Zaterdag 17 april 2021 viel mijn wifi uit. Een telefoontje naar ZIGGO leerde dat het met de electra te maken moet hebben. Een belletje naar Liander leverde als advies op de SOSSnelservice BV. Bij de melding bij SOS vroeg ik naar de prijsopgave: 50€ voorrijkosten en 100€ per half uur. Ik vertelde SOSService dat ik zelf alle zekeringen in de zekeringskast had verwisseld. De monteur van SOSService kwam, met een been buiten de voordeur en een been in mijn hal drukte hij op een zwarte knop en schreef mij een factuur uit voor 181,50 € die ik ter plekke moest betalen.
Vraag:
Zijn deze praktijken legaal? De SOSService was een seconde bij de deur. Zij hadden mij telefonisch toen ik belde kunnen vragen of ik op de zwarte knop had gedrukt. Ik ben gewend dat als een dienst komt en geen service levert dat zij enkel de voorrijkosten in rekening brengen.
Graag jullie reactie hierop.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoge rekening SOS Snelservice
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19 apr 2021 14:11
Hoge rekening SOS Snelservice
Laatst gewijzigd door Radar op 19 apr 2021 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt
Reden: titel door moderatie verduidelijkt
Re: Hoge rekening SOS Snelservice
Ze zijn geweest en het probleem is verholpen, dus gewoon betalen. Maar het had dus maar € 150,00 mogen zijn.
bupaul
vindt dit leuk
Dorfje
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Hoge rekening SOS Snelservice
Zal wat zijn als mensen geen rekening meer mogen uitschrijven voor geleverd werk, ongeacht of de oplossing complex of simpel is.
Je betaalt niet alleen voor de uitgevoerde werkzaamheden maar ook voor de vakkennis van een monteur. Blijkbaar ontbrak deze vakkennis bij TS anders had ze het zelf wel kunnen doen. De monteur kon in de overgebleven tijd ook geen andere klus doen, want daar was niks voor gepland.
Je betaalt niet alleen voor de uitgevoerde werkzaamheden maar ook voor de vakkennis van een monteur. Blijkbaar ontbrak deze vakkennis bij TS anders had ze het zelf wel kunnen doen. De monteur kon in de overgebleven tijd ook geen andere klus doen, want daar was niks voor gepland.
Re: Hoge rekening SOS Snelservice
Welke partijken zouden illegaal zijn?
Schijnbaar is SOS Snelservice een dienst voor bedrijven, anders had men geen ex. BTW bedrag vermeld. Maar het gefactureerde bedrag klopt. Is €150 plus BTW. En men rekent dus minimaal een half uur. Wat zou er niet legaal aan zijn?IngridTurfschip schreef: ↑19 apr 2021 14:22Zaterdag 17 april 2021 viel mijn wifi uit. Een telefoontje naar ZIGGO leerde dat het met de electra te maken moet hebben. Een belletje naar Liander leverde als advies op de SOSSnelservice BV. Bij de melding bij SOS vroeg ik naar de prijsopgave: 50€ voorrijkosten en 100€ per half uur.
Of doel je hierop:
Probleem is, ze hebben een dienst verleend. Namelijk jouw probleem verholpen.IngridTurfschip schreef: ↑19 apr 2021 14:22Ik ben gewend dat als een dienst komt en geen service levert dat zij enkel de voorrijkosten in rekening brengen.
Jij had omgekeerd ook aan hun kunnen vragen of jij nog dingen had kunnen doen om te controleren voordat zij aan de deur zouden komen. Maar hebt dat blijkbaar nagelaten, wordt snel geholpen, wordt gefactureerd conform de telefonische opgaaf en klaagt daar nu over.IngridTurfschip schreef: ↑19 apr 2021 14:22Zij hadden mij telefonisch toen ik belde kunnen vragen of ik op de zwarte knop had gedrukt.
bupaul
vindt dit leuk