Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Wordt tijd voor nieuwe verkiezingen.

scharrelschipper
Berichten: 1837
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
08 aug 2021 21:32
Volgens mij is er een reces?
Een reces?
Hoelang duurt dat dan?
Net als de schoolvacantie`s in o.a.Belgie:2 maanden?
Terwijl er allerlei ellende in ons land aan de gang is?
Ze weten natuurlijk niet hoe dat moet,maar ze zouden zich moeten schamen.
Als ik mijn kleine bedrijfje zo zou runnen als dat volk de bv nederland,was ik al jaren geleden op de fles geweest.
En wij,het gepeupel pikken dat nog steeds.
Maar ja,een volk krijgt de leiders die het verdient.......

scharrelschipper
Berichten: 1837
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
08 aug 2021 21:32
Volgens mij is er een reces?

Afgezien daarvan gaat het best zonder regering.
Gaat het echt best?

Lady1234
Berichten: 27209
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Leuk dat u België aanhaalt.daar zaten ze op een gegeven moment maanden zonder regering en toen ging het juist prima.

En wat gaat er niet goed dan? Iets waar de regering wat aan kan doen?

Erthanax
Berichten: 9736
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Maanden? Zeg maar gerust vele maanden, namelijk 541 dagen, ofwel ongeveer anderhalf jaar!

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door D34M0N »

scharrelschipper schreef:
08 aug 2021 21:40
Een reces?
Hoelang duurt dat dan?
Net als de schoolvacantie`s in o.a.Belgie:2 maanden?
Terwijl er allerlei ellende in ons land aan de gang is?
Je had een betere inzet verwacht van die volksverlakkers?
En wij,het gepeupel pikken dat nog steeds.
Maar ja,een volk krijgt de leiders die het verdient.......
Om die reden heb ik bij de verkiezingen dit jaar op een partij gestemd die nog niet teleurgesteld heeft.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

scharrelschipper schreef:
08 aug 2021 21:41
Lady1234 schreef:
08 aug 2021 21:32
Volgens mij is er een reces?

Afgezien daarvan gaat het best zonder regering.
Gaat het echt best?
Volgens alle objectieve cijfers en recent de medailespiegel in Toyko, doen we het nog niet zo slecht op het wereldtoneel. We staan inmiddels qua coronavaccinaties ook in de wereldtop, zeker als je anomalieën als Gibraltar of Malta even niet meeneemt. Zelfs (net) voor Duitsland zag ik laatst, en ook net voor het VK. Dus de huidige, demissionaire, regering heeft het op een aantal vlakken mogelijk toch niet zó slecht gedaan. Volgens eigenlijk alles wat er te meten is, staan wij doorgaans in de kolom met beste 10 landen, en zelfs op 1 in de meest gelukkige land verkiezing. Zegmaar de meta-analyse van al die andere onderzoeken.

Dat gezegd hebbende, van de stikstof noodwetgeving hebben ze ook een zootje gemaakt, en iets duurzaams obv het rapport Remkes hebben ze al helemaal niet kunnen produceren, en die nieuwe staatssecretaris meent blijkbaar een gerechtelijke uitspraak naast zich neer te kunnen leggen, dus er is nog wel wat te verbeteren.

Overigens kan de 2e kamer een demissionair kabinet, als ze de politieke wil hebben, behoorlijk dwingen om een formatie af te ronden, en zoniet, zelfs opnieuw verkiezingen uit te laten schrijven, tenminste dat lees ik her en der in interviews met staatsrechtelijke juristen etc.

Moneyman
Berichten: 30253
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

D34M0N schreef:
09 aug 2021 00:07
scharrelschipper schreef:
08 aug 2021 21:40
Een reces?
Hoelang duurt dat dan?
Net als de schoolvacantie`s in o.a.Belgie:2 maanden?
Terwijl er allerlei ellende in ons land aan de gang is?
Je had een betere inzet verwacht van die volksverlakkers?
En wij,het gepeupel pikken dat nog steeds.
Maar ja,een volk krijgt de leiders die het verdient.......
Om die reden heb ik bij de verkiezingen dit jaar op een partij gestemd die nog niet teleurgesteld heeft.
Opvallend hoeveel onderbuikgevoel er terug te vinden is in de posts van slechts twee forumleden. Man man man.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

snellie schreef:
09 aug 2021 09:40
Ik denk dat die onderbuikgevoelens door veel meer forummers wordt gedeeld.

Van mij mogen er idd nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven. Maar dat gaat niet gebeuren helaas.
Wat mij betreft niet. Ik vind nieuwe verkiezingen uitschrijven een zwaktebod. Laat er dan een minderheidskabinet gevormd worden, met zoals TJeenk Willink al zei, een regeerakkoord op hoofdlijnen, en laat het over aan de volksvertegenwoordigers in de 2e kamer.

Erthanax
Berichten: 9736
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

In Trouw staat vanochtend een groot artikel over de gang en stand van zaken bij de kabinetsformatie. Online alleen voor abonnees, dus ik plaats maar geen link.
Deze week moet het concept van VVD en D66 klaar zijn, volgende week moet de knoop worden doorgehakt met welke partijen de onderhandelingen gevoerd gaan worden.
VVD en D66 zijn flink opgeschoten met o.a. economisch herstel, de arbeidsmarkt, de woningnood, zorg, kansengelijkheid en digitalisering; ook over klimaat en stikstof wordt gesproken, aldus Trouw.

Lady1234
Berichten: 27209
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er wordt wat afgeklaagd in dit land en ook op het forum, maar met de economie gaat het prima, overal worden arbeidskrachten gevraagd, de inflatie stelt niets voor, het spaargeld klotst tegen de wanden. Jammer genoeg is de rente voor die spaarders heel laag. De pandemie begint aardig onder controle te komen.

Iedereen die gevaccineerd is kan weer zonder problemen met vakantie of een superdure kop koffie nemen op een terras of eten in een restaurant. De bezorgdiensten werken zich drie slagen in de rondte om de aangekochte zaken thuis te brengen.

Ja, het is echt afzien in dit land. :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 27209
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar daar was die lockdown nou juist weer goed voor. Bijna iedereen thuis en geen gevlieg naar Majorca, Turkije of Griekenland.

angel1978
Berichten: 11017
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
09 aug 2021 11:18
Maar daar was die lockdown nou juist weer goed voor. Bijna iedereen thuis en geen gevlieg naar Majorca, Turkije of Griekenland.
Maar dat raakt dan weer de korte termijn ( economie ) en wakkert die onderbuikgevoelens alleen maar aan.

Lady1234
Berichten: 27209
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voor het aanjagen van onderbuikgevoelens is helemaal niets nodig. Daar zwelgt men graag in en maar klagen en klagen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
09 aug 2021 10:22
Er wordt wat afgeklaagd in dit land en ook op het forum, maar met de economie gaat het prima, overal worden arbeidskrachten gevraagd, de inflatie stelt niets voor, het spaargeld klotst tegen de wanden. Jammer genoeg is de rente voor die spaarders heel laag. De pandemie begint aardig onder controle te komen.

Gaat geweldig in dit land, zoveel daklozen erbij.

Lady1234
Berichten: 27209
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gaat hier zeker goed, beter dan in heel veel landen. Maar klagen schijnt veel leuker te zijn.

Verhuur eens een kamer aan zo’n dakloze.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

snellie schreef:
09 aug 2021 12:53
Ja, tegen de wanden opklotsend spaargeld. :D
Wow, waarom heb ik dat niet?? Zo groot is mijn huis nu ook weer niet :mrgreen:

Erthanax
Berichten: 9736
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het gaat hier natuurlijk niet op alle terreinen even goed en er zijn ook echt wel verscheidene, noodzakelijke verbeterpunten, maar grosso modo gaat het in Nederland voortreffelijk. Ik kan gaan en staan waar ik wil, maar ik peins er niet over om uit Nederland te vertrekken.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
09 aug 2021 13:12
Het gaat hier zeker goed, beter dan in heel veel landen. Maar klagen schijnt veel leuker te zijn.

Verhuur eens een kamer aan zo’n dakloze.


Wat let je?? Over klagen gesproken en inderdaad , het forum staat er hier vol van , waarom doe je daar aan mee dan?

Andere landen hebben het inderdaad superslecht, maar als jij de daklozen ( ongeveer 40 duizend ) in dit land wel ff wil vergeten dan ben je vrij egoistisch, zeg tegen hen dat het ergens anders slechter is.

Lady1234
Berichten: 27209
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waar klaag ik op het forum? Ik vergeet helemaal niemand. En de ene dakloze is de andere niet.

Plaats reactie