LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] parkeer boete voor bord e1

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Erthanax
Berichten: 9767
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Erthanax »

Om nou te zeggen dat die schuine parkeervakken duidelijk zijn aangegeven, niet echt. Op Google Streetmaps zie ik maar weinig duidelijke strepen. En misschien mogen er wel geen fietsen staan, omdat er anders geen auto kan staan :wink:.
Maar gezien het parkeerbeleid van de gemeente Kampen, inclusief wegsleepregeling, zou ik nooit de gok nemen om daar te parkeren. Terecht, dus.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door berndv »

Erthanax schreef:
30 apr 2020 15:04
Om nou te zeggen dat die schuine parkeervakken duidelijk zijn aangegeven, niet echt. Op Google Streetmaps zie ik maar weinig duidelijke strepen.
ben ik niet helemaal met je eens. De parkeervakken zijn aangegeven door een andere kleur bestrating (antraciet) met op de hoek van het vak een duidelijk zichtbare witte P. De plek bij het openbaar toilet is duidelijk geen parkeervak. Geen belijning of andere kleur bestrating. Op deze plek is duidelijk een parkeervak te zien:
https://goo.gl/maps/iVuP9aMyU6hbAVru6
ts parkeerde hier:
https://goo.gl/maps/7t9dDY8Wg1n4338W6
Waarbij ik in ieder geval duidelijk zie dat dit geen vak betreft, daar er geen onderscheid is met de overige bestrating van de weg.

Erthanax
Berichten: 9767
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik keek alleen naar de lege ruimte tussen de witte volvo en het wc-gebouwtje. Kennelijk is dat ook niet bedoeld als parkeervak. Dat vind ik toch niet duidelijk.

Moneyman
Berichten: 30342
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die boete is gewoon, zoals eigenlijk al lang bekend was, volkomen terecht.

Op Google Streetview is het altijd minder goed te zien dan in het echt, maar het is -zeker als je even inzoomt- evident dat de lege ruimte géén parkeerplaats is. De witte strepen ontbreken, het donkergrijze parkeervlak ontbreekt, de aanduiding P ontbreekt, hoeveel duidelijker moet het nog worden?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door kweenie »

f.timmermman schreef:
30 apr 2020 13:40
Inderdaad zo ik gelezen heb is een zone E1 bord andere betekenis ,nl aan weerszijde mag je ook niet parkeren maar de parkeer mogelijkheid ligt aan de ene zijd van de weg met parkeer vakken en daar tussen in ligt een vrije ruimte waar ik op stond omdat alles bezet was en wel tegenover de burgwalstraat aan de burgwal voor een openbaar toiletgebouwtje dus er mag aan die zijde geparkeerd worden maar er staat niet bij dat het in de vakken moet
Ik heb vernomen dat men nog leerkrachten tekort komt misschien een idee voor sommige raadgevers hier les geven doet men op school en niet op topi bedoelt zoals hier
Je schrijft het zelf al. Er zijn daar parkeervakken, maar omdat die bezet zijn zet je je auto op een andere 'vrije ruimte'. Wat dus duidelijk geen parkeervak is. Ergo, volledig terecht als je daar een boete hebt gekregen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En iedereen die de TS geen gelijk geeft moet zich melden als leraar. Daarna heeft hij gelijk.

f.timmermman
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2020 18:29

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door f.timmermman »

Dat vind ik duidelijke uitleg maar waar staat geschreven dat ik bij een zone bord alleen in de vakken mag parkeren in kan het nergens vinden ,bij uitleg betekenis van verkeersbord hoe moet ik dat weten of u heeft een ander schriftelijke verklaring van betekenis E1 zone bord

witte angora
Berichten: 31020
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door witte angora »

@f.timmerman: op dat wc-hokje staat toch duidelijk dat er geen fietsen neer mogen worden gezet? Waarom denk jij dan dat een auto wel mag?

NeoDutchio
Berichten: 12387
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

f.timmermman schreef:
03 mei 2020 07:20
Dat vind ik duidelijke uitleg maar waar staat geschreven dat ik bij een zone bord alleen in de vakken mag parkeren in kan het nergens vinden ,bij uitleg betekenis van verkeersbord hoe moet ik dat weten of u heeft een ander schriftelijke verklaring van betekenis E1 zone bord
Waar wilt u anders parkeren? Of het bord nu in de straat staat, of als een heel gebied is aangemerkt als zone, u mag dan niet zomaar ergens uw auto neerzetten. Parkeervakken zijn gemaakt ter aanduiding dat u daar wel mag parkeren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als de Horeca dicht is mag ik voor grote Boodschap toch een auto daar zetten?

Een P is duidelijk maar op de verboden plekken een P met / lijkt me duidelijker.
Ik zou de rechter vragen, en dat kan even duren.

De P elders zie ik niet omdat daar al voertuigen staan en ik zou dit ook zo doortrekken als legaal.
Wel mooie rekken voor fietsen, en ik zie geen noodzaak van daar Autovrij moeten blijven.

Moneyman
Berichten: 30342
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Moneyman »

f.timmermman schreef:
03 mei 2020 07:20
Dat vind ik duidelijke uitleg maar waar staat geschreven dat ik bij een zone bord alleen in de vakken mag parkeren in kan het nergens vinden ,bij uitleg betekenis van verkeersbord hoe moet ik dat weten of u heeft een ander schriftelijke verklaring van betekenis E1 zone bord
Misschien nog eens een paar theorielessen volgen? Er is een en ander weggezakt, geloof ik.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Moneyman heeft juridisch gelijk, maar bij volle plekken zie ik geen vlek met P meer.

Het lijkt zo op plaatje dat je legaal kan en mag parkeren, en ik zou daar in hoge nood ook ernaast mijn auto parkeren.
Als je een hele rij voertuigen ziet en alleen de tegel met P ontbreekt, vele parkeervakken zijn zonder.

Ook zie ik geen noodzaak die plek vrij moest blijven, dus enige kans op seponeren boete wegens niet duidelijk aangegeven verbod.

Moneyman
Berichten: 30342
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kansloos. Het is duidelijk aangegeven, TS heeft nota bene de verbodsborden gezien.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je geen vak met een P meer ziet dan is het toch duidelijk. Dat is het tegenovergestelde van een vak met een P.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn punt is niet voor parkeren maar plassen!

Dan is daar even snel neerzetten beter dan schone kleren kopen.
Naast een openbaar toilet een parkeerverbod vind ik fout, Max 5 minuten zou ik prima vinden.

Dit is dus meer hoge noodplaats voor mensen met Water Lekkage! :mrgreen:

witte angora
Berichten: 31020
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door witte angora »

Nog kanslozer: TS woont daar, en heeft een parkeervergunning. Dat hij dan niet weet, of niet kan weten wat wel of geen parkeervakken zijn is volslagen onzin.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zelf een tegel met een P plaatsen mag niet, maar bij tekort vakken zou ik dat niet uitsluiten.

Mijn punt is dat is op Google geen noodzaak zie voor dit kleine stukje vrij te laten.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door berndv »

Komkommertijd schreef:
03 mei 2020 13:32
Mijn punt is dat is op Google geen noodzaak zie voor dit kleine stukje vrij te laten.
Dat kan je punt zijn, dat doet niet af aan het feit dat dit gewoon geen parkeervak is en je in een zone zit die vooraf is gegaan met een E1 bord.
f.timmermman schreef:
03 mei 2020 07:20
Dat vind ik duidelijke uitleg maar waar staat geschreven dat ik bij een zone bord alleen in de vakken mag parkeren in kan het nergens vinden ,bij uitleg betekenis van verkeersbord hoe moet ik dat weten of u heeft een ander schriftelijke verklaring van betekenis E1 zone bord
U blijft wel heel hardnekkig om een uitvlucht te vinden. Maar in de wet staat keurig beschreven welke regels bij welke borden gelden. Zie RVV artikel 65 lid 2:
De verkeersborden E1, E2 en E3 van bijlage I gelden slechts voor de zijde van de weg alwaar zij zijn geplaatst.
Daarop aanvullend RVV artikel 66 lid 2:
De verkeersborden E1, E2 en E3 van bijlage I gelden slechts voor de zijde van de weg alwaar zij zijn geplaatst.
Er zou een bord moeten staan dat betaald parkeren toegestaan is, mits in de vakken, of dat bord er staat kan ik niet zeggen, heb geen zin om heel Kampen virtueel door te gaan wandelen. Maar of dat bord er nu wel of niet staat, doet mijns inziens ook niet zo heel erg ter zake. U zat immers al in een gebied waar een algeheel parkeerverbod gold, met uitzondering voor vergunninghouders. Als er dan ergens een gebied is waar betaald parkeren is toegestaan, dan is dat een uitzondering op het reeds geldende verbod. Als er geen bord staat dat betaald parkeren toegestaan is, dan zou dat dus niet toegestaan zijn, maar dat verandert niets aan het feit dat u geparkeerd stond in een gebied waar een parkeerverbod geldt.

f.timmermman
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2020 18:29

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door f.timmermman »

Weet u zone bord geeft nergens een beschrijving aan dat je alleen in de vakken mag parkeren maar geeft alleen een parkeer verbod aan Dat wil zeggen dat er dan een bord of beschrijving bij moet komen die dat kenbaar maakt
waar het om gaat dat terwijl ik een parkeer vergunning heb ik vaak geen plek binnen 1000m kan vinden omdat de gemeente meer vergunningen verkoopt dan er plek is dat houdt in na werk tijd zal je al moeilijk een plek vinden en zo gauw het weer vrij parkeren savonds
Erbij komt er alleen op nog plek is op een paar invalide plekken en op die vrije plekken tussen de parkeer vakken en voor het toilet gebouw
behalve zondags want bij kerk dienst word ook de straat gebruikt zonder parkeer vakken maar dan hebben de handhavers wel wat anders te doen
Het enige wat men nu eindelijk gedaan heeft is borden plaatsen voor vergunning houder die stonden er nog niet maar daar mee is het parkeer probleem niet opgelost met al die commentaren zit er geen een bij die het heeft over vergunningen dubbel verkopen zodat je wel betaald maar alleen als je niet werkt een plek kunt bemachtigen en bezet houden maar dat zal wel normaal zijn vooral die beter weters

Moneyman
Berichten: 30342
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja. Parkeerproblemen zijn beroerd, maar natuurlijk nooit een excuus om ‘m dan maar zomaar ergens neer te zetten.

Gesloten