LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door peteroo »

Ikwilvanmijnautoaf.nl, wijkopenautos.nl, besteautoaanbod.nl; kennelijk zit er (wind-)handel in tweedehandsauto's. Reken maar dat het altijd tegenvalt.

zeeuws boerinnetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2015 19:47

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door zeeuws boerinnetje »

Ook wij hebben een negatieve ervaring met garage Vossenberg. Het bedrijf komt zijn afspraken niet na. We hadden een Audi A3 gezien en gingen voor een proefrit. De auto beviel goed en we zijn in onderhandeling gegaan met de verkoper over de prijs en er moesten nog wat dingen gebeuren aan de Audi. We zijn tot een mondelinge overeenkomst gekomen en we hebben alles op de mail gezet (dus ook schriftelijk)!
De garage gaf via de mail akkoord en we moesten 1000 euro aanbetalen en dan gingen ze de auto voor ons 'klaarmaken'. Zo gezegd, zo gedaan. Ineens kregen we een telefoontje dat ze de auto niet voor de afgesproken prijs konden leveren, er moest zeker 1000 euro bij! Ze hadden een 'calculatiefout' gemaakt,...
We zijn niet akkoord gegaan en vervolgens krijgen we een mail dat de koop dan niet doorgaat! We hebben ze gewezen op de overeenkomst die we hadden, maar ineens veranderde de toon van de telefoongesprekken en de mails. Het zou aan ons liggen, we waren niet fatsoenlijk etc. en ze hadden geen zin meer om de auto aan ons te verkopen. Dus lak aan overeenkomsten! We hebben nog twee weken moeten wachten tot de aanbetaling teruggestort was. We hebben serieus overwogen om juridische stappen te ondernemen, maar bij nader inzien (en de ervaringen op dit forum gelezen te hebben) hebben we besloten dat we geen auto van dit bedrijf willen kopen die zo met zijn klanten omgaat!

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door peteroo »

Dag provinciegenote. Ik denk dat u blij mag zijn dat u niet in zee bent gegaan met dit bedrijf en hoop dat uw aanbetaling terug krijgt. In principe is het overeenkomst is overeenkomst, maar als het bij de aflevering al zo mis gaat kun je rekenen op meer en ergere ellende op moment dat er iets mis is met de auto.
In Zeeland zijn er ook goede bedrijven die jong gebruikte Audi's verkopen, onder meer Van de Velde in Kapelle, dacht ik. Oostpolder in Krabbendijke lijkt me ook een betrouwbaar adres. Joosen in Ulicoten (bij Breda) eveneens.

zeeuws boerinnetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2015 19:47

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door zeeuws boerinnetje »

Aan 'Verderf' : telefonische en juridische dreiging van dit bedrijf geloof ik. Hebben ze bij ons ook gedaan in de mail, laat ze maar komen met juridische stappen, kunnen we gelijk hun niet nagekomen afspraken en overeenkomst aan de kaak stellen,...!! Ze willen geen negatieve publiciteit (logisch,..) zorg dan dat je positief met je klanten omgaat, maar ja zover zijn ze nog niet waarschijnlijk,....

rpa1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2015 20:04

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door rpa1983 »

Beste mensen,

Ga niet kijken bij dit bedrijf het is echt zonde van je tijd.
De auto's mankeren allemaal wel wat.
Auto die ik op het oog had heeft flinke schade gehad.
De auto was erg slecht gerepareerd.
Ik zei dit tegen de verkoper hij zei hier weet ik niks van,natuurlijk weten ze dat dondersgoed.
Tevens mag je daar niet met een auto een proefrit maken dit mag pas als je de auto gekocht hebt.
Dit zei voor mij al genoeg toen ben ik naar huis gegaan.
Tot mijn grote verbazing zijn er allemaal negatieve ervaringen te vinden op internet over dit bedrijf.
Op hun site staat dat alle auto's schadevrij zijn maar dit is dus niet zo.
Alle auto's staan dicht tegen elkaar ook is er weinig licht waardoor je niet veel ziet.
Ik raad iedereen af om daar naar toe te gaan

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door peteroo »

Zulke handel kan alleen bestaan omdat er genoeg goedgelovige mensen zijn. Als het te mooi lijkt om waar te zijn... afijn.
Als je weinig te besteden hebt, koop dan een saaie, maar betrouwbare Jap van 15 jaar oud, of informeer eens bij je vaste garage of ze een goed autootje voor je hebben.

johnhoogland
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2015 16:07

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door johnhoogland »

Ik ben ook erg dom geweest door niet eerst de recensies over dit autobedrijf te lezen.
Ik ben meegeweest met mijn dochter om daar een auto te kopen. Stond op marktplaats en was precies de auto die ze wilde. Auto was ook APK gekeurd.
We hebben een proefrit gemaakt en alles voelde goed en leek in orde.
In de onderhandeling bedongen dat we drie maanden garantie zouden krijgen en dat deukjes zouden worden weggewerkt.
Toen ze de auto ging ophalen waren de schades keurig opgelost.
Ze heeft toen auto meegenomen.
Korte tijd later bleek er achter een autogordel te ontbreken. Er was ook geen reservesleutel. Dus zei heeft gebeld en werd gewoon afgekapt.
Garantie ging alleen over de motor zeiden ze en toen verbraken ze de verbinding.
Even langs de merkgarage gereden voor een wintercheck. Toen bleek uitlaat aan vervanging toe. Accu was defect en de auto bleek helemaal niet APK gekeurd te zijn!
Toen ik mijn dochter om het contract vroeg, bleek daar op te staan dat er uitdrukkelijk geen garantie was en dat de conformiteitseis niet geldt. Helaas heeft haar vriend dat ongezien getekend. Dus juridische stappen zetten wordt lastig verhaal.
Ik ga deze defecten zelf wel repareren.
En natuurlijk hadden we beter moeten opletten.
Maar dat er bedrijven zijn die op zo'n manier zaken willen doen en mensen besodemieteren is gewoon zo buiten onze eigen manier van doen. Jammer dat er zulke bedrijven bestaan en dat je zo op je hoed moet zijn.
Ik kan niet anders dan mensen adviseren hier ver weg te blijven.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik denk dat ik ooit ook bij dit bedrijf naar een Toyota heb gekeken. Goed dat ik dat niet vertrouwde; de prijs was stukken gunstiger dan elders.

Ik zou het bedrijf wel aanbevelen voor een steekproef door de RDW vanwege die apk.

Ook erin getrapt
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2016 21:13

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door Ook erin getrapt »

Laat ik beginnen met het belangrijkste, deze mensen zijn niet te vertrouwen, praten zich overal onderuit en zijn goed voorbereid op ontevreden klanten.
Ik was op zoek naar een Toyota Avensis station wagon en via marktplaats vond ik die bij Vossenberg, voor mij naast de deur (een paar straten verder). De auto zag er goed uit, reed fijn tijdens de proefrit en de verkoper was natuurlijk een vriendelijke man die vertelde dat hij vroeger accountant geweest is maar heeft gekozen voor de autoverkoop omdat hij slechtziend werd.
Tijdens de proefrit even thuis een tussenstop gemaakt om Vossenberg online te checken op deze site en toen werd mijn gevoel een stuk minder positief. Gelukkig lagen alle onderhoudsfacturen in de auto en kon de Toyota dealer, waar de auto altijd in onderhoud was geweest, mij vertellen dat het een prima auto was en dat alleen de achterruitsproeier het niet deed. Dit was inderdaad zo.
Terug bij Vossenberg vroeg ik naar een reactie op de negatieve recensies op internet en kreeg ik als antwoord dat dit eigenlijk maar een paar mensen waren die de boel een beetje aan het opstoken waren. Deze mensen waren vanwege defecten teruggekomen maar waren niet netjes, begonnen gelijk te schreeuwen en daarom kwamen ze er niet uit. Maar werd mij verteld, als je gewoon terugkomt, even uitlegt wat er aan de hand is en het kost een paar tientjes dan maken die paar tientjes echt niet uit als Vossenberg daar een tevreden klant voor terugkrijgt. En het feit dat er 1300 auto’s per jaar verkocht worden zei volgens hun ook genoeg over de kwaliteit.. Dat klonk goed.
Maar wat nou als er echt serieuze problemen met de motor zijn binnen korte tijd? Dan werd mij verteld dat er altijd risico’s zijn bij de aankoop van tweedehands auto’s maar dat ze ook dan zoeken naar een goede oplossing voor beide partijen.
Dat leek dus wel goed te zitten, een fatsoenlijke handelaar die voor tevreden klanten gaat. De koop was dus dezelfde dag nog rond en na een paar dagen gereden te hebben bleek dat 1 koplamp het niet meer deed. Dat konden ze wel even repareren werd via de telefoon gezegd. Maar bij aankomst bleek dat het xenon lampen waren en die konden ze niet vervangen. Toen de motorkap openging zag ik opeens dat er een stukje plastic over het tankje van de ruitenwisservloeistof zat, terwijl dat bij aankoop niet was (ik had de auto 2 dagen later opgehaald). Gelukkig stond er nog een zelfde auto waar ik de originele dop van kreeg en de andere auto het plasticje.
Bij een andere garage konden ze de lampen wel maken, kosten rond de 80 euro. Maar omdat ze normaal alle kapotte lampen zelf vervangen en ze aan deze kosten niets kunnen doen kreeg ik hier geen vergoeding voor, terwijl er toch echt gezegd was dat een paar tientjes voor een tevreden klant geen probleem is. Maar goed, het was maar 80 euro..
Twee weken na de koop ging het lampje van motormanagement branden. Bij de garage waar ik ook een ander auto in onderhoud heb wisten ze niet direct wat het was, is de storing verwijderd maar na een dag was die weer terug. Na een uurtje zoekwerk wisten ze wat het was: een reparatie van 500 euro. Geen goed nieuws twee weken na de aankoop.
Omdat Vossenberg in de buurt was, gelijk even langsgereden en de offerte voor de reparatie laten zien. Ja dat was allemaal wel vervelend, ze zouden het intern even gaan overleggen en ik zou teruggebeld worden. Na een week nog niets gehoord dus zelf maar weer gebeld. Er zou weer overlegd gaan worden en weer hoorde ik niets. Toen maar weer langsgegaan en toen werd ik niet meer te woord gestaan. Ze waren met andere dingen bezig en er werd tussen andere werkzaamheden door met mij gepraat, vrijwel zonder me aan te kijken. Er zou overlegd worden met de directie werd mij verteld. In de volgende post de rest van mijn ervaring..

Ook erin getrapt
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2016 21:13

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door Ook erin getrapt »

Vervolg op vorige post. Na welgeteld 13 keer contact te hebben gehad met de verkoper en iedere keer te horen kreeg dat er overlegd moest worden met de directie, kreeg ik te horen dat ze niets zouden vergoeden omdat ik de auto zonder garantie gekocht had. Op de vraag of ik de directie kon spreken werd verteld dat dat niet ging, hij was bedrijfsleider en daar moest ik mee praten en verder niet. Omdat voor de aankoop verteld was dat een paar tientjes voor een tevreden klant geen probleem zijn vroeg ik daar maar om, alles beter dan niets. Zelfs dat ging hem niet worden.
Na een uur toch weer teruggebeld met de vraag of hij zelf de directie toevallig was waar hij volmondig ja op zei. Vervolgens werd het een beetje getouwtrek via de telefoon en kreeg ik te horen dat er verder geen discussie meer gevoerd zou worden en werd de verbinding verbroken.
Via de KVK zag ik vervolgens dat de verkoper helemaal niet de eigenaar is maar de jongen die bij ieder gesprek aanwezig was waarin gezegd werd dat met de directie overlegd zou worden.
Een hele lap tekst waarmee ik echt iedereen wil waarschuwen: doe hier geen zaken mee. Ook al kun je de auto helemaal checken, de mensen waarmee je zaken doet zijn niet eerlijk. Een week geleden kreeg ik toevallig te horen dat het zusje van een vriendin ook een auto gekocht heeft bij Vossenberg en ook flinke problemen heeft met haar auto. Dat was dan ook de aanleiding om alsnog een recensie te schrijven over mijn aankoop van een aantal maanden terug.
GA HIET NIET HEEN, HOE DAN OOK, HET KAN ALLEEN MAAR TEGENVALLEN!!!

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door Appie83 »

Ook erin getrapt schreef:...en de verkoper was natuurlijk een vriendelijke man die vertelde dat hij vroeger accountant geweest is maar heeft gekozen voor de autoverkoop omdat hij slechtziend werd.
:lol:

Dat zou veel van de berichten op dit forum kunnen verklaren.
Gelukkig lagen alle onderhoudsfacturen in de auto en kon de Toyota dealer, waar de auto altijd in onderhoud was geweest, mij vertellen dat het een prima auto was en dat alleen de achterruitsproeier het niet deed. Dit was inderdaad zo.
Dit zegt natuurlijk niet alles, maar is wel een goede indicatie dat het een goed onderhouden auto betreft. Vraag is natuurlijk wanneer het laatste onderhoud heeft plaatsgevonden. Ik zie op occasionsites ook vaak de mededeling dat de auto dealeronderhouden is en dan blijkt de laatste beurt een paar jaar geleden te zijn geweest of een bij een km stand van 50000 km geleden. Tja dat schiet dan ook niet op.

Dat twee weken na de koop het motormanagementlampje is gaan branden hoeft niet te betekenen dat de auto tijdens verkoop dit probleem al had. In twee weken tijd kan er natuurlijk wat stuk gaan.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door peteroo »

Verlichting en motormanagementlampje vallen onder de apk. Hoe zat dat?

De auto is ooit dealer onderhouden geweest, hahaha.

Kan zijn dat ze een mankement melden, om eerlijk te lijken.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ook erin getrapt schreef:en de verkoper was natuurlijk een vriendelijke man die vertelde dat hij vroeger accountant geweest is maar heeft gekozen voor de autoverkoop omdat hij slechtziend werd.
Haha, blijkbaar ook een komiek, die verkoper. Wat een belachelijke uiting.

v.d.Heyden
Berichten: 739
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

peteroo schreef:Verlichting en motormanagementlampje vallen onder de apk. Hoe zat dat?
APK is slechts een momentopname. De verlichting kan (en zal) tijdens de APK gewoon gewerkt hebben. Een lamp, ook een xenonlamp, kan gewoon stuk gaan. Als ten tijde van de keuring het motorstoringlampje niet brandt, is er geen reden om verder te kijken.

Wat niet onverlet laat dat TS op z'n minst niet netjes is behandeld. Maar verkooppraatjes worden door de verkoper gauw vergeten......

v.d.Heyden

Ook erin getrapt
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2016 21:13

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door Ook erin getrapt »

De motorstoring en de kapotte lamp zie ik inderdaad als domme pech. Maar het feit dat er van alles beloofd wordt en dat er uiteindelijk niets nagekomen wordt en ze zelfs boos op je worden aan de telefoon omdat je ze aan die beloftes blijft herinneren, dat is echt gewoon belachelijk. Maar dat is blijkbaar hoe die mannen in elkaar zitten..

ikke72
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2016 14:32

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door ikke72 »

Inderdaad een zwaar waardeloos bedrijf. Ook bij ons gemaakte afspraken niet nagekomen. 20 keer na moeten bellen en verhaal was iedere keer anders. Tevens auto in korte tijd eens zo duur geworden door reparaties die gedaan moesten worden. Ik weet het ....we kochten een auto met een gedeeltelijke garantie dus je koopt met risico dus we hadden al wel extra kosten bij ingecalculeerd maar dit was echt een domper!! De reparaties vielenuiteraard buiten de garantie.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door Julie4444 »

ikke72 schreef:Inderdaad een zwaar waardeloos bedrijf. Ook bij ons gemaakte afspraken niet nagekomen. 20 keer na moeten bellen en verhaal was iedere keer anders. Tevens auto in korte tijd eens zo duur geworden door reparaties die gedaan moesten worden. Ik weet het ....we kochten een auto met een gedeeltelijke garantie dus je koopt met risico dus we hadden al wel extra kosten bij ingecalculeerd maar dit was echt een domper!! De reparaties vielenuiteraard buiten de garantie.
Maar niet de auto laten keuren om te kijken hoeveel dat zou zijn? Dat is vreemd.

jeffreycoolen
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2016 16:08

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door jeffreycoolen »

Na het lezen van de recensies op het internet waren wij in eerste instantie wat terughoudend. Maar we hadden 2 leuke auto's gezien op het internet bij Vossenberg Auto's. Toch zijn wij een kijkje gaan nemen en bij aankomst vriendelijk ontvangen. We kregen gelijk een bakje koffie en werden naar de auto begeleid. We hebben 2 twee auto bekeken en mochten met beide auto's proefrijden. Natuurlijk hebben we eerst over te prijs gepraat. (In de andere recensie was er een klacht over maar het is natuurlijk normaal en gebruikelijk dat je eerst over de prijs praat voordat je proef gaat rijden. Indien we niet met de prijs overeenkomen heeft het natuurlijk ook geen zin om te rijden) Na een kwartier waren we het eens over de prijs en hebben ze er groene kentekenplaten op gedaan en hebben we een uitgebreide proefrit gemaakt. Deze beviel ons prima (opel insignia). Daarna hebben we een koopovereenkomst getekend met daarbij de opmerking dat wij de auto willen laten nakijken door een onafhankelijke keuringsdienst Dekra. Dit was voor Vossenberg Auto's geen probleem. 3 dagen later is dit gedaan en auto was goedgekeurd alleen wat kleine onderhoudspuntjes moesten gedaan worden. Dit hebben we besproken en Vossenberg heeft er nog in bemiddeld. Zaterdags hebben we de auto opgehaald en alles was netjes gedaan!! We zijn nog steeds blij met de auto en zijn er inmiddels al met de kinderen mee op vakantie geweest. Al met al dus zeer tevreden en een aan te raden bedrijf!! Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen ervaring maar je kunt er best eerst eens gaan kijken voor een eerste indruk. Dan kunt u altijd nog beslissen! groetjes Jeffrey

P.S. Overigens hebben vrienden van ons mij aangeraden om op de website van Vossenberg Auto's te kijken omdat ze zelf ook goed te spreken waren over Vossenberg Auto's.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door thecure »

Ja hoor, we hebben er weer een. apart registreren om een jubelverhaaltje op de hangen!!

lees dit eens:

http://wouterhol.nl/ik-kwam-toevallig-op-deze-site-uit/

m.a.w. u wordt echt niet geloofd!!

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door prem »

jeffreycoolen schreef:Na het lezen van de recensies op het internet waren wij in eerste instantie wat terughoudend. Maar we hadden 2 leuke auto's gezien op het internet bij Vossenberg Auto's. Toch zijn wij een kijkje gaan nemen en bij aankomst vriendelijk ontvangen. We kregen gelijk een bakje koffie en werden naar de auto begeleid. We hebben 2 twee auto bekeken en mochten met beide auto's proefrijden. Natuurlijk hebben we eerst over te prijs gepraat. (In de andere recensie was er een klacht over maar het is natuurlijk normaal en gebruikelijk dat je eerst over de prijs praat voordat je proef gaat rijden. Indien we niet met de prijs overeenkomen heeft het natuurlijk ook geen zin om te rijden) Na een kwartier waren we het eens over de prijs en hebben ze er groene kentekenplaten op gedaan en hebben we een uitgebreide proefrit gemaakt. Deze beviel ons prima (opel insignia). Daarna hebben we een koopovereenkomst getekend met daarbij de opmerking dat wij de auto willen laten nakijken door een onafhankelijke keuringsdienst Dekra. Dit was voor Vossenberg Auto's geen probleem. 3 dagen later is dit gedaan en auto was goedgekeurd alleen wat kleine onderhoudspuntjes moesten gedaan worden. Dit hebben we besproken en Vossenberg heeft er nog in bemiddeld. Zaterdags hebben we de auto opgehaald en alles was netjes gedaan!! We zijn nog steeds blij met de auto en zijn er inmiddels al met de kinderen mee op vakantie geweest. Al met al dus zeer tevreden en een aan te raden bedrijf!! Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen ervaring maar je kunt er best eerst eens gaan kijken voor een eerste indruk. Dan kunt u altijd nog beslissen! groetjes Jeffrey

P.S. Overigens hebben vrienden van ons mij aangeraden om op de website van Vossenberg Auto's te kijken omdat ze zelf ook goed te spreken waren over Vossenberg Auto's.
Prachtige recensie van Vossenberg en co.
Doe ons een lol, hier trapt niemand in.

Gesloten