LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Geus gaat rijken meer belasten, eindelijk gerechtigheid!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: De Geus gaat rijken meer belasten, eindelijk gerechtigheid!

Ongelezen bericht door JH »

Als dat eens realiteit zou worden !! 8) Hoe anders zou de toekomst er dan uitzien :wink:
JH, ik geef het op! Ooit ontmoeten we elkaar vast op een dexia-overwinningsfeestje en dan leg ik het je uit.

waarnemer

Re: De Geus gaat rijken meer belasten, eindelijk gerechtigheid!

Ongelezen bericht door waarnemer »

't Lijkt me een ludiek èn serieus initiatief! Wat denk je zelf?

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: De Geus gaat rijken meer belasten, eindelijk gerechtigheid!

Ongelezen bericht door Truus2004 »

dat die mensen die blijvend op een bijstandsuitkering zijn aangewezen door deelname aan de loterij kans maken op allerhande prijzen: gratis vakanties, gratis televisie, gratis wasmachine, gratis weekendje weg etc*.
worden ze gelijk gekort in hun uitkering.

Christa1975
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 aug 2004 22:33

Re: De Geus gaat rijken meer belasten, eindelijk gerechtigheid!

Ongelezen bericht door Christa1975 »

Gast...dus als je partner werkt heb je geen rechten. Die persoon werkt voor een extratje.....
Werkt die persoon niet dan krijg je voordelen als spaarloon en de zalmsnip.

Kortom je kan beter niet werken....als ik jou goed begrijp.

Iedereen moet de zelfde rechten hebben.

Waarom moet een minima wel recht hebben op een financiele voordeel en iemand die bovenmadaal verdient niet?


Heel veel dingen zijn inderdaad as zelfst.ondernemer niet geregeld. pensioen, arbeidsongeschiktheid.......
Deze ondernemers zorgen wel voor werk......
Zij komen niet in aanmerking voor allerlei voordelen als spaarloon, pcpriveprojecten...noem maar op.


Er zijn hier een aantal mensen die vinden dat rijken alleen mogen betalen en de minima alleen opstrijken.
Hoe bedoel je hebberig.

Mijn overbuurman gaat 's morgens om half 6 de deur uit en komt om 6 uur weer thuis. Hij heeft een hele goede zware functie en is ook vaak s'avonds weer op pad.
Waarom zou ik het zelfde moeten verdienen als hij? Waarom heb ik meer recht op spaarloon dan hij?

Ik zie dat dus echt niet.


Wat als jullie 6 miljoen winnen....ga je dat ook met alle minima delen?
Doe je dan ook afstand van alle extra-tjes en bonussen?

waarnemer

Re: De Geus gaat rijken meer belasten, eindelijk gerechtigheid!

Ongelezen bericht door waarnemer »

Nee, zo stom zijn we nu ook niet. Iemand die -helaas- blijvend op een uitkering is aangewezen, krijgt gewoon een extraatje, uiteraard zonder gekort te worden. In sommige gevallen zijn derhalve de prijzen niet voor geld inwisselbaar. En het is niet verboden om mensen een cadeautje te geven. Zo zie je maar weer: er kan meer dan je denkt, Pipa!

Gast

Re: De Geus gaat rijken meer belasten, eindelijk gerechtigheid!

Ongelezen bericht door Gast »

christa, je leest niet goed.

Gast

Re: De Geus gaat rijken meer belasten, eindelijk gerechtigheid!

Ongelezen bericht door Gast »

hé waarnemer, commercieel slaatje uit deze topic slaan?

waarnemer

Re: De Geus gaat rijken meer belasten, eindelijk gerechtigheid!

Ongelezen bericht door waarnemer »

Nee. In geen geval. De eventuele gelden van de actie op de website worden aangwend om de loterij verder van de grond te tillen. Transparant, vertrouwenwekkend en zonder strijkstok! Vragen? Kom maar op!

Gast

Re: De Geus gaat rijken meer belasten, eindelijk gerechtigheid!

Ongelezen bericht door Gast »

[/quote]degenen die gezegend zijn het studiehersenen en geld verdienen ten koste van de anderen mogen niet sparen

TEN KOSTE van anderen? Wat een onzin. Je hoeft toch niet gestraft te worden als je goed verdient??? Je betaalt dan sowieso (veel) meer belasting dus wat zeur je nou??

Christa1975
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 aug 2004 22:33

Re: De Geus gaat rijken meer belasten, eindelijk gerechtigheid!

Ongelezen bericht door Christa1975 »

Hoe meer je verdient hoe meer belasting je betaald...dus wat zeurt inderdaad iedereen nou.

Zij zijn particulier verzekererd...wat dacht je wat dat kost.
Zij moeten veel betalen, maar hebben geen recht op extraatjes......is een beetje scheef vind ik.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: De Geus gaat rijken meer belasten, eindelijk gerechtigheid!

Ongelezen bericht door JH »

Wie bepaalt er eigenlijk wat rijken zijn ???
Rijk zijn wordt meteen geassocieerd met veel geld hebben. Zoals Christa al schreef, hoe meer men verdient hoe meer belasting men betaalt.
Iemand die minder te besteden heeft kan gebruik maken van de zg inkomensafhankelijke subsidies, bv huur, studiekosten, wanneer men niet draagkrachtig genoeg is. Dus zo veel rijken zijn er niet.

Wanneer men van s-morgens vroeg tot 's-avonds laat voor meer dan 100 procent werkt omdat dit voortvloeit uit de verantwoordelijkheid van een functie dan is diegene zeker niet rijk te noemen.

Niet zeuren dus over gerechtigheid, het is maar wat je er zelf van wilt maken. Rijk zijn hoeft niet altijd gericht te zijn op het materialisme.


Gert K.

Re: De Geus gaat rijken meer belasten, eindelijk gerechtigheid!

Ongelezen bericht door Gert K. »

Niet zeuren dus over gerechtigheid, het is maar wat je er zelf van wilt maken. Rijk zijn hoeft niet altijd gericht te zijn op het materialisme.
@JH

Op deze planeet heeft 90% van de mensheid de beschikking over 10% van de aanwezige rijkdommen, iets wat onze planeet toch nog te bieden heeft (90 - 10 en 10 - 90).
Bij de éérste stapjes van een 'ieder' mens op deze 'aardbol', kom je toch al vrij snel tot de 'wonderbaarlijke' conclusie, dat je geen geld hebt een het ook nog niet 'goed' kunt vast houden (dit geldt uiteraard niet voor een ieder).
Dus er valt nog wel degelijk iets 'eerlijker' te verdelen, men zou, dit als goed begin ééns bespreekbaar kunnen gaan maken.

En toch is het een 'goed' gevoel dat minister de Geus, zonder enige concrete toezeggingen, mogelijkheden onderzoekt, of het misschien ook haalbaar is, om de rijken alsnog te gaan benaderen, een bijdrage te gaan leveren, om daarmee de draagkracht van de 'minima' veilig te kunnen stellen.

Klinkt wel erg goed!

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: De Geus gaat rijken meer belasten, eindelijk gerechtigheid!

Ongelezen bericht door JH »

de draagkracht van de 'minima' veilig te kunnen stellen.
En wie zijn dan die minima ?
Niet het overgrote deel dat maandelijks iets meer dan het minimumloon te besteden heeft. Deze doelgroep zeurt helaas het meest over hoe slecht zij het hebben. Jammer genoeg hoor je de echte minima niet, mede ingegeven door het gevoel van schaamte :cry:

Christa1975
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 aug 2004 22:33

Re: De Geus gaat rijken meer belasten, eindelijk gerechtigheid!

Ongelezen bericht door Christa1975 »

rijken alsnog te gaan benaderen, een bijdrage te gaan leveren, om daarmee de draagkracht van de 'minima' veilig te kunnen.


Waarom zouden ze????

Rijken zijn rijk geworden omdat ze veel werken, hard werken, geld hebben geerft, de loterij hebben gewonnen....noem maar op.
Het geld is van hun en niet van de minima.

Heel jammer voor de minima.....

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: De Geus gaat rijken meer belasten, eindelijk gerechtigheid!

Ongelezen bericht door JH »

je hebt "minima" en echte minima. Deze laatste categorie hoort men niet of nauwelijks, het zijn die zg ""minima" die menen dat hen onrecht wordt aangedaan omdat hun naaste meer heeft dan zij zelf.
Wie kiest voor meer luxe en welvaart zal er voor moeten WERKEN.
Zo is het door de eeuwen heen altijd al geweest.

Gast

Re: De Geus gaat rijken meer belasten, eindelijk gerechtigheid!

Ongelezen bericht door Gast »

dus mensen die zich krom werken en evengoed al het meeste belasting betalen omdat luie flikkers die geen poot uitsteken dan wat meer geld KRIJGEN van de overheid, h.o.er een eind op. ik betaal belasting en ben particulier verzekerd, kom niet in aanmerking voor een huurwoning, omdat je BRUTO boven het maximaal inkomen zit en ga zo maar door. Als ze nou eerst de mensen eens aanpakken die te lui zijn om te werken door hun uitkering af te pakken kunnen ze van dat geld de echt hulpbehoeftigen verder helpen. Ik werk niet 6 dagen per week om voor hun nog luie honden nog meer belasting te gaan betalen. En maar zeuren dat ik wel dingen kan kopen, raar hè, ik lig niet de hele dag in mijn nest te stinken.

Gert K.

Re: De Geus gaat rijken meer belasten, eindelijk gerechtigheid!

Ongelezen bericht door Gert K. »

Nou de reacties worden steeds 'krachtiger'?.
Het idee, dat er politiek een oplossingen moeten komen is dan ook 'zeer' op zijn plaats.
De "armen moeten niet zeuren", dat men arm is en maar 'harder' gaan werken!, aldus sommige "gasten".
Sommige rijken moeten ook maar ééns ophouden met 'zeuren', dan had men maar niet rijk moeten worden!.
Er wordt maar om één ding gevraagt en wel sollidariteit met een groep mensen, die het niet meer financieel kunnen opbrengen (of is dit teveel?).

waarnemer

Re: De Geus gaat rijken meer belasten, eindelijk gerechtigheid!

Ongelezen bericht door waarnemer »

Gert.KNee natuurlijk is dat niet teveel gevraagd...het is simpelweg een uiting van beschaving, maar dat is -eerlijk is eerlijk- een uiting die je op dit forum maar zelden aantreft. EWr wordt hier een hoop onzinnigs te berde gebracht. Appels worden met peren vergeleken, of nog erger, bij sommigen ontbreekt ook maar enige vorm van historisch besef. Ja, het onderwijs holt ook achteruit...jammer, maar helaas!

Gesloten