Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Die Russen hebben zelfs al een vaccin voor ( huis) dieren.🤔

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
02 apr 2021 15:32
Die Russen hebben zelfs al een vaccin voor ( huis) dieren.🤔

Dat zijn ook vreemde mensen. Die spuiten zelfs zonder controle. Van mijn huisdier blijven ze af.:-)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
02 apr 2021 13:22
Gaat lekker met die Astra zeneca.

https://www.hartvannederland.nl/coronav ... 2XmCCfXdZY
Per direct nu weer gestopt bij mensen onder de 60!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
02 apr 2021 17:00

Per direct nu weer gestopt bij mensen onder de 60!
Las het net ja, ze kunnen het beter helemaal uit de handel halen, nu komt het over alsof mensen boven de 60 neer mogen vallen.

gustavo-woltmann
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 okt 2020 02:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door gustavo-woltmann »

Jammer dat we nog blijven in lockdown.
Maar we moeten waarschijnlijk tot december in lockdown blijven.
- Gustavo Woltmann

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zal inderdaad nog wel een tijdje gaan duren. Goed dat je er over begint; ik ben ergens vrijwilliger/gastheer in een setting voor autisten; de planning was eigenlijk om er volgend jaar, tegen mijn 60e mee te stoppen. Omdat het vooral jongeren zijn die verbinding en steun zoeken. Wat ik deed was voornamelijk de boel aansturen en een enkele oudere of begeleider opvangen. Ik heb al eerder aangegeven dat we meer jongere vrijwilligers nodig hebben.

Sinds maart 2020 hebben we de netwerkborrel nog maar één keer kunnen houden. Oftewel: de contacten zijn sindsdien heel erg vervaagd. Daar komt bij dat ik een stuk verder weg ben gaan wonen. Het wordt nu misschien tijd om eerder de beslissing te nemen om te stoppen. Het probleem is dat er te weinig vrijwilligers overblijven, en het afgelopen jaar hebben we dus geen nieuwe kunnen zoeken laat staan inwerken/begeleiden. Maar na een jaar heeft het, denk ik, voor mij ook weinig nut om de boel nog op te pakken.

Klein Coronaleed. Maar evengoed leed, want een groep die het hard nodig heeft, kan op het ogenblik geen kant op.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
02 apr 2021 18:50
Klein Coronaleed. Maar evengoed leed, want een groep die het hard nodig heeft, kan op het ogenblik geen kant op.
Dat is betreurenswaardig. Zo.n groep heeft idd véél steun nodig.
Misschien is daar in jouw nieuwe woonplaats ook wel een groep waar jouw expertise nodig is of je richt zelf zo.n groep op?

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

@ moederslink: Onder dezelfde vlag is er in de buurt inderdaad een locatie, maar daar had ik twee jaar geleden al rap ruzie met een van de vrijwilligers. Komt ook niet meer goed. Een andere optie is wat verder weg. Maar de doelstelling is dus: verbinden. En het zijn vooral jongeren die vriendschap zoeken met gelijkgestemden. Ouderen hebben die behoefte een stuk minder. Ik denk dus dat het beter is om het aan jongeren over te laten.

Misschien dat ik inderdaad op de achtergrond wat mee kan draaien, maar daarvoor hoef ik geen officiële vrijwilliger te zijn. Ik weet ook niet of mijn inbreng gewaardeerd zal worden, als het draait dan draait het. Moet nog maar even zien.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Er komt wellicht wel weer iets anders op je pad, WA.
Nu, in deze pandemie , valt er toch niet veel te doen .

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, er is niet veel aan op het ogenblik.

Aankomende week het schilderwerk doen, daarna als het goed weer is het wandelen maar weer eens opstarten. Het Romeinse Limespad loopt hier vlak langs. Het worden heen en weertjes, maar ook dan kom je er wel.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Positief blijven, tenminste qua instelling, dat is het belangrijkste om verder te komen.

Dankzij Sjohie mijn eigen amnesie overwonnen: SDU heeft een heldere pagina over het gele vaccinatieboekje. In de oudergroep gezet, want samen bestellen is veel voordeliger.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... d=msedgdhp

Ze moeten die rotzooi helemaal de handel uitgooien. Niks dan gedoe met dit spul.

Londoh
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2016 10:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Londoh »

Heb deze "rotzooi" 1 maand geleden gekregen en niks aan overgehouden. Ook meerdere collega's hebben geen klachten gehad.
Degene met klachten hebben meestal wel iets onder de leden.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

reggie2 schreef:
03 apr 2021 11:44
Ze moeten die rotzooi helemaal de handel uitgooien. Niks dan gedoe met dit spul.
Er is teveel aandacht voor.

Nederland 5 meldingen op 400.000 totaal gezette prikken
Duitsland 31 op 2.700.000
Engeland 30 op ca. 19.000.000
Europa 25 op 50.000.000 (tot aan de eerste pauze)

Kans op deze specifieke bijwerking blijft extreem klein.
Londoh schreef:
03 apr 2021 12:30
Degene met klachten hebben meestal wel iets onder de leden.
Het is heel wisselend of je er last van hebt of niet.

AstraZeneca (Vaxzevria) geeft na de eerste prik de meeste klachten, bij BionTech/Pfizer en Moderna is dat na de tweede prik.
Janssen volstaat met één prik, ook dit vaccin schijnt heftig te zijn. Sputnik V idem.

Samengevat: maakt niet uit wat je krijgt als vaccin, hou rekening met twee dagen niet helemaal lekker zijn en let de eerste twee weken zelf goed op of je last hebt van hoofdpijn, koorts, spierpijn. Dat hoort te verdwijnen. Wordt het erger, niet eigenwijs zijn, maar direct de voorkamerdraak van je huisarts ermee lastig vallen.

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De doktersassistente van mijn huisarts is altijd heel welwillend en meedenkend. Ik zou haar zeker geen draak willen noemen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jablan schreef:
03 apr 2021 17:00


Nederland 5 meldingen op 400.000 totaal gezette prikken
Duitsland 31 op 2.700.000
Engeland 30 op ca. 19.000.000
Europa 25 op 50.000.000 (tot aan de eerste pauze)

[/b]
[Samengevat: maakt niet uit wat je krijgt als vaccin, hou rekening met twee dagen niet helemaal lekker zijn en let de eerste twee weken zelf goed op of je last hebt van hoofdpijn, koorts, spierpijn. Dat hoort te verdwijnen. Wordt het erger, niet eigenwijs zijn, maar direct de voorkamerdraak van je huisarts ermee lastig vallen.
/b]

Ik zeg op mijn beurt elk persoon is er 1 te veel en ik bedank voor al die rotzooi. Dan maar geen enting.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
03 apr 2021 17:24
De doktersassistente van mijn huisarts is altijd heel welwillend en meedenkend. Ik zou haar zeker geen draak willen noemen.
We hebben die van ons een stoffen speelgoeddraak cadeau gedaan en die staat nu prominent op de balie. :wink:
reggie2 schreef:
03 apr 2021 18:54
Ik zeg op mijn beurt elk persoon is er 1 te veel en ik bedank voor al die rotzooi. Dan maar geen enting.
Ik begrijp je, maar ja, niet iedereen heeft zo'n vrije keuze hierin als je zou willen.
Stel, dat je besmet zou raken, wat zeggen de statistieken dan over jouw kansen? Met een vaccin heb je een ultrakleine kans op rare bijwerkingen, met het virus heb je een wat grotere kans om er slecht uit te komen of nog lang ermee bezig te blijven. Een en ander afhankelijk van leeftijd, sekse, gewicht.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

@jablan, het maakt er niet makkelijker op. Je wil het virus niet krijgen , maar al die bijwerkingen schrikken ook goed af , plus dat geklooi met dat Astra zeneca.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

reggie2 schreef:
03 apr 2021 20:35
@jablan, het maakt er niet makkelijker op. Je wil het virus niet krijgen , maar al die bijwerkingen schrikken ook goed af , plus dat geklooi met dat Astra zeneca.
Bijwerkingen is ook maar bij een kleine groep. Mijn vrouw had meer last van de griepprik dan van de corona vaccin. Maar gezien ze werkt met zwakke ouderen, liever wat bijwerkingen van een griepprik dan andere besmetten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
03 apr 2021 18:54
Ik zeg op mijn beurt elk persoon is er 1 te veel en ik bedank voor al die rotzooi. Dan maar geen enting.
Zou jij AstraZeneca krijgen ?
Ik heb begrepen dat het verkeerd kan uitpakken bij jonge vrouwen die ook nog eens de anticonceptiepil slikken.

Gesloten