Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71
Berichten: 2764
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
15 feb 2024 09:41
Teunbosseman schreef:
15 feb 2024 09:13
Bezorgdeburger schreef:
14 feb 2024 17:28


Natuurlijk kan ik een reactie begrijpen als je erbij bent of kort daarna een van je kinderen of kleinkinderen of naasten iets ernstig geweldadigs wordt aangedaan. Dat lijkt mij een menselijke reactie.

Maar dat is iets anders dan het goedkeuren.

En nee ik ben het niet eens dat er te laag gestraft wordt in Nederland.

A. omdat ik dat als leek niet objectief kan beoordelen.
B. Ik vertouw op de Nederlandse rechters en ons rechtsysteem met verschillende beroepsmogelijkheden.

En over @kuklos zijn reactie zeg ik maar niets.

Dan zij wij het dus niet eens. Prima......hoop dat jou iets soortgelijks nooit zal overkomen maar mocht overkomen of je dan nog zo reageert.

Van mij mogen de staffen voor bepaalde misdrijven hoger, zwaarder en harder worden. Slappe hap in NL.
Bv snelweg bezetten kan allemaal maar straffeloos.


Wat is de toegevoegde reactie om niets over Kuklos zijn reactie te zeggen maar toch te plaatsen ? Zeg dan echt niets :mrgreen:
De straffen in Nederland behoren tot de hoogste in Europa. En we zien in de VS hoe "geweldig" harder straffen werkt....

Maar die boeren op de snelwegen mogen ze van mij ook opsluiten. Belachelijk dat die niet worden opgepakt zoals XR demonstranten. En direct hun boerderij onteigenen. Ze hadden geld kunnen krijgen maar dit is veel goedkoper voor de overheid.
Volgens mij heb jij geen idee hoe het gevangenis systeem in Amerika in elkaar zit.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Bezorgdeburger schreef:
15 feb 2024 09:42
@teunbosseman dat jij de straffen in Nederland te laag vindt heeft niets te maken met te weinig politie om demonstranten van een snelweg te halen en / of boete te geven.

Dat zijn twee verschillende zaken. Maar daar kijken mensen die meer luisteren naar hun onderbuikgevoelens dan naar hun verstand meestal niet naar is mijn ervaring.
Daarom is het goed dat er in Nederland een goed rechtsysteem is.

Gast, nogmaals, dat is jouw mening welke ik totaal NIET deel.
En wil je mij niet beoordelen met onderbuik gevoelens waarvan jij denkt dat ik die in deze heb !!

Goed rechtsysteem.....mag ik ff hard lachuh.....ppffff.

Erthanax
Berichten: 9739
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb nog loperamide liggen. Gratis af te halen.

Nijogeth
Berichten: 10079
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
15 feb 2024 08:49
Ik heb met heel wat auto's op de Nurburgring gereden, maar ik vraag me af of ik de bolide van Max überhaupt van zijn plek zou krijgen... denk het niet!
Ik weet niet of die dingen nog launchcontrol hebben, want dat zou het een stuk makkelijker maken. Maar het schijnt dat je geen grip hebt als je te langzaam rijdt, doordat aerodynamica dan niet werkt, dus je zal altijd een redelijk tempo moeten hebben. Als je dan nog niet in iets vergelijkbaars (formule 3 of iets dergelijks) hebt gereden, dat je echt al gauw te langzaam gaat. En dan is de eerste bocht direct een probleem.

Onkruid71
Berichten: 2764
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Launch Control hebben ze al heel lang niet meer.

Nijogeth
Berichten: 10079
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dan valt het waarschijnlijk mee. Launchcontrol was daar een veel moeilijker systeem dan het systeem met de koppeling laten opkomen en dan rolt ie. Dat hendeltje zit vaak achter het stuur.

kuklos
Berichten: 9829
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

rwolters schreef:
15 feb 2024 09:41
De straffen in Nederland behoren tot de hoogste in Europa.
Vandaag op de radio, bij het nieuws. Volwassen man, twee minderjarige meisjes verkracht in een kelderbox, krijgt 6 jaar. Nou, nou, poeh, poeh hoor, we moeten wel oppassen dat we niet te streng straffen als "mensen per ongeluk iets fout doen".

Erthanax
Berichten: 9739
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Half februari lijkt me wel erg vroeg voor het begin van het kersenseizoen.

ZeerPrivé
Berichten: 5572
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kuklos schreef:
15 feb 2024 16:42
rwolters schreef:
15 feb 2024 09:41
De straffen in Nederland behoren tot de hoogste in Europa.
Vandaag op de radio, bij het nieuws. Volwassen man, twee minderjarige meisjes verkracht in een kelderbox, krijgt 6 jaar. Nou, nou, poeh, poeh hoor, we moeten wel oppassen dat we niet te streng straffen als "mensen per ongeluk iets fout doen".
Dit ging echt niet met opzet hoor: De twee verkrachtingen vonden plaats binnen een periode van drie weken. In beide gevallen volgde de dader het slachtoffer op de fiets naar haar huis, dwong hij haar een kelderbox in en verkrachtte hij haar onder bedreiging van een mes.

Die meisjes gaan, 14 jaar na dato, waarschijnlijk nog steeds met angst en beven de kelderbox binnen. Om het maar niet te hebben over problemen op relationeel vlak.

Bezorgdeburger
Berichten: 642
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Onkruid71 schreef:
15 feb 2024 09:14
Vandaag gaat de beslissing genomen worden dat er Long Covid klinieken komen, wat zullen vele blij, ook andere PAIS patiënten. Ook de aanhang van deze mensen.
Het kan niet anders als dat de regering zijn verantwoording neemt.
Dankzij GL/PvdA die dit initieerden.

Bron:
https://www.nu.nl/politiek/6301659/kame ... ieken.html

Onkruid71
Berichten: 2764
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Bezorgdeburger schreef:
15 feb 2024 17:42
Onkruid71 schreef:
15 feb 2024 09:14
Vandaag gaat de beslissing genomen worden dat er Long Covid klinieken komen, wat zullen vele blij, ook andere PAIS patiënten. Ook de aanhang van deze mensen.
Het kan niet anders als dat de regering zijn verantwoording neemt.
Dankzij GL/PvdA die dit initieerden.

Bron:
https://www.nu.nl/politiek/6301659/kame ... ieken.html
Het werd ook tijd dat de politiek zijn verantwoording nam in het geval van long covid.
Er werd te veel onzin verteld door ex/gevluchte minister Kuipers.
Dit is in ieder geval een goed begin.

Nijogeth
Berichten: 10079
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar wat betekent het effectief?

Onkruid71
Berichten: 2764
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nijogeth schreef:
15 feb 2024 17:55
Maar wat betekent het effectief?
Dat betekend dat er tenminste informatie verzameld wordt, en dat er gekeken wordt welke hulp er nodig is om deze mensen weer een leven te geven, en ook voor de mensen om hun heen, en hopelijk te genezen.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 15 feb 2024 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Bezorgdeburger
Berichten: 642
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

ZeerPrivé schreef:
15 feb 2024 17:28
kuklos schreef:
15 feb 2024 16:42
rwolters schreef:
15 feb 2024 09:41
De straffen in Nederland behoren tot de hoogste in Europa.
Vandaag op de radio, bij het nieuws. Volwassen man, twee minderjarige meisjes verkracht in een kelderbox, krijgt 6 jaar. Nou, nou, poeh, poeh hoor, we moeten wel oppassen dat we niet te streng straffen als "mensen per ongeluk iets fout doen".
Dit ging echt niet met opzet hoor: De twee verkrachtingen vonden plaats binnen een periode van drie weken. In beide gevallen volgde de dader het slachtoffer op de fiets naar haar huis, dwong hij haar een kelderbox in en verkrachtte hij haar onder bedreiging van een mes.

Die meisjes gaan, 14 jaar na dato, waarschijnlijk nog steeds met angst en beven de kelderbox binnen. Om het maar niet te hebben over problemen op relationeel vlak.
6 jaar gevangenisstraf is een behoorlijke straf vind ik. Dat de meisjes daar hun hele leven last van zullen hebben zal denk ik meegespeeld hebben bij de strafbepaling.

Maar wat zouden jullie dan willen? Levenslang? TBS?

kuklos
Berichten: 9829
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Bezorgdeburger schreef:
15 feb 2024 18:04
ZeerPrivé schreef:
15 feb 2024 17:28
kuklos schreef:
15 feb 2024 16:42


Vandaag op de radio, bij het nieuws. Volwassen man, twee minderjarige meisjes verkracht in een kelderbox, krijgt 6 jaar. Nou, nou, poeh, poeh hoor, we moeten wel oppassen dat we niet te streng straffen als "mensen per ongeluk iets fout doen".
Dit ging echt niet met opzet hoor: De twee verkrachtingen vonden plaats binnen een periode van drie weken. In beide gevallen volgde de dader het slachtoffer op de fiets naar haar huis, dwong hij haar een kelderbox in en verkrachtte hij haar onder bedreiging van een mes.

Die meisjes gaan, 14 jaar na dato, waarschijnlijk nog steeds met angst en beven de kelderbox binnen. Om het maar niet te hebben over problemen op relationeel vlak.
6 jaar gevangenisstraf is een behoorlijke straf vind ik. Dat de meisjes daar hun hele leven last van zullen hebben zal denk ik meegespeeld hebben bij de strafbepaling.

Maar wat zouden jullie dan willen? Levenslang? TBS?
Jij vindt 6 jaar voor het bewust (!) verkrachten (!) van niet één, maar twee (!) minderjarige (!) meisjes best een behoorlijke straf? :o :shock: :o :shock: :o :shock:

20 jaar per verkrachting, na elkaar uit te zitten. Plus minstens 5 jaar per geval voor wederrechtelijke vrijheidsberoving, ook hier na elkaar uit te zitten. 50 jaar dus.
Maar nog liever gewoon de doodstraf. Aan die verkrachter gaat echt niets meer verloren voor de maatschappij.

juliomariner
Berichten: 4878
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Minimaal 10 jaar effectief dus niet na 2/3 vrij wegens goed gedrag. Die meisjes krijgen hun normale leven er niet mee terug maar 6 jaar slaat nergens op.

Bezorgdeburger
Berichten: 642
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Nou @kuklos ik had je al niet hoog zitten maar na je laatste post ga ik je maar verder negeren. Wat een vreselijk mens ben jij zeg.

kuklos
Berichten: 9829
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Bezorgdeburger schreef:
15 feb 2024 18:25
Nou @kuklos ik had je al niet hoog zitten maar na je laatste post ga ik je maar verder negeren. Wat een vreselijk mens ben jij zeg.
Want? Waarom ben ik een vreselijk mens?

juliomariner
Berichten: 4878
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat een eer om door een woke genegeerd te worden.

Nijogeth
Berichten: 10079
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zou ingezet hebben op 2x 10 jaar + TBS. De eerste 10 jaar uitzitten, vervolgens TBS tot ie in orde wordt verklaard en daarna de 2e 10 jaar uitzitten. Bij goed gedrag kan ie dan eventueel na 7 jaar van die laatste 10 jaar vrijkomen, maar nooit eerder dan na 20 jaar. Dus als de TBS korter is dan 3 jaar, kan ie niet vervroegd vrijkomen.

Plaats reactie