LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Nog maar 8 uurtjes en dan is, dank zij Brussel :oops: pas in de Nederlandse wet geregeld wat altijd al voor de hand liggend was. De overheid en politiek zijn schuldig aan deze hele geschiedenis, die voortsleept sinds 2005. Pretium heeft als geen ander gebruik gemaakt van de wel bewust opengelaten gaten in de wet overeenkomsten op afstand, die eerder de belangen van de consumenten heeft geschaad dan beschermd.

Pretium Telecom heeft de hoofdprijs voor de telepiraterij met vlag en wimpel gewonnen. Met daarbovenop ook nog de reeks van procedures tegen media als de Tros, Vara en diverse dagbladen en niet te vergeten ook tegen individuele consumenten, maakt Pretium Telecom zijn nummer 1 positie onbedreigd voor de komende jaren.

Hierbij wil ik KrikvdKruk, die als strijder van het eerste uur tegen de telepiraterij hier nog steeds actief is, van harte feliciteren :D Gooi je ongebreidelde kennis nog niet weg, want de telepiraten verzinnen vast weer wat nieuws.

Groetjes,
MementoMori

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door tenormin »

MementoMori schreef:
:D Gooi je ongebreidelde kennis nog niet weg, want de telepiraten verzinnen vast weer wat nieuws.

Groetjes,
MementoMori
Dat laatste daarvan ben ik heilig overtuigd. Het schaakbord staat al klaar: nu is het afwachten welke zet er genomen zal worden.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Bij bestaande abonnees (en mogelijk ook als je ooit klant bent geweest, dat weet ik niet zeker) kan Pretium zijn gang blijven gaan , nog steeds zonder handtekening, maar op basis van een bandopname.
Wees dus op uw hoede als pretium u belt voor een ogenschijnlijk aantrekkelijk aanbod waardoor u weer een jaar bij die ellendelingen zit.

En de verkoop zal meer en meer huis aan huis gaan plaatsvinden zodat u meteen kunt tekenen. Als ze daarvoor de overbodig geworden callcentermedewerkers voor gaan gebruiken zou het me niet verbazen als ze de voet tussen de deur gaan steken als u geen interesse heeft.
In dat geval : heel ,heel hard dichtgooien die deur :)

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

En ik wil ook krikvdkruk, mementomori en uiteraard ook herrdoktor oetker bedanken voor de vele adviezen die ze gegeven hebben de afgelopen jaren.
En Pretium feliciteer ik ook met hun resultaat : de wetswijziging die er wel moest komen vanwege de wanpraktijken die pretium zelf bezigde.
En ik wens pretium ook succes met het vinden van nieuwe abonnees : dat zal best eens uitdagend kunnen worden want vanaf nu moeten die nieuwe abonnees ook nog eens instemmen met dat abonnement. Op papier nog wel, en niet zoals voorheen op basis een geknipt/gemanipuleerd/ gedeeltelijke bandopname van een ongevraagd telefoongesprek tussen een getrainde verkoper en de argeloze klant met een aarzelend JA erin.

Arthur3567
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2014 10:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Arthur3567 »

Pretium heeft het direct opgelost. Ze hebben vandaag (13 juni 2014) per email gereageerd op mijn email van 12 juni.
Zij zullen mijn aanmelding annuleren en mij niet meer benaderen....

Bevestiging zal per post volgen.

Zo kan het dus ook!

groet
Jos

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door tenormin »

Arthur3567 schreef:Pretium heeft het direct opgelost. Ze hebben vandaag (13 juni 2014) per email gereageerd op mijn email van 12 juni.
Zij zullen mijn aanmelding annuleren en mij niet meer benaderen....

Bevestiging zal per post volgen.

Zo kan het dus ook!

groet
Jos
Is een goed bericht maar je woorden zo kan het dus ook zou je er niet bij hebben moeten schrijven, heel eerlijk gezegd. Je bent gered omdat het vanaf vandaag zo moet! en dat is een heel verschil.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

@ arthur : fijn dat het wordt opgelost voor je. Al verbaast het me dat je het hebt over een email. Voor zover ik weet is er geeneens een email-adres van Pretium waar je met je klachten terecht komt (wat je toch zou verwachten bij een telecommunicatiebedrijf). Of bedoelde je met de email het priveberichtje naar de Pretium webcare ?

@ tenormin : dit is denk ik niet helemaal waar wat je zegt, want arthur was immers al voor 13 juni "klant"van pretium en hij viel dus nog onder de oude wetgeving.

Laten we het erop houden dat nu Pretium vanaf vandaag WEL zijn best zal moeten doen om klanten te werven, hetzij door goedkope tarieven of door goede service. En zien ze eindelijk in dat ze op de langere termijn niets hebben aan ontevreden klanten.
Ik hoop dat dit vanaf nu het geval zal zijn bij Pretium , maar bij mij hadden ze zo erg het bloed onder mijn nagels gehaald destijds dat ik ook in de toekomst nooit en te nimmer meer een abonnement bij Pretium zal nemen. Ook al zou ik gratis kunnen bellen....

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door tenormin »

@langste adem, weet waarover ik schrijf hoor. Ze hadden mij "te pakken" toe ik 69 was, waarvan ik af wilde was het 'darmvormig aanhangsel' genaamd Privilegé. Want je weet niet dat je daar dan automatisch aan vast zit en dat flut magazine kost je dan nog eens een extra €70,00 per jaar. Pas een paar maanden geleden, na veel geworstel (ik ben nu op een maand na 74) heb ik via Kassa dit opgezegd kunnen krijgen. Bel nog wel via Pretium, "the price is right" :lol: , maar ja, dat blad, dat heeft een hoop moeite en zweet gekocht. Tranen blijven maar achterwege: heb alleen voor dit jaar mijn €70,00 terug gehad, de andere jaren kreeg ik niet (sommige anderen wel).

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Ok tenormin. Al zou dat ongevraagde flutblaadje bij mij al de doorslag gegeven hebben om helemaal met dat pretium te kappen. En volgens mij is het maar dubbeltjeswerk wat Pretium goedkoper is ????
Ik betaal liever wat dubbeltjes extra en daarnaast een goede klantenservice.

Of scheelt het echt zoveel in prijs in belminuten ? En zoja dan nog lijkt het mij extreem duur als je 4x die 70 euro hebt moeten betalen aan een pretium flutfolder ???

Gesloten