LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afluisteren

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Afluisteren

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Het klinkt raar, maar vanmiddag waren mijn man en ik bij de Keukenkampioen en wij hadden
allebei heel sterk het gevoel dat we op de momenten dat de verkoper even weg was met een smoes,
ons gesprek afgeluisterd werd. Eerst zaten we bij een bureau zonder pc en hadden we dat gevoel niet,
maar toen het gesprek concreter werd en we verhuisden naar een plek met pc, liet de verkoper ons een aantal malen alleen met een smoes en bekroop ons het gevoel. We hebben expres niets bijzonders gezegd dat het gesprek kon sturen en we merkten duidelijk dat de verkoper niet echt raad met ons wist.
Het is dan ook niet tot een deal gekomen... Heeft iemand hetzelfde meegemaakt?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Afluisteren

Ongelezen bericht door crazyme »

Lizzylizzz schreef:Het klinkt raar, maar vanmiddag waren mijn man en ik bij de Keukenkampioen en wij hadden
allebei heel sterk het gevoel dat we op de momenten dat de verkoper even weg was met een smoes,
ons gesprek afgeluisterd werd. Eerst zaten we bij een bureau zonder pc en hadden we dat gevoel niet,
maar toen het gesprek concreter werd en we verhuisden naar een plek met pc, liet de verkoper ons een aantal malen alleen met een smoes en bekroop ons het gevoel. We hebben expres niets bijzonders gezegd dat het gesprek kon sturen en we merkten duidelijk dat de verkoper niet echt raad met ons wist.
Het is dan ook niet tot een deal gekomen... Heeft iemand hetzelfde meegemaakt?
Pas ook op voor schroefjes

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Afluisteren

Ongelezen bericht door pfffff »

Dit gaf ik enkele jaren geleden al aan, u overlegd, we gaan het doen voor X bedrag en dan krijgt u een aanbieding voor dat X bedrag.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Afluisteren

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik denk dat alles ook direct naar de overheid en zorgverzekeraars wordt doorgestuurd. In een nieuwe keuken kan je immers ook ongezond eten gaan bereiden en dat zal ze dan ook meteen doorberekenen in je ziektekostenpremie.

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Afluisteren

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Jullie kunnen er grapjes over maken, maar zo raar is het toch niet gedacht. En ik acht de verkopers van de mandemakersgroep tot alles in staat om maar te scoren.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Afluisteren

Ongelezen bericht door ruud_a »

misschien is TS te wantrouwig, maar aan de andere kant, zou het me ook niets verbazen.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Afluisteren

Ongelezen bericht door gilas »

Lizzylizzz schreef: En ik acht de verkopers van de mandemakersgroep tot alles in staat om maar te scoren.
Zoals mijn achternichtje weleens zegt : "Duh." Natuurlijk willen de verkopers scoren en zullen ze hun arsenaal aan verkooptrucs aanwenden om te zorgen dat je bij hen koopt.
Immers,dat is in hun voordeel.
Maar waarom zouden ze een gesprek afluisteren tussen mensen,als ze gewoon kunnen vragen wat je wensen zijn? Buiten het feit dat dat veel gemakkelijker is om het rechtstreeks te vragen,is het ook veel logischer om het rechtstreeks te vragen aangezien je dan aan kan geven bij de verkoper wat je wensen zijn.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Afluisteren

Ongelezen bericht door ruud_a »

gilas schreef:
Lizzylizzz schreef: En ik acht de verkopers van de mandemakersgroep tot alles in staat om maar te scoren.
Zoals mijn achternichtje weleens zegt : "Duh." Natuurlijk willen de verkopers scoren en zullen ze hun arsenaal aan verkooptrucs aanwenden om te zorgen dat je bij hen koopt.
Immers,dat is in hun voordeel.
Maar waarom zouden ze een gesprek afluisteren tussen mensen,als ze gewoon kunnen vragen wat je wensen zijn? Buiten het feit dat dat veel gemakkelijker is om het rechtstreeks te vragen,is het ook veel logischer om het rechtstreeks te vragen aangezien je dan aan kan geven bij de verkoper wat je wensen zijn.
als er over prijzen gesproken is, zou weglopen en afluisteren wat de klanten er over te vertellen hebben, als ze denken dat ze met zijn tweeen zijn, de verkoper een groot voordeel opleveren in de onderhandelingen.

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Afluisteren

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Precies Ruud, dat was ook precies de situatie. Wij werden achterdochtig omdat de verkoper op
bepaalde momenten opsprong met een smoes (oh, helemaal vergeten een klant te bellen of even wat navragen bij collega's) precies op een moment nadat er dingen besproken waren en hij benieuwd was naar onze reactie. En omdat wij op een gegeven moment (expres) niets meer van belang voor hem bespraken wist hij zich geen raad met ons.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Afluisteren

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Heb je ook een klacht ingediend hierover ?

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Afluisteren

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Is toch niet te bewijzen...

killeke
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2012 20:24

Re: Afluisteren

Ongelezen bericht door killeke »

wat liet hij u op de pc zien? waarom gingen jullie van een kaal bureau naar een bureau met pc? ik vind het wel een vaag verhaal, die verkopers gaan altijd: 'even aan een collega vragen' dat presteren ze zelfs als ze niemand in de winkel verder hebben lopen... Dat is een verkoop techniek die ze aangeleerd krijgen om de klant gerust te stellen en ze een momentje geeft om even onder 4 ogen te praten. Zou natuurlijk beetje cia achtig worden als ze u dan gaan afluisteren.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Afluisteren

Ongelezen bericht door ruud_a »

de mensen worden door bedrijven steeds minder als mens en steeds meer als wandelende portemonnee gezien.
ik denk eigenlijk niet dat de keukenkastjes-handel te netjes zou zijn voor deze praktijken.
maar of ze er aan gedacht hadden weet ik niet.
dan zijn zij nu in ieder geval op een idee gebracht.
en moeten wij er van nu af aan rekening mee houden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Afluisteren

Ongelezen bericht door olaf79 »

Lizzylizzz schreef:Is toch niet te bewijzen...
Daar zijn simpele apparaatjes voor. Hoef je niet eens james bond voor te zijn.

Maar het nut ontgaat mij.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Afluisteren

Ongelezen bericht door gilas »

ruud_a schreef:als er over prijzen gesproken is, zou weglopen en afluisteren wat de klanten er over te vertellen hebben, als ze denken dat ze met zijn tweeen zijn, de verkoper een groot voordeel opleveren in de onderhandelingen.
Daar hoeven ze niet voor af te luisteren,daar komen ze wel op andere manieren achter door gewoon door te vragen en door de reactie te lezen die de klant geeft.

TS kan misschien beter de rest van haar leven binnen blijven en alles online doen want de achterdochtigheid is wel erg groot en op straat,winkels,bij de dokter etc kan ze zomaar worden afgeluisterd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Afluisteren

Ongelezen bericht door olaf79 »

gilas schreef:
ruud_a schreef:als er over prijzen gesproken is, zou weglopen en afluisteren wat de klanten er over te vertellen hebben, als ze denken dat ze met zijn tweeen zijn, de verkoper een groot voordeel opleveren in de onderhandelingen.
Daar hoeven ze niet voor af te luisteren,daar komen ze wel op andere manieren achter door gewoon door te vragen en door de reactie te lezen die de klant geeft.

TS kan misschien beter de rest van haar leven binnen blijven en alles online doen want de achterdochtigheid is wel erg groot en op straat,winkels,bij de dokter etc kan ze zomaar worden afgeluisterd.
En online gebeurt dat nooit natuurlijk...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Afluisteren

Ongelezen bericht door crazyme »

olaf79 schreef:
gilas schreef:
ruud_a schreef:als er over prijzen gesproken is, zou weglopen en afluisteren wat de klanten er over te vertellen hebben, als ze denken dat ze met zijn tweeen zijn, de verkoper een groot voordeel opleveren in de onderhandelingen.
Daar hoeven ze niet voor af te luisteren,daar komen ze wel op andere manieren achter door gewoon door te vragen en door de reactie te lezen die de klant geeft.

TS kan misschien beter de rest van haar leven binnen blijven en alles online doen want de achterdochtigheid is wel erg groot en op straat,winkels,bij de dokter etc kan ze zomaar worden afgeluisterd.
En online gebeurt dat nooit natuurlijk...
Stembanden laten verwijderen, voor de zekerheid...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Afluisteren

Ongelezen bericht door bprosman »

En omdat wij op een gegeven moment (expres) niets meer van belang voor hem bespraken wist hij zich geen raad met ons.
Als ik dat vermoeden had gehad was ik ongetwijfeld begonnen over de lelijke das en of andere dingen van de verkoper :mrgreen:

Emma Jansen
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 apr 2014 12:28

Re: Afluisteren

Ongelezen bericht door Emma Jansen »

Het lijkt erop dat de verkoper telkens even overlegd met de verkoopmanager, een verkoopmanager van een showroom wil graag weten wat er in zijn showroom gebeurd en hoe de verkoopkansen liggen en een verkoper kan even ruggespraak houden en onder het genot van een sigaretje even klankborden met zijn collega's. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij wat zaken/telefoontjes moest afhandelen.

Hoe dan ook had de verkoper moeten zien dat door zijn afwezigheid hij jullie ook kwijt zou raken als klant, dat kan nooit de bedoeling zijn lijkt mij.

Hij heeft wel telkens gevraagd of hij iets te drinken mee kon nemen op de terugweg neem ik aan?

Emma Jansen

Gesloten