LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Privilege abbonement bij Pretium

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Privilege abbonement bij Pretium

Ongelezen bericht door devious »

ACM is een onafhankelijk overheidsorgaan. Dus ook niet "in zekere zin" verantwoordelijk voor Pretium. Helemaal NIET verantwoordelijk voor Pretium. ACM is de toezichthouder.

jnsa
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2013 19:47

Re: Privilege abbonement bij Pretium

Ongelezen bericht door jnsa »

Ben in mei 2013 onaangenaam verrast door Privilege, er werd nl onaangekondigd 35,-E en 70,-E ingehouden.
Mijn vrouw was, achteraf, via Pretium al ongemerkt lid geworden van Privilege. Tot mijn verbazing werd ik ook als lid "verwelkomt" met daarbij een automatische incasso uiteraard. Ik heb dit gestorneerd en direkt een brief gestuurd met een verzoek tot opzegging van ons beiden.
Daar ik hier geen reactie op kreeg heb ik nogmaals een aangetekende brief verzonden met een verzoek om dit te bevestigen. Ook hier geen reactie op ontvangen. Daarna gebeld met de vraag waarom ik geen reactie kreeg en hoe ik in godsnaam lid ben geworden!? Het antwoord was dat ik eerst de 70,-E moest betalen en dan bericht zou krijgen, maar over het lidmaatschap geen woord. Ik heb dus maar weer betaald ( 4 okt) maar heb ik vraag me af of ik daar goed aan heb gedaan. Ik heb altijd voldaan aan mijn financiele verplichtingen maar dit riekt toch naar oplichting?
Kan iemand deze praktijken stoppen?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Privilege abbonement bij Pretium

Ongelezen bericht door Jolijn »

Nee, zolang jij lekker blijft betalen is het jammer om deze praktijken te stoppen, is mooi makkelijk verdiend toch?

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Privilege abbonement bij Pretium

Ongelezen bericht door langste adem »

@jnsa : Jolijn zegt het misschien wat bot, maar je had inderdaad helemaal NIETS moeten betalen.
Je zal naar eer en geweten betaald hebben, maar heel veel mensen zijn de dupe geworden van afschrijvingen voor een lidmaatschap waarvan ze geeneens weet hadden .
Privilege is een flutblaadje die je meteen in de prullenbak gooit, het eerste jaar is gratis zogezegd, en daarna beginnen de afschrijvingen.
Het zijn grote boeven bij Pretium / Privilege, en jouw geval is zeker geen incident. Het beste wat je kunt doen is een selectieve blokkade laten aanleggen bij de bank zodat ze nooit meer automatisch bedragen kunnen afschrijven.
En , maar dat is maar een tip : stap op naar een andere telefoonprovider dan Pretium zodra je de kans hebt, die WEL klantgericht is.

erna04
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2013 13:33

Re: Privilege abbonement bij Pretium

Ongelezen bericht door erna04 »

Ook ik heb mijn pretium telefonie opgezegd m.i.v. 1 augustus 2013.Toch werd er door privilege op 29 oktober 70 euro van mijn bankrekening gehaald. Ik heb dit bedrag terug laten boeken door de bank en contact gehad met pretium privilege, ik moest volgens hun schriftelijk opzeggen dit heb ik aangetekend laten doen en ja hoor 11 november 2013 belde de firma al waarom ik het lidmaatschap stop zette, ik heb toen duidelijk verteld dat ik nooit heb geweten dat ik een abonnement op dit flutblaadje had genomen, volgens hun was dit natuurlijk wel zo. Het geld is door de bank op 11 november 2013 terug gestort op mijn rekening. En ja hoor 12 november 2013 weer telefoon van pretium privilege ,waarom ik het geld had terug laten boeken door de bank. Ik heb toen duidelijk genoeg verteld hoe ik over deze organisatie denk. Gelukkig heb ik wel een schriftelijke bevestiging gekregen van het stopzetten van het zogenaamde lidmaatschap.

shelfrich
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2013 20:44

Re: Privilege abbonement bij Pretium

Ongelezen bericht door shelfrich »

Recent afgeschreven door Privilege na opzegging pretium €70.
Voor een oude mevrouw 87 jaar dement die was benaderd aan de deur en later binnen 4 weken telefonisch dus twee keer in drie maanden elke keer binnen 8 dagen opgezegd en bevestigingsbrief gekregen .
Bankrekening nummer en leeftijd alles was bekend,
Zal bedrag terugvragen bij de bank en rekening voor incasso blokkeren.
stuur nog geen aangetekende brief vooralsnog.
Nooit getekend voor automatisch incasso

vervolg in dit forum

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Privilege abbonement bij Pretium

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Shelfrich,

Voor de vorm is het wel goed om een aangetekende brief te sturen. Je legt daarin de feiten vast (mevrouw 87 jaar, telefoonrekening betaald en dat opzeggen enz.) en je deelt Pretium mee wat je van ze vindt en dat ze oneerlijke handelspraktijken bedrijven. Verder deel je ze mee dat je ze daarom niet zult betalen, geïncasseerd geld zult laten terugboeken en dat je hun incassorekening blokkeert. Schrijf ook dat als ze het er niet mee eens zijn, ze maar met een dagvaarding moeten komen om voor de kantonrechter te verschijnen.

Dat zet even de puntjes op de i. Komen ze met hun incassobureau "Gerecht Incasso" dan verwijs je even naar die brief. Voor de kantonrechter verliezen ze altijd, zeker als je die brief hebt geschreven.

Groetjes,
MementoMori

jcgaverbeek
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2014 12:13

Re: Privilege abbonement bij Pretium

Ongelezen bericht door jcgaverbeek »

Beste forumleden,
Ik probeerde Privilege te blokkeren in mijn ING maar dat lukt niet! Moet telefonische..!!
Bij een andere bedrijf lukte het wel. Blijf het allemaal vreemd vinden. Dit is de melding

Deze rekening kunt u niet via ING.nl blokkeren. Dit kunt u wel doen via de Klantenservice 0900 0933 (10 cent per minuut), bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur. Hier kunt u een incassoblokkade op uw rekening voor een specifieke incassant aanvragen. De Klantenservice kan deze incassoblokkade ook weer opheffen.

Naam incassant PRIVILEGE BV

Tegenrekening 6883111

Adriaanzld
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2014 14:10

Re: Privilege abbonement bij Pretium

Ongelezen bericht door Adriaanzld »

Pretium - Privilege is weer bezig.
Via de bank was duidelijk dat er geld werd afgeschreven al meer dan drie maanden. Toen ik ging controleren bleek het hier te gaan om Privilege... een zuster onderneming of liever gezegd PRETIUM zelf dus. Als je belt krijg je een zwak en slecht horend bandje. Weken later ontvangen we een brief met weer een ander nummer. Dan maar even bellen, blijkt te gaan om een abonnement van een magazine. Dit is nooit aangevraagd ... sterker nog niemand weet van een toezegging of telefoontje. Er is nooit gebeld.... blijkbaar oud archief en adressen van Pretium gebruikt voor deze ongijn.
Als je belt krijg je een dame die alleen maar weet te vertellen dat het gaat om een magazine... hoe dit abonnement tot stand is gekomen ....geen commentaar.
De brief en toezegging zou gedaan zijn door Mevrouw..... deze is 2 jaar gelden overleden ?????!!!!! :oops: Nu moet ik met een bewijs komen dat ze is overleden !
Dit stinkt en is er onzuiver... het wrange wil dat onze strijd met Pretium bijna twee jaar heeft gebuurd. Die strijd ging destijds om de zieke mevrouw die geen goede verbinding kon krijgen. Nu dit weer.... wie houd deze bende nu eens tegen.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Privilege abbonement bij Pretium

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Adriaanzld,

Je kunt het geld door de bank laten terugboeken. Vervolgens moet je bij de bank een blokkering aanvragen van het incassorekeningnummer van Privilege. Zie de Telefoongids. Daar staat in hoe dat moet.
Daarna gewoon niet meer reageren op aanmaningen van Pretium.

Groetjes,
MementoMori

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Privilege abbonement bij Pretium

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Adriaanzld,

Niemand houdt dit Pretium/Privilege tegen.
De verantwoordelijke minister zegt bij vragen hierover, dat de burger in deze rechts staat zelf zijn recht moet halen door naar een Geschillencommissie (kan hier niet) te gaan of een rechtszaak te beginnen en maakt dit laatste ondertussen alleen maar duurder.
En organisaties als banken en Consumentenbond doen ook helemaal niets
Terwijl het gaat om pure misleiding (eerst gratis, later betalen voor een nutteloos reclameblaadje) en diefstal (geld afschrijven zonder vereiste schriftelijke machtiging).

Gelukkig gaat vanaf 13 juni bij telefonische werving het contract pas in na schriftelijke bevestiging door klant (zie https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... marketing/). Eindelijk :shock:
Dit maakt het misleiden van nieuwe slachtoffers een stuk moeilijker.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Privilege abbonement bij Pretium

Ongelezen bericht door langste adem »

13 juni dan eindelijk. Had al jaren eerder zo moeten zijn dat een telefonisch verkooptelefoontje alleen nooit kan leiden tot een contract en dat er eerst schriftelijk akkoord gegeven moet worden door de klant.
ik vraag me af wat Pretium dan gaat doen om toch nog klantjes binnen te kunnen halen.
Misschien wel verkoop aan de deur door die gehaaide lui . Of bestaande klanten/slachtoffers wederom te misleiden per telefoon zodat ze er weer een jaar aan vastzitten.

Gesloten