Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27235
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is zeker geen kerkmuziek van de orthodoxe kerk.

Het is een heel oud gedicht, op muziek gezet.

witte angora
Berichten: 30955
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
06 mar 2024 16:45
.
Hoe zou een overijverige politiek hypercorrecte ambtenaar ons nu juridisch vormgeven?
Ouder uit wie het kind niet geboren is.

juliomariner
Berichten: 4890
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Jablan schreef:
06 mar 2024 16:45

Waarom? We hebben een zoon. We hebben hem niet verwekt en geen draagmoeder nodig gehad, hij is bijna helemaal uit zichzelf ons leven binnengekomen. Wij noemen hem bij zijn naam, hij wisselt tussen onze roepnamen en 'papa' + roepnaam (afhankelijk van stemming en wie er verder in huis zijn). Zo makkelijk kan het zijn.
Hoe zou een overijverige politiek hypercorrecte ambtenaar ons nu juridisch vormgeven?
Ik denk niet dat de meesten een probleem hebben met zo'n situatie.
Het probleem is dat we dit normaal moeten noemen volgens een kleine minderheid. Dit is niet normaal, dit is speciaal en dat hoeft dus niet te betekenen dat het slecht is.
Velen hebben dus geen probleem met wat anderen doen maar dat een kleine minderheid meent te moeten bepalen dat bepaalde dingen niet benoemd mogen worden.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
06 mar 2024 17:44
Het is zeker geen kerkmuziek van de orthodoxe kerk.

Het is een heel oud gedicht, op muziek gezet.
Het spijt mij, Lady. In de 18e en 19e eeuw hebben alle orthodoxe kerken (per land 1 kerk, staatsgebonden) allerlei bekende teksten op muziek laten zetten en daarvoor werd de liturgie gebruikt. Het achterliggende doel was de gelovigen meer aan de kerk binden of andersom geredeneerd: de kerk drong dieper het sociale leven binnen.
Het blijft mooie muziek.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
06 mar 2024 18:01
Jablan schreef:
06 mar 2024 16:45
.
Hoe zou een overijverige politiek hypercorrecte ambtenaar ons nu juridisch vormgeven?
Ouder uit wie het kind niet geboren is.
Te veel woorden. Dit hele gedoe is heerlijk langs mij heen gewaaid en ik vind het een slecht voorstel of goed, dat de SGP-2e-kamerfractie zich wel voorbereid op de behandeling van wetteksten. Waarom hadden andere partijen dit niet in de gaten?

Als je al de burgerlijke stand en daarmee de geboorte-akte bij de tijd wilt brengen, dan moet er plek zijn voor vier ouders. Daarmee dek je het verloop van het leven af: ouders gaan uit elkaar of overlijden, nieuwe relaties ontstaan en alternatieve relaties zijn afgedekt. Om het helemaal neutraal te maken, worden er andere termen gebruikt:
Vak 1 is voor de uitvoerend producent. De maaaamaaaa. In de wet: de eigenaresse van de eicel.
Vak 2 is voor de meewerkend producent. De paaaapaaaa. In de wet: de eigenaar van het sperma.
Vak 3 en 4 zijn voor de betrokken producenten. De luierverschoningsdienst. In de wet: de verzorgers. In de praktijk: meestal mama's nieuwe man, papa's nieuwe vrouw en zelden de tweede mama of papa. Zijn we gelijk af van die vechtscheidingen, als het zo automatisch geregeld is.
Aangezien dit sekse-neutraal is geformuleerd, mag iedereen gelukkig zijn. Draagmoeders vallen hierbuiten en over de herkomst van het winnende sperma wordt al vaak genoeg gelogen, in de praktijk zal hier de naam verschijnen van wie het kind als het zijne wil erkennen.

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door Jablan op 06 mar 2024 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4890
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Even aanvullend . Woorden die vroeger heel normaal waren en geen negatieve betekenis hebben krijgen nu in een keer iets heel negatiefs. Het wordt dat begint met een n dat aangeeft dat de mensen die tot een groep behoren met een donkere huidskleur zou eigenlijk alleen dat moeten betekenen maar nu is dat een heel negatief woord geworden dat niet meet r gebruikt mag worden. In plaats daarvan moeten we er enorm omheen draaien om te benoemen welke groep we bedoelen. Het was was dus niet negatief maar is door bepaalde mensen negatief gemaakt.

In het geval van de zoon van Jablan, het is toch gewoon beter dat dit kind door 2 mensen wordt opgevoed die om het kind geven en er alles voor doen. Welk geslacht deze 2 personen hebben is toch totaal onbelangrijk.

Lady1234
Berichten: 27235
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heeft helemaal niets met de liturgie van doen.

De schrijver van het gedicht is Makarov, op muziek gezet door Gurilov.


Dus niets met binnendringen door de kerk te maken.

witte angora
Berichten: 30955
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »


kuklos
Berichten: 9832
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
06 mar 2024 19:24
Waarom hadden andere partijen dit niet in de gaten?
De vraag is waarom het überhaupt in het wetsvoorstel is gezet en wie dat heeft gedaan.

J. Deltoer
Berichten: 3143
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het is er doelbewust en expliciet zo ingezet door Alexandra van Huffelen. Dat is geen ambtenaar maar een d66 politicus die in de nadagen van haar staatssecretariaat haar woke agenda nog even doordrukt. E.e.a. bleek uit een interview die zij hierover heeft gegeven.

En dus niet een overijverige ambtenaar zoals hieronder weer makkelijk wordt gerelativeerd.
Jablan schreef:
06 mar 2024 16:45

Hoe zou een overijverige politiek hypercorrecte ambtenaar ons nu juridisch vormgeven?

scharrelschipper
Berichten: 1843
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
05 mar 2024 22:53
scharrelschipper schreef:
05 mar 2024 21:14
De stenige weg naar Dublin vind ik net iets beter in de uitvoering van de Chieftains
Chieftains had ik wel op het netvlies - hier hun 5 minuten versie van The Rocky Road To Dublin - maar ik kies graag voor de volgende generatie. Het zijn van die liedjes, die je in een pub zo mee kunt zingen en ook zonder bloed in de alcohol het luisteren waard zijn.

Ik had in mijn hoofd de versie van de Chieftains met zang van ik dacht de stones,maar ben niet helmaal zeker.
De rest van je muziek is hier en daar indrukwekkend qua geluid,maar voor mij onverstaanbaar.
Frans,Duits, Engels en diverse Nederlandse en Vlaamse dialecten kan ik wel volgen,maar richting oost lig ik eruit.
En als je de tekst niet kan volgen komt het toch minder binnen.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

J. Deltoer schreef:
06 mar 2024 20:53
Het is er doelbewust en expliciet zo ingezet door Alexandra van Huffelen.
Dan is dit het volgende voorbeeld van doelgroep-wetgeving, iets waaraan alle partijen zich schuldig maken. Het laat wel een gebrek zien: als de doelgroep te klein is, lukt het niet. Zo'n wijziging heeft alleen kans als er een grotere groep van profiteert.
scharrelschipper schreef:
06 mar 2024 21:09
Ik had in mijn hoofd de versie van de Chieftains met zang van ik dacht de stones,maar ben niet helmaal zeker.
Bij de Chieftanis is het meer de vraag: met wie hebben ze niet samengewerkt? De Engelse Wiki-pagina geeft een lange lijst met zowel Mick Jagger als de Rolling Stones er tussen.
Lady1234 schreef:
06 mar 2024 19:34
Heeft helemaal niets met de liturgie van doen.
Puur op het geluid: ja. Ik hoor dit soort muziek veel vaker, daarvoor vieren we o.a. twee keer Kerst :wink:
juliomariner schreef:
06 mar 2024 19:29
In het geval van de zoon van Jablan, het is toch gewoon beter dat dit kind door 2 mensen wordt opgevoed die om het kind geven en er alles voor doen.
Dank je. Zelf zien we onze rol meer als begeleiden richting toekomst dan opvoeden.

Moneyman
Berichten: 30277
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
07 mar 2024 09:05
Zelf zien we onze rol meer als begeleiden richting toekomst dan opvoeden.
Dat triggert me. Wat is daartussen het cruciale verschil?

juliomariner
Berichten: 4890
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Inderdaad, ik zie ook geen verschil. De ouders M/V/D begeleiden het kind in zijn/haar.het levenspad en dat doe je door het op te voeden. Wat mij betreft maakt het dan niet uit of het een koppel uit MV, MM, VV, MD, VD of DD bestaat. het opvoeden blijft gelijk.

Lady1234
Berichten: 27235
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat is opvoeden anders dan het begeleiden van een kind?

rwolters
Berichten: 1619
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
06 mar 2024 20:53
Het is er doelbewust en expliciet zo ingezet door Alexandra van Huffelen. Dat is geen ambtenaar maar een d66 politicus die in de nadagen van haar staatssecretariaat haar woke agenda nog even doordrukt. E.e.a. bleek uit een interview die zij hierover heeft gegeven.

En dus niet een overijverige ambtenaar zoals hieronder weer makkelijk wordt gerelativeerd.
Jablan schreef:
06 mar 2024 16:45

Hoe zou een overijverige politiek hypercorrecte ambtenaar ons nu juridisch vormgeven?
Wat is woke in jouw ogen en hoe wordt jouw leven daar negatief door beïnvloed?

Lowieze
Berichten: 6657
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
07 mar 2024 11:39
Wat is opvoeden anders dan het begeleiden van een kind?
De eerste jaren, totdat kinderen een jaar of 17 zijn, voed je ze op. Daarna begeleid je ze meer, je bent dan meer een vangnet waar de kinderen gebruik van kunnen maken. Ik kan me voorstellen dat Jablan hier op doelt als hij het heeft over begeleiden, per slot van rekening is hun zoon al volwassen volgens de wet. Als je dan nog aan het opvoeden bent, dan heb je in het verleden iets verkeerd gedaan.

Lady1234
Berichten: 27235
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar niet toen het kind in huis kwam. Was het nog een puber.

Lowieze
Berichten: 6657
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
07 mar 2024 12:01
Maar niet toen het kind in huis kwam. Was het nog een puber.
Nog een puber? Al een puber zou ik eerder zeggen.

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

juliomariner schreef:
07 mar 2024 11:35
Inderdaad, ik zie ook geen verschil. De ouders M/V/D begeleiden het kind in zijn/haar.het levenspad en dat doe je door het op te voeden. Wat mij betreft maakt het dan niet uit of het een koppel uit MV, MM, VV, MD, VD of DD bestaat. het opvoeden blijft gelijk.
Ik vraag me vooral af waar die dubbele D voor staat in dit geval :mrgreen:

Plaats reactie