LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium oplichters

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jens16
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:25

Pretium oplichters

Ongelezen bericht door Jens16 »

Mijn tante van 87 jaar is voor de tweede maal door Pretium Telecom bedonderd. Zij doen zich voor als zijnde KPN en als je driemaal ja zegt tijdens het telefoongesprek ben je de klos. De eerste maal kwamen wij er binnen drie maanden achter dat er veel geld van haar rekening werd afgeschreven en konden we nog bijtijds opzeggen. Echter nu zijn er drie maanden verstreken en kan zij niet meer onder dit jaarabonnement uit. Hoe is het mogelijk dat dit soort criminele praktijken, gericht op weerloze oudere mensen ongestraft kan blijven plaatsvinden? Is er dan geen enkele instantie die hier in kan grijpen?

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium oplichters

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Jens16,

Pretium gaat er vol in, zo te zien. Op 13 juni 2014 gaat de wetswijziging in, waarna telefonische verkoop schriftelijk moet worden bevestigd door de consument. Dan is het voorlopig afgelopen. Je hebt dus pech gehad en je zult de Telefoongids er bij moeten pakken (situatie 2). Je kunt ook nog naar de Geschillencommissie, zeker als je moeder in het Bel me niet register stond. Ook dat vind je in de telefoongids.

Groetjes,
MementoMori

Jens16
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:25

Re: Pretium oplichters

Ongelezen bericht door Jens16 »

Beste momentomori,
Hartelijk dank voor je reactie. Ik ben blij dat dit soort praktijken in ieder geval voor iedereen in de toekomst wordt voorkomen.

Gesloten