LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] annulering vliegreis ivm verzetten wedstrijd en geld kwijt

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Ton van den Heuvel
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:22

annulering vliegreis ivm verzetten wedstrijd en geld kwijt

Ongelezen bericht door Ton van den Heuvel »

Bij vliegtickets.nl een vlucht geboekt naar Manchester voor een voetbalwedstrijd inclusief een annuleringsverzekering. Een dag na de boeking is besloten de wedstrijd een dag te vervroegen ivm tv-rechten. De reactie van vliegtickets.nl op verzoek van teruggave of omboeking: "u bent uw geld kwijt van de oude tickets en koop via ons maar twee nieuwe tickets". De annuleringsverzekering (Europeesche Verzekering) dekt deze annulering alleen als het een all-risk annulering verzekering zou zijn. Maar deze hebben ze via vliegtickets.nl niet aangeboden!
Eind van het verhaal: geld kwijt. Volgens mij zijn de stoelen later wel weer bezet overigens en verdient men daar twee keer geld op!
Of is er nog een andere mogelijkheid?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: annulering vliegreis ivm verzetten wedstrijd en geld kwijt

Ongelezen bericht door kweenie »

Andere mogelijkheid? In het vervolg flexibele tickets kopen. Of een all-risk annuleringsverzekering, zoals Europesche suggereert...

En voor nu kun je er een leuk dagje Manchester van maken zonder voetbal.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: annulering vliegreis ivm verzetten wedstrijd en geld kwijt

Ongelezen bericht door berndv »

Ton van den Heuvel schreef:Bij vliegtickets.nl een vlucht geboekt naar Manchester voor een voetbalwedstrijd inclusief een annuleringsverzekering. Een dag na de boeking is besloten de wedstrijd een dag te vervroegen ivm tv-rechten. De reactie van vliegtickets.nl op verzoek van teruggave of omboeking: "u bent uw geld kwijt van de oude tickets en koop via ons maar twee nieuwe tickets". De annuleringsverzekering (Europeesche Verzekering) dekt deze annulering alleen als het een all-risk annulering verzekering zou zijn. Maar deze hebben ze via vliegtickets.nl niet aangeboden!
Eind van het verhaal: geld kwijt. Volgens mij zijn de stoelen later wel weer bezet overigens en verdient men daar twee keer geld op!
Of is er nog een andere mogelijkheid?
ja, ze gaan 2x geld verdienen aan de stoelen die u geannuleerd heeft. Daarnaast heeft de verzekeraar ook nog eens wat geld opgestreken. Maar in de voorwaarden voor de annuleringsverzekering, die u dus niet heeft gelezen, staat ook niets dat bij annulering/verplaatsing van de wedstrijd u recht heeft op restitutie.

Waarom kan ik zo stellig zeggen dat u de voorwaarden niet heeft gelezen?
Ton van den Heuvel schreef:De annuleringsverzekering (Europeesche Verzekering) dekt deze annulering alleen als het een all-risk annulering verzekering zou zijn. Maar deze hebben ze via vliegtickets.nl niet aangeboden!
Pagina 4 van de voorwaarden, bij het kopje "Wat is verzekerd":
Annuleert u uw reis of breekt u deze voortijdig af om een reden die niet in de voorwaarden staat?
Met Allrisk Annulering heeft u dan toch recht op een vergoeding van 75% van de annuleringskosten of
afbrekingsvergoeding. 25% van het uit te keren bedrag blijft voor uw eigen rekening. Voor redenen die wél
in de voorwaarden staan, houdt u natuurlijk recht op de gewone vergoeding.
https://www.europeesche.nl/system/files ... nload=1%20
Daarnaast, als ik klik op de knop om een verzekering af te sluiten, kom ik op de pagina van de Europesche uit, daar kan ik kiezen tussen regulier en all risk. Met bij beide vormen een info knop met meer uitleg tussen de reguliere en de all risk.

Het geld dat u heeft bespaard komt u helaas duur te staan. U ging er natuurlijk niet van uit dat die wedstrijd verplaatst zou worden, maar aan de andere kant, daar heeft deze website ook niet echt schuld aan. En het is zeker niet eerlijk, maar wel rechtsgeldig en correct volgens afspraken.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: annulering vliegreis ivm verzetten wedstrijd en geld kwijt

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Het blijft mij verbazen hoeveel mensen producten afnemen zonder te weten wat het eigenlijk inhoudt.

De verzekeraar valt niets te verwijten. Vliegtickts ook niet. TS had gewoon moeten lezen waar hij eigenlijk voor betaalde en een passend product moeten kiezen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: annulering vliegreis ivm verzetten wedstrijd en geld kwijt

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ton van den Heuvel schreef: Volgens mij zijn de stoelen later wel weer bezet overigens en verdient men daar twee keer geld op!
Nee. De mogelijkheid om bij annulering een ticket nog een keer te verkopen zorgt ervoor dat (sommige) tickets goedkoper kunnen worden aangeboden. De kans dat een ticket wordt geannuleerd is verdisconteerd in de lagere prijs.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: annulering vliegreis ivm verzetten wedstrijd en geld kwijt

Ongelezen bericht door sjohie »

Ton van den Heuvel schreef:Bij vliegtickets.nl een vlucht geboekt naar Manchester voor een voetbalwedstrijd inclusief een annuleringsverzekering. Een dag na de boeking is besloten de wedstrijd een dag te vervroegen ivm tv-rechten. De reactie van vliegtickets.nl op verzoek van teruggave of omboeking: "u bent uw geld kwijt van de oude tickets en koop via ons maar twee nieuwe tickets". De annuleringsverzekering (Europeesche Verzekering) dekt deze annulering alleen als het een all-risk annulering verzekering zou zijn. Maar deze hebben ze via vliegtickets.nl niet aangeboden!
Eind van het verhaal: geld kwijt. Volgens mij zijn de stoelen later wel weer bezet overigens en verdient men daar twee keer geld op!
Of is er nog een andere mogelijkheid?
Ik denk het niet, zoals ik het lees, en ook is uitgelegd hierboven, houden alle partijen waar je een overeenkomst mee had, zich aan de voorwaarden van die overeenkomst. Dat een partij waar vliegtickets.nl, de vliegmaatschappij, én de verzekeraar geen invloed op uit kunnen oefenen, besluit om een wedstrijd te verplaatsen, is iets waar zij ook niks aan kunnen doen verder. En volgens mij is het verplaatsen van een wedstrijd om reden X of Y iets wat toch wel een aantal keren per seizoen gebeurd in elke competitie. Niet zo vaak dat je er serieus rekening mee houdt waarschijnlijk, maar uitzonderlijk is het nou ook weer niet.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: annulering vliegreis ivm verzetten wedstrijd en geld kwijt

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je een speciale supportersreis had geboekt, via de bureaus die zulke reizen aanbieden, dan hadden zij wellicht de reis wel verplaatst. Of had je misschien wel recht op geld terug oid. Maar daar betaal je natuurlijk ook wat voor. Waarschijnlijk zou je normaliter voordeliger uit zijn met het zelf regelen, maar net niet in dit soort situaties.

alfatrion
Berichten: 21943
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: annulering vliegreis ivm verzetten wedstrijd en geld kwijt

Ongelezen bericht door alfatrion »

In principe zou de tickets kunnen verkopen, al zou dat wel problemen kunnen geven daar het hier niet gaat om een pakketreis. Een andere optie is om er een dagje Manchester van te maken.

http://www.reisdoc.nl/vakantie-vliegticket-verkopen/

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: annulering vliegreis ivm verzetten wedstrijd en geld kwijt

Ongelezen bericht door berndv »

alfatrion schreef:In principe zou de tickets kunnen verkopen, al zou dat wel problemen kunnen geven daar het hier niet gaat om een pakketreis. Een andere optie is om er een dagje Manchester van te maken.

http://www.reisdoc.nl/vakantie-vliegticket-verkopen/
op zich zou dat natuurlijk kunnen, maar nu ga ik even een aanname doen over het type ticket. Aangezien het al niet mogelijk is om de ticket naar een andere dag te zetten, vermoed ik dat dit het soort ticket is, waarbij zelfs een letter wijzigen in de naam al duurder is dan een nieuw ticket kopen. Aangezien ik vermoed dat dit een ticket is in de goedkoopste prijsklasse. Maar dat zijn aannames.

Ik hoop trouwens wel dat het er eventueel doorkomt, wat op de pagina beschreven staat wat je gedeeld hebt, zou wel heel veel schelen, hoewel ik mijn twijfels heb hoe de reis- en luchtvaartbranche dit weer op andere manieren gaan dichtspijkeren met extra hoge kosten en hoe ze dit op europees niveau er door willen krijgen, aangezien veel luchtvaartregels europees zijn.

Th.M
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2016 15:45

Re: annulering vliegreis ivm verzetten wedstrijd en geld kwijt

Ongelezen bericht door Th.M »

Jemig, wat een gedoe, ik heb ook mijn reis moeten laten omboeken, wij wilden eerst naar Turkije, maar daar durfde wij niet meer heen. We konden bij Tui zonder problemen omboeken voor maar 25 euro administratie kosten en gaan nu lekker naar Kreta.....dus het kan wel, gewoon via de touroperator zonder de annuleringsverzekering aan te hoeven spreken.

Gesloten