LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maximaal eigen risico: wat is het risico?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Maximaal eigen risico: wat is het risico?

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Henk_dg schreef:Hallo allemaal,

Ik las dat een eigen risico wordt aangeraden om te besparen op de premie. (http://www.verzekeringonlineafsluiten.e ... ering-tips, laatste tip). Nu twijfel ik hieraan. Als ik de premies vergelijk merk ik dat het verschil maandelijks oploopt tot meer dan 20 euro als het eigen risico verhoogd is naar maximaal. Wat is nu verstandig:
Ik heb weinig zorg nodig en kom nooit aan mijn eigen risico van 350 euro. Maar... Stel, er gebeurt iets, dan ben ik zeker die 850 euro kwijt? Of zal het zo snel niet gaan? Kortom, wat is nu verstandig?

Hoop dat iemand me helpen kan!

Henk
Kies de middenweg als je dat missen kunt, want inderdaad je hebt nooit iets, maarja je zult altijd zien dat je dan opeens wel wat hebt,,,,,,,dus? neem de middenweg en neem geen risico's gezondheid kent geen prijs

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Maximaal eigen risico: wat is het risico?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

EagleOne2002 schreef:Kies de middenweg als je dat missen kunt, want inderdaad je hebt nooit iets, maarja je zult altijd zien dat je dan opeens wel wat hebt,,,,,,,dus? neem de middenweg en neem geen risico's gezondheid kent geen prijs
Het vrijwillig eigen risico kan meestal met stapjes van 100 tussen de €100 en €500 gekozen worden. Maar het is af te raden om halverwege te gaan zitten. Enkele verzekeraars geven juist voor die laatste 100 extra korting. M.a.w. de tredes zijn niet gelijk: de laatste trede geeft extra veel korting. Voorbeeld : ONVZ, Salland, deFriesland: premies bij extra eigen risico. Laatste stap is extra groot.
ONVZ: €87,01 €300 / €84,21 € 400 / € 71,51 € 500
Salland: €87,75 €300 / €84,75 €400 /€ 75,92 €500
Defriesland€89,95 € 300 / €85,45 €400 /€77,95 €500

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Maximaal eigen risico: wat is het risico?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ook kun je je afvragen of het vaak voorkomt dat je bv €660 wel zou kunnen betalen, maar 860 niet. En met het premieverschil worden de extea jaarkosten nog lager.

Gesloten