LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie Bol.com

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
afm1992
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2015 16:53

Garantie Bol.com

Ongelezen bericht door afm1992 »

Beste leden,

Excuus voor als dit niet in de juiste categorie staat, maar ik vond het wel te maken hebben met garantie uitvoering en voorwaarden.

Ik heb de volgende ervaring met de reparatiedienst van bol.com (Ik noem hier bol.com, maar dit is iets wat ik ook bij Hi heb meegemaakt een aantal jaren terug)

Ik heb dus een telefoon waar ik garantie op heb ter reparatie aangeboden. Ik heb dit bewust gedaan op een moment dat ik vakantie heb en dat ik niet veel hinder van ga ondervinden. Zo gezegd zo gedaan.

Na 2,5 week krijg ik mijn toestel terug. Maar wat blijkt dat er helemaal niets aan is gerepareerd. Er zitten een aantal formulieren bij en blijkbaar is die opgestuurd naar Frankrijk en daar is werkelijk niets gebeurd en zo heb ik hem teruggekregen. Ik kon nergens inzien wat er mis mee was en ook niet of er iets is gerepareerd. Ik heb wel een bevestiging ontvangen dat mijn toestel is gerepareerd.

Vooraf heb ik ook heel specifiek aangegeven wat het probleem is (het was geen zoekwerk voor de reparatiedienst). Mijn vakantie is ten einde en na contact met bol.com is mijn enige optie om hem weer 2,5 tot 4 weken op te sturen..

Ik kan mijn telefoon vanaf maandag, onder geen enkele omstandigheid, langer dan een dag missen. Tegenwoordig staat alles op een apparaat als een smartphone en het is ook gewoon not-done en erg oncollegiaal. Ik heb inmiddels een nieuwe telefoon gekocht, omdat ik ook geen andere optie meer zag.

Ik snap dat het lang duur en dat je wel je telefoon kwijt bent..Mijn klacht is vooral gericht op het feit dat er 2,5 week helemaal niks mee is gedaan en dat die in dezelfde staat weer is teruggestuurd. Dit zie ik nu veel te vaak gebeuren (in totaal 8 keer) en ik heb het idee dat er opzet achter zit. Misschien is het niet dringend genoeg en is die aangezet om te kijken of die aangaat en meteen weer teruggestuurd.. Ik weet het ook niet meer, maar ik vond dat ik dit moest delen.

Zijn er andere mensen met dezelfde ervaringen?

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Garantie Bol.com

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Wat was de klacht dan?
Bij elektronica is de ergste klacht altijd "valt soms uit". Dan zul je altijd zien dat het bij de reparateur niet gebeurt en leidt dit tot "geen afwijkingen geconstateerd". Dan krijg je in de winkel altijd discussies.

Voordat je nu op Radar gaat blèhren lijkt het me zaak dat je de feiten boven tafel krijgt. Mail of bel Bol.com en vraag hen wat er is gedaan en dat dit, mogelijk per abuis, niet is genoteerd op het papierwerk dat bij de telefoon zat.

Ga aan de hand daarvan verder met ze praten. Pas als je er niet uit komt lijkt me klagen op Radar de juiste stap. Ik vind het eerlijk gezegd zelfs schandalig dat je nu bol.com al aan de schandpaal nagelt zonder ook zelfs maar iets te hebben nagevraagd!
"Ik kan mijn telefoon vanaf maandag, onder geen enkele omstandigheid, langer dan een dag missen."
Nonsens, in 1995 had niemand een GSM en toen miste ook niemand hem. Koop voor drie tientjes een wegwerp prut Alcatel. Dit is natuurlijk niet het probleem van bol.com. Sommige mensen verzekeren zich hier zelfs tegen: een kennis van me, die erg slordig is met zijn spullen (en dat van zichzelf weet) had een of andere service afgesloten dat binnen 24 uur een vervangende telefoon werd afgeleverd (en de kapotte opgehaald). Betaalde hij natuurlijk wel voor.

Gesloten