Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
rwolters
Berichten: 1640
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Nijogeth schreef:
26 feb 2024 15:36
Heel eerlijk. Toen ik naar de partijprogramma's keek, werd ik bang voor het toekomstbeeld dat een PVDA/GL en D66 ons voorschotelen. Als zij hun zin krijgen, dan wordt dit land een land waar leuke dingen niet meer mogen, alles moet deugen en een mens vooral in hun pas moet lopen.

Weg leuke auto's, weg alcohol, rijk worden wordt bestraft met extra hoge belastingen, stroom tekorten zijn de orde van de dag, welvaart en economische voorspoed verdwijnen als sneeuw voor de zon, andere culturen omarmen we, zodat mensen zich thuis voelen, en onze eigen cultuur is niet belangrijk meer.

De PVV is ook niet mijn partij, maar in mijn ogen de minst kwade, als je het afzet naast PVDA/GL en D66.

Edit: een beetje zoals moeten kiezen tussen Trump of Biden.
Je hebt ongetwijfeld helemaal gelijk. Wegkijken voor komende problemen is veel beter. Struisvogel.

juliomariner
Berichten: 4925
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Weet je wat echt dom is?
Mensen als dom wegzetten omdat ze een totaal andere mening als jij hebben.
Dat is dus precies wat de linkse grachtengordel elite probeert te foen.

ZeerPrivé
Berichten: 5668
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

rwolters schreef:
27 feb 2024 18:42
Typisch een reactie van domrechts. En wie zijn de elite dan wel volgens jou? Mensen die gestudeerd hebben? Of die meer dan een ton verdienen? Mensen die na kunnen denken?
Als reactie op dergelijke stompzinnige, arrogante blabla schuif ik steeds verder naar rechts. En ik weet dat ik niet de enige ben die zo reageert, dus gewoon doorgaan zo, zou ik zeggen.

juliomariner
Berichten: 4925
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Inderdaad de linkse arrogantie ten top.
Als je niet ze denk als wij denken ben je dom. Dat is precies de reden dat links zo enorm heeft verloren tijdens de verkiezingen.

Nijogeth
Berichten: 10130
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

rwolters schreef:
27 feb 2024 18:44
Nijogeth schreef:
26 feb 2024 15:36
Heel eerlijk. Toen ik naar de partijprogramma's keek, werd ik bang voor het toekomstbeeld dat een PVDA/GL en D66 ons voorschotelen. Als zij hun zin krijgen, dan wordt dit land een land waar leuke dingen niet meer mogen, alles moet deugen en een mens vooral in hun pas moet lopen.

Weg leuke auto's, weg alcohol, rijk worden wordt bestraft met extra hoge belastingen, stroom tekorten zijn de orde van de dag, welvaart en economische voorspoed verdwijnen als sneeuw voor de zon, andere culturen omarmen we, zodat mensen zich thuis voelen, en onze eigen cultuur is niet belangrijk meer.

De PVV is ook niet mijn partij, maar in mijn ogen de minst kwade, als je het afzet naast PVDA/GL en D66.

Edit: een beetje zoals moeten kiezen tussen Trump of Biden.
Je hebt ongetwijfeld helemaal gelijk. Wegkijken voor komende problemen is veel beter. Struisvogel.
Fijn dat je mij gelijk geeft. Maar ik heb nergens gezegd dat je moet wegkijken voor komende problemen. Kookaburra.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

rwolters schreef:
27 feb 2024 18:42
juliomariner schreef:
26 feb 2024 19:09
Nee hoor, deze partijen zijn alleen maar bang dat ze hun macht gaan verliezen en daardoor hun linkse hobby's die alleen maar geld kosten en de zgn elite moeten plezieren. Ze hebben hun gebrek aan visie en hun onbekwaamheid allang bewezen. De kiezer heeft dat nu ook eindelijk ingezien.
Om te voorkomen zetten deze partijen hun invloed bij hun vriendjes van de media in en de extreme actiegroepen als XR etc. Door allerlei bangmakerij campagnes tegen de rechtste partijen hopen ze hun eigen onkunde te verbergen.
Typisch een reactie van domrechts. En wie zijn de elite dan wel volgens jou? Mensen die gestudeerd hebben? Of die meer dan een ton verdienen? Mensen die na kunnen denken?
Heerlijk, hier wordt met labels gesmeten.

Linkse hobby's? Nederland heeft sinds de eeuwwisseling vooral centrum-rechtse regeringen gehad. Dat heeft een paar rechtse hobby's opgeleverd zoals
- iedereen met een uitkering of toeslag is automatisch een fraudeur.
- veel marktwerking, met een mindere kwaliteit, lagere salarissen en slechtere arbeidsvoorwaarden als gevolg.
Wat is er overgebleven van de linkse hobby's? Niets - bij gebrek aan macht.

Zogenaamde elite. Wie zijn dat?

Gebrek aan visie geldt momenteel zeker voor de pvv. Nooit eerder ruilde een groepering zo makkelijk standpunten in om maar aan de macht te komen.
Onbekwaamheid zal nog komen, de vier partijen voor het gedroomde 'rechtse' kabinet hebben nauwelijks geschikte kandidaten voor ministersposten.

De kiezer ... in Nederland is niet gek, wel wispelturig. Een goede score in de peilingen zegt weinig over de uitslag van de verkiezingen. Wie bij de laatste verkiezingen de grootste werd, kan bij de volgende verkiezingen gehalveerd worden.

Bangmakerij-campagne tegen rechts? Wat heeft 'rechts' de afgelopen jaren tegen 'links' gedaan? Precies hetzelfde, maar op een veel lager niveau met smerige campagnes op de persoon.

Onkunde is overal te zien. Als het gaat om klimaatbeleid wordt het interessant. De rechtse partijen zijn vooral tegen, tegen, tegen. De volgende regering zal er wel werk van moeten maken, al dan niet gedwongen door rechters of de EU of ... door de markt.

Domrechts. Herkenbaar aan hufterigheid, nul respect voor anderen, te veel binnen de eigen (witte) sociale laag leven? Desondanks vind ik het label te kort door de bocht.

juliomariner
Berichten: 4925
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Weet u echt zeker dat we het over de zelfde pokitiek hebben? Alles wat u hier beweerd heb ik toch echt anders gezien.
Maar goed, de toekomst zal het leren en de beste stuurlui staan aan wal. En dat we het met elkaar helemaal eens zijn over politiek zal wel een utopie zijn.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ja, Julio, we zullen er zeker verschillend tegenaan blijven kijken. :)

*

Voor Scharrelschipper

Opgediept uit de VRT-Archieven: Europese primeur voor Antwerpse binnenvaart: rederij zet voor het eerst op grote schaal droneschepen in Een bericht van 16 mei 2023

De Belgen breiden uit naar Duitsland. Vandaag is de eerste werkplek om schepen op afstand te besturen officieel gestart in Duisburg. De techniek komt uit België, rederij Deymann en het havenbedrijf doen mee. Het is een proefproject. WDR, Duits

scharrelschipper
Berichten: 1851
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

*

Voor Scharrelschipper

Opgediept uit de VRT-Archieven: Europese primeur voor Antwerpse binnenvaart: rederij zet voor het eerst op grote schaal droneschepen in Een bericht van 16 mei 2023

De Belgen breiden uit naar Duitsland. Vandaag is de eerste werkplek om schepen op afstand te besturen officieel gestart in Duisburg. De techniek komt uit België, rederij Deymann en het havenbedrijf doen mee. Het is een proefproject. WDR, Duits
[/quote]

Ben op de hoogte van het riverdrone gebeuren,ze varen inderdaad al een tijdje.
Er is altijd min.een persoon aan boord voor het geval er iets mis dreigt te gaan.
Onlangs ging het weer mis;er voer zo`n riverdrone tegen een paal bij de brug van Sas van Gent.
Onmiddelijk werd gemeld dat deze keer toch echt de dienstdoende opvarende aan het roer stond.
Pleit niet voor hun personeels bestand maar is wel logisch;je kunt natuurlijk niet toegeven dat de drone even onbestuurbaar was.
Kortom,je snapt het vast wel,ik ben er geen fan van.

scharrelschipper
Berichten: 1851
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

scharrelschipper schreef:
28 feb 2024 18:09
*

Voor Scharrelschipper

Opgediept uit de VRT-Archieven: Europese primeur voor Antwerpse binnenvaart: rederij zet voor het eerst op grote schaal droneschepen in Een bericht van 16 mei 2023

De Belgen breiden uit naar Duitsland. Vandaag is de eerste werkplek om schepen op afstand te besturen officieel gestart in Duisburg. De techniek komt uit België, rederij Deymann en het havenbedrijf doen mee. Het is een proefproject. WDR, Duits
Ben op de hoogte van het riverdrone gebeuren,ze varen inderdaad al een tijdje.
Er is altijd min.een persoon aan boord voor het geval er iets mis dreigt te gaan.
Onlangs ging het weer mis;er voer zo`n riverdrone tegen een paal bij de brug van Sas van Gent.
Onmiddelijk werd gemeld dat deze keer toch echt de dienstdoende opvarende aan het roer stond.
Pleit niet voor hun personeels bestand maar is wel logisch;je kunt natuurlijk niet toegeven dat de drone even onbestuurbaar was.
Kortom,je snapt het vast wel,ik ben er geen fan van.
[/quote]
Kleine aanvulling,dat drone gebeuren met schepen is maar op een zeer beperkt aantal vaarwegen mogelijk.
Waar er veel sluizen/bruggen en veel stroming op rivieren is gaat het uiteraard niet werken.
kortom weer een geval wat subsidie opslorpt en verder niets gaat worden.
Maar dat is alleen mijn bevooroordeelde op de praktijk gebaseerde mening.

rwolters
Berichten: 1640
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

juliomariner schreef:
28 feb 2024 08:48
Weet u echt zeker dat we het over de zelfde pokitiek hebben? Alles wat u hier beweerd heb ik toch echt anders gezien.
Maar goed, de toekomst zal het leren en de beste stuurlui staan aan wal. En dat we het met elkaar helemaal eens zijn over politiek zal wel een utopie zijn.
Welke linkse hobby’s heb jij dan gezien die door de rechtse regeringen van de afgelopen jaren zijn uitgevoerd? De beschaving hebben om mensen uit een oorlogsgebied op te vangen? En door welke elite? Een schoolmeester die minister kon worden is tegenwoordig al de elite?

Bezorgdeburger
Berichten: 671
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

rwolters schreef:
29 feb 2024 08:22
........Een schoolmeester die minister kon worden is tegenwoordig al de elite?
Straks kan ene Dion Graus misschien wel Minister of Staatssecretaris worden. 😂🥵

Erthanax
Berichten: 9765
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er wordt nu allerlei oud spul opgegraven, dankzij een kennelijk helemaal niet zo snelle vos. Ik zit nog te broeden om op een vermakelijke manier verband te leggen met ballroomdansen, maar dat lukt nog niet erg.

J. Deltoer
Berichten: 3167
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Bezorgdeburger schreef:
29 feb 2024 08:43
rwolters schreef:
29 feb 2024 08:22
........Een schoolmeester die minister kon worden is tegenwoordig al de elite?
Straks kan ene Dion Graus misschien wel Minister of Staatssecretaris worden. 😂🥵
Ik heb meer vertrouwen in Dion dan in een dame die het nieuws voor tv oplas van de autocue danwel een zogenaamde vakminister die spoorloos verdwijnt om wereldwijd op zoek te gaan naar een nieuw baantje

juliomariner
Berichten: 4925
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Erthanax schreef:
29 feb 2024 12:05
Er wordt nu allerlei oud spul opgegraven, dankzij een kennelijk helemaal niet zo snelle vos. Ik zit nog te broeden om op een vermakelijke manier verband te leggen met ballroomdansen, maar dat lukt nog niet erg.
Het duurde ff voor het kwarttje viel :-)
Maar inderdaad, weinig zinvol om oude koeien uit de sloot te halen,

Moneyman
Berichten: 30342
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
29 feb 2024 12:05
Er wordt nu allerlei oud spul opgegraven, dankzij een kennelijk helemaal niet zo snelle vos. Ik zit nog te broeden om op een vermakelijke manier verband te leggen met ballroomdansen, maar dat lukt nog niet erg.
Ik had eerlijk gezegd eerder een associatie met een luie hond :mrgreen:

Bezorgdeburger
Berichten: 671
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

J. Deltoer schreef:
29 feb 2024 12:24
Bezorgdeburger schreef:
29 feb 2024 08:43
rwolters schreef:
29 feb 2024 08:22
........Een schoolmeester die minister kon worden is tegenwoordig al de elite?
Straks kan ene Dion Graus misschien wel Minister of Staatssecretaris worden. 😂🥵
Ik heb meer vertrouwen in Dion dan in een dame die het nieuws voor tv oplas van de autocue danwel een zogenaamde vakminister die spoorloos verdwijnt om wereldwijd op zoek te gaan naar een nieuw baantje
Lees onder 'in opspraak'. Hoewel Dion Graus niet is veroordeeld zijn dat toch behoorlijk wat beschuldigingen.

Waarvan ik persoonlijk alleen zijn rol in aanbod aan andere mannen om s.. te hebben met zijn vriendin / vrouw kan herinneren.

Heb daar geen mening over maar om in hem als volksvertegenwoordiger of lid van Nederlandse regering meer vertrouwen te hebben dan in Sigrid Kaag en Ernst Kuipers gaat mij een paar bruggen te ver.

Maar ieder zijn 'MORAAL' natuurlijk.

Bron over Dion Graus:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dion_Graus

Onkruid71
Berichten: 2778
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nou, als Kuipers. Ik kan nog steeds niks bedenken wat hij nou voor goed gedaan heeft.
Kaag heb ik me niet in verdiept, dus ik zal daar maar niks over zeggen.

juliomariner
Berichten: 4925
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tja Graus is natuurlijk ene oud gediende in het PVV en daarom zal Wilders hem (nog) niet willen laten vallen.
Ik snap eerlijk gezegd ook nietw aarom hij op een verkiesbare plaatst is gezet want ik heb het idee dat hij meer kiezers wegjaagd als trekt. Wat Graus wel heeft bereikt ios het verbod op pelsdierenhouderij in Nederland.
Wat betreft het kiezen betreft vertrouwen tussen Graus en Kaag, Kuieprs en wat mij betreft ook Jetten, ik hebben in allemaal bijna geen of geen vertrouwen.

Bezorgdeburger
Berichten: 671
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Zo heeft ieder natuurlijk zijn persoonlijke voorkeuren in het stemhokje. Waarbij ik het idee heb dat niet iedereen bij de laatste verkiezingen stemde op basis van partijprogramma.

Maar we gaan het straks wel zien (of niet😁) .

Plaats reactie