Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
07 aug 2022 12:33
moederslink schreef:
07 aug 2022 12:05
Ook hier worden andere genders bekritiseerd en sommige homo stellen een dorp uitgepest.
Te gek voor woorden.
Dat is ook te gek voor woorden !
Maarrrrre .....bij het zien van de uitgezonden beelden vd Gay Pride werd ik bij vele extreem extravagante uitdossingen toch wel wat onpasselijk.
Persoonlijk vind ik zoiets nu ook weer niet echt nodig.
Ook wij hebben homoseksualiteit in de familie, niets mis mee, ze doen ' gewoon ' :D .

J. Deltoer
Berichten: 3143
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik vind extravagante bij de gaypride ook niet nodig. Maar het is hun keuze, en ik kan kiezen om bij de gaypride weg te blijven. Als Christen heb je niets te kiezen in Saoedi Aerabie, Pakistan, Iran en zelfs niet in Turkije. Je wordt in deze moslimlanden gewoon vervolgd en/of weggepest.
PeterPeters1966 schreef:
07 aug 2022 11:48
En onder moslims zie je dezelfde trend als bij Christenen: ze worden steeds minder praktizerend.
Dat is totale onzin. Er komen steeds meer moskeeen, je ziet steeds meer hoofddoeken in het openbaar, en we moeten steeds voorzichtiger zijn met kritiek op de islam.
PeterPeters1966 schreef:
07 aug 2022 11:48

Ik zou me eerder druk maken over het misbruik van die geaccepteerde criminele organisatie waarvan de directie in het Vaticaan zit.
Ook om deze reden zou uw bericht gemeld kunnen worden.
Wat er allemaal mis is in het katholieke geloof wordt gewoon benoemd en er wordt niemand bedreigd die het benoemd. De huidige paus maakt excuses en de meeste mensen met het katholieke geloof hebben plaatsvervangende schaamte over wat er gebeurd is.
Er komt een tijd dat het niet meer deugend is om de Islam uit de wind te houden meneer Peters.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
07 aug 2022 12:59


Persoonlijk vind ik zoiets nu ook weer niet echt nodig.
Ook wij hebben homoseksualiteit in de familie, niets mis mee, ze doen ' gewoon ' :D .
Helemaal met jou eens, gedraag je gewoon. Niks mis met die mensen van mij hoeft dat gedoe ook niet.

@kuklos, goed gedaan anders had ik het gedaan.

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ach ja, de pride. Ik krijg dan altijd zo'n gevoel van 'he, wij zijn net als jullie, dus kijk ons eens compleet anders en raar zijn'. Het totaal tegenovergestelde van waarmee ze zijn begonnen. Toen wilde men hetzelfde behandeld worden als alle anderen en terecht. Maar tegenwoordig wil men weer anders behandeld worden dan alle anderen.

En wat betreft die hele discussie over de moslims. Als nu eens alle moslims volgens de Koran zouden leven, dan zouden er geen problemen zijn. De Koran is niet zoveel anders als de Bijbel, de lessen die je eruit kan halen, die kun je ook met logisch nadenken overbrengen, maar dat terzijde. Het probleem bij de Islam is het gebrek aan kennis over de Koran. De meeste moslims hebben de Koran helemaal niet gelezen en kennen alleen de Hadiths die door iedere aparte stroming zijn gemaakt.

Wat overigens het grootste probleem is, is dat door sommigen de Islam niet als geloof wordt herkend, omdat er nog in geen enkel Islamitisch land een scheiding tussen kerk en staat is geweest. Daardoor zou je de Islam ook als rechtssysteem kunnen zien en niet als godsdienst.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Nederlanders tolereren de LHBTIQ+ gemeenschap over het algemeen wel, maar accepteren maar één dag per jaar dat ze er openlijk voor uitkomen. Om dat laatste is de Pride nog steeds nodig.

En dat leven volgens de Koran, of welk ander religieus geschrift ook, is precies waar het knelt. Die teksten kan je op velerlei manieren uitleggen. Tijdens de kruistochten stormden christenen moordend en verkrachtend door het nabije oosten, aangemoedigd door bisschoppen met de bijbel in de hand. Je weet wel, dat boek over naastenliefde enzo. Als je extremistische gedachten hebt, kan je bij elk geloof er wel een onderbouwing voor vinden, als je die route kiest.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

J. Deltoer schreef:
07 aug 2022 10:37
Het is geen probleem om naar dat soort landen te gaan als je je volledig aanpast aan de daar heersende cultuur.
Wij gedragen ons daar niet anders dan hier.
reggie2 schreef:
07 aug 2022 11:10
Jij bedoelt vast de Islam die alles gaat overheersen in ons land, dat andere normen en waarden normaal worden in ons land??
De islam zal hier niet nooit dominant worden.
De normen en waarden in Nederland verschuiven per 1-2 generaties.
Erthanax schreef:
07 aug 2022 11:28
Van de onderlinge verdraagzaamheid in het Ottomaanse rijk stel ik me ook niet al te veel voor.
Het meest dichtbij komt de manier, waarop de Britten hun koloniën hebben bestuurd. Alle plaatselijke gebruiken bleven overeind. Ik heb nu Bosnië als voorbeeld genomen, maar de sporen van het Ottomaanse Rijk kom je overal tegen in Zuidoost-Europa.
kuklos schreef:
07 aug 2022 12:13
Ja hoor,100 jaar geleden moesten vrouwen ook verplicht een hoofddoek op, werden kinderen uitgehuwelijkt zodra ze in het land van herkomst waren, werden homo's van flatgebouwen afgegooid etc.
Je richt je teveel op de extremen. Een eeuw geleden waren er ook kledingvoorschriften en ongemerkt zijn ze er nog (de spijkerbroek). Uithuwelijken gebeurde indirect: alleen een partner met de juiste achtergrond (kerk, maatschappelijke status) was welkom en daar werd actief naar gezocht door de ouders. Het vermoorden van mensen met afwijkend gedrag ligt al iets verder terug, het was gemakkelijker om ze naar een klooster te sturen of te laten emigreren.
moederslink schreef:
07 aug 2022 12:32
Het zijn de Moslimfundamentalisten die doordraaien en de boel verstieren.
Zo is het.
moederslink schreef:
07 aug 2022 12:59
Maarrrrre .....bij het zien van de uitgezonden beelden vd Gay Pride werd ik bij vele extreem extravagante uitdossingen toch wel wat onpasselijk.
Wat ik aan foto's langs zag komen, was het dit jaar een kuis feestje.
We zijn in juni naar de CSD in Köln geweest. Voor zoon plus vrienden was het een enorme mentale opsteker. Voor ons meer mensen van vroeger weer eens spreken/zien. Dat is de meerwaarde van zo'n dag.
Nijogeth schreef:
08 aug 2022 03:25
Wat overigens het grootste probleem is, is dat door sommigen de Islam niet als geloof wordt herkend, omdat er nog in geen enkel Islamitisch land een scheiding tussen kerk en staat is geweest. Daardoor zou je de Islam ook als rechtssysteem kunnen zien en niet als godsdienst.
Die scheiding hebben we aan de Franse Revolutie te danken en alleen in Frankrijk wordt die scheiding strak overeind gehouden. Voor de rest zie je overal de invloed van het geloof terug in de wetgeving.

Moneyman
Berichten: 30270
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
07 aug 2022 14:47
Bij de meeste godsdiensttwisten, heden en verleden, draait het meer om macht dan om religie.
Dat is -helaas- absoluut waar. Terwijl dat 100% in strijd is met juist die eigen godsdienst.

kuklos
Berichten: 9829
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
08 aug 2022 09:58
kuklos schreef:
07 aug 2022 12:13
Ja hoor,100 jaar geleden moesten vrouwen ook verplicht een hoofddoek op, werden kinderen uitgehuwelijkt zodra ze in het land van herkomst waren, werden homo's van flatgebouwen afgegooid etc.
Je richt je teveel op de extremen. Een eeuw geleden waren er ook kledingvoorschriften en ongemerkt zijn ze er nog (de spijkerbroek). Uithuwelijken gebeurde indirect: alleen een partner met de juiste achtergrond (kerk, maatschappelijke status) was welkom en daar werd actief naar gezocht door de ouders. Het vermoorden van mensen met afwijkend gedrag ligt al iets verder terug, het was gemakkelijker om ze naar een klooster te sturen of te laten emigreren.
Ik richt me op hetgeen nu dagelijks voorkomt.

Erthanax
Berichten: 9742
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan schreef:
08 aug 2022 09:58
Erthanax schreef:
07 aug 2022 11:28
Van de onderlinge verdraagzaamheid in het Ottomaanse rijk stel ik me ook niet al te veel voor.
Het meest dichtbij komt de manier, waarop de Britten hun koloniën hebben bestuurd. Alle plaatselijke gebruiken bleven overeind. Ik heb nu Bosnië als voorbeeld genomen, maar de sporen van het Ottomaanse Rijk kom je overal tegen in Zuidoost-Europa.
Over de kwaliteit van het Britse koloniaal bestuur en de kenelijk door u veronderstelde ondelinge verdraagzaamheid stel ik me ook weinig voor. Zo vredelievend ging het daar echt niet toe.

Dat er sporen van het Ottomaanse rijk in Zuidoost-Europa te vinden zijn is natuurlijk niet verwonderlijk, omdat het pas in 1918 is verdwenen. Dat rijk is niet tot stand gekomen en gebleven met vriendelijke gesprekken, maar door bloedige oorlogen en onderdrukking.

Hoe denkt u over de andere punten die ik noem, de rechten van bv lhbtiq+'ers en vrouwen in Islamitische landen, en het bloedige sektarische geweld tussen Islamitische stromingen in (en tussen) Islamitische landen?

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
08 aug 2022 10:53
Ik richt me op hetgeen nu dagelijks voorkomt.
Check
kuklos schreef:
07 aug 2022 12:13
Ja hoor,100 jaar geleden moesten vrouwen ook verplicht een hoofddoek op, werden kinderen uitgehuwelijkt zodra ze in het land van herkomst waren, werden homo's van flatgebouwen afgegooid etc.
Ik geloof niet dat dagelijks mensen van hoge gebouwen worden afgebouwd.

kuklos
Berichten: 9829
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
08 aug 2022 13:01
kuklos schreef:
08 aug 2022 10:53
Ik richt me op hetgeen nu dagelijks voorkomt.
Check
kuklos schreef:
07 aug 2022 12:13
Ja hoor,100 jaar geleden moesten vrouwen ook verplicht een hoofddoek op, werden kinderen uitgehuwelijkt zodra ze in het land van herkomst waren, werden homo's van flatgebouwen afgegooid etc.
Ik geloof niet dat dagelijks mensen van hoge gebouwen worden afgebouwd.
Je bedoelt zoals vrouwen in hoofddoek de extremen zijn?
Misschien worden ze in Amsterdam en Utrecht niet van flatgebouwen afgegooid, maar het is daar toch zo veilig voor ze, in die twee steden. Worden nooit tanden kapotgeslagen enzo.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Erthanax schreef:
08 aug 2022 11:05
Hoe denkt u over de andere punten die ik noem, de rechten van bv lhbtiq+'ers en vrouwen in Islamitische landen, en het bloedige sektarische geweld tussen Islamitische stromingen in (en tussen) Islamitische landen?
Dat valt voor ons allemaal onder de verschillen in snelheid, waarmee maatschappijen zich ontwikkelen.

Breien heeft het antwoord al gegeven:
breien schreef:
07 aug 2022 14:47
Bij de meeste godsdiensttwisten, heden en verleden, draait het meer om macht dan om religie.
Dat is wat je momenteel ziet in de wereld. Een machthebber, meestal een man voorbij de pensioenleeftijd met een te hoog testosteron-niveau, kan niet omgaan met de veranderingen in het eigen gebied, onder de eigen bevolking en probeert via geweld dit onder controle te houden, indirect de eigen positie veilig te stellen.
Het terugdraaien van rechten voor vrouwen, minderheden is een van de vele methoden van repressie.

Economie is doorslaggevend. Pas als de hele bevolking een dak boven het hoofd heeft, kan werken, voldoende te eten heeft, dan pas ontstaat ruimte om de positie van eerst vrouwen, daarna minderheden te verbeteren.

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Zal ik eens in Delpher zoeken hoeveel homoseksuelen er 100 jaar geleden van hoge gebouwen af werden gegooid? Want dat is de stelling.

Ach laat maar, het was zo'n schering en inslag dat het de krant niet eens haalde. Ik weet nu al dat je er niks over gaat vinden.

Erthanax
Berichten: 9742
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vakantiegangers kunnen duidelijk ook flinke pech hebben, zoals Jan en Nettie Muskers. Gelukkig heeft Jan nog een plan B.

kuklos
Berichten: 9829
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
08 aug 2022 13:28
Erthanax schreef:
08 aug 2022 11:05
Hoe denkt u over de andere punten die ik noem, de rechten van bv lhbtiq+'ers en vrouwen in Islamitische landen, en het bloedige sektarische geweld tussen Islamitische stromingen in (en tussen) Islamitische landen?
Dat valt voor ons allemaal onder de verschillen in snelheid, waarmee maatschappijen zich ontwikkelen.
En dus blijkt opnieuw dat de islam niet past bij Nederlandse normen en waarden.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Het wordt, naar mijn inzien in ieder geval en misschien zie ik dat wel helemaal verkeerd, de hoogste tijd dat er eens een interieurverzorger/ster door de 'huiskamer' gaat om die eens flink onder handen te nemen en om de kussentjes weer eens op te schudden.
Er blijft de laatste tijd toch wel aardig wat ongewenste troep achter en dat maakt het er al met al niet gezelliger op.

gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Opschudden ,uitkloppen is beter . :?

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
08 aug 2022 14:13
En dus blijkt opnieuw dat de islam niet past bij Nederlandse normen en waarden.
Jouw interpretatie. Voor mij past de islam net zo bij Nederland als elk ander geloof. Wat zijn Nederlandse normen en waarden eigenlijk?

Hoe dan ook, tijd voor wat anders. Vandaag weer iets geleerd.

Booking is een prima site om je te oriënteren (en als je graag te veel betaalt ook om te boeken). Daar viel mij iets op. Huiseigenaar verhuurt zelf een standaard vakantiehuis (gemiddelde kwaliteit) voor 300 Euro per nacht. Direct eronder hetzelfde huis, maar dan met een andere titel, voor 735 Euro per nacht. Dat is via Novasol.

Even doorzoeken en de oorzaak gevonden. Oyo heeft niet alleen AirBnB en @Leisure overgenomen, maar ook Novasol. Slechte ontwikkeling, want Oyo biedt slechte verhuurvoorwaarden, bepaalt de verhuurprijs en achter die prijs zit weer een slecht geprogrammeerd algoritme. Nog iets typisch voor Oyo: ze pushen de eigenaren om maar zo veel mogelijk bedden neer te zetten, omgerekend 1 bed/persoon per 10 m2 woonoppervlak. Echt krap en klein.

Het is nu hoogzomer, in principe moet alles vol zitten en bij dit huis ... groene, lege kalenders. Geen wonder. In de directe omgeving zijn er buitencategorie huizen te huur met meer vierkante meters per persoon, meer voorzieningen in en rond het huis zoals sauna, airco, zwembad, A-merk barbecue (Boretti/Weber), elke slaapkamer een eigen badkamer. Deze huizen doen nu - hoogzomer - tussen de 100 en 200 Euro per nacht, de eigenaren verhuren direct via Booking en hun kalenders zijn rood, vol.

De tijd van BelVilla en Novasol is geweest.

Gelukkig zijn er nog Micazu, Interhome voor de fijnproevers en wordt Booking steeds meer hèt kanaal voor vakantiehuizen voor iedereen.

kuklos
Berichten: 9829
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
08 aug 2022 20:40
kuklos schreef:
08 aug 2022 14:13
En dus blijkt opnieuw dat de islam niet past bij Nederlandse normen en waarden.
Jouw interpretatie. Voor mij past de islam net zo bij Nederland als elk ander geloof. Wat zijn Nederlandse normen en waarden eigenlijk?
Deze respons was te verwachten. Zoveel mogelijk wegkijken, misschien kunnen we straks dan nog wel verklaren dat de islam DE Nederlandse cultuur is. :roll:

scharrelschipper
Berichten: 1843
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
08 aug 2022 09:58
J. Deltoer schreef:
07 aug 2022 10:37
Het is geen probleem om naar dat soort landen te gaan als je je volledig aanpast aan de daar heersende cultuur.
Wij gedragen ons daar niet anders dan hier.
reggie2 schreef:
07 aug 2022 11:10
Jij bedoelt vast de Islam die alles gaat overheersen in ons land, dat andere normen en waarden normaal worden in ons land??
De islam zal hier niet nooit dominant worden.
De normen en waarden in Nederland verschuiven per 1-2 generaties.
Erthanax schreef:
07 aug 2022 11:28
Van de onderlinge verdraagzaamheid in het Ottomaanse rijk stel ik me ook niet al te veel voor.
Het meest dichtbij komt de manier, waarop de Britten hun koloniën hebben bestuurd. Alle plaatselijke gebruiken bleven overeind. Ik heb nu Bosnië als voorbeeld genomen, maar de sporen van het Ottomaanse Rijk kom je overal tegen in Zuidoost-Europa.
kuklos schreef:
07 aug 2022 12:13
Ja hoor,100 jaar geleden moesten vrouwen ook verplicht een hoofddoek op, werden kinderen uitgehuwelijkt zodra ze in het land van herkomst waren, werden homo's van flatgebouwen afgegooid etc.
Je richt je teveel op de extremen. Een eeuw geleden waren er ook kledingvoorschriften en ongemerkt zijn ze er nog (de spijkerbroek). Uithuwelijken gebeurde indirect: alleen een partner met de juiste achtergrond (kerk, maatschappelijke status) was welkom en daar werd actief naar gezocht door de ouders. Het vermoorden van mensen met afwijkend gedrag ligt al iets verder terug, het was gemakkelijker om ze naar een klooster te sturen of te laten emigreren.
moederslink schreef:
07 aug 2022 12:32
Het zijn de Moslimfundamentalisten die doordraaien en de boel verstieren.
Zo is het.
moederslink schreef:
07 aug 2022 12:59
Maarrrrre .....bij het zien van de uitgezonden beelden vd Gay Pride werd ik bij vele extreem extravagante uitdossingen toch wel wat onpasselijk.
Wat ik aan foto's langs zag komen, was het dit jaar een kuis feestje.
We zijn in juni naar de CSD in Köln geweest. Voor zoon plus vrienden was het een enorme mentale opsteker. Voor ons meer mensen van vroeger weer eens spreken/zien. Dat is de meerwaarde van zo'n dag.
Nijogeth schreef:
08 aug 2022 03:25
Wat overigens het grootste probleem is, is dat door sommigen de Islam niet als geloof wordt herkend, omdat er nog in geen enkel Islamitisch land een scheiding tussen kerk en staat is geweest. Daardoor zou je de Islam ook als rechtssysteem kunnen zien en niet als godsdienst.
Die scheiding hebben we aan de Franse Revolutie te danken en alleen in Frankrijk wordt die scheiding strak overeind gehouden. Voor de rest zie je overal de invloed van het geloof terug in de wetgeving.
Heb die gay pride een paar keer gezien en bij mij kwam het over als een groot feest waar hooguit hier en daar het alcohol percentage iets minder had gekund.
Heb er een kleine bijdrage aan kunnen leveren door aan een sleepbootje dat een mooi opgetuigde boot door de grachten ging trekken wat smeerolie te leveren.
Anders hadden die mensen niet mee kunnen doen,zou toch jammer zijn?
Leven en laten leven.

Plaats reactie