Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6198
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Bericht door Jablan »

Ziekmelding was al gelijk begin maart en met één docent hebben we 2-3 keer per week contact (beeldbellen). Eigenlijk wilde hij op ziekenbezoek komen, dat was nog voor de beperkingen.
Cijfers zijn er nu allemaal uitgehaald en de systeembeheerder gaat ermee aan de slag, zodat dit niet nog een keer gebeurt. Anders wordt het een stoomcursus Duits, zodat hij hier direct over grens zijn diploma kan halen.

Druk maken? Het is demotiverend, niet hoe je met leerlingen moet omgaan. Systeem is ondersteuning, niet andersom.

Lowieze
Berichten: 6665
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
08 apr 2020 09:42
Ziekmelding was al gelijk begin maart en met één docent hebben we 2-3 keer per week contact (beeldbellen). Eigenlijk wilde hij op ziekenbezoek komen, dat was nog voor de beperkingen.
Cijfers zijn er nu allemaal uitgehaald en de systeembeheerder gaat ermee aan de slag, zodat dit niet nog een keer gebeurt. Anders wordt het een stoomcursus Duits, zodat hij hier direct over grens zijn diploma kan halen.

Druk maken? Het is demotiverend, niet hoe je met leerlingen moet omgaan. Systeem is ondersteuning, niet andersom.
Ik zou zeggen: wen er maar aan.
Mijn ervaringen zijn dat dit gebeurt op middelbaar onderwijs, MBO en HBO-niveau.
Zelf je cijfers goed bijhouden en als het verkeerd in het schoolsysteem staat, zelf aan de bel trekken.
En dat zal uw jongen nog heel vaak moeten doen, denk ik zo.
Of beter gezegd: vrees ik zo.

witte angora
Berichten: 30987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Bericht door witte angora »

Jablan schreef:
08 apr 2020 09:42
Cijfers zijn er nu allemaal uitgehaald en de systeembeheerder gaat ermee aan de slag, zodat dit niet nog een keer gebeurt.
Wat is er toch mis met het 'systeem' van een jaar of 40 geleden dat leraren een lerarenagenda hadden waarin ze keurig de cijfers van overhoringen en toetsen noteerden, om dan vóór de gemeenschappelijke rapportbespreking een rapportcijfer toe te kennen?

Erthanax
Berichten: 9752
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Bericht door Erthanax »

Daar was niets mis mee en daar was alles mis mee. Alle veranderingen zijn verslechteringen, ook al zijn het verbeteringen. Leerling- en schoolsystemen hebben voordelen en nadelen.

Techneut71
Berichten: 222
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Huiskamer

Bericht door Techneut71 »

Ach, (bijna) 40 jaar geleden ging het ook wel eens mis...
Ik herinner me nog dat mijn ouders een brief thuis kregen, omdat mijn cijfers voor één vak nogal achteruit gegaan zouden zijn.
Bleek dat iemand het cijfer 9 op z'n kop had gezet...

Jablan
Berichten: 6198
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
08 apr 2020 09:51
Ik zou zeggen: wen er maar aan.
Mijn ervaringen zijn dat dit gebeurt op middelbaar onderwijs, MBO en HBO-niveau.
Zelf je cijfers goed bijhouden en als het verkeerd in het schoolsysteem staat, zelf aan de bel trekken.
En dat zal uw jongen nog heel vaak moeten doen, denk ik zo.
Of beter gezegd: vrees ik zo.
Het zelf aan de bel trekken, lukt heel goed, en eigenlijk wil hij het jaar niet overdoen, doet vreselijk zijn best om overal er goed voor te staan. Met een 7 is hij ontevreden :D
Systeembeheerder heeft ook gebeld, klacht komt vaker voor en ergens in juni plannen we een dag of twee in om het systeem aan te passen. Ben toch een halve ict'er blijkbaar :roll:

gosewijn
Berichten: 2894
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Bericht door gosewijn »

van Arkel .

iemand schreef er is 1 deurwaarder ,ik reageerde hierop dat er 2 zijn . MM en Statler , niks mis mee lijkt mij. verwijderd door mod.
Verder viel het mij op dat diverse reakties en opmerkingen verwijderd zijn betreffende de deurwaarder die geen deurwaarder is
volgens een persoon.
Ik maakte de opmerkiing is zij misschien in de isolatiecel gezet ,a zulke aantijging tegen MM. misschien moeten schrijven Ban .

kuklos
Berichten: 9858
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Bericht door kuklos »

Die laatste zin snap ik niet.

witte angora
Berichten: 30987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Bericht door witte angora »

gosewijn schreef:
08 apr 2020 18:28
ik reageerde hierop dat er 2 zijn . MM en Statler ,
Statler ken ik eigenlijk niet, en zeker niet als deurwaarder, en al helemaal niet als Ella. Ik ken dus wel ene Elle die in dat topic flink gereageerd heeft, maar dat is dus een andere. Dat gaf dus de verwarring.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Bericht door moederslink »

Gosewijn, nooit geweten dat Statler ook deurwaarder is.
Ik heb een bericht van hem gezien waarin hij zegt dat ie een oud rioolinspecteur is met een diploma van Rioned op zak , bericht van 19-07-2017 .
Maar wellicht is hij later deurwaarder geworden? :wink:

Statler
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2017 21:01

Re: Huiskamer

Bericht door Statler »

Gosewijn, nooit geweten dat Statler ook deurwaarder is.
Ik heb een bericht van hem gezien waarin hij zegt dat ie een oud rioolinspecteur is met een diploma van Rioned op zak , bericht van 19-07-2017 .
Maar wellicht is hij later deurwaarder geworden
yup 7 jaar rioolinspecteur, daarna 3 jaar invorderingsambtenaar, voor pakweg 200 gemeentes en waterschappen, toen belastingdeurwaarder geworden voor dezelfde gemeentes en waterschappen en nu sinds enkele jaren voor de blauwe envelop aan het werk :D

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Bericht door moederslink »

Yes, nou dan weten " we " dat ook weer...thnx voor de toelichting 👍

witte angora
Berichten: 30987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Bericht door witte angora »

breien schreef:
08 apr 2020 20:24
De TROS/AVRO wordt hard getroffen.
Gelukkig hebben we het forum nog. En gelukkig heeft de moderator ook wat meer tijd.

Lady1234
Berichten: 27271
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Bericht door Lady1234 »

Zonder WIDM, dat redden we niet, 😳😳😳

scharrelschipper
Berichten: 1845
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Bericht door scharrelschipper »

Waarschijnlijk is door mijn "nickname"al duidelijk dat ik (wij) werkzaam zijn op de internationale scheepvaart.
ik begrijp dat op jullie op dit forum de ........ crisis zo veel mogelijk willen vermijden,maar ik wil toch wat dingen hierover delen.
Was pas in west vlaanderen en daar zag ik de hele dag mensen wandelen,fietsen en langs de kanalen vissen.
Terwijl een nichtje van ons in een Belgische stad officieel zelfs haar wijk niet uit mag.
Van een collega hoorde ik dat in Duitsland er bij de supermarkten ook geen winkelwagentjes worden schoongemaakt,ook geen handschoentjes enz.
In Frankrijk moet je,als je het schip wil verlaten,een formulier invullen waarop staat om welke reden je het schip verlaat;b.v.boodschappen doen,dokters bezoek of om behoeftige familie leden bij te staan.
Verder gaat ook daar het gewone leven gewoon door,dus ook wandelen,fietsen,vissen en joggen.
In ons land wordt geadviseerd zoveel mogelijk thuis te blijven.
We zullen pas later weten wat de juiste manier was,maar met verbazing zie ik de kritiek uit omringende landen naar Nederland toe,terwijl de praktijk uitwijst dat men wel zegt veel strenger te zijn in de maatregelen dan in nederland,maar dat in de praktijk dus niet zo is.

Lady1234
Berichten: 27271
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Bericht door Lady1234 »


Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Bericht door Theotrucker »

Dan moet het overgedaan worden omdat de foto's onbruikbaar zijn. Dat wil je echt niet. Ik herinner me iets bitters, niet te vies. Als het hetzelfde is tenminste. Ik herinner me de naam niet meer.

Ook dat kun je aan! Sterkte. 🌹

witte angora
Berichten: 30987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Bericht door witte angora »

Als ik de link zo lees, hoeft die liter niet in één keer. 250 cl is een ruime mok. En je mag er siroop aan toevoegen als je het niet zo lekker vindt.

Dat ze er achter komen als je het niet drinkt lijkt me wel. Zonder contrastvloeistof is er geen contrast, en zonder contrast zie je zo weinig op die foto. Zegt de leek. ;)

scharrelschipper
Berichten: 1845
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Bericht door scharrelschipper »

Doet me denken aan het darm onderzoek.
Zou je adviseren om je aan de door het ziekenhuis/dokter voorgeschreven advies/opdracht te houden.
heb het lang geleden ook moeten doen bij de medische keuring voor het leger.
Het is smerig ,maar inderdaad,met wat siroop is het te doen.
Toen wel dus.

Erthanax
Berichten: 9752
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Bericht door Erthanax »

Mijn vrouw zag er enorm tegenop en vond het uiteindelijk enorm meevallen. Ze heeft er niet eens limonadesiroop in gedaan terwijl dat wel mag.
Het is echt niet te vergelijken met die gore bariumpap van vroeger.

Plaats reactie