LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio colportage/oplichting

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Oxxio colportage/oplichting

Ongelezen bericht door olaf79 »

deoxxiomedewerker schreef:Beste MCJ,

Allereerst willen wij u kenbaar maken dat wij het zeer vervelend vinden dat deze verkoper zo te werk is gegaan. Uiteraard begrijpen wij dat u wilt dat het contract wordt geannuleerd.

Wij hebben inmiddels uw annuleringsverzoek via [email protected] ontvangen. Uw aanmelding is per vandaag dan ook geannuleerd. Daarnaast zijn wij naar aanleiding van uw bericht een onderzoek gestart naar de betreffende verkoper.

Onze excuses voor het geleden ongemak.

Met vriendelijke groet,

Sasha
Oxxio Nederland bv
Start dan ook gelijk een onderzoek naar door jullie opleiders gepropageerde verdefelijke "overhalingstechnieken"

MisW
Berichten: 91
Lid geworden op: 24 sep 2010 14:37

Re: Oxxio colportage/oplichting

Ongelezen bericht door MisW »

olaf79 schreef: Probleem is dat de colporteur nauwelijks salaris krijgt en alleen verdiend per afgesloten contract. En dus gaat hij over lijken om een contract af te laten sluiten.

Gelukkig wordt u door de wet goed beschermd bij colportage en kunt u het contract zonder opgave van redenen binnen 8 dagen na ontvangst van de schriftelijke bevestiging ongedaan maken. Overigens is de colporteur strafbaar als hij niet duidelijk aangeeft dat u een contract aangaat en u uitlegt hoe dat allemaal werkt.
Dat een colporteur over lijken gaat, is wel duidelijk. Had er 1 langs de deur, mooi opgezegd binnen de 8 dagen. Echter hij heeft wel mijn gegevens en mij schijnbaar telefonisch opnieuw opgegeven, opnieuw opgezegd en toen heeft hij mij via een vervalst contract opnieuw opgegeven.

Ik betaal dus niets en ze kunnen mij niet afsluiten omdat ik gewoon bij mijn vaste energie maatschappij energie afneem. Krijg wel incasso's van DAS Incasso. Zaak was eerst afgesloten en afgerond maar Oxxio is opnieuw verder gegaan en wacht nu gewoon een rechtszaak af.
Getuigen die ik oproep, de colporteur maar ook de directeur die aangeeft dat mijn gegevens uit hun klantenbestand wordt verwijderd terwijl dit helemaal niet het geval is.

MisW
Berichten: 91
Lid geworden op: 24 sep 2010 14:37

Re: Oxxio colportage/oplichting

Ongelezen bericht door MisW »

MisW schreef:
olaf79 schreef: Probleem is dat de colporteur nauwelijks salaris krijgt en alleen verdiend per afgesloten contract. En dus gaat hij over lijken om een contract af te laten sluiten.

Gelukkig wordt u door de wet goed beschermd bij colportage en kunt u het contract zonder opgave van redenen binnen 8 dagen na ontvangst van de schriftelijke bevestiging ongedaan maken. Overigens is de colporteur strafbaar als hij niet duidelijk aangeeft dat u een contract aangaat en u uitlegt hoe dat allemaal werkt.
Dat een colporteur over lijken gaat, is wel duidelijk. Had er 1 langs de deur, mooi opgezegd binnen de 8 dagen. Echter hij heeft wel mijn gegevens en mij schijnbaar telefonisch opnieuw opgegeven, opnieuw opgezegd en toen heeft hij mij via een vervalst contract opnieuw opgegeven.

Ik betaal dus niets en ze kunnen mij niet afsluiten omdat ik gewoon bij mijn vaste energie maatschappij energie afneem. Krijg wel incasso's van DAS Incasso. Zaak was eerst afgesloten en afgerond maar Oxxio is opnieuw verder gegaan en wacht nu gewoon een rechtszaak af.
Getuigen die ik oproep, de colporteur maar ook de directeur die aangeeft dat mijn gegevens uit hun klantenbestand wordt verwijderd terwijl dit helemaal niet het geval is.
Die rechtszaak (terechtzitting) begint dus straks om 10:00 uur.
Zou Oxxio druk bezig zijn om de schade / imago te beperken of wordt dit ingecalculeerd en gewoon nieuwe reclame spotjes gemaakt en huidige klanten op kosten gejaagd.

evert55
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2014 08:20

Re: Oxxio colportage/oplichting

Ongelezen bericht door evert55 »

Heel irritant als ze aan de deur komen om hun producten te slijten. Hebben ze zo hard klanten nodig.
Heel vasthoudend zijn ze. Wilt u niet besparen? en dat soort vragen. Nee is Nee.

TLaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2014 21:06

Re: Oxxio colportage/oplichting

Ongelezen bericht door TLaan »

Zojuist ook een colporteur van oxxio aan de deur. Man man, fatsoen is er inderdaad niet meer bij. Hij negeerde mijn herhaaldelijke ''geen interesse'' volledig.

Na een poosje zei ik maar "je praat wel, maar ik luister niet hoor, ik laat je alleen doorpraten uit fatsoen", omdat ik er helemaal klaar mee was. Daarop lachte hij ongemakkelijk en ging hij vrolijk verder met zijn verhaal. Vervolgens noemde hij me nog net geen dom voor het laten schieten van zo'n enorme besparing.

Het meest vervelende vond ik nog wel dat ik merkte dat ik opgefokt raakte van zijn ongewoon onbeschofte gedrag. En zo'n bloedhond zet waarschijnlijk bij oude mensen en/of vrouwen gewoon zijn voet tussen de deur zoals ik links en rechts lees. Hij zal zijn targets ongetwijfeld halen, en er 's avonds ook niet minder om slapen dat hij weer een paar huishoudens heeft geterroriseerd.

Voor mij geen oxxio, al geven ze het voor niks weg. Andere colporteurs zijn ook geen lieverdjes. Maar deze spant de kroon.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio colportage/oplichting

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste TLaan,

Uw bericht maakt duidelijk dat u een vervelende ervaring heeft gehad met een verkoper van Oxxio. We betreuren dit ten zeerste. We willen graag uitzoeken om welke colporteur het gaat, zodat wij hem kunnen aanspreken op zijn gedrag. Hiervoor hebben wij de plaats en tijdstip nodig waar het heeft afgespeeld. Wilt u zo vriendelijk zijn om dit te e-mailen naar [email protected]?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Michaël
Oxxio Nederland bv

arthur2000

Re: Oxxio colportage/oplichting

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Hierbij wil ik Michael maar zeker ook Oxxio in het algemeen bedanken.
Ik lees altijd met veel plezier & hilariteit de klachtenfora en waarderingssites van energie waar Oxxio met stip zeer laag staat in de waardering :? maar hoog in klachtenaantal :D .

En dan de goedbedoelde reacties van de Oxxiomedewerkers. Hulde :!: :wink:
En dat Oxxio het presteert om te blijven bestaan! Knap hoor! :mrgreen:

Voor mij geldt dan ook:
Lang :!: Leve :!: :D Oxxio :!: :!: :D

:lol: :lol:

Gesloten