Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9742
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er ligt geen enkel kruimeltje of pluisje meer in de huiskamer. Ik ben klaar met mijn corvee en voor een leuke grap van Nijogeth.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

@jullio. Nee hoor, maar ik walg van mensen die kletsen/ouwehoeren over mensen die niet kunnen reageren.
Zegt meer over jullie dan over de persoon die jullie achtervolgen.
Maar hé joh....veel plezier ermee.

juliomariner
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als u vind dat ik op een of andere manier de forumregels overtreed dan moet u dit bij de mods melden.

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En toch heeft ze gelijk. 😁😁

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
25 okt 2022 21:08
Ik ben klaar met mijn corvee en voor een leuke grap van Nijogeth.
Ok, omdat er zovelen (zeker 2) zijn die willen weten welke grap er meteen in me opkwam bij de tekst 'middelen die rijvaardigheid beïnvloeden', zal ik hem hier plaatsen. Deze grap kan zowel als vrouwonvriendelijk als manonvriendelijk (wat, in tegenstelling tot vrouwonvriendelijk, niet in het woordenboek van mijn telefoon staat) zijn.

Het eerste waar ik namelijk aan dacht als middel dat iemands rijvaardigheid kan beïnvloeden was namelijk oestrogeen :mrgreen:

Lowieze
Berichten: 6656
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nou, da’s lachen

Techneut71
Berichten: 222
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Nijogeth schreef:
25 okt 2022 23:53
Erthanax schreef:
25 okt 2022 21:08
Ik ben klaar met mijn corvee en voor een leuke grap van Nijogeth.
Ok, omdat er zovelen (zeker 2) zijn die willen weten welke grap er meteen in me opkwam bij de tekst 'middelen die rijvaardigheid beïnvloeden', zal ik hem hier plaatsen. Deze grap kan zowel als vrouwonvriendelijk als manonvriendelijk (wat, in tegenstelling tot vrouwonvriendelijk, niet in het woordenboek van mijn telefoon staat) zijn.

Het eerste waar ik namelijk aan dacht als middel dat iemands rijvaardigheid kan beïnvloeden was namelijk oestrogeen :mrgreen:
Je bedoelt testosteron :-)

scharrelschipper
Berichten: 1843
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
25 okt 2022 20:56
Moneyman schreef:
25 okt 2022 08:21
Het "waarom" lijkt me wel duidelijk: omdat ik dat oeverloze gezeur over allerhande onderzoeken spuugzat ben. Dit topic heeft (gelukkig) een heel andere doelstelling.
Die onderzoeken zijn grotendeels terug waar ze thuishoren: in de vakbladen.

Een ander onderzoek heb ik gemist in het topic: Aanpak Coronacrisis, deel 2, september 2020 tot juli 2021.
Media hebben zich vooral op één opmerking aan het einde van de samenvatting geconcentreerd: Het valt de Raad tenslotte op dat het kabinet beperkt initiatief heeft genomen om de afzonderlijke maatregelen grondig te (laten) evalueren op hun effecten. .
Toen ik dat tegenkwam, kon ik alleen nog vermoeid glimlachen. De virtuele werkelijkheid is weer terug. Hoe wil je het effect meten van iets, als er geen vergelijkingsmateriaal is? Alsof je tegen een terminale patiënt zegt: dit middel dienen we nog niet toe, want we willen eerst weten wat het effect is. Zonder middel sterft de patiënt, met medicatie overleeft de patiënt.

Je hebt niet per se vergelijkingsmateriaal nodig om iets te evalueren,maar als je dat wel nodig vindt,zul je toch eerst iets moeten evalueren anders kom je nooit aan dat vergelijkingdmateriaal. :wink:
*

De leukere, kleine dingen dan. Nu zoon achttien is, hoeven we niet meer mee te rijden en dat is heel prettig voor iedereen. Hij is nu zelf de taxichauffeur van dienst, als het zo uitkomt, en onze werktijden zijn niet meer afhankelijk van zijn schooltijden.

de auditu
Berichten: 776
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door de auditu »

Techneut71 schreef:
26 okt 2022 08:51
Nijogeth schreef:
25 okt 2022 23:53
Erthanax schreef:
25 okt 2022 21:08
Ik ben klaar met mijn corvee en voor een leuke grap van Nijogeth.
Ok, omdat er zovelen (zeker 2) zijn die willen weten welke grap er meteen in me opkwam bij de tekst 'middelen die rijvaardigheid beïnvloeden', zal ik hem hier plaatsen. Deze grap kan zowel als vrouwonvriendelijk als manonvriendelijk (wat, in tegenstelling tot vrouwonvriendelijk, niet in het woordenboek van mijn telefoon staat) zijn.

Het eerste waar ik namelijk aan dacht als middel dat iemands rijvaardigheid kan beïnvloeden was namelijk oestrogeen :mrgreen:
Je bedoelt testosteron :-)
testostrogeen?

Erthanax
Berichten: 9742
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Testosteron beïnvloedt vooral de zelfperceptie en zelfevaluatie van de rijvaardigheid, heb ik de indruk :mrgreen:
(Dat vrouwen gemiddeld betere chauffeurs zijn, is natuurlijk al veel langer bekend.)

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mooi dat er mensen zijn die beïnvloeden meteen als een negatief iets zien. Je had het natuurlijk kunnen zien dat veel oestrogeen zorgt dat het rijden positief wordt beïnvloed.

Ik vind het overigens altijd een nutteloze vergelijking. Het verschil zit hem vooral in het feit dat mannen grotere risico's nemen, dat geldt eigenlijk in heel veel gevallen zo (waarom denk je dat mannen korter leven?).

Persoonlijk denk ik dat wanneer je als onderzoek 10 mannen en 10 vrouwen van de straat plukt om een auto achteruit in een krappe parkeerplaats te parkeren, dat 10 mannen het gaan proberen en zeker de helft van de vrouwen van tevoren aan zal geven dat ze het niet kunnen. Als vervolgens 4 van de 5 vrouwen die het doen het wel lukt en 5 van de 10 mannen het lukt dan kun je zoiets dubbel bekijken. Maar 1 vrouw heeft schade gereden en 5 mannen, maar ondertussen is het meer mannen gelukt.

Zo denk ik dat mannen op de openbare weg sneller in gevaarlijke situaties komen, omdat ze meer risico nemen. Of ze beter of slechter rijden, dat kun je alleen tijdens testen zien niet op de openbare weg, omdat geen situatie identiek is.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
26 okt 2022 09:56
Je hebt niet per se vergelijkingsmateriaal nodig om iets te evalueren,maar als je dat wel nodig vindt,zul je toch eerst iets moeten evalueren anders kom je nooit aan dat vergelijkingdmateriaal. :wink:
Voor mij blijft het wensdenken. Ik zie niet hoe je het effect van de avondklok objectief kunt meten, omdat die beperking samenviel met andere beperkingen. Het hoogst haalbare zal een schatting zijn met een ruime marge. Niet 10% maar 5% tot 15%, als willekeurig voorbeeld.
Nijogeth schreef:
26 okt 2022 18:50
(waarom denk je dat mannen korter leven?)
Stress plus een kortere biologische klok. Het is niet voor niets dat bij sommige dieren het mannetje na succesvolle voortplanting sterft (of als voedsel dient voor het vrouwtje).
fonsflons schreef:
25 okt 2022 21:46
Zo irritant, die mensen die koste wat kost hun gelijk willen krijgen. Hier ook het hele weekend mee te maken gehad. Verschrikkelijk dat soort mensen. En dan de kul argumenten....ja daar had je maar aan moeten denken toen je 35 jaar geleden ja zei.
Lady heeft al de goede reactie gegeven. En toch heeft ze gelijk.
Zelf zijn we er makkelijk in geworden - het contact afbouwen of verbreken, dat scheelt veel ergernis en zo houden we ons leven leuker.


Uit een energie-onderwerp:
Lady1234 schreef:
25 okt 2022 13:43
Maar gelukkig is nu iedereen spekkoper met deze hoge temperaturen in oktober. Kachel hoeft niet aan. Iedereen spaart.
Bij ons brandt de houtkachel sinds half september om de paar dagen twee-drie uur, anders wordt het voor ons te koud in huis.
Aan het bezoek merken we wel, dat mensen gewend raken aan lagere temperaturen in huis. De meesten vinden 17-18 graden warm genoeg.

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
26 okt 2022 21:00
scharrelschipper schreef:
26 okt 2022 09:56
Je hebt niet per se vergelijkingsmateriaal nodig om iets te evalueren,maar als je dat wel nodig vindt,zul je toch eerst iets moeten evalueren anders kom je nooit aan dat vergelijkingdmateriaal. :wink:
Voor mij blijft het wensdenken. Ik zie niet hoe je het effect van de avondklok objectief kunt meten, omdat die beperking samenviel met andere beperkingen. Het hoogst haalbare zal een schatting zijn met een ruime marge. Niet 10% maar 5% tot 15%, als willekeurig voorbeeld.
Daar staat tegenover dat als je daar geen fatsoenlijke schatting voor kan maken, dat je zo'n maatregel gewoonweg niet in kan voeren. Zo'n avondklok heeft toch niets geholpen en heeft alleen maar aanzet gegeven tot ontevredenheid (wat dan schijnbaar bij sommige idioten de noodzaak tot rellen oproept). De bedoeling van de avondklok was duidelijk. Men kon niet handhaven achter de deur, dus wilde men met deze maatregel afdwingen dat er geen thuisfeestjes waren. Het gevolg was ook duidelijk, want men ging gewoon over straat, feestjes gingen langer door, mensen bleven slapen en nog anderen gingen de confrontaties met de politie aan. Ik ken niemand die thuis is gebleven vanwege de avondklok, die voor de avondklok al op thuisfeestjes kwam.

Voor mijzelf was de horecasluiting natuurlijk het grootste thuisfeestje uit de regio. Samen met de horeca hebben een bevriend iemand met een grote leegstaande loods en ik laten zien dat je gewoon een thuiskroeg voor 249 man (vanaf 250 of meer was een vergunning nodig) kon runnen en dat gewoon binnen de regels viel. De avondklok maakte dat een stuk moeilijker, maar gelukkig wilde het horecapersoneel ook tot 8 in de ochtend doorwerken, zolang ze zelf mee mochten drinken. Nog steeds hoor ik van mensen hoe prachtig het was, de horecamannen dat het fijn was dat er gewoon inkomsten waren en het personeel gewoon kon werken. Dat is fijn om te horen en we bleven netjes binnen de regels.

rwolters
Berichten: 1618
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Jablan schreef:
26 okt 2022 21:00
scharrelschipper schreef:
26 okt 2022 09:56
Je hebt niet per se vergelijkingsmateriaal nodig om iets te evalueren,maar als je dat wel nodig vindt,zul je toch eerst iets moeten evalueren anders kom je nooit aan dat vergelijkingdmateriaal. :wink:
Voor mij blijft het wensdenken. Ik zie niet hoe je het effect van de avondklok objectief kunt meten, omdat die beperking samenviel met andere beperkingen. Het hoogst haalbare zal een schatting zijn met een ruime marge. Niet 10% maar 5% tot 15%, als willekeurig voorbeeld.
Maar dat is ook wat de overheid en RIVM altijd over alle maatregelen hebben gezegd. Je kunt niet het effect van een individuele maatregel weten, maar we hebben wel gezien dat de combinatie van maatregelen effect hebben gehad. En achteraf is het allemaal makkelijk praten maar op het moment zelf wist niemand wat het beste zou zijn. Alleen de bekende stuurlui aan de wal natuurlijk, die in hun hele leven nog nooit ergens verantwoordelijk voor zijn geweest.

Erthanax
Berichten: 9742
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vanmiddag vond ik een verdronken egel in de vijver 😢

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Daarom nooit alleen naar huis fietsen. Er moet altijd iemand bij zijn om ervoor te zorgen dat het gefilmd wordt ;)

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

fonsflons schreef:
27 okt 2022 16:29
De kans dat ik vanavond dronken in ee vijver beland is ook groot (bbq)
Dat heeft een - inmiddels overleden - zanger gedaan tijdens een optreden bij een klant van mij. Klant had ronde verjaardag en de zanger geboekt, die al redelijk aangeschoten aankwam. Na zijn optreden en nog een paar biertjes meer lag hij in het zwembad en is uiteindelijk in geleende kleren met een taxi naar huis gebracht.

*

Tja, onze allerlaatste Nederlandse gasten wilden zich niet legitimeren en dachten met een onleesbare kopie paspoort weg te komen. Beheerster heeft de politie gebeld en die heeft de gasten de eerste nacht om vijf uur 's morgens uit bed gehaald en hun papieren compleet gecontroleerd (bonus: geen groene kaart). Het was dit seizoen nog niet gebeurd, we zaten er eigenlijk op te wachten. Ze hebben zich bij mij gemeld om te klagen, maar dat was makkelijk: ze hadden de informatie vooraf niet gelezen, want 'dat is toch onzin' en daarna werd de toon heel erg klein. :mrgreen:

Reisvoorbereiding is soms erg nuttig.

*

Enquêtes en onderzoeken, ook hier komen ze binnen. De laatste tijd valt op, dat constant wordt gevraagd naar het vertrouwen in de overheid. Deze week zelfs bij een onderzoek naar de aanleg van een warmtenet. Elke keer ontbreekt een vervolgvraag om wel/geen vertrouwen verder in te kleuren. Zijn er meer mensen, die dit opvalt?

scharrelschipper
Berichten: 1843
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
27 okt 2022 20:26
fonsflons schreef:
27 okt 2022 16:29
De kans dat ik vanavond dronken in ee vijver beland is ook groot (bbq)
Dat heeft een - inmiddels overleden - zanger gedaan tijdens een optreden bij een klant van mij. Klant had ronde verjaardag en de zanger geboekt, die al redelijk aangeschoten aankwam. Na zijn optreden en nog een paar biertjes meer lag hij in het zwembad en is uiteindelijk in geleende kleren met een taxi naar huis gebracht.

*

Tja, onze allerlaatste Nederlandse gasten wilden zich niet legitimeren en dachten met een onleesbare kopie paspoort weg te komen. Beheerster heeft de politie gebeld en die heeft de gasten de eerste nacht om vijf uur 's morgens uit bed gehaald en hun papieren compleet gecontroleerd (bonus: geen groene kaart). Het was dit seizoen nog niet gebeurd, we zaten er eigenlijk op te wachten. Ze hebben zich bij mij gemeld om te klagen, maar dat was makkelijk: ze hadden de informatie vooraf niet gelezen, want 'dat is toch onzin' en daarna werd de toon heel erg klein. :mrgreen:

Reisvoorbereiding is soms erg nuttig.

*

Enquêtes en onderzoeken, ook hier komen ze binnen. De laatste tijd valt op, dat constant wordt gevraagd naar het vertrouwen in de overheid. Deze week zelfs bij een onderzoek naar de aanleg van een warmtenet. Elke keer ontbreekt een vervolgvraag om wel/geen vertrouwen verder in te kleuren. Zijn er meer mensen, die dit opvalt?
Geen idee waar die vragen vandaan komen.
Wel een idee waarom men het vraagt,hoewel het er van afhangt wie het vraagt.
Dat het vertrouwen in de overheid zeer laag is zal nu wel duidelijk zijn.
En dat is natuurlijk niet voor niets.
Voorbeeld:we krijgen allemaal 2x 190 euro van de stroomboeren,die dat weer van de staat krijgen.
En wie gaan dat betalen?
Wij dus,de belasting betaler.
Hoe komt men op dat soort onzalige/onzinnige constructie`s?
Vind je het gek dat het vertrouwen niet zo groot is?
ik ben opgevoed met het idee dat als je een eigen bedrijf wilt hebben dat je dan ook je eigen broek op moet houden,maar door al die regels die de diverse overheden je op leggen tegenwoordig wordt dit je onmogelijk gemaakt.
Dus laat die 2x 190 euro maar komen,ik ga van zo veel mogelijke subsidie`s/compensatie`s en/of tegemoetkomingen gebruik maken.

J. Deltoer
Berichten: 3143
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Die 2 x 190 euro wordt vervolgens niet gebruikt om de energierekening te drukken maar voor heel andere dingen. Gevolg is dat de mensen nog steeds in de kou zitten. Belachelijke maatregel dus, alleen afkomstig van een minister die totaal de weg kwijt is.
Ze hadden beter de energiebelasting op negatief moeten zetten voor de eerste paar duizend kwh/m3. Maar dat is natuurlijk te simpel.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

J. Deltoer schreef:
28 okt 2022 01:34
Die 2 x 190 euro wordt vervolgens niet gebruikt om de energierekening te drukken maar voor heel andere dingen. Gevolg is dat de mensen nog steeds in de kou zitten. Belachelijke maatregel dus, alleen afkomstig van een minister die totaal de weg kwijt is.
Ze hadden beter de energiebelasting op negatief moeten zetten voor de eerste paar duizend kwh/m3. Maar dat is natuurlijk te simpel.
Dat is uitvoering, Essent kiest ervoor om dit eerst te verrekenen met je voorschot, en als er wat overblijft, dát over te maken. Dus lang niet alle mensen krijgen de kans om te doen wat jij suggereert.

Plaats reactie