Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Nijogeth
Berichten: 10128
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
11 aug 2021 12:42
reggie2 schreef:
11 aug 2021 12:31
snellie schreef:
11 aug 2021 12:09
Maar dan kun je nog steeds besmettelijk zijn en dus anderen besmetten. Dus testen zal ook voor gevaccineerden nodig blijven, verwacht ik.
Kan ja, maar je kan ook niet tot in eeuwigheid doorgaan met testen....vaccinatie moet op den duur genoeg zijn.
Maar we leven nu. Waarom het hebben over tot in eeuwigheid en op den duur?
Omdat als we niet vooruit kijken, we nooit van de maatregelen afkomen?
Zoals gezegd vind ik de maatregelen erger dan het virus, maar dat komt omdat ze me in mijn persoonlijke omgeving raken en het virus niet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
11 aug 2021 13:05

Omdat als we niet vooruit kijken, we nooit van de maatregelen afkomen?
Tuurlijk komen we van de maatregelen af...... eens wel.

Nijogeth
Berichten: 10128
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Over 50 jaar zijn we dus van alle problemen af? Misschien maak ik dat dan nog wel mee.

Edit: en daar hoeven we niets voor te doen, omdat de aarde dit zelf wel fixt?

Nijogeth
Berichten: 10128
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar de aarde gaat dan helemaal niet ten onder. Wij mensen passen ons wel aan aan de klimaatgrillen van moeder natuur. Dat deden we tijdens de warmste perioden en tijdens ijstijden. Er zijn tijden geweest dat er zelfs rond de poolcirkel een tropisch klimaat was, die 3 graden kunnen we dan zeker aan.

Erikdepooter
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 mei 2018 15:14

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erikdepooter »

Moneyman schreef:
Overigens geven gevaccineerden het virus in veel mindere mate door dan ongevaccineerden.

Als je het alleen kan doorgeven aan wél gevaccineerden is er ook niks meer aan de hand. Dus: allemaal je verantwoordelijkheid nemen richting medemens!

16again
Berichten: 16167
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
11 aug 2021 13:25
Wij mensen passen ons wel aan aan de klimaatgrillen van moeder natuur.
Alle 7 miljard? of zijn er wat afvallers?

angel1978
Berichten: 11080
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
11 aug 2021 13:50
Nijogeth schreef:
11 aug 2021 13:25
Wij mensen passen ons wel aan aan de klimaatgrillen van moeder natuur.
Alle 7 miljard? of zijn er wat afvallers?
Alleen de ‘happy’ few.
En zo happy zullen die niet zijn.

Nijogeth
Berichten: 10128
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
11 aug 2021 13:50
Nijogeth schreef:
11 aug 2021 13:25
Wij mensen passen ons wel aan aan de klimaatgrillen van moeder natuur.
Alle 7 miljard? of zijn er wat afvallers?
Hopelijk niet. Dat is namelijk het grootste probleem als ik het zo allemaal lees.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
11 aug 2021 14:29
16again schreef:
11 aug 2021 13:50



Ik denk een enkele ongevaccineerde :D
Of juist niet , :lol: de woningnood wordt opgelost.

https://www.hartvannederland.nl/coronav ... Se-W6PWZ5U

16again
Berichten: 16167
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
11 aug 2021 18:08
Of juist niet , :lol: de woningnood wordt opgelost.

https://www.hartvannederland.nl/coronav ... Se-W6PWZ5U
Uit dat stuk:
Hoe kan het dat zoveel mensen in dergelijke complottheorieën geloven? Sociaal psycholoog Jan-Willem van Prooijen legde het woensdagochtend bij Radio Veronica uit. "Stel: je zit in een gesloten groepje met gelijkgestemden en één iemand roept dat, en dat papegaaien andere gebruikers op zo'n forum. Dan krijg je de indruk dat andere mensen er ook zo over denken en dat moet dan wel waar zijn." Oftewel: "Waar rook is, is vuur."
Toen ik dat zo las, moest ik onbewust terugdenken aan dividendbelastig gedoe in de regeringskringen. De beeldvorming daar verliep identiek.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
11 aug 2021 12:20
Daarom kunnen we straks 2 gratis tests krijgen per huishouden :D

Ik gebruik de zelftest al voordat ik echt kwetsbare mensen in mijn omgeving bezoek, ik zou het namelijk vreselijk vinden als ik per ongeluk het virus mee zou nemen.
Heb jij er al handigheid in gekregen?

Zoon heeft de brief over de gratis zelftesten meegenomen van een bekende. Dat was een kwartiertje Nederlandse les. Simpelspraak, interpunctie ontbreekt en qua stijl ... 'we doen dit en dat' ... Het roept herinnering op aan een topic over het gebruik van het woord 'we'.
Hoe dan ook, we voelen ons niet aangesproken en laten dit aanbod gaan. 2 stuks voor een 3/4-persoonshuishouding is sowieso niet genoeg.

Lowieze
Berichten: 6673
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
11 aug 2021 18:39
Lowieze schreef:
11 aug 2021 12:20
Daarom kunnen we straks 2 gratis tests krijgen per huishouden :D

Ik gebruik de zelftest al voordat ik echt kwetsbare mensen in mijn omgeving bezoek, ik zou het namelijk vreselijk vinden als ik per ongeluk het virus mee zou nemen.
Heb jij er al handigheid in gekregen?

Zoon heeft de brief over de gratis zelftesten meegenomen van een bekende. Dat was een kwartiertje Nederlandse les. Simpelspraak, interpunctie ontbreekt en qua stijl ... 'we doen dit en dat' ... Het roept herinnering op aan een topic over het gebruik van het woord 'we'.
Hoe dan ook, we voelen ons niet aangesproken en laten dit aanbod gaan. 2 stuks voor een 3/4-persoonshuishouding is sowieso niet genoeg.
Handigheid in gekregen? Ja hoor, zo moeilijk is het niet. Gewoon de gebruiksaanwijzing volgen die erbij zat. Ik had ze overigens weken geleden zelf al gekocht, en ook toen al gebruikt.

En als u ze zelf niet gebruikt, kunt u iemand anders er misschien een plezier mee doen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Oh, die ruilhandel komt vanzelf op gang. ^^

scharrelschipper
Berichten: 1851
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
10 aug 2021 22:02
scharrelschipper schreef:
10 aug 2021 21:29
Wat is het verschil tussen dwang en drang?
Hooguit dat drang uit je zelf kan komen (maar dan ook nog dikwijls door de dwang).
Nog niet in ons land,maar ik zie de dwang in omringende landen wel toenemen.
Kwalijke zaak......
Het 'probleem' in een reeks landen is het idee, dat een vaccinatieplicht strijdig is met de lichamelijke integriteit. Dat is niet waar, want voor een reeks ziektes bestaat er al een plicht; voor sommige beroepen is er een verplichting om ingeënt te zijn. Bovendien is er recente jurisprudentie van het Europees Hof voor de Rechten van de mens (Nu.nl), die een plicht goedkeurt, wanneer het collectieve belang groter is dan het individuele.

Het is een medisch-ethische kwestie. Veel regeringen durven het (nu) nog niet aan om over te gaan tot een plicht (= dwang) en gaan daarom over tot allerlei restricties. Toegang alleen voor wie gevaccineerd of genezen is en/of negatief getest. In beide gevallen komt het neer op aandringen (= drang) en sturen richting vaccins. Zeker wanneer de testen alleen nog gratis zijn voor wie geen vaccin verdraagt.

Zelf schuif ik ook op richting plicht, omdat er een groep weigeraars is, die voor geen enkel nuchter argument meer openstaat en zich ingraaft, terwijl we - als maatschappij - niets anders hebben dan die vaccins om in elk geval het ziekteverloop zo mild mogelijk te krijgen, daardoor met dit virus kunnen leren leven. Te veel weigeraars vertraagt het opheffen van alle beperkingen.
Jablan,je geeft ons al een hele tijd (meestal goede) info,prima.
Maar nu ga je dus ook mee met de drang/dwang.
Je spreekt nu van weigeraars die zich ingraven enz.en die voor geen enkel nuchter argument meer open staan.
Zakelijk gezien kan ik je nog begrijpen,maar menselijk niet meer dus.
Misschien heb ik makkelijk praten omdat mijn bedrijfje er nauwelijks door geraakt is,maar mijn beslissing om me niet te laten vaccineren heeft dan ook niets met het bedrijfsmatige te maken.
Ik proef dat dat bij jou wel zo is,niks mis mee,maar de evt.discussie wel of niet prikken moet m.i. niet gevoerd worden met alleen maar zakelijke argumenten.
Ik zou een paar smerige voorbeelden kunnen noemen van zaken waar mensen zich achter schaarden alleen om zakelijke belangen,mar dat ga ik niet doen want ik wil het hier wel netjes houden.
Mij is nog niet gevraagd waarom ik niet wil prikken,is ook niet belangrijk,want is prive.
Maar alleen roepen over weigeraars is beledigend naar mensen die voor zichzelf argumenten hebben om zich niet te laten vaccineren.

Nijogeth
Berichten: 10128
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar als je weigert is de reden ook niet belangrijk, dat mag je zelf weten. Het zou echt heel eng worden als je ook nog eens persoonlijke redenen moet gaan opgeven voor het niet vaccineren.

Dat is in mijn ogen bijna net zo eng als alle mensen die ongevaccineerde personen buiten de maatschappij willen houden. Zoiets zorgt in mijn ogen voor dingen die in het verleden zijn gebeurd en die we jarenlang af hebben gekeurd. Zou heel vreemd zijn deze heksenjachten nu goed te keuren.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Het verleden was ideologie, het heden de volksgezondheid. Heksenjacht vind ik al te zwaar - er is wel een registratie, anders zou de GGD niet weten waar de prikbus het beste kan worden neergezet, maar die staat helemaal los van andere databases van de overheid. Belastingdienst of veiligheidsdiensten hebben geen toegang.

Middeleeuwen, pestepidemie. In die tijd hadden de meeste steden of een gracht of een stadsmuur. Die werd ook gebruikt om zieken de toegang te weigeren. Voor reizen had je vrijgeleides of bewijs van je beroep bij je (marskramer, chirurgijn is handelswaar of gereedschap in de bagage). De digitale bewijzen nu zijn daar opvolgers van.

Nijogeth
Berichten: 10128
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar een ongevaccineerde is niet per definitie ziek.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
12 aug 2021 10:56
Maar een ongevaccineerde is niet per definitie ziek.


Ne want dan zouden er heel wat zieken rondlopen.

Erthanax
Berichten: 9763
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik de (sociale) media volg, krijg ik de indruk dat er inderdaad heel wat zieken rondlopen, al hebben die niet allemaal corona.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Donderdag. Update van het ECDC. Opmerkelijk verschil in het aantal positieve testen voor Nederland. De GGD's rapporteren al weken meer dan twaalf procent, het ECDC stelt het aantal onder de vier procent.

Gesloten