is dat ik inderdaad het leuk vindt dat ze hun tijd verspillen
maar ik moet zeker zijn van mijn rechten.
Ben ook zeker van plan een factuur te sturen voor alle tijd die ik hier in steek
de wachtijd bij de gemeente hier is gemiddeld een half uur . zonde tijd toch
Naar mijn idee hebben ze hun huiswerk niet goed gedaan lol voor mij hoop ik
Ik heb zo n hekel aan de onbeschofte, agressieve manier van werken van die gasten en zal ook niet schromen ook hun voor de kamer van gerechtsdeurwaarders te sleuren.
( al 2x een zaak gewonnen)

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Chocomelk »

caro642 schreef:de beste man staat niet meer ingeschreven op mijn adres (al ruim een jaar niet meer)
wat mijn punt is dat ik inderdaad het leuk vindt dat ze hun tijd verspillen
maar ik moet zeker zijn van mijn rechten.
Ben ook zeker van plan een factuur te sturen voor alle tijd die ik hier in steek
de wachtijd bij de gemeente hier is gemiddeld een half uur . zonde tijd toch
Naar mijn idee hebben ze hun huiswerk niet goed gedaan lol voor mij hoop ik
Ik heb zo n hekel aan de onbeschofte, agressieve manier van werken van die gasten en zal ook niet schromen ook hun voor de kamer van gerechtsdeurwaarders te sleuren.
( al 2x een zaak gewonnen)
Je schrijft in je openingstekst dat je de brief geopend hebt dat is ook niet
erg netjes.
caro642 schreef: Afijn de taal in brieven van de gerechtsdeurwaarders zijn bekend....
een hoop gedreig etc...

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door ruud_a »

caro642 schreef:de beste man staat niet meer ingeschreven op mijn adres (al ruim een jaar niet meer)
wat mijn punt is dat ik inderdaad het leuk vindt dat ze hun tijd verspillen
maar ik moet zeker zijn van mijn rechten.
Ben ook zeker van plan een factuur te sturen voor alle tijd die ik hier in steek
de wachtijd bij de gemeente hier is gemiddeld een half uur . zonde tijd toch
Naar mijn idee hebben ze hun huiswerk niet goed gedaan lol voor mij hoop ik
Ik heb zo n hekel aan de onbeschofte, agressieve manier van werken van die gasten en zal ook niet schromen ook hun voor de kamer van gerechtsdeurwaarders te sleuren.
( al 2x een zaak gewonnen)

ik denk niet dat u er tijd aan moet besteden [tenzij u dat natuurlijk leuk vindt en daar lijkt het gezien uw reactie wel wat op]
laat die gerechtsdeurwaarder zelf maar naar de gemeente gaan
u hoeft niet aan te tonen dat iemand niet bij u woont
gewoon post die niet voor u is bestemd retour en laat ze het verder lekker uitzoeken
de eerste post gelijk retour en later kan het waarschijnlijk ook wel na een maand als u een stapeltje hebt
u bent immers gekke gerritje niet
na die eerste brieven zou het de gerechtsdeurwaarder immers duidelijk moeten zijn dat de gezochte persoon niet bij u woont
dan hoeft u dus ook niet steeds met die brieven naar de brievenbus te rennen om ze terug te sturen

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Jolijn »

caro642 schreef:de beste man staat niet meer ingeschreven op mijn adres (al ruim een jaar niet meer)
wat mijn punt is dat ik inderdaad het leuk vindt dat ze hun tijd verspillen
maar ik moet zeker zijn van mijn rechten.
Ben ook zeker van plan een factuur te sturen voor alle tijd die ik hier in steek
de wachtijd bij de gemeente hier is gemiddeld een half uur . zonde tijd toch
Naar mijn idee hebben ze hun huiswerk niet goed gedaan lol voor mij hoop ik
Ik heb zo n hekel aan de onbeschofte, agressieve manier van werken van die gasten en zal ook niet schromen ook hun voor de kamer van gerechtsdeurwaarders te sleuren.
( al 2x een zaak gewonnen)
Je hebt ervaring.

caro642
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2009 09:50

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door caro642 »

Het vervelende bij dit soort lieden is dat ondanks dat je belt persoon woont hier niet meer,
de post retour doet, ze je telefonisch benaderen of de heer ... hier woont
Ze gewoon door blijven gaan in hun hardnekkige volharding dat ze geld willen
goedschiks of kwaadschiks.

Mijn kostbare vrijde tijd besteed ik ook liever aan leuke dingen hoor,
maar kan helaas niet tegen zoveel agressie en het doorblijven gaan van zulke lieden.

Helaas kunnen ze tot op heden den dag nog steeds door gaan met die soort praktijken.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Jolijn »

De naam van je ex staat op de envelop? Of weet je door de persoonlijke inhoud van de brief dat het voor hem bestemd moet zijn?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Chocomelk »

caro642 schreef:Het vervelende bij dit soort lieden is dat ondanks dat je belt persoon woont hier niet meer,
de post retour doet, ze je telefonisch benaderen of de heer ... hier woont
Ze gewoon door blijven gaan in hun hardnekkige volharding dat ze geld willen
goedschiks of kwaadschiks.

Mijn kostbare vrijde tijd besteed ik ook liever aan leuke dingen hoor,
maar kan helaas niet tegen zoveel agressie en het doorblijven gaan van zulke lieden.

Helaas kunnen ze tot op heden den dag nog steeds door gaan met die soort praktijken.
Je hoeft je totaal niet druk te maken, post retour.
Bellen ze, persoon woont hier niet.

Romers
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:09

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Romers »

caro642 schreef:
Ik heb zo n hekel aan de onbeschofte, agressieve manier van werken van die gasten en zal ook niet schromen ook hun voor de kamer van gerechtsdeurwaarders te sleuren.
( al 2x een zaak gewonnen)
Als u juridisch zo onderlegd bent dat u al twee deurwaarders heeft laten kapittelen, dan kan ik uw vraag naar de rechtsbevoegdheid van de deurwaarder niet goed plaatsen.

Ik heb sterk de indruk dat u een incassobureau en een deurwaarder door elkaar haalt. Een deurwaarder is een aangewezen ambtenaar die in naam der koningin rechtsmaatregelen uitvoert. Hij dreigt niet, maar expliceert eenvoudig wat hij wenst en welke rechtshandelingen hij daarbij tot zijn beschikking heeft. Deze gaan ver, tot en met het leeghalen van uw huis onder politiebegeleiding toe. Alleen, hij heeft dan wel een gerechtelijk vonnis op zak, en handelt bij voorkeur alles administratief af, bijvoorbeeld door het opleggen van loonbeslag.

Een deurwaarder is ook verdwenen zodra hij er op attent gemaakt wordt dat het een verkeerde persoon betreft. Dit doet hij uit eigen beweging, waarschijnlijk met de nodige excuses. Zou hij dit niet doen dan wacht hem na een klacht inderdaad een tuchtmaatregel van de Kamer van Gerechtsdeurwaarders. Iets waaraan ik twijfel of u die procedure reeds twee keer bent doorlopen.

Waarschijnlijk heeft u te maken met een incassobureau. De rechtspositie daarvan is kort samen te vatten; namelijk dezelfde als die van u en mij. Ook ik kan bij u aankloppen met de vraag of u iets wilt betalen, en driftig worden als u dat niet van plan bent. Dat recht hebben we allemaal. Maar daar tegenover staat uw recht om zo iemand beleefd de deur te wijzen en naar iemand anders te verwijzen.

Pas als de opdrachtgever van het incassobureau besluit er een rechtszaak van te maken komt de deurwaarder om de hoek voor het uitvoeren van zijn initiële taak; het uitbrengen van de dagvaarding. Als die vervolgens aan iemand anders dan uzelf gericht blijkt te zijn, is de zaak al afgelopen voordat hij begonnen is.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door kokka »

zou het niet zo zijn dat de vordering slaat op een periode waarin TS nog getrouwd was of een gezamelijke huishouding voerde met de genoemde EX?
dan zou het zomaar kunnen zijn dat beide hoofdelijk aansprakelijk zijn. In dat geval kan de gerechtsdeurwaarder prima bij TS terecht om daar te komen innen.
TS spreekt van lol in het vechten met deurwaarders maar raakt wel in paniek als ze een briefje krijgt...beetje raar

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door ruud_a »

kokka schreef:zou het niet zo zijn dat de vordering slaat op een periode waarin TS nog getrouwd was of een gezamelijke huishouding voerde met de genoemde EX?
dan zou het zomaar kunnen zijn dat beide hoofdelijk aansprakelijk zijn. In dat geval kan de gerechtsdeurwaarder prima bij TS terecht om daar te komen innen.
TS spreekt van lol in het vechten met deurwaarders maar raakt wel in paniek als ze een briefje krijgt...beetje raar
misschien dat TS wel aansprakelijk is, maar de post is gericht aan de EX en daar heeft TS niets mee van doen
tot de tijd dat TS zelf wordt aangesproken is er dus geen probleem

caro642
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2009 09:50

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door caro642 »

Beste Jolien,

De naam van ex staat op envelop
( de persoon in kwestie was een goede vriend van mij die toen tijdelijk woonruimte zocht)
met alle ellende erbij wat ik niet wist.

Helaas heb ik ervaring ja daarom vind ik die lui ook verschrikkelijke ******.
Ze gaan steeds hun boekje te buiten!!!!

Beste chocomelk,

De deurwaarder had inderdaad gebeld en mijn zoontje van 10 aan de telefoon gehad.
Die zei dat de betreffende persoon hier niet meer woonde.
Dus 2 dagen later post gericht aan de persoon.

Beste Romers,

Ik ben beslist niet dom en weet het verschil tussen een incasso bureau en deurwaarder!!!
Dat ik 2 deurwaarders voor de Kamer van Gerechtdeurwaarders heb gedaagd hoef jij niet te geloven!!!!
Ik weet alleen dat in beide gevallen ze zeer hartnekkig waren in hun manier van doen.

Van excuus aanbieden hebben ze nooit gehoord !!!! Ze proberen want willen geld , liever kwaadschiks dan goedschiks.
Maar aangezien je het beter weet heb je vast wel antwoord op mijn vraag?
De persoon in kwestie staat niet meer op dit adres in geschreven dus in hoeverre kan en mag de deurwaarder nog beslag leggen op mijn spullen, mijn woning betreden met politie, een openbare verkoop uitvoeren , moet ik een bewijs bij de gemeente halen dat persoon niet meer woonachtig is op mijn adres
of is dat misschien te taak van de deurwaarder????
In afwachting van je antwoord

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als op de envelop te zien is dat het niet voor jou bestemd is, hoef je in elk geval de dreigende toon niet te lezen.
Als persoon in kwestie niet meer bij jou ingeschreven staat, kan een deurwaarder toch niks bij en met jou? ?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Wat zijn de rechten van een gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door ruud_a »

caro642 schreef:Beste Jolien,

De naam van ex staat op envelop
( de persoon in kwestie was een goede vriend van mij die toen tijdelijk woonruimte zocht)
met alle ellende erbij wat ik niet wist.

Helaas heb ik ervaring ja daarom vind ik die lui ook verschrikkelijke ******.
Ze gaan steeds hun boekje te buiten!!!!

Beste chocomelk,

De deurwaarder had inderdaad gebeld en mijn zoontje van 10 aan de telefoon gehad.
Die zei dat de betreffende persoon hier niet meer woonde.
Dus 2 dagen later post gericht aan de persoon.

Beste Romers,

Ik ben beslist niet dom en weet het verschil tussen een incasso bureau en deurwaarder!!!
Dat ik 2 deurwaarders voor de Kamer van Gerechtdeurwaarders heb gedaagd hoef jij niet te geloven!!!!
Ik weet alleen dat in beide gevallen ze zeer hartnekkig waren in hun manier van doen.

Van excuus aanbieden hebben ze nooit gehoord !!!! Ze proberen want willen geld , liever kwaadschiks dan goedschiks.
Maar aangezien je het beter weet heb je vast wel antwoord op mijn vraag?
De persoon in kwestie staat niet meer op dit adres in geschreven dus in hoeverre kan en mag de deurwaarder nog beslag leggen op mijn spullen, mijn woning betreden met politie, een openbare verkoop uitvoeren , moet ik een bewijs bij de gemeente halen dat persoon niet meer woonachtig is op mijn adres

nu ben ik niet onderlegd in juridische zaken, maar stel dat zij in uw woning zaken in beslag mogen nemen, dan zou dat inhouden dat zij dat op ieder adres zouden mogen waar hij ooit ingeschreven heeft gestaan
aangezien dat laatste onwaarschijnlijk is, moeten zij waarschijnlijk aantonen dat hij bij u woont

u zou voor uw eigen gemoedsrust zo'n bewijs kunnen halen bij de gemeente en dat gewoon thuis bewaren
dan kunt u het altijd tonen als de nood aan de man is
daarna kunt u dan een klachtenprocedure starten tegen de deurwaarder


of is dat misschien te taak van de deurwaarder????

het is in ieder geval de verantwoordelijkheid van de deurwaarder dat hij niet zomaar op willekeurige adressen met de politie binnen komt vallen op zoek naar iemand
dat moet naar mijn mening toch wel onderbouwd zijn
als hij de deur open komt breken, terwijl hij zou kunnen weten dat de ex al is uitgeschreven heeft hij toch een flink probleem
dan kunt u hem gelijk aangeven bij de politieagent die mee is gekomen


In afwachting van je antwoord

Gesloten