KPN blijft facturen sturen na opzegging

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Mtal
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2022 22:46

KPN blijft facturen sturen na opzegging

Ongelezen bericht door Mtal »

3 februari ben ik overgestapt naar ziggo met het tv en internet pakket. Ik heb gebruik gemaakt van de overstap service en rekening houdend met de maand opzegtermijn zou ik 5 maart aangesloten zijn bij de nieuwe provider en opgezegd bij kpn.

Ik heb ook 3 februari een mailtje van kpn gehad met als titel “overstap naar u nieuwe aanbieder” en dat het geregeld gaat worden. Alle oude apparatuur is inmiddels al opgestuurd naar kpn.

Het is nu april en krijg nog facturen, dus ik kpn klantenservice gebeld met het vermoeden dat er iets niet helemaal correct is gegaan.
krijg ik te horen van de dame aan de telefoon dat het abonnement nog niet was opgezegd??

dus ik maar gevraagd het meteen op te zeggen.. antwoordt de vriendelijke dame aan de telefoon dat dat niet mogelijk is en het speciaal door ziggo gedaan moet worden.

dan maar ziggo gebeld en het voorgelegd met als antwoord dat ik al ben aangesloten bij hun en mijn vorige aanbieder kpn niet met terugwerkende kracht kunnen opzeggen.

ondertussen betaal ik dus dubbele abbo kosten en wordt van het kastje naar de muur gestuurd!!

Feinel
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jan 2018 01:11

Re: KPN blijft facturen sturen na opzegging

Ongelezen bericht door Feinel »

Je kunt uiteraard wel bij KPN zelf opzeggen als je buiten je contracttermijn bent. Maar als je de overstapservice van Ziggo hebt gebruikt dan zou Ziggo dit voor jou moeten doen bij KPN per de afgesproken datum.
Blijkbaar heeft of Ziggo dat niet gedaan of is dit niet bij KPN goed verwerkt, in beide gevallen zou Ziggo dit dan voor jou moeten oplossen. Ik zou eerst nog is goed kijken of dit inderdaad bevestigd is, en zo ja, aan Ziggo vragen waarom het niet bij KPN is opgezegd en wat ze er aan kunnen doen. Krijg je alsnog nul op rekest dan zelf bij KPN zsm opzeggen en bij Ziggo een klacht indienen met verzoek te veel betaalde bedragen bij KPN te vergoeden. Willen ze daar niet aan mee werken ondanks een bevestiging dan dit aankaarten bij de geschillencommissie.

Seinhuis
Berichten: 2387
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: KPN blijft facturen sturen na opzegging

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Natuurlijk kan je wel opzeggen per telefoon.

Ik denk dat je het volgende kan doen,

Controleer eerst de contact dat je aan bent gegaan. Opzeggen is mogelijk met ingang dat je contact is afgelopen.

Bel met Ziggo. Vraag of hun willen onderhandelen met KPN.

Zet dit probleem op het KPN forum, of neem nogmaals contact met hun op https://www.kpn.com/service/


Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl/ of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies

Ga naar www.degeschillencommissie.nl voor een bindend uitspraak (of dreig ermee)

Senso
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: KPN blijft facturen sturen na opzegging

Ongelezen bericht door Senso »

KPN is ook mij fakturen blijven sturen, zelfs na een aangetekende brief met opzegging. Een dame van het bedrijf belde mij nadat ik een herinneringsbrief met kopie van de opzegging had gestuurd, om me "te begeleiden" bij de online opzeg procedure. Met de opzegging zwart op wit voor haar neus!!! Wilde niet luisteren toen ik uitlegde waatom ik niet van plan was die procedure te volgen, bleef erop hameren dat ze belde om te helpen en werd uiteindelijk boos omdat IK niet wilde luisteren en verbrak de verbinding.
Na nog een paar herineringen voor de onterechte fakturen werd het vanzelf stil.

Gesloten