LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Krakende zitting normaal?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
txgrl
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 aug 2010 12:01

Krakende zitting normaal?

Ongelezen bericht door txgrl »

Hallo,

Ongeveer 2 maanden geleden kochten wij 6 eetkamer stoelen van het merk Henders & Hazel.

Ze zijn van stof met een ijzeren frame eronder.

Wij zijn met zijn 2-en. Daarmee wil ik aangeven dat er niet extreem veel op de 6 stoelen gezeten wordt. We zitten telkens op andere plekken.

Nu we ze dus wat langer hebben begint het op te vallen dat de zittingen beginnen te kraken. Het lijkt echt uit de stof te komen dus niet uit het frame en ook niet uit de rugleuning.

Met name als je wat heen en weer wiebelt / je gewicht verplaatst kraakt het en het lijkt ook erger te worden als je er langer op zit.

Ik heb de winkel al gebeld en ze bellen met terug. Maar voordat ze dat doen: weet iemand of dit normaal is? Hoort dit bij het inzitten en gaat het ook weer weg?

Ik weet niet wat er in de zittingen zit.

Wie de stoel wil zien googled op henders & hazel stoel type Malene.

Alle adviezen zijn welkom.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Krakende zitting normaal?

Ongelezen bericht door prem »

Vreemd! Met Engels leer heb je dit wel inderdaad, maar met stof?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Krakende zitting normaal?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Kraken kan weinig kwaad.

gezegde
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2015 19:58

Re: Krakende zitting normaal?

Ongelezen bericht door gezegde »

Het lijkt echt uit de stof te komen dus niet uit het frame en ook niet uit de rugleuning.
Het zitvlak is zeker van hout gemaakt, waar het stof overheen gemaakt is.
Dus vermoedelijk kraakt het hout.

stofzuigertje

Re: Krakende zitting normaal?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Stoelen horen normaal kraakvrij te zijn en zijn ze wel goed gemonteerd?

Als er ringen ontbreken kan het ook de oorzaak zijn en de stof en merk, lijkt me goed maar gewoon terug gaan en als ze niets doen geld terug vragen en de koop ontbinden wegens slecht product.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Krakende zitting normaal?

Ongelezen bericht door moederslink »

@txgrl , ik heb de stoelen gegoogeld en zie dat " de stof " imitatieleder is , bij u ook?
En de vulling is schuimmateriaal , dat kraakt ook natuurlijk.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Krakende zitting normaal?

Ongelezen bericht door tenormin »

moederslink schreef:@txgrl , ik heb de stoelen gegoogeld en zie dat " de stof " imitatieleder is , bij u ook?
En de vulling is schuimmateriaal , dat kraakt ook natuurlijk.
Imitatieleer "skai genoemd" 'kraakt' al snel, maar de TS schrijft dat het stof is: en stof kraakt niet. En schuimmateriaal kraakt ook niet 'natuurlijk'. Ja, als er piepschuim is gebruikt, maar een beetje meubelhandelaar gebruikt dit natuurlijk niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Krakende zitting normaal?

Ongelezen bericht door moederslink »

Nee stof kraakt niet , maar ik zag dat de " stof " van imitatieleer is gemaakt , zou ook een soort suède kunnen zijn, vandaar dat ik het aan TS vroeg. ( suède kraakt , denk maar aan schoenen )
Laatst gewijzigd door moederslink op 27 jun 2015 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.

txgrl
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 aug 2010 12:01

Re: Krakende zitting normaal?

Ongelezen bericht door txgrl »

Hallo,

Bedankt voor de reacties tot dusver.

Mijn stoelen zijn van 100% stof. Geen leer of imitatieleer.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Krakende zitting normaal?

Ongelezen bericht door moederslink »

Dan zou ik zo 1-2-3 niet weten waar het aan ligt, mogelijk toch de montage? Vervelend, maar de winkel heeft misschien het antwoord/ oplossing? Succes in ieder geval!

stofzuigertje

Re: Krakende zitting normaal?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als het frame van metaal of hout matig aan elkaar is gezet...
Ikea stoelen half aandraaien geeft hetzelfde probleem...

Zitten er schroeven onder of half gelijmde...?
Niet de stof maar daar onder kraakt meestal.

Vele bekende merken komen uit diverse fabrieken waar hun ontwerp gemaakt word en daar zit wel eens een matige uitzendkracht of maandagochtend vers uit de kroeg werker tussen...
Kijk of er schroeven zitten en ga terug naar verkoper want die moet goed gemonteerde meubels leveren die niet kraken!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Krakende zitting normaal?

Ongelezen bericht door moederslink »

stofzuigertje schreef: maandagochtend vers uit de kroeg werker
Hoe verzin je het? :lol:

gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Krakende zitting normaal?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Meubelstof - polyaethervulling en leder kraken niet. Kijk eens als de schroeven van de zitting goed zijn aangedraaid ,normaal gesproken moeten deze schroeven na ca 3 maanden even aandraaien. Zijn deze goed dan aan de bovenkant van de zitting ter hoogte van de schroeven voelen als er een buld zit, kan zijn dat er een metalenplaatje met pennetje niet goed zit , zeg maar boudtje. even alle vier kontroleren.
Dit type stoel heeft een zitting en rug aaneen .Het kan dat er druk op de rug komt, er een kraak is .

Gesloten