LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollands Nieuwe ellende al ruim een jaar lang

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Hollands Nieuwe ellende al ruim een jaar lang

Ongelezen bericht door devious »

lol...

En wat communiceren ze slecht met elkaar in het communicatie-center. Heeft helaas niets deze provider te maken, het is echt overal hetzelfde.

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollands Nieuwe ellende al ruim een jaar lang

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste Sandy,

Wat een vervelend verhaal. Zou je in een privé bericht je 06 nummer en postcode kunnen sturen? Dan kunnen wij uitzoeken of wij nog iets voor u kunnen betekenen.

Voor andere vragen kan je altijd terecht op Facebook en Twitter.

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

jose.devries
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2013 11:16

Re: Hollands Nieuwe ellende al ruim een jaar lang

Ongelezen bericht door jose.devries »

Hallo,

Ook ik loop tegen problemen aan met Hollands Nieuwe. Mijn zus en vriend hebben ook bij hun een contract voor mobiele telefonie en ook zij hebben dezelfde klachten:
- Geen of slecht bereik.
- Telefoon die ineens uitvalt.
- De telefoon lijkt te werken maar er komt niets binnen en je kunt niet gebeld worden. Eerst uitschakelen en opnieuw aanzetten en dan ineens komt alles wat je die dag gemist hebt wel binnen.
- Bijna dagelijks opnieuw registreren op het netwerk omdat die er ineens weer uitligt.
- Regelmatig bij moeten betalen omdat volgens hun je door je bundel heen bent, terwijl wij geen mensen zijn die dagelijks uren op internet zitten en / of bellen. Maar dit is nogal lastig te controleren -> hoe handig voor Hollands nieuwe!!

Hierover al meerdere malen telefonisch en ook per mail contact over gehad maar een goede oplossing blijkt nogal moeilijk te zijn.
De laatste keer heb ik gezegd dat ik het zo zat ben dat ik in staat ben om mijn contract op te zeggen zonder afkoopsom te betalen, omdat in mijn mening het zo is dat het contract niet bindend is gezien het feit dat er niet geleverd word wat er is beloofd.
Maar ik vraag me toch af of dit zomaar kan zonder dat ik straks weer maanden kwijt ben aan contact met mijn advocaat etc. etc.??


Daarnaast ben ik degene die voor mijn vriend een abonnement heeft geregeld via internet. Dit omdat hij niet zo handig is met internet.
De bestelling in orde gemaakt en bij gebrek aan zijn bankpas en e-reader ter plekke de betaling van mijn persoonlijke rekening in orde gemaakt.
Het contract ontvangen: hierin staat DUIDELIJK vermeld dat zijn rekeningnummer is geregistreerd voor de automatische maandelijkse incasso.
Maar omdat de betaling voor de bestelling vanaf mijn rekening is gedaan schrijven ze elke maand zijn bedrag van mijn rekening af?!
Hierover gebeld met de klantenservice, en die blijven volhouden dat dit een rechtsgeldige gang van zaken is.
En ik maar denken dat een contract bindend is?! Silly me :?

De oplossing die ze aanbieden is dat ik inlog op mijnhollandsnieuwe en met zijn pas 0.01 cent laat afschrijven van zijn rekening om op die (omslachtige) manier de rekening te laten wijzigen. Dit kan NIET op enige andere wijze in orde worden gemaakt.

Echt schandalig; ik ging ervan uit dat, omdat ze werken via het netwerk van Vodafone, dit een provider zou moeten zijn met een goed bereik. Maar het is dramatisch slecht, net als het functioneren van je telefoon en de klanten service.

Ik raad IEDEREEN ten strengste af om met Hollands nieuwe in zee te gaan. Het is 1 bak met ellende!!

Mocht iemand nog tips hebben hoe ik dit het beste aan kan pakken dan hou ik me van harte aanbevolen, met dank :D

Vriendelijke groeten,

José de Vreis.

sandy05
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2013 13:49

Re: Hollands Nieuwe ellende al ruim een jaar lang

Ongelezen bericht door sandy05 »

Al anderhalf jaar ellende, tegenwoordig beantwoorden ze me mails maar helemaal niet meer.
De laatste keer weeeeeer alle informatie verstrekt om te horen dat deze niet volledig is.
Als ik hun er dan op wijs dat ik de vragen wel al beantwoord heb en dat ik ze ondanks alles nog een keer beantwoord, geven ze helemaal geen reactie meer.
Nadat ik hier mijn ontevredenheid heb geuit krijg ik een berichtje , dat als ik in een privé bericht mijn postcode en telefoonnummer doorgeef zullen ze het voor mij nakijken wat er fout is gegaan.
Maar helaas ook hier word helemaal niet op gereageerd.
We zouden ze met z'n allen moeten aanklagen.

HOLLANDS NIEUWE SLECHTSTE PROVIDER OOIT!!!!!!!!!!!! : :evil: :evil:

Trap er niet in, om hier een abonnement af te sluiten. Meer ellende dan profijt.
Niemand overdrijft hier met zijn klachten.

Mocht er iemand stappen ondernemen tegen Hollands nieuwe ik doe graag mee!!!

groetjes Sandy

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollands Nieuwe ellende al ruim een jaar lang

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste Sandy,

Een vervelende situatie natuurlijk. Wij hanteren zeker geen pestbeleid en willen graag elke klant zo goed mogelijk helpen.

Ik zie dat u contact gehad heeft met een collega van mij. Hier is een passende oplossing uit gekomen.

Mocht u in de toekomst nog vragen voor ons hebben dan horen wij dit natuurlijk graag via Facebook en Twitter.

Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe

LDessing
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2013 17:34

Re: Hollands Nieuwe ellende al ruim een jaar lang

Ongelezen bericht door LDessing »

Bij deze wil ik ook aangeven niet tevreden te zijn met de bereikbaarheid via bv. e-mail. Ik begrijp inmiddels dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Ik ben nu al een uur en een kwartier op zoek naar het e-mailadres. Ik heb geen twitter en geen facebook en dat wil ik ook zo houden. Het is jammer dat je je moet wenden tot een forum. Ik wil graag een antwoord op mijn vraag omdat mijn kind nu niet kan bellen en smsen in het buitenland en ook geen gesprekken/sms kan ontvangen. Dit vind ik een uitermate vervelende zaak. Alles wat op de site staat geprobeerd, tevergeefs. Volgens schema wel bereik.

L.Dessing

sandy05
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2013 13:49

Re: Hollands Nieuwe ellende al ruim een jaar lang

Ongelezen bericht door sandy05 »

nou dit is maar het begin, zodra je wel het juiste adres hebt word het er niet beter op.
Dan begint de frustratie pas. ik heb meer dan 50 e-mails verstuurd en beloftes gekregen voor compensatie. Die trekken ze daarna weer terug!! ben anderhalf jaar bezig geweest om te laten testen of ik geen bereik had. pas nadat ik was begonnen om mijn slechte ervaringen te delen met meer dan 400 potentiële klanten en ze daarmee heb laten kiezen voor een andere provider, wat ik hollandnieuwe heb vertelt. toen pas gaven ze toe dat ik idd in een zone zat waar slecht bereik was.
Er belde een medewerker die mij kon vertellen dat het standaard te zien was op een kaart.
Dus waarom ik anderhalf jaar bezig ben geweest, weet ik niet. Ik mocht per direct kosteloos opzeggen.
Maar naar mijn compensatie kon ik fluiten. Maar ik was zooooo blij dat ik kosteloos weg mocht dat ik me er maar bij heb neergelegd. I'm FREE!!! succes ermee.

oh en mocht je contract verlopen en je wilt opzeggen....
Dat moet je eerst op de knop verlengen drukken om daarna doorgestuurd te worden naar een link opzeggen. heeeeeeel vreemd

Kern
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2013 14:30

Re: Hollands Nieuwe ellende al ruim een jaar lang

Ongelezen bericht door Kern »

Heb je geen bereik en wordt dit beaamd door HN, dan kun je altijd beroep doen op het ontbindingsrecht.
Dit recht geeft je de mogelijkheid om tijdens je abonnementsperiode op te zeggen met nummerbehoud.
HN geeft aan dat dit niet mogelijk is, maar dat komt omdat men daar niet op de hoogte is van vigerende wetgeving. Dus laat je niet ompraten of dwingen tot anders dan alleen je beroepen op een wanprestatie bij het niet hebben van een verbinding die je in staat stelt om te kunnen bellen of gebeld worden. Dit is de basis functionaliteit waaraan de provider dient te voldoen bij het afsluiten van een abonnement. Ik ben zelf nu ook bezig om van deze drama tent verlost te geraken en overweeg een gang naar de geschillencommissie of ontbinding van het contract via de rechter. Het te triest voor woorden dat er bedrijven iets mogen aanbieden wat ze geheel niet waarmaken. Er zou een keuringsinstantie moeten komen die dit soort maatschappen (als dochterbedrijf van Vodafone) uit de lucht kunnen halen als de kwaliteit en klantvriendelijkheid niet goed is / verbeterd. Ik laat het er niet bij zitten, en stuur gewoon alles aangetekend retour met een brief waarmee ik beroep doe op het onbindingsrecht. Dus alles retour, compensatie voor geleden schade en behoud van nummer porteringsrecht naar een andere aanbieder, die wel weet wat een goede verbinding en klantvriendelijkheid is.

Kan er wel een boek over schrijven, en misschien wordt het wel een topper in het genre Horror verhalen

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Hollands Nieuwe ellende al ruim een jaar lang

Ongelezen bericht door Prolix »

Kern schreef:...het onbindingsrecht. Dus alles retour, compensatie voor geleden schade en behoud van nummer porteringsrecht naar een andere aanbieder, die wel weet wat een goede verbinding en klantvriendelijkheid is.
Oh jee, weer een prater. Heel goed hoor. Maar "compensatie voor geleden schade" kun je op je buik schrijven als particulier. Je hebt namelijk geen SLA in je contract. "behoud van nummerporteringsrecht" , heb je dat helemaal zelf verzonnen? Heel knap, maar zo werkt nummerbehoud niet, het is nòg simpeler dan je denkt. En een andere provider die wel weet wat klantvriendelijk is èn een goede verbindig heeft, die hebben we niet in Nederland.
Ohg ja, geen enkele rechter zal je casus behandelen en dus moet je voor ontbinding gewoon naar de Geschillencommissie. Da's ook goedkoper dan een rechtsgang

xreallady
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2014 23:23

Re: Hollands Nieuwe ellende al ruim een jaar lang

Ongelezen bericht door xreallady »

Hier heb ik ook nooit bereik. hollands nieuwe vaak gemaild of ze iets voor mij kunnen betekenen. Ik ben bereikbaar voor niemand en ontvang dus ook geen bericht van gemiste oproepen, voicemails of iets dergelijks. vele sms'jes ontvang ik ook niet. ook niet handig met digi-d. ook veel geknoei gehad met mobiel netwerk. hier vaak achter aan gemaild en je word inderdaad van kastje naar de muur gestuurd. Wou dat ik nooit begonnen was aan een contract met Hollands Nieuwe.

Gesloten