LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radar en SPAM

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Radar en SPAM

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Gebruik een KPNMAIL adres om de nieuwsbrieven van Radar te ontvangen. KPN heeft een spam filter en dat past de mail aan: de titel wordt [SPAM] Stinkende vaatwasser? Dit kun je doen. Daarna wordt de mail niet in de Inbox geplaatst maar in de SPAM folder.
Ben ik het natuurlijk niet mee eens. KPN zegt in die situatie: verplaats de mail naar de Inbox, dan weet het spamfilter dat je vindt dat het géén spam is.

Mijn uitdaging: heb dit al tig keer gedaan maar de spamfilter blijft eigenwijs: mail van Radar is SPAM.

Mijn vraag: zijn er meer mensen die daar last van hebben, kan Radar misschien zelf daar wat aan doen? Naast Radar worden ook mails van De Limburger, Libelle, Geld&Recht en nog veel andere verzenders tot spam gebombardeerd, onterecht!

kuklos
Berichten: 9808
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Radar en SPAM

Ongelezen bericht door kuklos »

Wat zou Radar daaraan kunnen doen dan?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Radar en SPAM

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik denk dat het verplaatsen naar je inbox alleen werkt als je IMAP gebruikt. (geen POP3)
Daarmee leer je de mailserver bij KPN dat het geen spam is. Immers wordt op de server deze beslissing gemaakt.
Of even inloggen via web based mail en hem daar in de inbox te zetten / verplaatsen.

Radar kan wel kijken waarom deze mail als spam is aangemerkt.
Vaak werkt het met een punten beoordeling en is het door een kleine aanpassing wellicht te voorkomen.
Of, Wellicht dat RADAR op een RBL staat?

Edit: zover ik kan vinden geen RBL vermelding.

ZeerPrivé
Berichten: 5528
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Radar en SPAM

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Misschien helpt het als je het e-mailadres toevoegt aan je adresboek / veilige afzender. Hier wat aan (rechter afbeelding)? https://www.kpn.com/service/internet/ve ... rkomen.htm

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: Radar en SPAM

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Mijn adresboek (veilige afzender) wordt pas bekeken als het spamfilter al een spam beslissing heeft genomen. Ook de bij webmail genoemde whitelist functie werkt niet, eerst het spamfilter, dan is de mail al spam en zit in de spam folder.
Enige oplossing is dat het spamfilter verteld wordt dat de mailverzender geen spam verstuurt.
Wat het daarbij lastig maakt is dat KPN op geen enkele manier wil uitleggen waarom deze specifieke mail tot spam behoort.

En wat nog veel onprettiger overkomt: KPN beweert dat ze mail in drie soorten verdeeld: gewone mail (naar de inbox), possible spam (naar de spam map) en sure spam (die gaat direct de afvalbak in, daarvan zie ik niet eens dat die niet doorkomt). Van die derde categorie zie je dus helemaal niets meer. Handig?

Erthanax
Berichten: 9735
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Radar en SPAM

Ongelezen bericht door Erthanax »

De Radar-nieuwsbrief komt hier ook op een KPN-account binnen, netjes in de inbox. Libelle tot voor kort trouwens ook, maar die is opgezegd.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Radar en SPAM

Ongelezen bericht door hebra98 »

AndreDierick schreef:
18 okt 2020 14:12
....

En wat nog veel onprettiger overkomt: KPN beweert dat ze mail in drie soorten verdeeld: gewone mail (naar de inbox), possible spam (naar de spam map) en sure spam (die gaat direct de afvalbak in, daarvan zie ik niet eens dat die niet doorkomt). Van die derde categorie zie je dus helemaal niets meer. Handig?
>>
Het is natuurlijk van de zotte dat je provider voor jou gaat bepalen welke mail je niet ontvangt.
Het is nog zotter dat er mail kan worden weggegooid waar je dus helemaal geen weet van hebt.
Daarin moet je natuurlijk, altijd, zelf een keuze hebben.

Ik denk alleen, helaas, dat je KPN hier niet van kunt overtuigen.
Dat is wel één van de redenen dat ik een eigen mailhost op eigen domein draai.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Radar en SPAM

Ongelezen bericht door Brahms »

>>
Of gewoon een mailadres nemen bij hotmail of iets dergelijks.KPN is niet de enige speler op de markt.
Dat ze mails weggooien is natuurlijk compleet ongewenst, er zal toch maar wel belangrijke post tussen zitten !

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Radar en SPAM

Ongelezen bericht door hebra98 »

Brahms schreef:
18 okt 2020 15:44
>>
Of gewoon een mailadres nemen bij hotmail of iets dergelijks.KPN is niet de enige speler op de markt.
Dat ze mails weggooien is natuurlijk compleet ongewenst, er zal toch maar wel belangrijke post tussen zitten !
>>>
En hoe weet je zeker dat hotmail e.d. niet ook een soort van spam filter toepassen?

Edit: ik zou het echt niet weten, want ik gebruik geen hotmail, gmail oid.

ZeerPrivé
Berichten: 5528
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Radar en SPAM

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Natuurlijk hebben Outlook en Gmail een spamfilter, niet een soort van. Vooral Gmail heeft een fantastische spamfilter.

Nijogeth
Berichten: 10058
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Radar en SPAM

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ze hebben een spamfilter en de ongewenste mails kun je gewoon inzien en na een aantal keer aanvinken dat iets geen spam is, dan komt het gewoon in de postvak in.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Radar en SPAM

Ongelezen bericht door hebra98 »

Nijogeth schreef:
18 okt 2020 17:26
Ze hebben een spamfilter en de ongewenste mails kun je gewoon inzien en na een aantal keer aanvinken dat iets geen spam is, dan komt het gewoon in de postvak in.
>>
Ik neem aan dat je het hier hebt over de web based mail van KPN?
(ik heb geen recente ervaring met de mailhost van KPN)

Nijogeth
Berichten: 10058
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Radar en SPAM

Ongelezen bericht door Nijogeth »

hebra98 schreef:
18 okt 2020 17:30
Nijogeth schreef:
18 okt 2020 17:26
Ze hebben een spamfilter en de ongewenste mails kun je gewoon inzien en na een aantal keer aanvinken dat iets geen spam is, dan komt het gewoon in de postvak in.
>>
Ik neem aan dat je het hier hebt over de web based mail van KPN?
(ik heb geen recente ervaring met de mailhost van KPN)
Nee, in dit geval over Hotmail, wat via Outlook gaat tegenwoordig.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Radar en SPAM

Ongelezen bericht door hebra98 »

Nijogeth schreef:
18 okt 2020 18:55
hebra98 schreef:
18 okt 2020 17:30
Nijogeth schreef:
18 okt 2020 17:26
Ze hebben een spamfilter en de ongewenste mails kun je gewoon inzien en na een aantal keer aanvinken dat iets geen spam is, dan komt het gewoon in de postvak in.
>>
Ik neem aan dat je het hier hebt over de web based mail van KPN?
(ik heb geen recente ervaring met de mailhost van KPN)
Nee, in dit geval over Hotmail, wat via Outlook gaat tegenwoordig.
>>
Okay, maar dit topic gaat over KPN Mail volgens mij. :idea:

Maar TS, hoe werkt het met de meldingen over reacties op je topic ?
Is dat ook als spam gezien?

Edit: is Radar niet in een lijstje terecht gekomen van onbetrouwbaar?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Radar en SPAM

Ongelezen bericht door berndv »

AndreDierick schreef:
18 okt 2020 13:35
Mijn vraag: zijn er meer mensen die daar last van hebben, kan Radar misschien zelf daar wat aan doen? Naast Radar worden ook mails van De Limburger, Libelle, Geld&Recht en nog veel andere verzenders tot spam gebombardeerd, onterecht!
Als er zoveel mails onterecht als spam gerekend worden zit de oplossing denk ik eerder bij uw mailprovider dan bij de verzender, in dit geval radar. Als het alleen en uitsluitend de mails van radar waren en dit bij meerdere personen, dan zou ik het in de verzender zoeken.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Radar en SPAM

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Als het inderdaad enkel bij Radar was had het nog in het SPF record van radar kunnen zitten.
Maar aangezien ze die niet hebben, en het meerdere verzenders betreft.....

Gesloten