LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] deleted

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
jeantje1995
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2017 19:42

deleted

Ongelezen bericht door jeantje1995 »

deleted
Laatst gewijzigd door jeantje1995 op 12 apr 2017 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: deleted

Ongelezen bericht door Quark »

Heb even gekeken, is een BOVAG erkend bedrijf dat al meer dan 40 jaar zaken doet in Vlijmen. Normaal zit je niet zolang op 1 plaats als je alleen maar rotzooi verkoopt.
Hoe oud is de BMW ? onder de BOVAG garantie prijs? Heeft u bewust de garantie achterwege gelaten? Heeft u een aankoop keuring gedaan ?

De Toekomst Vlijmen
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2017 15:45

Re: deleted

Ongelezen bericht door De Toekomst Vlijmen »

Jammer, dat mensen wel de tijd nemen om zo'n verhaal te schrijven maar niet moeite nemen om gepast bij ons te reageren.
Klant heeft een auto gekocht uit 2005 met 60.500km gereden met Nationale Auto Pas
Klant wilde geen garantie , wilde extra korting dus hij heeft deze garantie afgekocht.
Klant heeft voor tot aankoop over te gaan heel de auto nagetrokken , had hier de middelen voor , en is zelfs terug gegaan naar eerste eigenaar.
Klant heeft voor tot aankoop over te gaan ook eerst sleutel uit laten lezen bij BMW dealer
Klant heeft voor tot aankoop over te gaan uitgebreid met auto proef gereden
Klant heeft er ook een dag over nagedacht , heeft dus ook niet hals over kop moeten beslissen.
U ziet dat dit hier geen ondoordachte aankoop is gedaan en dat koper zeker kundig was.
Achteraf bleek dat auto beetje olie langs pakking
Hadden wij ook niet gezien. Had klant auto gekocht met garantie dan was dit zonder problemen opgelost.
Toch hebben klant het volgende aangeboden :
Wij laten de auto repareren bij BMW dealer
Klant zou 500 euro mee betalen
Dit ondanks dat de klant geen garantie had.
Daarna heeft klant zelf geplande afspraak geannuleerd omdat er een familielid was gestorven.
Weer paar dagen daarna heeft hij nog mail gestuurd dat hij het af wilde kopen als wij 250 euro over zouden maken.
Dit hebben wij niet gedaan omdat wij staan voor een gedegen reparatie.
Wij hebben niks meer van klant vernomen.

Zo ziet u maar , dit is wat er gebeurd als je dit soort klanten tegemoet komt. Jammer

Alles is te onderbouwen en aan te tonen door middel van koopovereenkomst en verstuurde e-mails . Iedereen die dit wil inzien , geen probleem , mail maar naar [email protected]. Wij halen dan natuurlijk wel naam klant weg want wij respecteren wel de privacy van onze klanten

Met vriendelijke groet,

NeoDutchio
Berichten: 12392
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: deleted

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Of het nou bij dit garagebedrijf is, of elk ander, garantie is altijd aan te bevelen. U geeft niet aan of u zelf wel een de onderzoeksplicht voldaan heeft, de waarheid zal dus ergens in het midden liggen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: deleted

Ongelezen bericht door berndv »

jeantje1995 schreef:Beste Forummers,

Hierbij wil ik graag mijn mening over Autobedrijf De Toekomst te Vlijmen delen.

Na mijn speurtocht kwam ik op een mooie BMW 1 serie uit die ik graag wilde hebben.

Afijn mijn oude auto ingeruild bijbetaald en deze BMW 1 serie zou ik na een inspectiebeurtje ophalen.

Een weekje later kom ik er achter dat de auto olie lekt, ik heb geen garantie gekocht zegt de verkoper.

Resultaat, bij de dealer een aantal lekkages laten maken die ik nooit had kunnen zien.

Kosten: 1100 + 400 euro. Totaal 1500 euro.

Let op bij dit bedrijf! En zorg voor garantie!
Wat was de prijs van de auto, wat was de kilometerstand? Waar bevonden zich de lekkages? Een garage die willens en wetens een olielekkage verbergt, is wel wat dubieus, als de auto tenminste dusdanig olie lekt dat dit na een paar dagen al zichtbaar is.

gosewijn
Berichten: 2897
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: deleted

Ongelezen bericht door gosewijn »

Wanneer is de apk ingegaan.

witte angora
Berichten: 31037
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: deleted

Ongelezen bericht door witte angora »

jeantje1995 schreef:
Kosten: 1100 + 400 euro. Totaal 1500 euro.
Wat was nu 1100 euro en wat was 400 euro? De 1100 voor de aanschaf en de 400 voor de reparatie?

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: deleted

Ongelezen bericht door peteroo »

De km-stand was dus rond de 60.000, zoals de garagehouder al zegt. Goed dat het bedrijf reageert en zijn kant van het verhaal vertelt.

witte angora
Berichten: 31037
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: deleted

Ongelezen bericht door witte angora »

Olielekkage kan inderdaad optreden zonder dat je dat als monteur direct ziet. De geboden oplossing is ook niet verkeerd.

Is die 500 euro toevallig het bedrag van de afgekochte garantie?

stofzuigertje

Re: deleted

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik teveel olie bij vul kan er ook lekkage komen en dat kost geld.
Dus was dit wel bij afleveren of heeft de koper teveel bijgevuld?

Ik wil niet uitsluiten dat hij zelf de oorzaak is na enige tijd.
Bij mijn auto is na een ritje het olie pijl ook gedaald, en pas na half uurtje is alle olie terug dus bij de benzine pomp kijken is niet slim.
Als ik na rit gelijk die liter erbij gooi zit er wel teveel in en weet ik zeker dat ik ook lekkage zou krijgen!

Deze man die alles na zocht en zichzelf goed vind, ja ook ik maakte wel eens dit soort fouten en nu weet ik beter!
Helaas heeft de verkoper niet geschreven waar hij lekte maar ik vermoed dat ik wel eens gelijk zou kunnen hebben.
Als je olie pijl controleerde en teveel ziet is zelfs met garantie deze claim nog niet zeker.

jeantje1995
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2017 19:42

Re: deleted

Ongelezen bericht door jeantje1995 »

deleted
Laatst gewijzigd door jeantje1995 op 12 apr 2017 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31037
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: deleted

Ongelezen bericht door witte angora »

jeantje1995 schreef:
Dus autobedrijf de toekomst, we hebben prima zaken gedaan. Maar controleer je auto's liever goed!
Sorry, ik ben 'ervaringsdeskundige' hierin, en ik ben het niet met je eens. Mijn auto had na aankoop ook olielekkage - het probleem zat binnen in, een kromgetrokken motor. Dat werd pas duidelijk aan de hand van het olieverbruik: 4 liter op 1000 kilometer. Sommige dingen kun je nu eenmaal niet zien.

Dan kun je zeggen dat het verborgen gebreken zijn, en dat is ook zo, maar daar heb je dus garantie voor. Garantie die je afgekocht hebt.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: deleted

Ongelezen bericht door john18 »

het blijkt dat hij met de auto 11 dagen voordat ik er was al met de auto daar heeft gestaan. Met diagnose.... je raad het al olielekkage.
Kun je dat bewijzen?? Als je kunt bewijzen dat ze op de hoogte waren dan moeten ze het volledig repareren voor hun kosten. Of koop ongedaan maken.

Maar u zegt
Ik weet zelf genoeg over auto's maar ik kon nooit zien onder de auto dat hier lekkages zouden hebben gezeten.
Dan weet je ook dat je de auto van onderen moet bekijken op een brug. Je kiest bewust voor geen garantie. Eigen schuld. Maar blijkt dat de antwoord op mijn vraag hierboven dat je kunt bewijzen dat ze op de hoogte waren dan sta je 100% in je gelijk. Als je het niet kunt bewijzen maar gewoon roept is heel deze topic zwartmaken van een bedrijf. Als bekende met auto's zal je ook wel weten dat een auto voor hij te koop wordt gezet compleet wordt gepoetst van onderen tot boven, binnen en zelfs onder de motorkap. Dan zal je na gebruik pas zien dat hij lekt. Om dan geen garantie te nemen wat je zelf voor kiest om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten is dan ook je eigen keuze! Geen medelijden tenzij je kunt bewijzen dat het bedrijf wist van de olie lekkages.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: deleted

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik denk dat BMW's nog steeds bovengemiddeld goede auto's zijn, maar na ruim tien jaar moet je serieus rekening houden met stevige kosten voor achterstallig onderhoud, vooral vanwege de geavanceerde technieken. Het zijn geen auto's voor de budgetrijder. Laat je de nodige herstellingen en onderhoud plegen, dan kun je hopelijk weer een aantal jaren zonder problemen voort.

jeantje1995
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2017 19:42

Re: deleted

Ongelezen bericht door jeantje1995 »

deleted
Laatst gewijzigd door jeantje1995 op 12 apr 2017 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31037
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: deleted

Ongelezen bericht door witte angora »

Zal best, maar je hebt hem toch niet bij Bert Story gekocht? Waarom moet volgens jou een handelaar (in dit geval De Toekomst) in het bestand van concurrenten bladeren op zoek naar relevante info?

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: deleted

Ongelezen bericht door john18 »

De bmw dealer Bert Story had de vorige eigenaar al gezien en deze heeft een offerte voor de olielekkage opgevraagd. Dit konden ze zien aan het kenteken/chassisnummer.
Dat kan! Maar dat betekent niet dat Autobedrijf De Toekomst op de hoogte was. De oude eigenaar heeft het mogelijk zonder te melden aan het bedrijf in geruild/verkocht. Dus het bedrijf kan mogelijk niet op de hoogte zijn van de lekkages. U maakt nu een bedrijf zwart waar u juridisch geen bewijs van heeft! Veel mensen ruilen een auto in met gebreken en dergelijke. Dit bedrijf en anderen kunnen onmogelijk alle defecten uitzoeken van elke auto die ze inruilen. Als ze wel op de hoogte waren hadden ze dat mogelijk gemaakt. Vooral in een dorp wat niet zo heel groot is en veel mond tot mond reclame klanten oplevert. Dat u nu hier op een publiekelijke forum een bedrijf gaat zwart maken en die mogelijk klanten kan verliezen of toekomst klanten, is gewoon weg belachelijk voor woorden!!! U hoort het samen op te lossen en die hebben ze u gegeven! Dat u er niet mee eens gaat als een bekende met auto's had u eerst beter onderzoek moeten doen naar wat het bedrijf wel of niet wist of kon weten. U heeft in dit geval te vroeg een topic aangemaakt. Zelf gekozen voor geen garantie op een 2dehandse auto. Als bekende met auto's moest je ook weten dat veel mensen een auto inruilen met gebreken en dergelijke. Volgende keer niet proberen voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: deleted

Ongelezen bericht door Julie4444 »

jeantje1995 schreef:De bmw dealer Bert Story had de vorige eigenaar al gezien en deze heeft een offerte voor de olielekkage opgevraagd. Dit konden ze zien aan het kenteken/chassisnummer.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar je loopt hier onterecht een bedrijf zwart te maken. Ik vind de oplossingen die je geboden zijn zeer netjes, zeker aangezien je de garantie had afgekocht.

En tja, als je gewoon met garantie had gekocht was er geen probleem geweest. Zelf eerst zeggen dat je geen garantie wil en dan toch garantie wensen te claimen is natuurlijk niet netjes en getuigt van weinig begrip voor de andere partij.

Overigens mag wel gezegd worden dat het fijn is te zien dat er nog nette handelaren zijn zoals welke jij nu aan de schandpaal nagelt. Beetje jammer dit.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: deleted

Ongelezen bericht door berndv »

jeantje1995 schreef:De bmw dealer Bert Story had de vorige eigenaar al gezien en deze heeft een offerte voor de olielekkage opgevraagd. Dit konden ze zien aan het kenteken/chassisnummer.
Maar bij welke bmw dealer heeft u laten uitlezen dan? Aangezien Vlijmen tegen Den Bosch aan ligt en de enige BMW dealer daar Bert Story is. Of is dit een leugen van De Toekomst
De Toekomst Vlijmen schreef:Klant heeft voor tot aankoop over te gaan ook eerst sleutel uit laten lezen bij BMW dealer

witte angora
Berichten: 31037
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: deleted

Ongelezen bericht door witte angora »

berndv schreef:
jeantje1995 schreef:De bmw dealer Bert Story had de vorige eigenaar al gezien en deze heeft een offerte voor de olielekkage opgevraagd. Dit konden ze zien aan het kenteken/chassisnummer.
Maar bij welke bmw dealer heeft u laten uitlezen dan? Aangezien Vlijmen tegen Den Bosch aan ligt en de enige BMW dealer daar Bert Story is. Of is dit een leugen van De Toekomst
De Toekomst Vlijmen schreef:Klant heeft voor tot aankoop over te gaan ook eerst sleutel uit laten lezen bij BMW dealer
Dus eigenlijk kon de topicstarter, gezien zijn verwijt, al weten dat er een offerte voor een olielekkage was gedaan? Om dan vervolgens 'De Toekomst' zwart te maken...

Ik vind het allemaal steeds vreemder worden, sorry.

Gesloten