LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onbeschofte oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Westone
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 nov 2014 18:41

onbeschofte oxxio

Ongelezen bericht door Westone »

Jaarlijks vergelijk ik de energieprijzen en stap dan meestal over naar een andere aanbieder.
Zo ook onlangs, en via een vergelijkingsite kwam Oxxio als voordeligste uit de bus.
Overgestapt dus en toen ontving ik een mail dat het termijn onvolledig was. Ik had de aanvraag voor gas en stroom welke ook was bevestigd maar het termijnbedrag toonde alleen het stroomtarief.
Het is even spitten op hun site naar een telefoonnummer. Achteraf begrijp ik waarom..
De eerste belpoging, ik werd zo lang in de wacht gezet dat ik de verbinding moest verbreken. Ik heb ook mijn werkzaamheden en kon daardoor niet blijven wachten.
De tweede poging verliep zo onbeschoft dat ik dit echt nooit zo heb meegemaakt.
Men luisterde niet eens en liet me niet uitspreken maar ging er verbaal luidkeels overheen. Er werd me totaal geen ruimte gelaten om mijn woord te doen. Terwijl ik mijn verhaal probeerde te doen werd er niet door me heen gepraat maar geschreeuwd.
Toen ik duidelijk aangaf niet wederom in de wacht wilde was dat inmiddels al gedaan...
Warrige informatie volgde. Ik heb driemaal moeten vragen ( er werd zowaar weer even naar me geluisterd) of de juiste termijnbedrag per mail werd verstuurd. Ze had het eerst over telefonisch contact.
De medewerkster werd daarop weer kribbig en begon weer met haar verbale ' kwaliteiten'.
Ik vroeg daarop waar ik mijn klacht kwijt kon. Er werd daarop triomfantelijk gereageerd dat dit niet mogelijk is.
Via de vergelijkingssite probeer ik nu het contract te laten ontbinden. de vraag is of dat nog mogelijk is.
Ik weet nu dat ik best een paar euro per maand meer wil betalen aan een bedrijf die wel fatsoenlijk met haar klanten omgaat.
Met dit bedrijf zal ik nooit meer in zee gaan.
Op de desbetreffende juiste info. is het overigens nog steeds wachten.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: onbeschofte oxxio

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Waarom stinken mensen hier nog steeds in :(

Simpel advies? Lees dit Forum en je weet genoeg :lol:

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: onbeschofte oxxio

Ongelezen bericht door Brahms »

Westone schreef:..........Ik weet nu dat ik best een paar euro per maand meer wil betalen aan een bedrijf die wel fatsoenlijk met haar klanten omgaat.
Met dit bedrijf zal ik nooit meer in zee gaan. ..............
Tsja, vooraan zitten voor de aller, aller laagste prijs...... Maar toch een mooi leermoment.
Of ontbinden contract nog mogelijk is, zie de kleine lettertjes van Oxxio. De vergelijkingssite is waarschijnlijk alleen dat, of hooguit een gesponserde ondernemening.
Verder sluit ik mij aan bij Harm.calc .

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: onbeschofte oxxio

Ongelezen bericht door newmikey »

Westone schreef:Jaarlijks vergelijk ik de energieprijzen en stap dan meestal over naar een andere aanbieder.
...
Ik weet nu dat ik best een paar euro per maand meer wil betalen aan een bedrijf die wel fatsoenlijk met haar klanten omgaat.
Sommigen moet eerst voelen voordat ze iets leren. Da's dan hierbij gebeurd. Mooi toch?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: onbeschofte oxxio

Ongelezen bericht door thecure »

ik switch ook altijd per jaar, en kijk op vergelijkingssite's welke de voordelige is.
Ik skip echter de oxxio's, nederlandse energie maatschappij's, en al meer van dat schimmige grut.

Meestal draait het erop uit dat ik kies tussen eneco, nuon of essent. Net wie de hoogste welkomspremie heeft.

Westone
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 nov 2014 18:41

Re: onbeschofte oxxio

Ongelezen bericht door Westone »

wat is daar mooi aan, newmickey? Ik begrijp dat sarcasme niet echt.
Tot deze keer heeft het me altijd nog voordeel opgeleverd.

Michelle_L
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 apr 2015 17:20
Contacteer:

Re: onbeschofte oxxio

Ongelezen bericht door Michelle_L »

Ik denk dat hij bedoelt dat de goedkoopste soms met een reden goedkoper is. Oxxio staat overal zo slecht beschreven qua klachten dat het bijna knap is dat nog niet iedereen dit weet :wink:

Besef ook wel dat als een consument ontevreden is stappen onderneemt om zijn ongenoegen te uiten, maar als het positief is ziet hij het als normaal en zal niet snel iets invullen. Maar soms loont het eerst even een bedrijf op te zoeken voordat je met ze in zee gaat.

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: onbeschofte oxxio

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Ik ben al drie keer via gaslicht.com overgestapt.
Essent --> EnergieDirect --> Electrabel
Nooit problemen.. ook niet met de "prijsvechters"
Voordeel van die vergelijkingsites is dat ze alles voor je regelen..

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: onbeschofte oxxio

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Ik ben dit jaar voor de eerste keer overgestapt via gaslicht.com. Naar Electrabel.
Altijd wat huiverig want het zal mij niet gebeuren dat ik voor goedkoop kies met de bijbehorende ellende. Maar de welkomstpremie was zodanig hoog dat ik gezwicht ben. Daarnaast was Electrabel met de tarieven ook nog eens een fractie goedkoper. Komend jaar maar eens zien hoe dit loopt.
En als het naar tevredenheid blijkt te zijn, dan stap ik aan het einde van het contract net zo makkelijk weer over via die site. Maar de Oxxio's, Energiedirecten en Nederlandse Energiemaatschappijen laat ik zeker links liggen. Dat zal mij niet gebeuren.

Wat ik in het hele verhaal triest vind is dat trouwe klanten de rekening betalen.
Ach, net als in het bedrijfsleven, de jobhoppers slepen het grote geld binnen.

Westone
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 nov 2014 18:41

Re: onbeschofte oxxio

Ongelezen bericht door Westone »

Het bleek dat gaslicht.com inmiddels hard voor me aan de slag was. Dankzij hun doortastend en aanhoudende druk wordt de overeenkomst zonder kosten geannuleerd. Als consument krijg je dit niet voor elkaar en zeker niet bij een bedrijf als Oxxio. Gaslicht.com heeft na druk de hogere kringen daar kunnen bereiken. Zij hebben daar echt flink aan moeten trekken en aanhoudend contact gezocht.
Telefonisch ben ik door beide bedrijven op de hoogte gesteld. Nu nog afwachten of Oxxio haar afspraak nakomt door deze ook schriftelijk te doen. :?
Gaslicht.com neemt nog contact met me op of dit is gedaan.
Deze reactie wilde ik nog schrijven voor zowel de critici van vergelijkingsites als voor de mensen die zelf met dit soort toestanden komen te zitten.
Tenslotte, en in stijl van Oxxio, geen excuses of iets wat er op lijkt.

Hebron
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2016 15:05

Re: onbeschofte oxxio

Ongelezen bericht door Hebron »

Valt mij op dat vrijwel alle reacties op toch echt serieuze problemen worden gegeven door medewerkers van Oxxio zelf. Mooi staaltje van subjectiviteit.

Gesloten