LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De "service" van HI én KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

De "service" van HI én KPN

Ongelezen bericht door mmichel »

Je neemt een high-end 2 jarig abonnement plus toestel bij HI(KPN) Hi large met een leuk HIGH/TOP END 41MP Nokia lumia 1020 Toestel dat tot enkele dagen geleden perfect werkte.

Indien je daar een in een winkel in dit geval in Arnhem (Ketelstraat) abonnement afsluit kan alles, je kunt het zo gek niet bedenken.

Opeens zonder aanleiding is je toestel "dood" sudden death. Je moet kunnen bellen zowel zakelijk als ook privé.

Op een maandag, loop een (mijn) Hi winkel binnen met je defecte toestel die overigens 1 uur later open gaat dan de rest van de stad. Ok wacht wel een half uurtje...

Leg uit dat het toestel opeens gestopt is met werken, en dat ik een nieuwe nodig heb.

Vertel er ook bij dat ik de garantie op het " één jaar oude" toestel wel voor gezien houdt en liever nu een nieuw high toestel (€ 400-500) wil aanschaffen( Immers ik moet kunnen bellen en vooral gebeld kunnen worden).

Wat denk je?

NEE! Doen we niet, je abonnement loopt nog, dus je kunt geen nieuw toestel aanschaffen. We verkopen geen High/Top-End los.

Ik vertel dat het geen losse verkoop is, immers ik heb een abonnement, mijn toestel is defect en ik wil GEEN gebruik maken van de garantie, maar gewoon betalen én een nieuw Top end toestel.

Reactie HI ketelstraat Arnhem:

U raad het al ----------------->>> NEE!


U zei? ...........NEE zoek zelf maar ergens een nieuw toestel.. Misschien in de KPN Winkel tegenover ..

DAN maar naar de KPN Winkel tegenover...

Situatie uitgelegd.......
( let wel KPN = HI en verkopen ook HI abonnementen en mijn klantgegevens zijn daar beschikbaar.)

Wat denk je..

NEE we verkopen geen High end toestellen los. Alleen flut modellen waar ik dus niets mee kan.

DUS weer geen Toestel moest het maar ergens ander zien te krijgen of Internet zoeken...

Ik : Sorry wil nu bellen, betaal nu geld wil nu een nieuw high end toestel KOPEN

Antwoord: Jammer dat je toestel het niet meer doet maar ...........NEE..... doen we niet!

Dus moraal we hebben je geld al, Je hebt een (DUUR) abonnement en verder... ja.... ZOEK JE HET MAAR UIT.
Verwacht geen service of iets, die winkels zijn daar eigenlijk overbodig. Vooral die HI zaak heeft alleen nut als buurt "kroeg" vriendjes en vriendinnetjes van "verkopers" bezig houden!

Ben daarna in Arnhem naar The Phonehouse gelopen, na een tip van een computerzaak. Kon zonder meer een nieuwe 930 leveren. Gekocht werkt goed.

Maar dat stelletje ongeregelde "commissie verkopers" wat op maandag gewoon uit de neus stond te eten daar in die winkels van HI én KPN is geen knip voor de neus waard.

Het beste is nog die zaken op te heffen die KOSTEN meer klanten dan dat ze opbrengen!

HI en KPN

BAH!

Laten we zeggen HI = BYE!

70res
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 mar 2014 14:04

Re: De "service" van HI én KPN

Ongelezen bericht door 70res »

Je wilt zelf een nieuw toestel kopen. Waarom loop je dan niet bij de Mediamarkt naar binnen. Koopt een los toestel. Wissel je simkaart om en klaar.
Je loopt nu te zeuren om te zeuren.

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: De "service" van HI én KPN

Ongelezen bericht door mmichel »

70res schreef:Je wilt zelf een nieuw toestel kopen. Waarom loop je dan niet bij de Mediamarkt naar binnen. Koopt een los toestel. Wissel je simkaart om en klaar.
Je loopt nu te zeuren om te zeuren.
Nee, ik wil geen nieuw toestel, maar noodgedwongen heb ik een nieuwe moeten kopen. Of kun jij twee a drie weken zonder inkomen? Je gelooft toch niet dat de reparatie goed gaat?

Raar hoor. Jij vindt het normaal dat je in een winkel NIET geholpen wordt? Nota bene een winkel waar je wél al je telecom / internet en tv producten haalt? Maar indien er een probleem is je weg mag wezen?

We gebruiken niet allemaal Android en de Media Markt had deze niet liggen HI wel! En the Phonehouse gelukkig ook.

Geef maar aan dat je niets hoeft te verwachten daar.

Maar voor jou is het normaal dat je een auto koopt bij garage A en niet geholpen wordt en verzocht wordt bij garage B de service maar te halen. Typisch....
Laatst gewijzigd door mmichel op 20 jan 2015 14:23, 2 keer totaal gewijzigd.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: De "service" van HI én KPN

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Als u toch besluit om een nieuw toestel te kopen € 400/500,=, dan maakt het niet meer uit waar u dat doet, dat Hi/Kpn dat toestel niet los verkoopt, is niet relevant, en hun werkwijze, het is overal te koop.
U houding van "sorry ik wil nu bellen/ik betaal nu geld/ik wil nu KOPEN" werkt ook niet echt mee.
Verder gaat het over kroegvriendjes/vriendinnetjes van de verkoper enz. Ik zie dit verband niet, in u verhaal.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: De "service" van HI én KPN

Ongelezen bericht door dhc »

En als meneer via een mobiel zaken doet neemt ie maar een zakelijk abonnement...

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: De "service" van HI én KPN

Ongelezen bericht door mmichel »

dhc schreef:En als meneer via een mobiel zaken doet neemt ie maar een zakelijk abonnement...
Niet relevant, zowel privé als ook zakelijk kan ik niet meer zonder een mobiel. Vandaar dat ik gewoon een nieuwe wilde kopen.

Dan is het toch niet vreemd dat je dat bij de winkel en provider doet waar je het abonnement plus toestel hebt aangeschaft?

En zeg nu zelf, deze site staat vol met klachten over telefoonreparaties, vooral bij de duurdere modellen is het raak, dus een nieuwe leek mij een betere optie, om geen gezeur te krijgen.

Neem ze daar werk uit handen, ze hoeven geen garantie af te handelen, loopt nog een jaar En deze Nokia Lumia is niet zo één twee drie op voorraad te vinden.

Er was er buiten HI maar één die er ook maar één had.

3 uur bezig geweest om er één te vinden en heel wat zaken afgelopen.
(Hoi F. van Holten, overal zei je?)


Een zakelijk abonnement zou voor mij zelfs goedkoper zijn, destijds moeten kiezen ( op aanraden van de KPN winkel) omdat ik speciaal een Lumia 1020 41 MP wou hebben.

Feit blijft dat, er geen service verleent wordt. Of mag je dat als consument niet meer verwachten?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De "service" van HI én KPN

Ongelezen bericht door sjohie »

mmichel schreef:
dhc schreef:En als meneer via een mobiel zaken doet neemt ie maar een zakelijk abonnement...
Niet relevant, zowel privé als ook zakelijk kan ik niet meer zonder een mobiel. Vandaar dat ik gewoon een nieuwe wilde kopen.

Dan is het toch niet vreemd dat je dat bij de winkel en provider doet waar je het abonnement plus toestel hebt aangeschaft?

En zeg nu zelf, deze site staat vol met klachten over telefoonreparaties, vooral bij de duurdere modellen is het raak, dus een nieuwe leek mij een betere optie, om geen gezeur te krijgen.

Neem ze daar werk uit handen, ze hoeven geen garantie af te handelen, loopt nog een jaar En deze Nokia Lumia is niet zo één twee drie op voorraad te vinden.

Er was er buiten HI maar één die er ook maar één had.

3 uur bezig geweest om er één te vinden en heel wat zaken afgelopen.
(Hoi F. van Holten, overal zei je?)


Een zakelijk abonnement zou voor mij zelfs goedkoper zijn, destijds moeten kiezen ( op aanraden van de KPN winkel) omdat ik speciaal een Lumia 1020 41 MP wou hebben.

Feit blijft dat, er geen service verleent wordt. Of mag je dat als consument niet meer verwachten?
Wél relevant, aangezien je zakelijk gewoon een los toestel kan kopen bij KPN. Overigens is HI een puur consumenten merk van het KPN concern, dus daar ging je bij afsluiten van het abonnement al de fout in. Voor zakelijke klanten hebben ze business centers, speciale XL winkels, en last but not least, dedicated zakelijke abonnementen.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor businesscase er schuilt achter het willen/moeten kopen van een Lumia 1020.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: De "service" van HI én KPN

Ongelezen bericht door F.van Holten »

En welke wordt u volgende provider. Want met deze bent u klaar. en de tegenpartij met u
ook denk ik.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: De "service" van HI én KPN

Ongelezen bericht door Har06 »

F.van Holten schreef:En welke wordt u volgende provider. Want met deze bent u klaar. en de tegenpartij met u
ook denk ik.

oh wat is hij/zij nieuwsgierig , welke providers heeft V Holten ?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: De "service" van HI én KPN

Ongelezen bericht door dhc »

mmichel schreef:
dhc schreef:En als meneer via een mobiel zaken doet neemt ie maar een zakelijk abonnement...
Niet relevant, ...
Tja, als je niet begrijpt dat het wel degelijk iets uitmaakt...succes met je zaken dan...

Dirkie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: De "service" van HI én KPN

Ongelezen bericht door Dirkie »

sjohie schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor businesscase er schuilt achter het willen/moeten kopen van een Lumia 1020.
Met een 41MP camera denk ik fotograaf :mrgreen:

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: De "service" van HI én KPN

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Har06 schreef:
F.van Holten schreef:En welke wordt u volgende provider. Want met deze bent u klaar. en de tegenpartij met u
ook denk ik.

oh wat is hij/zij nieuwsgierig , welke providers heeft V Holten ?
@Har06
Ter u informatie :roll: 2 stuks Hi & KPN, en ook nog duo simkaarten (4 toestellen) :wink: tevreden ??

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: De "service" van HI én KPN

Ongelezen bericht door mmichel »

dhc schreef:
mmichel schreef:
dhc schreef:En als meneer via een mobiel zaken doet neemt ie maar een zakelijk abonnement...
Niet relevant, ...
Tja, als je niet begrijpt dat het wel degelijk iets uitmaakt...succes met je zaken dan...

We dwalen even af.... prima, maar als consument wil jij dus gewoon weggestuurd worden, koop je toestel maar ergens anders. Bij het afsluiten kan alles, bij een probleem niets.

Absoluut irrelevant of dat nu zakelijk of privé is. Indien je klant bent en het toestel is op voorraad dien je gewoon het toestel te kunnen verkopen.

Ik zou het niet durven. Echt niet levert je echt geen klanten op.
Laatst gewijzigd door mmichel op 20 jan 2015 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: De "service" van HI én KPN

Ongelezen bericht door mmichel »

F.van Holten schreef:En welke wordt u volgende provider. Want met deze bent u klaar. en de tegenpartij met u
ook denk ik.
Gezien jouw schrijven én reacties en de manier waarop je dingen aanneemt begrijp jij heel veel dingen niet zo goed. Maakt niet uit maar val een ander daarmee niet lastig.

Ik blijf erbij en dan ben ik echt niet de enige... ( ook al staat er zakelijk bij ) ( alsof je dan opeens GEEN consument meer bent) dat de KPN en HI op deze manier geen goede beurt maken. Een klant bij twee winkels weigeren een telefoon te verkopen.

Of dat nu zakelijk of privé is, blijkbaar is het er zo ingesleten, dat men het normaal is gaan vinden.

Niet dus.

Maakt me weinig uit wat jullie vinden , we leven in een vrij land mag vinden wat ik wil, dit is onbehoorlijk. Niet meer niet minder.
Laatst gewijzigd door mmichel op 20 jan 2015 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: De "service" van HI én KPN

Ongelezen bericht door mmichel »

F.van Holten schreef:En welke wordt u volgende provider. Want met deze bent u klaar. en de tegenpartij met u
ook denk ik.
Ben ook klaar met jou, makkelijke prooi voor verkopers zo te horen. Prima jouw pakkie an. Ik laat me niet op deze manier behandelen zonder weerwoord. Daar heb je namelijk consumenten sites voor.

Ofschoon ik het toestel ook zakelijk gebruik, doet het geen afbreuk aan de NIET geleverde service.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: De "service" van HI én KPN

Ongelezen bericht door F.van Holten »

mmichel schreef:Je neemt een high-end 2 jarig abonnement plus toestel bij HI(KPN) Hi large met een leuk HIGH/TOP END 41MP Nokia lumia 1020 Toestel dat tot enkele dagen geleden perfect werkte.

Indien je daar een in een winkel in dit geval in Arnhem (Ketelstraat) abonnement afsluit kan alles, je kunt het zo gek niet bedenken.

Opeens zonder aanleiding is je toestel "dood" sudden death. Je moet kunnen bellen zowel zakelijk als ook privé.

Op een maandag, loop een (mijn) Hi winkel binnen met je defecte toestel die overigens 1 uur later open gaat dan de rest van de stad. Ok wacht wel een half uurtje...

Leg uit dat het toestel opeens gestopt is met werken, en dat ik een nieuwe nodig heb.

Vertel er ook bij dat ik de garantie op het " één jaar oude" toestel wel voor gezien houdt en liever nu een nieuw high toestel (€ 400-500) wil aanschaffen( Immers ik moet kunnen bellen en vooral gebeld kunnen worden).

Wat denk je?

NEE! Doen we niet, je abonnement loopt nog, dus je kunt geen nieuw toestel aanschaffen. We verkopen geen High/Top-End los.

Ik vertel dat het geen losse verkoop is, immers ik heb een abonnement, mijn toestel is defect en ik wil GEEN gebruik maken van de garantie, maar gewoon betalen én een nieuw Top end toestel.

Reactie HI ketelstraat Arnhem:

U raad het al ----------------->>> NEE!


U zei? ...........NEE zoek zelf maar ergens een nieuw toestel.. Misschien in de KPN Winkel tegenover ..

DAN maar naar de KPN Winkel tegenover...

Situatie uitgelegd.......
( let wel KPN = HI en verkopen ook HI abonnementen en mijn klantgegevens zijn daar beschikbaar.)

Wat denk je..

NEE we verkopen geen High end toestellen los. Alleen flut modellen waar ik dus niets mee kan.

DUS weer geen Toestel moest het maar ergens ander zien te krijgen of Internet zoeken...

Ik : Sorry wil nu bellen, betaal nu geld wil nu een nieuw high end toestel KOPEN

Antwoord: Jammer dat je toestel het niet meer doet maar ...........NEE..... doen we niet!

Dus moraal we hebben je geld al, Je hebt een (DUUR) abonnement en verder... ja.... ZOEK JE HET MAAR UIT.
Verwacht geen service of iets, die winkels zijn daar eigenlijk overbodig. Vooral die HI zaak heeft alleen nut als buurt "kroeg" vriendjes en vriendinnetjes van "verkopers" bezig houden!


Ben daarna in Arnhem naar The Phonehouse gelopen, na een tip van een computerzaak. Kon zonder meer een nieuwe 930 leveren. Gekocht werkt goed.

Maar dat stelletje ongeregelde "commissie verkopers" wat op maandag gewoon uit de neus stond te eten daar in die winkels van HI én KPN is geen knip voor de neus waard.

Het beste is nog die zaken op te heffen die KOSTEN meer klanten dan dat ze opbrengen!

HI en KPN

BAH!

Laten we zeggen HI = BYE!
Of u klaar bent met mij of ons, maakt niet zoveel uit, U geeft een berg kritiek, maar als u er wat terug krijgt, gaat u beledigend worden. (maakt me niet uit wat jullie er van vinden), is dus niet helemaal waar, maar wel netjes dat u twee keer reageert met de zelfde quote.

Maar OK, dat u een probleem ervaart, dat de wereld stil zet, kan ik inkomen, maar wat heeft het bovenstaande dik gedrukt daarmee te maken, Deze werknemers zijn alleen maar werknemers, 10 van deze klanten, en ze springen de gracht in.
Het werkt alleen maar tegen u.

Overigens, veel plezier met u nieuwe toestel.

solotje
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:16

Re: De "service" van HI én KPN

Ongelezen bericht door solotje »

Service betekend niet 'een nieuw toestel' service betekend reparatie, en als u dat niet wenst dan ligt het probleem niet bij Hi.

Ik ben het ook eens over het feit dat u een zakelijk abonnement had moeten afsluiten. Er zijn verschillende servicecontracten.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: De "service" van HI én KPN

Ongelezen bericht door Har06 »

solotje schreef:Service betekend niet 'een nieuw toestel' service betekend reparatie, en als u dat niet wenst dan ligt het probleem niet bij Hi.

Ik ben het ook eens over het feit dat u een zakelijk abonnement had moeten afsluiten. Er zijn verschillende servicecontracten.
Hi KPN is zo beroerd nog niet toch ?

Gesloten