LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hondedrollen in de tuin naast je

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

hondedrollen in de tuin naast je

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

hallo allemaal een vraagje
ik heb nieuwe buren die hebben een dierentuin in huis
papegaai,kooi met valk parkieten en een kooi met koerduiven waar je knettergek van word
die hoor je heel de dag door
nu sinds een week een jonge hond dat beest komt 10 meter de tuin in die poep en die moet weer naar binnen de tuin naast me ligt echt vol met drollen
mijn vraag mag dit gewoon wat het stinkt gewoon en ik vind het een smerig gezicht
op 3 meter afstand hangt me was kan je nagaan
alvast bedankt

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: hondedrollen in de tuin naast je

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Met de buren al over gesproken?
En ja, ze kunnen hun hond in den tuin de behoefte laten doen, maar een normaal mens ruimt dit dan ook op.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: hondedrollen in de tuin naast je

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Dit valt onder "in gesprek gaan met je buren".
Tja, wees maar voorzichtig. Je woont er wel naast.

In basis is het al zo dat jij dit niet zou doen. Je buren doen dit wel. Daar is al een verschil in wat mensen fatsoenlijk gedrag vinden.
Als het een huurwoning is, is er dan niet iets van een "huisreglement" waar huurders zich aan dienen te houden? Zou je naar kunnen informeren.
Bij koopwoning gaat dat natuurlijk niet op.

Ben benieuwd wat hier aan reacties komen om dit op een goede manier op te lossen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hondedrollen in de tuin naast je

Ongelezen bericht door ciske »

De tuin is geen uitlaatplek. Zoals boven gezegd praat eerst met je buren. Kom je er dan niet uit en het is een huurhuis neem dan contact met je wbv op. Die kunnen dan altijd nog buurtbemiddeling inschakelen. Hebben de buren aan de andere kant geen last van de stank?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: hondedrollen in de tuin naast je

Ongelezen bericht door tenormin »

inekevanvliet schreef:hallo allemaal een vraagje
ik heb nieuwe buren die hebben een dierentuin in huis
papegaai,kooi met valk parkieten en een kooi met koerduiven waar je knettergek van word
die hoor je heel de dag door
nu sinds een week een jonge hond dat beest komt 10 meter de tuin in die poep en die moet weer naar binnen de tuin naast me ligt echt vol met drollen
mijn vraag mag dit gewoon wat het stinkt gewoon en ik vind het een smerig gezicht
op 3 meter afstand hangt me was kan je nagaan
alvast bedankt
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... tail/hond/

Hier van ander forum wat antwoorden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: hondedrollen in de tuin naast je

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gemeente bellen en vragen of er een BOA langs kan komen om de boel te bekijken. Bij stankoverlast kunnen deze optreden door een boete op te leggen. Maar verwacht er niet te veel van.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: hondedrollen in de tuin naast je

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

ciske schreef:De tuin is geen uitlaatplek. Zoals boven gezegd praat eerst met je buren. Kom je er dan niet uit en het is een huurhuis neem dan contact met je wbv op. Die kunnen dan altijd nog buurtbemiddeling inschakelen. Hebben de buren aan de andere kant geen last van de stank?
JA DIE HEBBEN ER OOK LAST VAN MAAR DURVEN NIETS TE DOEN OF ZEGGEN BANG VOOR RUZIE

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hondedrollen in de tuin naast je

Ongelezen bericht door ciske »

inekevanvliet schreef: JA DIE HEBBEN ER OOK LAST VAN MAAR DURVEN NIETS TE DOEN OF ZEGGEN BANG VOOR RUZIE
Probeer alsnog deze mensen over te halen te gaan klagen. En anders dat wat Bob zegt hierboven de gemeente inschakelen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: hondedrollen in de tuin naast je

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit is het eeuwige probleem: buren zijn te schijterig om iets te doen en kijken liever de andere kant op. In de tussentijd mag jij het dan even fijn oplossen. Ook voor hun.

Over het algemeen zijn mensen die hun hond gebruiken om hun eigen tuin volgekakt te krijgen niet erg voor rede vatbaar. Een constructief gesprek wordt dan ook moeilijk.

Westone
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 nov 2014 18:41

Re: hondedrollen in de tuin naast je

Ongelezen bericht door Westone »

Als een gesprek met de buren niets oplevert is de dierenpolitie of dierenbescherming misschien een oplossing?
Dit gaat risico's opleveren voor zowel mens als dier.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hondedrollen in de tuin naast je

Ongelezen bericht door ciske »

Bob Schurkjens schreef:
Over het algemeen zijn mensen die hun hond gebruiken om hun eigen tuin volgekakt te krijgen niet erg voor rede vatbaar. Een constructief gesprek wordt dan ook moeilijk.

Je moet het zelf maar fris vinden. Het is gewoon smerig en ook nog zielig voor de hond. Begin dan niet aan een hond. Een hond moet lekker kunnen rennen in bos/park en een tuin heb je hooguit ( wat ook al vies is ) voor noodgevallen.

@westone, dieren politie is er voor mishandeling/verwaarlozing , daar is geen sprak van in dit geval.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: hondedrollen in de tuin naast je

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Bob Schurkjens schreef:Gemeente bellen en vragen of er een BOA langs kan komen om de boel te bekijken. Bij stankoverlast kunnen deze optreden door een boete op te leggen. Maar verwacht er niet te veel van.
Met een beetje geluk, komt de wijkagent kijken, maar gen BOA.
De uitkomst heb je al geschreven.
Stank en stank is een verschil.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: hondedrollen in de tuin naast je

Ongelezen bericht door olaf79 »

Inderdaad eerst de dialoog aangaan. Lukt dat niet dan is de politie toch echt de aangewezen instantie om iets te doen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: hondedrollen in de tuin naast je

Ongelezen bericht door Radar »

Enkele offtopic-berichten verwijderd.

Gesloten