Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
05 dec 2023 20:25
@scharrelschipper

U schrijft: “feit is dater veel ouderen zijn overleden door de maatregelen”.

En dat is dus geen feit, maar een veronderstelling. Er zijn inderdaad veel ouderen overleden, maar waardoor?
Misschien wel door eenzaamheid : het hoefde het voor veel oudjes idd misschien niet meer en ja dan geef je het op en ga je voortijdig dood . 🤔

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
05 dec 2023 18:30
Moneyman schreef:
05 dec 2023 17:34
Lady1234 schreef:
05 dec 2023 17:17
Ach ja die Stichting Artsen Collectief.
Ik deel je scepsis t.o.v. het SAC. Maar in dit geval ligt er in ieder geval wel een wetenschappelijk onderzoek aan het artikel ten grondslag. Over de kwaliteit dat dat onderzoek en de juistheid van de weergave ervan in het artikel heb ik nog geen oordeel.
Is ACC hetzelfde als SAC?
Geen idee. Begin eens met vertellen wat ACC is?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bezorgdeburger schreef:
05 dec 2023 20:19
Juist door de kwetsbare ouderen te isoleren zijn er meer overleden dan nodig zou zijn geweest. En ook nog eens in alle eenzaamheid.

Dat is toch wel anders dan achteraf de koe in de kont kijken naar mijn mening.
Nou, nee. Want, zoals geschreven: dat is de conclusie die met de kennis van nu (achteraf dus) getrokken wordt. Daarmee kijk je dus wel degelijk de koe in de kont.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
05 dec 2023 20:25
@scharrelschipper

U schrijft: “feit is dater veel ouderen zijn overleden door de maatregelen”.
Nou,dat lijkt me duidelijk,blijkt uit diverse studie`s.
En dat is dus geen feit, maar een veronderstelling. Er zijn inderdaad veel ouderen overleden, maar waardoor?
zie boven.
En u ontkracht uw eigen stelling ook al door te schrijven dat we waarschijnlijk nooit zullen weten of het er meer of minder geweest zouden zijn zonder die maatregelen.
Het was/is niet mijn stelling,maar ik neem de door anderen geponeerde stelling aan omdat die stelling mij logischs lijkt.
Ik zou niet weten wie beweerd heeft dat de mensheid zou verdwijnen als we niet allemaal die prik zouden halen. Maar dat men dat niet gelooft, lijkt me nogal voor de hand liggend.
Soms moet je iets extreem stellen om je standpunt duidelijk te maken,maar het verheugd mij dat u ook niet aan dat doem scenario geloofde.
Overigens heb ik in het begin van de corona gekte wel een paar mensen gesproken( op afstand natuurlijk)die ervan overtuigd waren dat we nu allemaal dood zouden gaan.
Overigens was dat natuurlijk nog voor het reddende vaccin.
Maar goed,we hebben geen corona forum meer dus moeten we het er niet meer over hebben.
Maar als ik dingen lees die ontkennen dat er veel ellende voorkomen had kunnen worden kan ik het niet nalaten te reageren.
Wens een ieder een goede nachtrust.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
05 dec 2023 20:41
scharrelschipper schreef:
05 dec 2023 18:30
Moneyman schreef:
05 dec 2023 17:34

Ik deel je scepsis t.o.v. het SAC. Maar in dit geval ligt er in ieder geval wel een wetenschappelijk onderzoek aan het artikel ten grondslag. Over de kwaliteit dat dat onderzoek en de juistheid van de weergave ervan in het artikel heb ik nog geen oordeel.
Is ACC hetzelfde als SAC?
Geen idee. Begin eens met vertellen wat ACC is?
Artsen covid collectiefm
Stond in de link van?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
05 dec 2023 20:55
Lady1234 schreef:
05 dec 2023 20:25
@scharrelschipper

U schrijft: “feit is dater veel ouderen zijn overleden door de maatregelen”.
Nou,dat lijkt me duidelijk,blijkt uit diverse studie`s.
En dat is dus geen feit, maar een veronderstelling. Er zijn inderdaad veel ouderen overleden, maar waardoor?
zie boven.
En u ontkracht uw eigen stelling ook al door te schrijven dat we waarschijnlijk nooit zullen weten of het er meer of minder geweest zouden zijn zonder die maatregelen.
Het was/is niet mijn stelling,maar ik neem de door anderen geponeerde stelling aan omdat die stelling mij logischs lijkt.
Ik zou niet weten wie beweerd heeft dat de mensheid zou verdwijnen als we niet allemaal die prik zouden halen. Maar dat men dat niet gelooft, lijkt me nogal voor de hand liggend.
Soms moet je iets extreem stellen om je standpunt duidelijk te maken,maar het verheugd mij dat u ook niet aan dat doem scenario geloofde.
Overigens heb ik in het begin van de corona gekte wel een paar mensen gesproken( op afstand natuurlijk)die ervan overtuigd waren dat we nu allemaal dood zouden gaan.
Overigens was dat natuurlijk nog voor het reddende vaccin.
Maar goed,we hebben geen corona forum meer dus moeten we het er niet meer over hebben.
Maar als ik dingen lees die ontkennen dat er veel ellende voorkomen had kunnen worden kan ik het niet nalaten te reageren.
Wens een ieder een goede nachtrust.
@scharrelschipper: iets meer moeite doen op de post mag echt wel. Je mengt je eigen teksten nu volledig met die van Lady en maakt er zo een onleesbare brij van.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
05 dec 2023 20:59
Moneyman schreef:
05 dec 2023 20:41
scharrelschipper schreef:
05 dec 2023 18:30


Is ACC hetzelfde als SAC?
Geen idee. Begin eens met vertellen wat ACC is?
Artsen covid collectiefm
Stond in de link van?
Is de oude naam dan, zo te zien aan de wiki-pagina, waarbij op de pagina van ACC wordt gelinkt naar de website van SAC.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Artsen_Covid_Collectief

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
05 dec 2023 21:00
scharrelschipper schreef:
05 dec 2023 20:55
Lady1234 schreef:
05 dec 2023 20:25
@scharrelschipper

U schrijft: “feit is dater veel ouderen zijn overleden door de maatregelen”.
Nou,dat lijkt me duidelijk,blijkt uit diverse studie`s.
En dat is dus geen feit, maar een veronderstelling. Er zijn inderdaad veel ouderen overleden, maar waardoor?
zie boven.
En u ontkracht uw eigen stelling ook al door te schrijven dat we waarschijnlijk nooit zullen weten of het er meer of minder geweest zouden zijn zonder die maatregelen.
Het was/is niet mijn stelling,maar ik neem de door anderen geponeerde stelling aan omdat die stelling mij logischs lijkt.
Ik zou niet weten wie beweerd heeft dat de mensheid zou verdwijnen als we niet allemaal die prik zouden halen. Maar dat men dat niet gelooft, lijkt me nogal voor de hand liggend.
Soms moet je iets extreem stellen om je standpunt duidelijk te maken,maar het verheugd mij dat u ook niet aan dat doem scenario geloofde.
Overigens heb ik in het begin van de corona gekte wel een paar mensen gesproken( op afstand natuurlijk)die ervan overtuigd waren dat we nu allemaal dood zouden gaan.
Overigens was dat natuurlijk nog voor het reddende vaccin.
Maar goed,we hebben geen corona forum meer dus moeten we het er niet meer over hebben.
Maar als ik dingen lees die ontkennen dat er veel ellende voorkomen had kunnen worden kan ik het niet nalaten te reageren.
Wens een ieder een goede nachtrust.
@scharrelschipper: iets meer moeite doen op de post mag echt wel. Je mengt je eigen teksten nu volledig met die van Lady en maakt er zo een onleesbare brij van.
Sorry voor het gemix.
Wat betreft ACC,komt uit de link van Lady.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
05 dec 2023 21:05
Wat betreft ACC,komt uit de link van Lady.
Da's een paar jaar oud artikel dus.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
04 dec 2023 23:17
[...] Een screenshot van jouw uitspraak [...]
Je hebt nog steeds niet aangegeven waarom en met welk doel jij het nodig vindt om screenshots te maken. Niet naar mij wijzen, even eerlijk zijn over je eigen bedoelingen ermee. Welk voordeel hoop je eruit te halen?

Corona
Onkruid71 schreef:
05 dec 2023 15:06
Ik heb het niet onder ON gehad, maar een parlementaire enquête is gewoon nodig.
Het is bepaald niet goed gegaan vanuit de regering, en daar moet van geleerd worden.
Zodat mis/des informatie vanuit de regering niet meer voor komt. En dat er correct gehandeld wordt.
Jij bedoelt meer naar Brits voorbeeld alles vanaf februari 2020 onderzoeken?
Dat zie ik meer zitten dan een parlementaire enquête, omdat daar altijd de eigen rol (van de 2e Kamer) buiten schot blijft.
moederslink schreef:
05 dec 2023 13:55
Complete ontwrichting vd samenleving ---- tot op heden zijn de gevolgen zichtbaar.
Moneyman schreef:
05 dec 2023 15:10
Klopt helemaal. Tegelijk: wat zou vandaag de dag het zichtbare gevolg geweest zijn als die maatregelen er niet geweest waren?
Neem ik Bosnië als oriëntatie, want daar was geen geld voor steun en daarom ging iedereen zo goed en zo kwaad als het ging door met leven, ondanks de risico's.
Met name de oudere generatie ligt nu op begraafplaats - gemiddelde leeftijd is gedaald. Maar na een periode met oversterfte zit het land nu in de fase met ondersterfte. Verder veel mensen met een slechte conditie - postcovidklachten.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Het is al een hulpartikel geworden: Kinetisch moleculaire verwarming

Het is wel een leuk kattenspeeltje.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bericht door Jablan » 06 dec 2023 19:30

kuklos schreef: ↑
04 dec 2023 23:17
[...] Een screenshot van jouw uitspraak [...]
Je hebt nog steeds niet aangegeven waarom en met welk doel jij het nodig vindt om screenshots te maken. Niet naar mij wijzen, even eerlijk zijn over je eigen bedoelingen ermee. Welk voordeel hoop je eruit te halen



Het wordt steeds komischer.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
06 dec 2023 19:30
moederslink schreef:
05 dec 2023 13:55
Complete ontwrichting vd samenleving ---- tot op heden zijn de gevolgen zichtbaar.
Moneyman schreef:
05 dec 2023 15:10
Klopt helemaal. Tegelijk: wat zou vandaag de dag het zichtbare gevolg geweest zijn als die maatregelen er niet geweest waren?
Neem ik Bosnië als oriëntatie, want daar was geen geld voor steun en daarom ging iedereen zo goed en zo kwaad als het ging door met leven, ondanks de risico's.
Met name de oudere generatie ligt nu op begraafplaats - gemiddelde leeftijd is gedaald. Maar na een periode met oversterfte zit het land nu in de fase met ondersterfte. Verder veel mensen met een slechte conditie - postcovidklachten.
Hetgeen mooi bevestigd dat de stelling dat het zonder maatregelen beter was geweest nogal discutabel is.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
06 dec 2023 19:40
Het is al een hulpartikel geworden: Kinetisch moleculaire verwarming

Het is wel een leuk kattenspeeltje.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ik zal nog eens over onzin beginnen hier :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

De enigste vraag, die belangrijk is is eigenlijk, wat wisten ze toen ze bepaalde beslissingen namen. En hoe feitelijk was die kennis.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Hetgeen mooi bevestigd dat de stelling dat het zonder maatregelen beter was geweest nogal discutabel is.
[/quote]

Natuurlijk is het discutabel,daarom is er de dicussie.
Als we de term discutabel op de zelfde manier interpreteren dan altijd.
Heb geen weet van de situatie in Bosnie toen en nu,dus zegt me niet veel in relatie tot ons land.
Maar aangezien er steeds meer kritiek komt op de in ons land genomen maatregelen lijkt het mij verstandig om daar goed naar te kijken en luisteren om er van te leren voor de toekomst.
Wat dus tot op heden niet gebeurd door onze alwetende overheid.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
06 dec 2023 19:55
Jablan schreef:
06 dec 2023 19:40
Het is al een hulpartikel geworden: Kinetisch moleculaire verwarming

Het is wel een leuk kattenspeeltje.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ik zal nog eens over onzin beginnen hier :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wat stond er ook weer?
het kon een miljoenste graad opwarmen of zoiets?
Als je de handen snel langs elkaar wrijft levert het meer op denk ik.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
06 dec 2023 19:50
Jablan schreef:
06 dec 2023 19:30
moederslink schreef:
05 dec 2023 13:55
Complete ontwrichting vd samenleving ---- tot op heden zijn de gevolgen zichtbaar.
Moneyman schreef:
05 dec 2023 15:10
Klopt helemaal. Tegelijk: wat zou vandaag de dag het zichtbare gevolg geweest zijn als die maatregelen er niet geweest waren?
Neem ik Bosnië als oriëntatie, want daar was geen geld voor steun en daarom ging iedereen zo goed en zo kwaad als het ging door met leven, ondanks de risico's.
Met name de oudere generatie ligt nu op begraafplaats - gemiddelde leeftijd is gedaald. Maar na een periode met oversterfte zit het land nu in de fase met ondersterfte. Verder veel mensen met een slechte conditie - postcovidklachten.
Hetgeen mooi bevestigd dat de stelling dat het zonder maatregelen beter was geweest nogal discutabel is.
Voor veel mensen wel. Zoals Jablan zegt, vooral de ouderen hadden een probleem gehad. Je had er ook tussenin kunnen zitten, de ouderen wat meer beschermen, door regels dat ze niet zomaar overal binnen mogen (ouderenuurtjes in de supermarkt 10-11 en 14-15, daar ook verplicht afstand en mondkapjes tijdens die uurtjes), mensen die in contact komen met ouderen dienen ook voorzorgsmaatregelen te nemen op de momenten dat dat gaat gebeuren. Zelftest, mondkapje, goed de handen doen om maar iets te bedenken. Mensen in de zorg dienen iedere dag een zelftest te doen, bijvoorbeeld.

Maar dit zijn allemaal dingen die in het coronatopic ook al werden aangedragen.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Maar dit zijn allemaal dingen die in het coronatopic ook al werden aangedragen.
[/quote]

Ja,zo`n beetje alles is al tig keer genoemd.
Wij kregen ook weer een uitnodiging om een prik te halen,zonde van die boom die het papier ervoor geleverd heeft.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Deltoer, heeft u trouwens de laatste verrichtingen van Ajax gevolgd? Domme vraag, natuurlijk wel, u was namelijk de eerste om erop te wijzen dat ze op plek 18 stonden. Vindt u het niet knap dat men sinds die beruchte dag in de 6 competitiewedstrijden die volgden 16 punten hebben gehaald en men nu alweer op plek 6 staat? Ik ben er persoonlijk zeer gelukkig mee.

Plaats reactie